Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: pcongre » Dilluns 03/01/2011 11:17

Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? I quins són els creuaments que estan malament?
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Gràcies per endavant, salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/01/2011 11:39

el cul de sac de l'antic apartador de l'estació de Lesseps encara conserva la via i la part de via 2 abans d'arribar a via general també, per la qual cosa no haurien d'aparèixer amb línies discontinues.
les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4. Ho pots veure tu mateix

Imatge



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 03/01/2011 22:54

pcongre ha escrit:Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? [...]
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Doncs no sabria dir-te amb seguretat com és, però tal com l'has possat no té gaire sentit ja que si no hi canvi d'agulles a la cua no serveix de res. A més éssent tan curta com l'has dibuixat, no hi cabrien pas els trens, ja que és força més curta que l'andana i a l'andana els trens ja hi entren justos.
Crec que la cua és igual a la de Vall d'Hebrón, però ja et dic que no sé pas segur si és així.

Respecte als encreuaments de línies, els que he vist que estaven malament són alguns de entre el Metro i Renfe, però ja he vist que ho deus haber fet a propósit.

La comunicació entre l'L1 i Renfe de Pl. Catalunya, és a les dues vies, no només a la de direcció Hospital de Bellvitge, el que passa és que no sé si l'altre està en condicions de funcionar.


A veure si algú em pot corroborar
Salut!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 04/01/2011 0:53

Javi M ha escrit:
pcongre ha escrit:Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? [...]
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Doncs no sabria dir-te amb seguretat com és, però tal com l'has possat no té gaire sentit ja que si no hi canvi d'agulles a la cua no serveix de res. A més éssent tan curta com l'has dibuixat, no hi cabrien pas els trens, ja que és força més curta que l'andana i a l'andana els trens ja hi entren justos.
Crec que la cua és igual a la de Vall d'Hebrón, però ja et dic que no sé pas segur si és així.

Respecte als encreuaments de línies, els que he vist que estaven malament són alguns de entre el Metro i Renfe, però ja he vist que ho deus haber fet a propósit.

La comunicació entre l'L1 i Renfe de Pl. Catalunya, és a les dues vies, no només a la de direcció Hospital de Bellvitge, el que passa és que no sé si l'altre està en condicions de funcionar.


A veure si algú em pot corroborar
Salut!
Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 04/01/2011 8:34

oriolp13 ha escrit: Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)
A Pl.Catalunya la L1 només està connectada a la xarxa de renfe/adif a la via direcció Hospital de Bellvitge amb el 100% de seguretat. ;)



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 04/01/2011 21:43

Trenscat ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)
A Pl.Catalunya la L1 només està connectada a la xarxa de renfe/adif a la via direcció Hospital de Bellvitge amb el 100% de seguretat. ;)
Ostres, ho sento, ho dec haver somiat. :martell1



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dissabte 08/01/2011 23:15

Hola de nou!
Us faig arribar, traduïdes, les preguntes i comentaris que em fa en carto.metro:
El LLOP ha escrit:el cul de sac de l'antic apartador de l'estació de Lesseps encara conserva la via i la part de via 2 abans d'arribar a via general també, per la qual cosa no haurien d'aparèixer amb línies discontinues.
Tinc dues opcions (parar a la connexió o a l'agulla):
Imatge
El LLOP ha escrit:les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
Trauré les vies i només en representaré el contorn de la zona.
El LLOP ha escrit:la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4.
OK, però la via 3 travessava d'un costat a l'altre de l'estació o es quedava a mitges com la via 5?
Imatge

Salut i gràcies, companys, i especialment a El Llop!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 09/01/2011 19:31

La primera imatge és tallada i no es pot veure la opció 2.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 09/01/2011 19:39

pel que fa a l'apartador de Lesseps, l'opció 2 es la correcte.
pel que fa a Boixeres, tal com ho has posat ara està perfecte. La via 3 era paral.lela en tot el seu recorregut a la via 5.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dilluns 10/01/2011 0:57

Moltes gràcies, El Llop! Ara li ho comunico a en Franklin.
Salut!

PD: heus aquí la versió completa de la primera imatge, per qui no la hagi pogut veure bé.


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Xenakis
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Glories L1

Entrada Autor: Xenakis » Divendres 28/01/2011 20:59

Abans que res: Enhorabona per la feina feta!

Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?

D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dissabte 29/01/2011 1:27

Xenakis ha escrit:Abans que res: Enhorabona per la feina feta!

Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?

D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.
Hola Xenakis! Gràcies pels ànims i per la informació! (vejam si algú ens la pot confirmar? =)
Quant a les vies de renfomentadif, malauradament, el principal escull per fer-ne una versió a curt-mitjà termini és que enlloc d'internet no hi hem trobat cap font en què poder basar-ne la disposició d'agulles, tallers, etc. Si cap ànima caritativa sap on trobar-ho o ens pot ajudar a fer-ne un esbós, bé que es podria estudiar, però ;)
Salut a tothom!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 08/02/2011 11:28

Uf! Quina feinada, nois!!! La meva més sincera enhorabona!

Del tema renfomentadif, encara que no disposeu de tota la informació necessària, podrieu dibuixar el ramal de les Aigües? El que va de Sant Andreu Comtal cap a Montcada Bifurcació... Així ens fariem una idea més real de totes les vies que travessen el pla de Barcelona, no?

Esperem amb candeletes la propera actualització! (A veure si pot ser algun tram inaugurat...)



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 08/02/2011 11:37

Per cert... tinc un dubte. Que simbolitzen aquestes "ratlles" negres transversals sobre les vies? Em refereixo al que assenyalo amb una fletxa vermella...

Moltes gràcies!
Fitxers adjunts
dubte.jpg
dubte.jpg (6.45 KiB) Visualitzat 6070 cops



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimarts 08/02/2011 12:11

Hola i moltes gràcies, Dr. T!

El ramal de les Aigües bé que m'agradaria ajudar a representar-lo, però com dic em temo que em manquen coneixements i informació sobre les vies de Renfe.
En realitat estic plantejant-me a mitjà termini de fer un esbós molt primitiu de les vies de Rodalia de Barcelona amb el què, entre tots i amb el temps, potser poder tirar endavant alguna cosa amb cara i ulls... vejam si abans del 2012 trobo temps per començar-ho :D (i insisteixo, qualsevol aportació és ben rebuda!)
Dr. T ha escrit:Que simbolitzen aquestes "ratlles" negres transversals sobre les vies? Em refereixo al que assenyalo amb una fletxa vermella...
L'autor les fa servir per separar els diferents trams inaugurats segons la data. En l'exemple, el tram de l'estació d'Horta es va inaugurar el 05/10/1967 (el de la seva dreta el 1959 i el de l'esquerra el 2010).

Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 08/02/2011 13:22

Bones pcongre.

El ramal de les Aigües, més o menys, seria la línia morada que he pintat sobre el teu plànol. L'he fet solapant el teu plànol sobre una imatge de Google Maps de la zona i resseguint el traçat del ramal.

Quan vivia a Montcada i agafava sovint l'antiga C-2 per anar a treballar, em preguntava d'on coi venien aquelles vies que s'ajuntaven a la línia de França...

Salut!

Edito:
Gràcies per l'aclariment sobre els trams inaugurats de cada línia!
Fitxers adjunts
ramal_aigues.jpg
Ramal de les Aigües (Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació)
ramal_aigues.jpg (24.96 KiB) Visualitzat 6054 cops



Xenakis
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Glories L1

Entrada Autor: Xenakis » Dijous 10/02/2011 11:21

Xenakis ha escrit: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar
Porto uns quants dies fixant-m'hi i definitivament no es imaginació meva. Es veu una desviació del tunel, hi ha un llum fluorescent encés contra la paret, però on haurien d'estar les vies es veu una catenària rigida!!! Pot ser el pont de Renfe on deixa d'anar entre les dos vies de la L1?, però no li trobo l'ubicació...i a més, quin sentit té que es comuniquin així??

Salut!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/02/2011 12:08

Xenakis ha escrit:
Xenakis ha escrit: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar
Porto uns quants dies fixant-m'hi i definitivament no es imaginació meva. Es veu una desviació del tunel, hi ha un llum fluorescent encés contra la paret, però on haurien d'estar les vies es veu una catenària rigida!!! Pot ser el pont de Renfe on deixa d'anar entre les dos vies de la L1?, però no li trobo l'ubicació...i a més, quin sentit té que es comuniquin així??

Salut!!

Es tracta d'això: http://transport.cat/wiki/index.php/Ram ... l_Poblenou



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 852
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 10/02/2011 12:58

Jo crec que el que detalla Xenakis es l'antic desviament que hi ha entre Arc de Triomf i Marina, poc avans d'entrar a Marina.
Es tracta de un petit tunel que uneix els dos tunels unidireccionals que es va fer servir quand la línia acabava a Marina. Amb prolongacions posteriors va quedar en desús i nomes queda actualment per emergencias en cas de necesitar fer serveis parcials.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 10/02/2011 13:22

Dubtes:
- Entre les estacions d'Universitat i Marina, les vies d'Adif i les de la L1 estan al mateix nivell, en tres túnels separats (excepte a pl. Catalunya)?
- Quan se separen les vies d'Adif i TMB, quina va per sobre? És a dir, hi ha algun pont, o son dos túnels a diferents nivells?
- La foto de la wiki, on és exactament? I mirant cap a on?

Merci!!!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”