És evident que una línia de tramvia per la Diagonal tindrà passatge. Un altre cosa és l'efecte real de descongestió o de reducció del nombre de cotxes que això provoqui (i que és el que repetidament se'ns vol vendre). El tramvia no reduirà res, sinó que es superposarà al sistema actual i molt pocs dels vehicles que actualment hi transiten deixaràn de fer-ho per la presència del tramvia (com a molt ho faran per un altre carrer ,segons i com es munti tot plegat).El TramBaix funciona de meravella. Al TramBesòs sí que estem parlant d'unes altres xifres (encara que tampoc pot dir-se que funcioni malament). És obvi que el dia que hi hagi tramvia per tota la Diagonal, totes les línies tindràn un boom de passatge, tant com pels trajectes nous dins de Barcelona, com per l'atractiu afegit que tindrà agafar-lo des d'altres punts de l'Àrea Metropolitana (cosa que cap línia de bus no aporta, a no ser que posin la D30 des de Sant Feliu fins a BadaLONA
Jo crec que el tramvia va bé en entorns de densitat mitjana però no en entorns d'altíssima densitat de tránsit, com és el cas de la Diagonal i de tot Barcelona en general. Ara bé, si se li donen totes les prioritats i es treu "per la força" tot el que li faci nosa, molt dolent haurà de ser perquè la foto de la Diagonal no sigui maca. Però, la resta de carrers seguiran igual de congestionats que ara (o potser més).
És la meva opinió, esclar.