Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Vots totals: 31
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/02/2010 11:51

També han acordonat petites zones amb cinta de les dues andanes, no sé si per por de que caiguin trossos de sostre :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/02/2010 12:17

Bus llançadora per la Meridiana? La gent haurà de sortir 30 minuts abans per arribar a la mateixa hora a destinació. No sé si ho fan per no col·lapsar encara més la L1, però la solució no és gens satisfactòria.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 16/02/2010 13:45

Home, si habiliten un carril expressament per aquests autobusos no hauria de ser tant caòtic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/02/2010 13:50

Baixar del tren, canalitzar tot el passatge cap a la sortida, esperar que la teva llançadora estigui disposada per a carregar passatge, fer el trajecte en superfície, amb tots els semàfors que hi ha i per molt carril propi que puguin habilitar, arribar a l'estació, baixar de l'autobús, canalitzar tot el passatge per l'entrada, barreres tarifàries incloses, pujar al tren, esperar perquè estigui disposat per sortir...

En lloc de tot això, no podrien desviar serveis pel Ramal de les Aigües? No volien implantar un sistema megaxupiguai de senyalització (que resulta que a la B-V el tenen des de fa anys) per a millorar la gestió del trànsit i permetre freqüències més denses? Aleshores, per què no s'hi han posat abans per evitar tot aquest merder?

Arribes a pensar que ho fan expressament, perquè costa creure que siguin tan totxos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/02/2010 13:52

Jordi Freixas ha escrit:Home, si habiliten un carril expressament per aquests autobusos no hauria de ser tant caòtic.

Ja, però en l'espai que hi ha, tampoc hi caben masses busos, i els qui hi hagin, no sortiran tots a l'una, per anar igual de ràpid que el tren. Hauria estat millor desviar trens per Clot-Sagrera (si no haguessin tret tantes vies). Com a mínim, haurien d'haver deixat a punt la C2, funcionant tota sencera, perquè amb totes les Rodalies afectades durant tant de temps, això serà senzillament insuportable i insostenible.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/02/2010 15:58

Guigui ha escrit:En lloc de tot això, no podrien desviar serveis pel Ramal de les Aigües? No volien implantar un sistema megaxupiguai de senyalització (que resulta que a la B-V el tenen des de fa anys) per a millorar la gestió del trànsit i permetre freqüències més denses? Aleshores, per què no s'hi han posat abans per evitar tot aquest merder?
No crec que desviar trens pel ramal de les Aigües sigui una bona idea ja que també hi ha i hi haurà afeccions a la zona de Sant Andreu Comtal i la Sagrera, i potser no repercutiria gaire en el servei de la R2, però sí que podria causar retards a la línia R1, ja que els trens de la R4 haurien de creuar a nivell les vies que fan servir els trens de Mataró.

En quant al sistema de senyalització que es vol implantar és el que es fa servir a la LAV Madrid-Barcelona, i s'està instal·lant la primera fase, el sistema de ràdio GSM-R.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 16/02/2010 17:49

Confirmat,no hi hauràn trens de rodalies desviats per el Ramal de les Aigües,desconeixo si els regionals a Lleida per Manresa els desvien o no.
La Generalitat y Renfe están acabando de perfilar los detalles de la interrupción, que en principio se prevé total (no habrá desvíos por Sant Andreu Comtal) y el transporte alternativo.
Si l'alternativa és la L1 i autobusos llançadora,el caos està assegurat.Torno a insistir per no se quantes vegades,han d'ampliar les freqüències de la R2 fins a Montcada i Reixac en caps de setmana i matí de dies laborables,la R2 pot fer d'alternativa i absorvir passatge de la R4 i la R7 i de retruc evitar colpases a la L1,peró amb el penòs tren cada mitja hora de la R2 entre Montcada i Barcelona(que a vegades el tren cada 15 minuts pot ser fins i tot insuficient)no fem res,és una vergonya tot plegat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/02/2010 22:50

Informació més exhaustiva de lo de Sant Andreu Arenal, la qual cosa em fa pensar que potser tardin força temps en tancarla:

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 13&cs=infr

Continúan los trabajos previos a la construcción de la estación de Sagrera-Meridiana


Adif ha iniciado las obras de acondicionamiento de la estación de Sant Andreu Arenal, en Barcelona, con el fin de aumentar las prestaciones, operatividad y la accesibilidad para los usuarios en estas instalaciones. Estos trabajos tienen carácter previo a las obras de construcción de la nueva estación de Cercanías de Sagrera-Meridiana.

(17/02/2010) A lo largo de las próximas semanas se llevarán a cabo obras de urbanización en el exterior y de reordenación de espacios en el interior para favorecer y agilizar el flujo de viajeros. En el exterior se reubicará la parada de taxis y el aparcamiento se habilitará como paso de viajeros. Además, se reorganizará la zona para posibilitar el estacionamiento de los autobuses lanzadera.

Por otra parte, en el vestíbulo se optimizarán los espacios interiores para aumentar su capacidad y agilizar los encaminamientos de viajeros. Entre otras actuaciones, se desplazará la taquilla central, se reordenarán los controles de acceso y las validadoras de billetes, se modernizarán las escaleras mecánicas y se adecuarán las fijas, y se instalará una barandilla de seguridad en los andenes junto a los accesos verticales.

Otros trabajos previos

Esta actuación en Sant Andreu Arenal se enmarca dentro de los trabajos previos a la construcción de la nueva estación de Cercanías Sagrera-Meridiana. Además, en los últimos meses, se han realizado otras obras previas, como la instalación de un escape en Sant Andreu Arenal y la optimización de las instalaciones en Badalona.

En el lado Montcada de Sant Andreu Arenal se ha instalado un escape que permite una mayor maniobrabilidad de los trenes entre las dos vías generales. De este modo se ha facilitado y mejorado la gestión del tráfico ferroviario a la vez que se han multiplicado las prestaciones de la infraestructura.

El escape se montó sobre traviesa de madera, al ser el material más adecuado para una instalación de estas características en túnel, con los parámetros geométricos necesarios para garantizar su funcionalidad y con carril de sesenta kilos, más resistente al desgaste y el más apropiado para instalaciones que deben soportar altos niveles de tráfico.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 18/02/2010 7:22

Hola,

Al final, con todo el lío este me pierdo... ¿qué líneas de cercanías serán las que finalmente van a pasar por esta nueva estación de Sagrera?

Lo digo porque como esto lo van cambiando a medida que pasa el tiempo y ponen y quitan lo que quieren, la prensa se inventa planos y luego los publica... ¿hay algún plano actualizado fidedigno? más que nada porque estoy viendo que está pasando como con el aeropuerto y el trazado del ferrocarril de entrada o con el trazado del AVE por Barcelona, la reforma de Glòries, etc. (en fin, como con todo en Barcelona), que hacen lo que les da la gana y no dicen nada ni se entera nadie hasta que las máquinas están ya encima del terreno. Y luego todos nos damos cuenta de las cagadas y decimos "ah, ¿pero era esto lo que iban a hacer?".

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 18/02/2010 8:35

En un principio, las líneas R3, R4 y R7 actuales.

La previsión es que en el futuro pare ahí solamente la línea que del aeropuerto dirige hacia Terrassa y Manresa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 8:50

I "La" Sagrera haurà de suportar les actuals R1, R2, R3, R7 i regionals? Amb dues vies i gràcies, no fos cas que aixafin la guitarra als especuladors?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 18/02/2010 10:37

Crec que a Sagrera-Sagrera-Sagrera hi anaven 4 vies per rodalia.

Vaja lio amb la reordenació. L'actual R3 no pasaria per la futura Sagrera-Meridiana perque la faran passar per Passeig de Gràcia, no? Llavors el problema estarà en les 2 vies de Sagrera-Sagrera-Sagrera costat muntanya, doncs les costat mar serien nomes per l'actual R1 (que passaria a dir-se R2).

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 10:43

No sé on faran acabar l'R3, però una bona opció seria fer-ho a l'Estació de França: descongestionaria el túnel de Pg. de Gràcia o Catalunya, així com l'entrada a l'Hospitalet.

D'altra banda, segur que la nova línia Maçanet-St. Vicenç costa-costa no mantindrà la denominació d'R1, en honor a la primera línia que es va obrir?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 18/02/2010 10:54

Que faria jo pel tall de Sagrera Meridiana:
- C1 Nord - C4 sud. Els tren que acaban a l'Hospitalet continuen a Martorell, Vilafranca i St Vicenç de Calders. Cap creaument de via. S'eliminen els creuaments a nivell de l'Hospitalet, millora de l'embut de l'Hospitalet
- C2 sud - C4 Nord. El creuament a nivell de la bifurcació d'estació de França es pasa a fer a la bifuracació de les aigües. Tren cada 15 min. S'elimina el creuamente a nivel C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C2 nord C2 centre. Igual
- C3 St Andre Arenal - Vic - Puigcerdà. Unica linia que transbordaria a Metro. S'elimina el creuamente a nivell C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C7 Retallada a Montcada Bifuracacio o Sant Andreu Arenal segons capacitat.
Estació de França sense servei de rodalies. Es un mal menor
Tunel Plaça de Catalunya. Nomes passa la C1 Nord <-> C4 Sud
Tunel Passeig de Gracia. Tindriem els mateix nº de trens: SVC <-> Manresa, Vilanova <-> Terrassa, Castelldefels <-> Granollers, Aeroport <-> St Celoni
Simplemente tots el tren que acaben a l'Hospitalet o Estació de França es converteixen en passants. Els unics trens que no passen pel centre son els C3 i C7.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 10:58

Clarament, no estàs qualificat per gestionar cap empresa pública. Penses massa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 18/02/2010 11:39

Ostres davida gran pensada, llastima que ningu es doni compte que el que volen fer pot provocar un segon "cas bellvitge". Recorda'm que si mai aconsegueixo crear una empresa de ferrocarrils et contracti com a gestor de linies :ok


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 18/02/2010 13:20

davida ha escrit:Que faria jo pel tall de Sagrera Meridiana:
- C1 Nord - C4 sud. Els tren que acaban a l'Hospitalet continuen a Martorell, Vilafranca i St Vicenç de Calders. Cap creaument de via. S'eliminen els creuaments a nivell de l'Hospitalet, millora de l'embut de l'Hospitalet
- C2 sud - C4 Nord. El creuament a nivell de la bifurcació d'estació de França es pasa a fer a la bifuracació de les aigües. Tren cada 15 min. S'elimina el creuamente a nivel C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C2 nord C2 centre. Igual
- C3 St Andre Arenal - Vic - Puigcerdà. Unica linia que transbordaria a Metro. S'elimina el creuamente a nivell C4 - C3 de Montcada Bifurcació.
- C7 Retallada a Montcada Bifuracacio o Sant Andreu Arenal segons capacitat.
Estació de França sense servei de rodalies. Es un mal menor
Tunel Plaça de Catalunya. Nomes passa la C1 Nord <-> C4 Sud
Tunel Passeig de Gracia. Tindriem els mateix nº de trens: SVC <-> Manresa, Vilanova <-> Terrassa, Castelldefels <-> Granollers, Aeroport <-> St Celoni
Simplemente tots el tren que acaben a l'Hospitalet o Estació de França es converteixen en passants. Els unics trens que no passen pel centre son els C3 i C7.
Seria el millor tot aixó que proposes,peró també cal tenir en compte que aixó provocaria un canvi d'hoarirs al tram Hospitalet-Sant Vicenç de Calders i Birfucació-Manresa,i els usuaris s'haurien d'acostumbrar a aquests "nous"horaris,peró vaja tampoc és una cosa tan molesta.El problema tot plegat que renfe té una falta d'imaginació en fer les coses bé,i en fer pla alternatius dignes per perjudicar lo menys possible als usuaris.I d'aquesta manera també eliminem la falta de puntualitat de Rodalies per culpa del conmstant entrada/sortida de trens a L'Hospitalet,i a partir de l'Abril haurem d'afegir Badalona.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/02/2010 14:05

Guigui ha escrit:[...]En lloc de tot això, no podrien desviar serveis pel Ramal de les Aigües? No volien implantar un sistema megaxupiguai de senyalització (que resulta que a la B-V el tenen des de fa anys) per a millorar la gestió del trànsit i permetre freqüències més denses? Aleshores, per què no s'hi han posat abans per evitar tot aquest merder?[...]
El problema és que els trens cap a Montcada-Bifurcació cisallen dues línies: la de Mataró a la sortida de Clot-Aragó i la de Granollers a l'agafar el ramal de les Aigües al nord de Sant Andreu Comtal. Coneixent la gestió del trànsit d'ADIF, crec que pot resultar més car el farciment que el gall, en la teva proposta.

Altra cosa seria millorar i recomanar el transbordament Rodalia-Metro L1 a Sant Andreu Arenal (<M> Fabra i Puig) per anar tant cap a la plaça Catalunya (on baixa la majoria d'usuaris de les línies tallades) com cap a Clot-Aragó (<M> Clot) per transbordar a un altre tren de Rodalia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 14:22

Doncs molt bé, em quedo amb la proposta d'en davida, però en cap cas amb aquest refregit de mandra gentilesa de Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 18/02/2010 14:38

A veure si he entes el que vol fer adif. Una microestació de bus a sant andreu amb busos llançadora cap al clot. Nomes hi veig tres problemes. Com creuaran la meridiana els busos sense haver de fer volta en els dos extrems, on posaran el terminal al clot, i com ho haurem de fer els que anem a la sagrera, haurem de continuar agafant la L1?


De nou al FTC

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”