A Barcelona li manca metro a 15 barris

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Viabilidad

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/05/2007 12:27

Ecomobisostrans ha escrit:Yo creo que no hace falta tantos medios de transporte que se solapen. Por ejemplo, en la Diagonal, si hay una línea (o varias con recorrido común) de cercanias, para los recorridos más largos, y de metro, para los medianos, y una línea de bus que lleve un articulado cada 5 o 6 minutos hay de sobra, ya que la mayoría de gente usará el transporte subterráneo (si es accesible facilmente, claro, por que si empezamos a poner paraditas de tipo Pl.Espanya L1 a cualquiera se le quitan las ganas de ir en metro), y los que hagan un trayecto muy corto o simplemente no tengan prisa y prefieran ver el paisaje cogerán el autobus, que supongo que en hora valle habrá asientos para todos, y en hora punta tal vez unos pocos tengan que ir de pie.
Deixa Pg. de Gràcia, amb el metro a sota, amb un sol articulat cada 5 o 6 minuts i veuràs com el cap de l'Hereu no dura ni cinc minuts.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 08/05/2007 12:48

Be, jo parlava de la Diagonal que te menys gent. El Pg. Gracia potser necessitaria cada 2 minuts. I SOBRETOT; METRO CADA 1,5 o 2 MINUTS. Però no tramvia. De totes maneres, molta de la gent que va amb bus pel Pg. de Gràcia venen de Pedralbes (22) Sarrià (22), Carmel (24 i 28), Coll (28), Pl.Sanllehy (24), etc. per tant quan totes aquestes zones tinguin metro la movilitat al Pg. de gràcia es reduira força.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/05/2007 13:24

No et pensis, que a vegades sóc al Pg. de Gràcia i, si no tinc pressa, m'estimo més agafar el 28 cap a casa que no pas la L3, que me'n deixen igual de prop. I com jo, molta altra gent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 08/05/2007 16:46

Hola,
George85 ha escrit:Jo crec, que un bus interurbà per un carril bus a la B23 arribaria abans a la zona universitària des de St. Feliu que en tram.

El tramvia és un mode de transport que és ideal per a unir poblacions d'una area metropolitana entre si que molts cops tenen una bona comunicació amb metro amb el centre d'aquesta àrea metropolitana però que entre si han generat una mobilitat força gran.
¿Llegarías antes con un carril directo en la B-23 de Sant Feliu a BCN que en el tranvía? no lo sé, lo pongo muy en duda. De momento tendrías que salir de Sant Feliu con ese autobús y enlazar con la B-23 ya fuese en el acceso de Sant Just, en el de Sant Joan o en el que hay entre Molins y Sant Feliu, solamente en eso ya tardarías un tiempo enorme, compruébalo y verás.

Y después habría que tener en cuenta que para entrar en la Zona Universitaria y parar allí tienes un tramo donde a esa hora y debido al radar que hay nada más entrar en la Diagonal, se producen atascos muy importantes.

El tranvía llegaría antes si se jugase en igualdad de condiciones y eso consistiría en que lo mismo que al bus le estarías dando un carril VAO reservado y con prioridad, al TRAM le deberías otorgar prioridad semafórica y un trazado rectilíneo por Laureà Miró en Esplugues en lugar de pasar por Sant Martí de l'Erm y dar esa vuelta innecesaria en la línea T-3.

Pero bueno, pongamos que el tranvía te tardase un pelín más, que lo dudo ya que en hora punta salir de Sant Feliu a coger un enlace de la autopista es tarea complicada... pero pongamos que gana el bus... de acuerdo, tardaría un pelín menos, pero ese bus iría directo a la entrada de Diagonal sin paradas, mientras que con el tranvía tienes la ventaja de ir pasando por el centro de las ciudades vecinas como Sant Just, Esplugues, etc. y los usuarios de Sant Feliu no tienen el 100% de ellos como destino la Zona Universitaria, sino que también van a Sant Just, a Molins, a Esplugues, etc. por lo tanto y aunque la cosa vaya de unos minutos menos, las ventajas del tranvía son mayores. Y encima cabe el triple de gente que en un bus, y eso sin poner aun composiciones dobles.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 08/05/2007 20:44

Santfeliuenc ha escrit:Hola,
George85 ha escrit:Jo crec, que un bus interurbà per un carril bus a la B23 arribaria abans a la zona universitària des de St. Feliu que en tram.
¿Llegarías antes con un carril directo en la B-23 de Sant Feliu a BCN que en el tranvía? no lo sé, lo pongo muy en duda. De momento tendrías que salir de Sant Feliu con ese autobús y enlazar con la B-23 ya fuese en el acceso de Sant Just, en el de Sant Joan o en el que hay entre Molins y Sant Feliu, solamente en eso ya tardarías un tiempo enorme, compruébalo y verás.

Y después habría que tener en cuenta que para entrar en la Zona Universitaria y parar allí tienes un tramo donde a esa hora y debido al radar que hay nada más entrar en la Diagonal, se producen atascos muy importantes.
No sóc de la zona, jo ho deia així a grosso modo ja que sembla que el tranvia dona força volta.

De totes maneres el problema del radar a l'entrada de la diagonal en principi l'evitariem ja que aniria per carril BUS fins a enllaçar amb el de la pròpia diagonal o un de nou per a interurbans. Això s'hauria de parlat i estudiar també. ;)
Santfeliuenc ha escrit:



El tranvía llegaría antes si se jugase en igualdad de condiciones y eso consistiría en que lo mismo que al bus le estarías dando un carril VAO reservado y con prioridad, al TRAM le deberías otorgar prioridad semafórica y un trazado rectilíneo por Laureà Miró en Esplugues en lugar de pasar por Sant Martí de l'Erm y dar esa vuelta innecesaria en la línea T-3.
Per descomptat que el tranvia ha de tenir prioritat semafòrica!
La volta aquesta és a la que jo em refería.
Santfeliuenc ha escrit:
(...)

ese bus iría directo a la entrada de Diagonal sin paradas, mientras que con el tranvía tienes la ventaja de ir pasando por el centro de las ciudades vecinas como Sant Just, Esplugues, etc. y los usuarios de Sant Feliu no tienen el 100% de ellos como destino la Zona Universitaria, sino que también van a Sant Just, a Molins, a Esplugues, etc. por lo tanto y aunque la cosa vaya de unos minutos menos, las ventajas del tranvía son mayores. Y encima cabe el triple de gente que en un bus, y eso sin poner aun composiciones dobles.
Jo parlo del bus com a mode 100% complementari del tranvia! Per re del molt vui desferme del tranvia.

Aquest bus oferiria un bon servei a estudiants.

En aquest món hi ha demanda per a tot ;)



Duke
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Duke » Dimarts 08/05/2007 21:25

El problema es que molta gent no s'entera de res i sobretot els polítics. Tal com diu molta gent aquí, cada mitjà té les seves funcions i els seus àmbits.

De la mateixa manera que és absurd fer un tramvia com a substitutiu de metro, també ho és fer un metro com a substitutiu de tramvia.

A Barcelona hi ha d'haber una xarxa de rodalies important, sense gaires parades, 2 o 3 com a molt en cada línia, per tal d'atravessar ràpidament la ciutat. Desprès, una bona malla de metro que cobreixi tots els barris, però tampoc fent una estació cada 200 metres, que enlenteix el servei. I Finalment, una malla de tramvies en superfície dissenyada de manera que cobreixi sectors del barri importants, però no tants per possar-hi una estació de metro i que serveixi per portar gent al metro, o per desplaçar-se pel barri de manera còmode. Es poden sol.lapar línies de tramvia amb metro, perque mentres el metro l'util.litzaria gent que vol anar més lluny, el tramvia l'util.litzaria gent que vol anar a un lloc més concret. Finalment, els busos unirien les zones dels barris més petites o amb carrers massa estrets, amb les estacions de metro o tramvia.

En resum, s'hauria d'aconseguir que per atravessar la ciutat, s'optés majoritariament per les rodalies, per anar 3 o 4 barris més lluny, pel metro, per anar al barri del costat el tramvia i per anar a un carrer del barri, el bus.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”