Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Vots totals: 31
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 17/03/2010 18:41

pukyxd ha escrit:El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.
Sant Andreu Arenal és necessària per les connexions amb l'L1 (Sant Andreu, Santa Coloma) i l'estació d'autobusos, mentre que La Sagrera-Meridiana enllaçarà amb l'L4, L5, L9 i L10, (a més de l'L1). Per tant, ambdues estacions són necessàries.

Però això no treu que hi hauria d'haver un servei de rodalies exprés, amb freqüència horària (i semihorària en hora punta) amb parades a Montcada-Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre, Terrassa, St. Vicenç de Castellet i Manresa, i que siguin alguns d'aquests rodalies exprés els que continuïn el trajecte cap a Cervera i Lleida. Sense necessitat de fer cap infrastructura, es podria reduir en 15 minuts el trajecte entre Manresa i Barcelona (47' a St. Andreu Arenal, 56' a Pl. Catalunya).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 17/03/2010 18:46

Sagrerenc ha escrit:
pukyxd ha escrit:El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.
Sant Andreu Arenal és necessària per les connexions amb l'L1 (Sant Andreu, Santa Coloma) i l'estació d'autobusos, mentre que La Sagrera-Meridiana enllaçarà amb l'L4, L5, L9 i L10, (a més de l'L1). Per tant, ambdues estacions són necessàries.

Però això no treu que hi hauria d'haver un servei de rodalies exprés, amb freqüència horària (i semihorària en hora punta) amb parades a Montcada-Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre, Terrassa, St. Vicenç de Castellet i Manresa, i que siguin alguns d'aquests rodalies exprés els que continuïn el trajecte cap a Cervera i Lleida. Sense necessitat de fer cap infrastructura, es podria reduir en 15 minuts el trajecte entre Manresa i Barcelona (47' a St. Andreu Arenal, 56' a Pl. Catalunya).
Jo no penso que cap dels regionals de manresa/Lleida hagi de fer les parades que fa.
Penso que en aquesta línia hi hauria d´haver un servei Catalunya Exprés, i amb parades comptades al nucli de rodalies (Terrassa i Sabadell), i no tots, però també alguns serveis directes, com als serveis de la línia de Tarragona/Reus/Tortosa.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 17/03/2010 19:57

437.001 ha escrit:Jo no penso que cap dels regionals de manresa/Lleida hagi de fer les parades que fa.
Penso que en aquesta línia hi hauria d´haver un servei Catalunya Exprés, i amb parades comptades al nucli de rodalies (Terrassa i Sabadell), i no tots, però també alguns serveis directes, com als serveis de la línia de Tarragona/Reus/Tortosa.
Estaria bé un parell de Catalunya Exprés al dia (matí i vespre), amb parades a Sabadell, Terrassa, Manresa, Calaf, Cervera, Tàrrega i Mollerussa. Tenint en compte la renovació dels trams Manresa-Calaf i Calaf-Cervera, podem tenir aquests temps des de BCN-Pl. Catalunya (entre parèntesi, temps actuals):
25' Sabadell (33')
32' Terrassa (44')
57' Manresa (1h16')
1h32' Calaf (2h04')
1h53' Cervera (2h30')
2h04' Tàrrega (2h41')
2h20' Mollerussa (2h53')
2h37' Lleida (3h12')

Amb trens pendulars podríem arribar a Cervera en 1h40', a Tàrrega en 1h50' i a Mollerussa en 2h00'. O fer el trajecte Manresa-Lleida en 1h30', en comptes de les 2h05' actuals.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/03/2010 10:09

metring ha escrit:la L1, que passarà a tenir de 26 trens en hora punta, a tenir sempre 29
He estat fullejant la nota de premsa, i al full 2, posa:
Línia 1 de Metro (Estació de Fabra i Puig). Aquesta té aturades a Clot, Arc de Triomf i Plaça de Catalunya, entre d’altres. En aquest període TMB reforçarà els seus servei en el període punta oferint 29 freqüències per hora.
Això no són 29 trens, són més.
29 freqüències per hora significa que passen 29 trens per cada estació cada hora, no pas que hi hagi 29 trens circulant. De fet, cada tren deu trigar un mínim de 100 minuts a fer una volta sencera a fer tota la línia, més d'una hora, per la qual cosa cada tren més no representa una freqüència més cada hora. Aleshores:

29 freqüències = un tren cada 2,07 minuts
100 minuts / 2,07 minuts = 48,3 trens en total.

És a dir, es necessitarien un mínim de 48 trens en circulació per aconseguir tenir 29 freqüències hora. Una mica difícil si tenim en compte que TMB només disposa de 34 trens aptes per a la L1.

Per tant, heurem d'acceptar que el comunicat de premsa és erroni o que com a mínim utilitza una expressió que genera confusió, i en realitat el que fan és passar de 26 trens a 29 en circulació. Aquí també podríem preguntar-nos què coi hi fan 5 trens a cotxeres en hora punta, quan el normal seria que n'hi hagués 1 en reparació més 1 en reserva. Posem com a màxim 3 trens a cotxeres, però 5 mentre la línia està desbordada de gent... en fi.
Tornant als números, passar de 26 a 29 trens suposa un esperpèntic augment d'un 12% en la capacitat de la línia. I això és totalment insuficient per engolir la massa procedent de Renfe. Més encara, aquest augment de trens suposarà aproximadament un augment de dos trens per hora/sentit a la L1, quan a Sant Andreu Arenal actualment acaben viatge 10 trens de Renfe cada hora!!! :x

I mentrestant, altres alternatives molt més lògiques com el ramal de les aigües que permet desviar els trens procedents de Montcada bifurcació directament cap a Clot-Aragó sense passar per Arenal, restaran infrautilitzats. Per llogar-hi cadires.

Si actualment, la L1 en hora punta ja està desbordada amb el seu propi passatge, com és possible que a algú se li hagi pogut acudir trasvasar-hi uns quants milers de persones més cada hora com si res? Ja poden posar forces autobusos substitutoris per parar el cop, i durant tot el dia, perquè si no això pot ser catastròfic. Ho seguirem molt de prop.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 18/03/2010 10:23

Sagrerenc ha escrit:
pukyxd ha escrit:El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.
Sant Andreu Arenal és necessària per les connexions amb l'L1 (Sant Andreu, Santa Coloma) i l'estació d'autobusos, mentre que La Sagrera-Meridiana enllaçarà amb l'L4, L5, L9 i L10, (a més de l'L1). Per tant, ambdues estacions són necessàries.

Però això no treu que hi hauria d'haver un servei de rodalies exprés, amb freqüència horària (i semihorària en hora punta) amb parades a Montcada-Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre, Terrassa, St. Vicenç de Castellet i Manresa, i que siguin alguns d'aquests rodalies exprés els que continuïn el trajecte cap a Cervera i Lleida. Sense necessitat de fer cap infrastructura, es podria reduir en 15 minuts el trajecte entre Manresa i Barcelona (47' a St. Andreu Arenal, 56' a Pl. Catalunya).
SAA segurament tancarà, igual que l'estació d'autobusos. Una a causa de Sagrera-Meridiana (ja hi va la L1 allà) i l'altre per Sagrera Estació (hi anirà una estació d'autobusos).

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dijous 18/03/2010 10:29

Espero que si Sant Andreu Arenal tanca com a mínim es dignin a deixar en peu l'edifici de l'estació...


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/03/2010 10:42

Vox ha escrit: SAA segurament tancarà, igual que l'estació d'autobusos. Una a causa de Sagrera-Meridiana (ja hi va la L1 allà) i l'altre per Sagrera Estació (hi anirà una estació d'autobusos).

Oriol ha escrit:Espero que si Sant Andreu Arenal tanca com a mínim es dignin a deixar en peu l'edifici de l'estació...

M'autocito, perquè veig que no em llegiu :'( :nono
metring ha escrit:
Un cop acabada la explicació amb power-points, que imagino penjaran, si no ho estan ja, a la web de Fomento i Generalitat, ha començat el torn de preguntes i jo he fet la de què passaria amb Sant Andreu Arenal, si seria tancada, com se'n havia parlat a diversos mitjans de comunicació. La cara de no entendre res d'en Manel Nadal era per a retratar-la xD El Sr. Miguel Ángel Remacha ha contestat que continuarà funcionat, donat que és una estació de gran funcionalitat ferroviària, molt important al trobar-se a l'entrada de la ciutat, i per tenir 4 vies, i que Sagrera-Meridiana només és de pas.
Repeteixo: sembla hores d'ara segur que la supervivència de Sant Andreu Arenal està garantitzada.



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 18/03/2010 11:12

Durant 5 meses sera gratuit el metro de Fabra Puig a Arc de Triomf o Catalunya. Nomes s'ha de portar un titol propi de Renfe. En talls similars el maquines de metro obren la porta amb un titol propi de Renfe pero sense descontar un viatge.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/03/2010 11:45

davida ha escrit:Durant 5 meses sera gratuit el metro de Fabra Puig a Arc de Triomf o Catalunya. Nomes s'ha de portar un titol propi de Renfe. En talls similars el maquines de metro obren la porta amb un titol propi de Renfe pero sense descontar un viatge.
Concretament, a les estacions de Rambla Just Oliveres, Sants, Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Fabra i Puig, Sant Andreu, Sagrera, Torre del Baró i Vallbona.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 18/03/2010 11:46

metring ha escrit:
Vox ha escrit: SAA segurament tancarà, igual que l'estació d'autobusos. Una a causa de Sagrera-Meridiana (ja hi va la L1 allà) i l'altre per Sagrera Estació (hi anirà una estació d'autobusos).

Oriol ha escrit:Espero que si Sant Andreu Arenal tanca com a mínim es dignin a deixar en peu l'edifici de l'estació...

M'autocito, perquè veig que no em llegiu :'( :nono
metring ha escrit:
Un cop acabada la explicació amb power-points, que imagino penjaran, si no ho estan ja, a la web de Fomento i Generalitat, ha començat el torn de preguntes i jo he fet la de què passaria amb Sant Andreu Arenal, si seria tancada, com se'n havia parlat a diversos mitjans de comunicació. La cara de no entendre res d'en Manel Nadal era per a retratar-la xD El Sr. Miguel Ángel Remacha ha contestat que continuarà funcionat, donat que és una estació de gran funcionalitat ferroviària, molt important al trobar-se a l'entrada de la ciutat, i per tenir 4 vies, i que Sagrera-Meridiana només és de pas.
Repeteixo: sembla hores d'ara segur que la supervivència de Sant Andreu Arenal està garantitzada.
Ok, doncs no sé, a mi no m'afecta perque no utilitzao aquella entrada però no restarà agilitat al tema? Parlem de rodalies, no de metro.

Només cal que facin Glòries i no tanquin Clot XD

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/03/2010 11:48

En són ben capaços...
Però en el cas de Sant Andreu Arenal és comprensible, tenen un enclavament nou, quatre vies...Molt més útil que no pas Sagrera Meridiana, que deixant de banda el tema enllaços, serà més aviat un entorpiment de les línies de Rodalies, al haver de fer el trajecte en més temps, que no pas un gran encert.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 18/03/2010 12:23

Avui al gratuït "20 minutos" surt la noticia de la nova estació. Esplica el que volen fer que ja s'ha dit en el fil i comenta un parell de dades sucoses ;)
Primer que aigmentaran el nombre de trens de la L1 de 24 a 29 per les obres (i no se si s'ho han fet venir be per tenir preparat l'ATO per les obres pero no acaba de funcionar del tot be). Tambe deixa entendre que Renfe volia donar un servei alternatiu diferent al que va porposar la generalitat, que es el que es fera al final.


De nou al FTC

davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 18/03/2010 12:34

Nadal dimisió!!!!

Per aceptar o proposar un servei alternatiu vergonyós.
Si entre la Generalitat i Renfe son incapaços de enllaçar la R2 Sud fins la R4 nord pel ramal de les aigües. Tots al carrer

M'agradaria que algu de Renfe, Adif o la Generalitat em demostres que que el plan proposat es millor que:
- R3 fins Sant Andreu Arenal.
- R7 fins Sant Andreu Arenal o Montcada Bifurcació, segons capacitat.
- SVC/Vilanova - Passeig de Gracia - Terrassa/Manresa. 4 trens/hora.

La bifuracació de passeig de Gracia te la mateixa capacitat que la de bifurcació de les Aigües, no hi ha salt de Motlló.
Qui es capaç de demostrar que la alternativa SVC/Vilanvoa - Passeig de Gracia - Terrassa/Manresa es material impossible?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/03/2010 12:39

davida ha escrit:Nadal dimisió!!!!
Quin d'ells?



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 18/03/2010 12:46

Tots 2



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dijous 18/03/2010 13:31

davida ha escrit:Tots 2
Que convoquin anticipades, acabarem abans... Tenen al païs content aquesta gent.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 18/03/2010 14:26

A Manresa, aquest matí, just a l'entrada de l'estació, estaven fent algun tipus d'obra. Algú ho ha vist més tard? Te alguna cosa a veure amb el tall de Barcelona?



jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 18/03/2010 14:43

Pel que veig, almenys els horaris de Manresa, no es modificaran gaire. Això si ara només tindrem 3 trens directes a Barcelona Sants jeje, que son els regionals, i crec que també amb els mateixos horaris que ara.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/03/2010 18:31

Quan tardarà la gent en protestar, un cop comenci el tall i el penós servei substitutori, per tal que com a mínim, allarguin l'horari dels busos? S'admeten apostes.



jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 18/03/2010 19:29

Juas, el primer dia laboral, serà "divertit" el caos i si hi ha caos durant la Setmana Santa s'ho hauran de fer mirar bastant...
El tema del bus, en fi... Si només volen ficar busos en hores punta, perquè no fiquen busos de 18:00-21:00? Que també és hora punta de final del dia?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”