Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat

Com creieu que anirà Rodalies després del traspàs?

Molt rebé!!
3
5%
Millorarà Rodalies en alguns aspectes (digue's quins)
8
15%
Serà igual que abans
18
33%
Serà un regal enverinat
25
45%
Altres (expliqueu)
1
2%
 
Vots totals: 55
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/05/2009 10:02

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1008

Rodalies notarà la millora un any després del traspàs :roll:

1. • Nadal assegura que s'informarà més bé l'usuari i que els trens seran més puntuals
2. • El conseller destaca els dots negociadors de Blanco enfront de la seva antecessora

CRISTINA BUESA
BARCELONA

El conseller Joaquim Nadal va prometre ahir que, amb el traspàs a la Generalitat, Rodalies millorarà. Aquest delicat compromís del titular de Política Territorial i Obres Públiques, departament que s'encarregarà del servei, a més va tenir calendari. El responsable va vaticinar que en el termini d'un any els usuaris notaran els canvis, que es concretaran en la informació i en els canvis en la freqüència dels trens.
La ressaca de la prolífica visita del ministre de Foment va servir per analitzar amb més detall el que havia aconseguit l'Executiu català el dia anterior. En una entrevista a RAC-1, Nadal no va voler acarnissar- se amb la predecessora de José Blanco, però sí que va admetre que la relació amb el nou titular donava, de moment, resultats més bons. Els "obstacles" sobre la transferència de Rodalies s'han resolt "en 15 dies", va revelar el conseller, mentre que amb Magdalena Álvarez no es van desbloquejar "en dos anys".

SENSE "MIRACLES"
Després de constatar un cop més la bona sintonia amb Blanco, de la qual van fer gala amb braços per sobre l'espatlla i confidències dijous passat, Joaquim Nadal va avisar que no hi haurà "miracles" en el servei ferroviari quan depengui de la Generalitat, l'1 de gener del 2010. Però, tot seguit, es va posar a relacionar els aspectes en què el Govern vol progressar.
Un dels compromisos de millora es va centrar en la circulació dels combois, dels quals va afirmar que viatjarien amb més puntualitat. També va assegurar que aplicaran canvis en les freqüències, suposadament per incrementar-les. Fonts coneixedores de l'actual disposició de la xarxa barcelonina van posar en dubte que es pugui augmentar la cadència de trens per hora si no hi ha canvis en la infraestructura, ja que Rodalies funciona al límit de la seva capacitat.

MÉS CONFORTABLES
Nadal també va assenyalar que la intenció del Govern és que els ferrocarrils que presten el servei siguin "més confortables". L'actual flota de Renfe és de 198 trens, 48 dels quals són els moderns Civia, que passaran a pertànyer a la Generalitat el gener del 2011 si aquesta decideix no renovar el contracte-programa que l'operadora té amb el Ministeri de Foment, que venç llavors.
En la llista de millores apuntada ahir pel titular de Política Territorial, també es va referir a la informació que s'ofereix als passatgers. Nadal va lamentar que, en el cas que hi hagi una avaria, no es faciliti com més aviat millor quant temps està previst que duri la incidència, cosa que aspira a canviar. A més a més, segons va avançar el conseller, el servei ferroviari transferit per l'Estat podria rebre el nom de Rodalies Catalunya i el més probable és que es faci un canvi d'imatge.
Dins del repàs del que va passar el dia anterior, Nadal també va parlar de l'arribada de Rodalies a la terminal T-1. Va calcular que, un cop licitat el projecte aquest any, les obres duraran uns dos anys, i per tant la nova infraestructura tindrà trens (i ja traspassats) el 2013.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 09/05/2009 11:47

Això de que els trens aniran més puntuals... com no començin a suprimir tren jo no ho veig...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 09/05/2009 12:21

Per mi que el traspàs serà un regal enverinat....



Salutacions



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 09/05/2009 12:34

El problema de la impuntualitat a Rodalies són per mi els següents:

1.Falta d'infraestructura:És necessari un nou túnel que creuï barcelona per descongestionar els altres dos túnels,que actualment van sobresaturats.

2.Sobresaturació:La densa circulació de trens per nomès dos túnels fa que la puntualitat quasi mai és compleixi sobretot a hores amb major demanda,tot per culpa de la manca d'infraestructura.Amb un túnel de rodalies nou aixó implicaria m`ès fluidesa a l'actual infraestructura,i major puntualitat.

3.L'Estació de L'Hospitalet i el fet d'acabar tants trens aqui,cosa que provoca que molts cops el trajecte entre Sants i hospitalet almenys de durar 7 minuts duri 25 minuts(a mi m'ha passat)per culpa de la gran quantitat de trens que entra i surt de les vies de cul de sac de l'estació i que obstaculitzen el pas a molts altres trens que o bé han d'entrar a les vies de cul de sac o bé continuen cap a Molisn i Vilafranca o la la viceversa.A partir de les 19 els retards de 10-20 o mès minuts és totalment habitual.La solució seria que acabessin mès trens mès abaix de L'Hospitalet.Jo el que faria a les estacions no terminals on acaben trens(Terrassa,Granollers,Vilafranca,Mataró,etc..),és fer un tram de via triple una mica mès enllà d'aquestes estacions,i la via del centre morta,tal com és fa amb FGC,els trens que acaben en aquestes estacions,així el trànsit és mès lleuger i no hi tant lio amb "quina vía surt,quina vía surt".No m'extranya que FGC fos tan puntual,és que ho han fet molt bé amb l'invent aquest de la via morta al mig,com Molí Nou o Can Ros,així no obstaculizes el transit d'altres trens,cosa és el que provoca impuntualitat a Renfe.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 09/05/2009 14:26

Potser que Renfe s'emporti tots els trens més nous cap a altres indrets de l'Estat (Madrid(?)) i deixi a Barcelona la flota més tronada veient que la Generalitat es quedarà amb els seus trens?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 09/05/2009 16:23

cristian26 ha escrit:Potser que Renfe s'emporti tots els trens més nous cap a altres indrets de l'Estat (Madrid(?)) i deixi a Barcelona la flota més tronada veient que la Generalitat es quedarà amb els seus trens?
Ja em veig venir amb cap Civia, i totes les 440R que hi han a l'estat, més les apartades a SVC, cap a Barcelona. :cop :(



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 10/05/2009 1:50

cristian26 ha escrit:Potser que Renfe s'emporti tots els trens més nous cap a altres indrets de l'Estat (Madrid(?)) i deixi a Barcelona la flota més tronada veient que la Generalitat es quedarà amb els seus trens?
De la mateixa manera que la Generalitat ha permès durant anys i anys que Barcelona s'emportés tots els autobusos nous de trinca del país mentre a fora anàvem rebent sistemàticament la xatarra que la ciutat centralista però que no ho vol aparentar -Barcelona, òbviament- no volia.

Però és clar, no recordava que el centralisme Barceloní és beneficiós per el país... :roll: :cop



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 10/05/2009 11:08

UT596001 ha escrit:
De la mateixa manera que la Generalitat ha permès durant anys i anys que Barcelona s'emportés tots els autobusos nous de trinca del país mentre a fora anàvem rebent sistemàticament la xatarra que la ciutat centralista però que no ho vol aparentar -Barcelona, òbviament- no volia.

Però és clar, no recordava que el centralisme Barceloní és beneficiós per el país... :roll: :cop
Jo no ho veig així. La Generalitat no té control directe sobre les empreses, i més encara sabent que moltes són privades i subcontractades pels ajuntaments, com ara els autobusos de l'Hospitalet de Llobregat.
Cada empresa té el seu pressupost, les publiques reben els calers de la generalitat en proporció al servei, les privades es mantenen elles soles, i tenen beneficis gracies al lloguer dels ajuntaments i els viatgers.
TMB és la que té el material mòbil més nou, lògicament perquè és la que més beneficis produeix, i la generalitat li dona una bona part proporcional dels impostos amb aquesta finalitat, i es pot permetre comprar material nou, i el vell, enviar-lo a subhasta, a la venda de segona mà, o regalar-lo. Altra cosa és el favoritisme de l'ajuntament de Barcelona sobre les altres companyies, fent coses que no s'haurien de fer com ara el que va passar fa temps amb el Bus Turístic de Julià.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 10/05/2009 12:12

A mi les coses que em fa mès por del traspàs sigui els següent:

- Que inundin d'estacions Rodalies Barcelona,i que els trens qura són una mica semidirectes els facin parar a totes les estacions,per tant un increment del temps de trajecte bestial.

- Els Preus,i és que al bitllet senzill,la diferència de preus entre Rodalies i FGC és bestial.En un bitllet de dues zones Renfe et cobrà 1,50€,que per mi ja és car i tot,peró FGC et clava 2,05€ i a sobre el temps de trajecte és molt superior al de Rodalies.Rodalies si arribes 15 minuts tard et tornen els diners,cosa que a FGC no passa.Al 2011,FGC i Rodalies tindràn la mateixa tarifa de preus,perqué llavors menudo atraco



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/05/2009 12:21

Si Rodalia tingués el mateix servei que FGC, ni caldria devolució Exprés i la relació qualitat-preu seria millor, encara que les tarifes augmentin.

Voler-ho tot a canvi de res, no s'hi val.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 10/05/2009 15:04

Recordo que FGC no és perfecta.

I recordo que el principal problema de rodalies és la sobresaturació i la manca d'infraestructura,i no crec que assumint la Generalitat pugui arreclar aquest problema immediatament(trigarà el seu temps).

I arreclarà la Generalitat la nefasta configuració de l'estació de L'Hospitalet i allargar-la alguns trens mès cap al sud?Si diuen que volen millorar la puntualitat,doncs que comecin per aixó,que cada tarda hi ha 10 o mès minuts de retard a Sants en els trens que van cap al Maresme,Osona,Vallès i Bages.I ja sé que amb la nova configuració de rodalies aixó s'acabaria,peró d'aquí a que estigui llest el futur salt de motllo soterrat de L'Hospitalet,ens podem esperar fins a 2013 com a mínim,i la Gene tindrà rodalies el 2010-2011.

I FGC pot tenir trens nets,puntualitat brillant(que no sempre és així),vigilància,etc...peró té el greu problema de les seves tarifes(carissimes),i sobretot de la seva velocitat comercial amb la seva política de parar els trens a quasi tota la super quantitat d'estacios i baixadors que hi ha.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/05/2009 15:27

I és clar que FGC no és perfecte! I és clar que el traspàs no representarà un canvi automàtic cap a millor!

Però on FGC té experiència i un clar avantatge envers Renfomentadif (i ho dic així deliberadament), és en la gestió d'una malla densa, amb freqüències de pas de 2 minuts. I aquí rau el problema: mentre FGC té potestat per a decidir-ho tot (horaris, material mòbil, infraestructura), el traspàs comportarà una segmentació que ja veurem si Adif estarà disposat a col·laborar-hi, per molt que l'ens de la Generalitat que gestioni rodalia vulgui posar-hi remei.

Però si la gestió dels horaris (i, per tant, dels trajectes dintre el nucli de rodalia) queda en mans de la Generalitat, una possible solució, ja apuntada, seria acabar amb el nus gordià de L'Hospitalet i fer arribar els trens esglaonadament a Molins i Martorell.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 10/05/2009 22:53

Si acaben amb el "nus gordià" que ha dit en Guigui, serà una bona manera de descongestionar l'estació de L'Hospitalet. A més de que aquesta estació, en un futur perdrà els trens de la C1, C3 i C4.

Salutacions



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 11/05/2009 0:34

Lluita1714 ha escrit:
UT596001 ha escrit:
De la mateixa manera que la Generalitat ha permès durant anys i anys que Barcelona s'emportés tots els autobusos nous de trinca del país mentre a fora anàvem rebent sistemàticament la xatarra que la ciutat centralista però que no ho vol aparentar -Barcelona, òbviament- no volia.

Però és clar, no recordava que el centralisme Barceloní és beneficiós per el país... :roll: :cop
Jo no ho veig així. La Generalitat no té control directe sobre les empreses, i més encara sabent que moltes són privades i subcontractades pels ajuntaments, com ara els autobusos de l'Hospitalet de Llobregat.
Cada empresa té el seu pressupost, les publiques reben els calers de la generalitat en proporció al servei, les privades es mantenen elles soles, i tenen beneficis gracies al lloguer dels ajuntaments i els viatgers.
TMB és la que té el material mòbil més nou, lògicament perquè és la que més beneficis produeix, i la generalitat li dona una bona part proporcional dels impostos amb aquesta finalitat, i es pot permetre comprar material nou, i el vell, enviar-lo a subhasta, a la venda de segona mà, o regalar-lo. Altra cosa és el favoritisme de l'ajuntament de Barcelona sobre les altres companyies, fent coses que no s'haurien de fer com ara el que va passar fa temps amb el Bus Turístic de Julià.
Les línies interurbanes són competència de la Generalitat, i les companyies són simples concessionàries de la Generalitat. Si en els últims anys s'han anat millorant els horaris i renovant autobusos és perquè qui ho paga és la Generalitat, no perquè les companyies privades mirin per l'usuari. El servei d'autobusos interurbà també és deficitari, per tant neccesita de subvencions. Això de que les companyies privades s'aguantin soles és totalment fals.

Igualment, trobo totalment intorelable, repobable i fastigós que s'ens deixés abandonats els usuaris amb un servei totalment tercermundista, amb vehicles més vells que el pixar i un incompliment del servei tan sistemàtic que afirmo rotundament -com a usuari d'autobús interurbà- que patíem un servei molt pitjor que el de RENFE en els seus pitjors temps. I la Generalitat, com a supervisora que li tocava fer, ja que són concessionàries, mirava a un altre costat.



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 11/05/2009 7:56

Per exemple la Generalitat podra augmentar les frequncies de fins 1h30 de la C3 en cap de setmana. En dies laborables hi caben pocs trens per la via úncia pero el cap de setmana sí.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/05/2009 23:14

Això li agradarà a en Guigui...
La Vanguardia ha escrit:
Son trenes de 'rodalia', no 'rodalies'

· Cuando la Generalitat se haga cargo del servicio, será el momento de corregir el error de Renfe

MAGÍ CAMPS
Ya lo advirtió Rudolf Ortega en su libro 'Tinc un dubte' (La Magrana) bajo el epígrafe "Incorreccions oficials" (traduzco): "En catalán, de los aledaños de una localidad cualquiera se dice rodalia, y es siempre singular, así que el plural 'rodalies' sólo puede hacer referencia a los alrededores de diversas localidades a la vez, no a los de una sola ciudad". Así de claro lo deja Ortega en su exitoso libro, cuyas píldoras lingüísticas han dado el salto a TV3.

Que en su momento Renfe tradujera cercanías por 'rodalies' – y no 'rodalia' – fue, evidentemente, un error. Es la asimetría del castellano y el catalán en cuanto al número gramatical. Los buenos días, por ejemplo, son plurales en castellano, pero no en catalán ('bon dia'). En cambio, el dinero y el postre, que son palabras en singular, se corresponden con voces catalanas que se expresan en plural: 'les postres' y 'els diners'; incluso els 'dobbers' mallorquines.

Pero ya se sabe que la letra con sangre entra. Tantos años de 'rodalies' y tantas horas de espera en los andenes han acabado por arraigar entre los hablantes. Por eso ahora la circunstancia es propicia, tal como me hace notar el traductor Carlos Urritz. Hasta la fecha el traspaso había sido imposible (quizá faltaba una póliza), pero en su reciente visita, el ministro José Blanco ha traído los trenes de cercanías bajo el brazo. Cuando la Generalitat se haga cargo del servicio, la nueva gestora cambiará logotipos, imagen corporativa y todo lo que sea necesario para 'escenificar' (cómo les gusta hacer teatro) el cambio de manos. Y entonces se debería corregir el error para que el nuevo servicio pasase a llamarse, oh maravilla, 'rodalia'.

Me informa el lingüista Jordi Palou, factótum de RodaMots, de que curiosamente en Valencia el servicio se llama igual: 'rodalies', pero la megafonía emplea "el tren de rodalia", según la norma. ¿Llegaremos a tener en la conurbación de Barcelona un servei de 'rodalia' de verdad en todos los sentidos? ¿Se levantarán las voces autorizadas en defensa del cambio ortográfico?

Por el camino se han perdido tantas horas de espera, que ahora ya no vendrá de perder una letra. Y menos si es para ser gramaticalmente correctos. Otra cosa es si con los trenes vendrá el dinero o tendremos que seguir pagando las consumiciones.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/05/2009 23:27

victorcasta ha escrit:Això li agradarà a en Guigui...
I tant, i tant! :sant


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dilluns 11/05/2009 23:41

Hi ha la "rodalia" de Barcelona, però hi ha moltes d'altres "rodalies"... (Ho dic en plural, per tant.) Però... per què no es podria optar per"Ferrocarrils de proximitat", o per "Línies de curta distància"? I, en qualsevol cas, la Generalitat no té per què limitar-se a tradduir les denominacions estatals.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/05/2009 23:46

O recuperar l'antiga denominació, tren-tramvia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/05/2009 23:56

metring ha escrit:O recuperar l'antiga denominació, tren-tramvia.
No, que es pensarien que han de farcir la xarxa de tren-trams. :x

Ara, hi ha una cosa que em preocupa més. Si la Generalitat es fa càrrec de la xarxa de rodalia (ara sí! :D ), passarem a veure denominacions tipus "Maçanet | Massanes" o "Balenyà | Tona | Seva". Platanito, prepara't!

Sense conyes: no podrien aleshores unificar la marca i incloure-hi la R5 i R6?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”