Un any de Rodalies de Catalunya, què heu notat?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

I qui pagarà això?

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/03/2011 0:14

No cal el túnel viari de Toses. No cal desdoblar la C-16, l'N-II i l'N-340. No calen autovies gratuïtes.

Es pot estalviar per molts llocs i en modes de transport poc eficients en capacitat i ocupació de l'espai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 21/03/2011 0:58

Guigui ha escrit:No cal el túnel viari de Toses. No cal desdoblar la C-16, l'N-II i l'N-340. No calen autovies gratuïtes.

Es pot estalviar per molts llocs i en modes de transport poc eficients en capacitat i ocupació de l'espai.
Estic d´acord sempre que les inversions siguin rentables. Heu vist l´estació de Riells i Viabrea - Breda?. És el triple d´estació del que faria falta. En dos dies estarà fatal perquè no es podrà mantenir. No calia tanta estació. Atenció a les inversions, també en ferrocarril, que han de ser racionals. I si no es justifica ferrocarril, fem tramvia, autobusos..., a cada lloc el més eficient.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Divendres 06/05/2011 14:52

Doncs he notat que a la R4 no hi han Civies. Que el traspás nomes ha sigut "decorar" els trens, i casi ni aixo, perque dels trens que he agafat nomes un 20% estaven pintats amb rodalies de catalunya, perquè a mes, els horaris segueixen sent els mateixos...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 06/05/2011 17:35

Quan precisament Vilafranca i l'Alt Penedès han estat els més beneficiats de les poques millores horàries que hi ha hagut...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 08/05/2011 10:31

Jo confesso que utilitzo ben poc els Rodalies anualment. De vegades per anar i tornar de l'aeroport del Prat, un parell de vegades a l'estiu per anar a platges del Maresme, i molt esporàdicament per altres desplaçaments no regulars.

Ahir mateix vaig utilitzar la R-2 entre Barcelona-Sants i Vilanova i la Geltrú, i a banda de que el tren estigués pintat en els colors de Rodalies Catalunya (que a mi no em semblen gens afavoridors pels vehicles, però això ja va a gustos), poca o cap diferència vaig notar en el viatge.

A l'estació de Sants, això sí, em va agradar força que hagin substituït l'ordenació de sortides a les pantalles amb tots els trens i línies mesclats, que hi havia abans, per una pantalla per cada línia (R-1, R-2, R-3, etc.), però això és una singularitat de l'estació de Sants. Fa no gaire vaig agafar el tren de l'aeroport a Clot, i no era pas així, tot i que és lògic perquè allà només hi ha una pantalla (un monitor), i dividir línies en pantalles implicaria canviar aquestes.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/05/2011 13:30

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7?id=42925

El conseller Recoder explica les millores previstes a Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Angel Remacha, visitarà demà dimecres, 11 de maig, l’estació de Montgat Nord, per tal d’explicar les diferents millores que s’introduiran en els serveis de Rodalies de Catalunya a mitjans del proper mes de juny.

La trobada tindrà lloc, a les 9.45 hores, al vestíbul de l’estació de Sants (zona Rodalies), des d’on el conseller, acompanyat de periodistes, agafarà un tren fins a Montgat Nord. Un cop arribat a Montgat, a les 10.30 hores, s’atendrà els mitjans de comunicació. (Estació de Montgat Nord. Ctra. N-II).

11-05-2011 09:45 | Vestíbul Estació de Sants | BARCELONA (El Barcelones) | Barcelona
Visita Montgat Nord – Explicació de les millores en els serveis de Rodalies de Catalunya



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 10/05/2011 14:34

Doncs si fa un viatge a Montgat Nord,aixó vol dir que la majoria de millores horàries seràn a l'R1,de mentres els usuaris d'altres línies molt em temo que no tindrem cap millora o molt poques i insuficients. :avall

Considero molt més important allargar els trens amb final de Vilafranca fins a Sant Vicenç de Calders abans que posar un tren cada 5 minuts de Mataró a Barcelona,ja que la freqüència actual a l'R1 entre Mataró i Barcelona la trobo bona i suficient.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimarts 10/05/2011 20:48

Crec el mateix, a dia d'avui els Vilafranca tindrian que acabar a Sant Vicenç...dic el de sempre no es llogic que on visc no tingem servei de rodalies des de las 10'30 del matí fins las 12 del migdia...parlo de El Vendrell una ciutàt amb mès de 36.000 habitants...desprès vas i pujas al trén de las 12 i no es gens extrany que a las andanes estigem mès de 100 viatgers esperant el rodalies...dic aquesta cantitàt perque molts cops mentre vaig amunt i avall aprofito per contar quans pujem al trén...i com aqui podriam dir de Manresa o altres llocs...no tot tè que ser la R1 per molt que sigi una lìnea en força moviment de passetgers....



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 10/05/2011 22:38

Si ho fan a Montgat Nord, suposo que serà per "inaugurar" l'estació i, de pas, fer "campanya" electoral.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 11/05/2011 11:14

metring ha escrit:http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7?id=42925

El conseller Recoder explica les millores previstes a Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Angel Remacha, visitarà demà dimecres, 11 de maig, l’estació de Montgat Nord, per tal d’explicar les diferents millores que s’introduiran en els serveis de Rodalies de Catalunya a mitjans del proper mes de juny.

La trobada tindrà lloc, a les 9.45 hores, al vestíbul de l’estació de Sants (zona Rodalies), des d’on el conseller, acompanyat de periodistes, agafarà un tren fins a Montgat Nord. Un cop arribat a Montgat, a les 10.30 hores, s’atendrà els mitjans de comunicació. (Estació de Montgat Nord. Ctra. N-II).

11-05-2011 09:45 | Vestíbul Estació de Sants | BARCELONA (El Barcelones) | Barcelona
Visita Montgat Nord – Explicació de les millores en els serveis de Rodalies de Catalunya
Doncs sembla que finalment quedà anulada la convocatòria.M'he quedat amb les ganes de saber les millores >:(

Sí poseu l'enllaç,veureu que posa "atenció,aquesta convocatòria queda anul.lada".Potser per qué estem en campanya electoral i han decidit no fer-ho?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/05/2011 12:30

Em sembla que la Junta Electoral va prohibir actes d'aquest tipus perquè eren campanya encoberta. Per això, va prohibir les "visites informatives" al nonat aeroport de Castelló, que ja es va inaugurar fa algunes setmanes però no serà operatiu fins al juliol.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 11/05/2011 13:33

Doncs jo crec que els trets van per un altre lloc: després de tombar la moció d'ahir i que la ministra digui avui que no donarà més diners a Catalunya, no quedaria bé anunciar millores a Rodalies, per tant s'han fet les declaracions que ha fet el conseller Recoder.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 14/05/2011 20:10

Llàstima, amb el que li agrada a aquest Conseller parlar de Rodalies..... potser així s´estalvia de parlar de GISA, RECSA, ACA, del seu propi departament.... segurament deu ser això.....



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/10/2011 16:24

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/207435

Com ens tracten a Rodalies

Marta Rovira-Martínez | Escudelles | dimecres, 26 d'octubre de 2011 | 09:50h

Ahir dimarts, la situació a Rodalies va arribar a ser molt preocupant. En tot cas, ho era des d’un punt de vista d’algú que es preocupa per la bona gestió pública. En termes de seguretat, feia patir molt veure com s’estava gestionant la crisi provocada per una avaria entre Sants i Plaça Catalunya en hora punta de la tarda. Aquí deixo el relat del que vaig poder veure i viure per si pot servir d’alguna cosa. En tot cas, tinc molt clar que la gestió que fa Renfe de les rodalies no és que sigui molt millorable, és que ratlla la indecència.

Ahir, veient com es complicava la situació a rodalies en pocs minuts, vaig optar per prendre-m’ho amb calma, i buscant alternatives sense precipitar-me. Així doncs, em vaig deixar conduir per un periple d’estacions que em va permetre copsar la dimensió del desgavell.

Cal tenir present que una avaria en la línia de trens és una cosa que pot passar en qualsevol moment (ara fem el supòsit que es fan els controls tècnics i les millores pertinents per mirar d’evitar-les al màxim). Que passi en hora punta és mala sort, però no s’ha de descartar. Ara bé, Renfe hauria de tenir un dispositiu de resposta davant d’aquestes situacions. Tal com mostren les enquestes de mobilitat en dia feiner, les hores en què s’acumulen més usuaris als transports públics són les de la tarda, quan tothom surt de la feina per tornar a casa. Aleshores és quan s’acumula un gran nombre de viatgers a les andanes, quan els trens van plens de gom a gom, i quan es poden produir també més incidències.

Un cop s’ha produït una avaria, hem de suposar que Renfe té un protocol d’actuació preparat. Ahir semblava així inicialment. Desviació de trens per l’estació de Passeig de Gràcia i avisos als altaveus de les estacions afectades. Fins aquí tot semblava correcte. Però el problema és quan ja no es preveu res més, quan Renfe ja no posa cap més recursos que aquests per gestionar una avaria important (ahir afectava tres línies) en hora punta. I aleshores és quan comença el desgavell.

La gent que esperava el tren a Arc de triomf cap a les vuit del vespre va veure com pels altaveus s’anaven anunciant trens que no passaven durant més de mitja hora. Tot seguit se’ls va indicar que anessin a les estacions de Passeig de Gràcia i Clot, perquè s’havien desviat els trens del seu recorregut. Jo vaig anar cap a Clot, on la situació va esdevenir dantesca.

A l’andana no hi cabia ni una agulla, la qual cosa comporta òbviament un problema de seguretat, que ningú gestionava. Jo he vist al metro de Londres, per exemple, que quan s’omplen excessivament les andanes, s’impedeix l’accés dels viatgers a l’estació abans de validar el bitllet. La gent s’espera pacientment fins que es torna a permetre l’accés al cap d’uns minuts. Ahir a l’estació de Clot la gent accedia a l’estació sense cap indicació per part de ningú, enmig del caos. Hi havia gent que validava el bitllet, gent que entrava sense pagar, gent preguntant per tot arreu. Un sol agent de seguretat al hall que mirava d’anar responent a tothom que li preguntava, però que estava absolutament desbordat.

Veient el panorama, vaig fer marxa enrere. A Arc de triomf continuaven enviant la gent a Clot. Després d’esperar una estona, preveient que encara que passessin trens, l’acumulació de gent m’impediria agafar el meu, vaig fer camí xino-xano cap a Passeig de Gràcia. Allà els membres de la seguretat adreçaven els passatgers cap a Clot o Sants explicant que els trens que havien estat desviats cap a Passeig de Gràcia ja no s’hi aturaven. La sorpresa era comprovar que, un cop agafat el tren a Sants, es descobria que els trens continuaven passant i aturant-se a Passeig de Gràcia. Per tant, no hi havia cap coincidència entre la informació que podia donar un membre de la seguretat i un altre, convertits en improvitzats informadors, i entre el que deien ells i el que s’anunciava pels altaveus. El personal propi de Renfe era absent.

Un cop al tren, per fi!, com a música d’acompanyament a la línia R1 teníem informacions constants sobre les altres línies, R3 i R4. Una informació totalment prescindible atès que no afectava la línia on viatjàvem, i que creava més desconcert, sobretot entre els viatgers estrangers.

Una avaria no hauria de convertir el fet de tornar a casa en una odissea. I és evident que la gestió de les incidències tècniques necessita una millora urgent. En la disponibilitat de personal, que és clamorosament escàs comparat amb el que té, per exemple, el metro de Barcelona; o el que tenen els serveis de transport d’altres capitals europees. Aquesta política d’estalvi de personal a les línies de rodalies no s’acaba d’entendre, i no és justificable només pel fet que hi hagi més màquines expenedores de bitllets. Un servei de qualitat implica precisament substituir les tasques del personal, i no pas substituir el personal per màquines.

Cal una millora urgent en la formació del personal de seguretat, que actua com si li acabessin de posar l’uniforme sense cap tipus d’instrucció, ni de coordinació, ni de missió apart de controlar els que no paguen. Sovint informen malament dels recorreguts, o no en saben res. El personal contractat mitjançant una empresa de seguretat privada no cobreix, per tant, la necessitat d’informants que hi ha en un sistema de rodalies tant utilitzat com el de Barcelona, amb una afluència de turistes tant importants.

Cal establir, perquè sembla inexistent, algun protocol de seguretat en casos d’acumulació de gent a les andanes, o de desviació de viatgers per altres línies. El control d’accés a andanes en un transport de viatgers tant massificat s’hauria de poder fer de forma ordenada, establint un control sobre els trajectes que han de fer una tal quantitat de persones com les que ahir es desplaçaven per les diferents estacions de rodalies de Barcelona. Cal informar a la gent abans de validar el bitllet, cosa que evitaria moltes molèsties, i no només pel fet d’haver de retornar el bitllet, sinó perquè permetria un control d’accés a andanes civilitzat. Ahir la massificació a les andanes podia haver portar a qualsevol desgràcia, que per sort no es va produir. Però més d’una i dues persones vam acabant compartint aquesta sensació d’inseguretat enmig del caos.

No crec que tot plegat sigui només un problema de l’operador, de Renfe, sinó d’allò que se li exigeix com a proveïdor d’un servei essencial per als catalans. Cal que el Departament de Territori i Sostenibilitat es posi mans a l’obra.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 09/11/2011 23:21

Una de les estratègies de RENFE ha estat als últims anys la reducció de personal. Tots hem vist com desapareixia la gent de les estacions i ja no hi han revisors als trens. Això, és una opció com una altre amb la que es pot estar o no d´acord però el fet és que precisament ara no sembla que augmentar el cost en personal dels serveis públics sigui una idea amb molt futur..... El que és evident és que cal millorar molt l´informació que es dona als viatgers.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/11/2011 0:23

Pel que es veu darrerament, els trens de rodalia peten un rere l'altre. Per tant, cal suposar que, a més del personal visible de cara al viatger (estacions, revisors), també hi ha hagut una reducció considerable en el manteniment, altrament no es veurien tantes "incidències tècniques en trens", especialment "en origen".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”