Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 09/06/2012 17:46

El que vaig llegir en el seu dia a "El Periódico" feia referència a problemes de sobrecost i de subminstrament amb una subestació elèctrica el fet de deixar de moment el ramal Zona Franca sense servei comercial.

I, si em permeteu una mica d'off-topic, els politiquets d'aquí i els d'allà s'haurien de posar d'acord i posar els dos calés per a les obres de Rodalies a la T-1 de l'Aeroport, tornar a posar la línia EdF - Aeroport i quan millori la cosa enviem al Metro. Ho dic aprofitant que les vies de Rodalies ja arriben a la T-2.
I en comparació amb Barajas, més o menys, ja que a les velles tenen Metro i a la T4 Metro i Cercanias; quedaria més o menys semblant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/06/2012 0:10

albe6 ha escrit:I en comparació amb Barajas, més o menys, ja que a les velles tenen Metro i a la T4 Metro i Cercanias; quedaria més o menys semblant.
Impossible de fer. Barajas és l'aeroport del centre neuràlgic de la galàxia, mentre el Prat no és sinó el camp d'aviació d'una vila de províncies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 10/06/2012 2:05

Si les estacions del viaducte si que estan acabades es pot establir un servei desde Gornal saltant-se les que estan sense acabar, ni que sigui cada 10 o 15 minuts per donar servei al polígon, i a mida que es vagin acabnat les estacions del mig ja aniran ampliant.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/06/2012 2:56

Ecomobisostrans ha escrit:Si les estacions del viaducte si que estan acabades es pot establir un servei desde Gornal saltant-se les que estan sense acabar, ni que sigui cada 10 o 15 minuts per donar servei al polígon, i a mida que es vagin acabnat les estacions del mig ja aniran ampliant.
Curiosa idea, perquè les estacions del polígon donaran viatgers a hores concretes, mentre que a certes hores la L10 serà un desert en aquest tram.
Precisament les estacions que donaran vida a la pota sud de la L10 seran les situades entre Gornal i Motors, perquè és on hi viu la gent, a la Zona Franca...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 10/06/2012 12:55

I la seguretat estarà garantida? Posar en servei les estacions del viaducte per tenir certa afluència durant algunes hores del dia, fent passar els trens per un tram que estarà en obres dels pous, on caldrà fer voladures del pou de Motors... Surt més a compte fer-ho mitjançant llançaderes d'autobús, i és que hi haurà servei a Fira 2, a Parc Logístic i a Mercabarna amb l'L9.



França451
N9
N9
Entrades: 2265
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 15/06/2012 2:19

Que noooooooooo. Como dije en otro hilo, el problema no es la demanda. El problema es que los mangantes de TMB no se han acabado de poner de acuerdo sobre qué líneas de Bus/Renfe/Otros medios suprimir para obligar a los vecinos de Zona Franca/El Prat a usar el PMDLC o no pueden eliminar los medios alternativos que querían por alguna otra razón. Por eso, dado que como bien decís, el PMDLC en este tramo de línea 9/10 lo iban a usar cuatro gatos, dado el sobrecoste y la millonada que vale esta línea, no les compensa tenerla ahora mismo en funcionamiento y prefieren dejar las cosas como están.

Cuando tengan seguro qué buses/trenes/barcos/triciclos/rinocerontes/otros medios de transporte cargarse para que el único modo de llegar a Barcelona sea la nueva línea 9/10, ya veréis como la abren "cajando leches", como dice un amigo mío. Y por supuesto, los trenes por la línea van a circular petaditos, que es lo que TMB quiere. Hacer una línea astronómicamente cara para obligar a todos los vecinos que la tengan a que la usen sí o sí.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 15/06/2012 8:31

Què es PMDLC?

Està bé ser malpensat amb els gestors de transport públic però tampoc ens passem. Dir que no s'acaba l'L10 perquè no saben quin bus carregar-se és una bagenada. A més, tampoc hi ha tantes línies que passin per allà.



França451
N9
N9
Entrades: 2265
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 15/06/2012 14:15

victorcasta ha escrit:Què es PMDLC?

Està bé ser malpensat amb els gestors de transport públic però tampoc ens passem. Dir que no s'acaba l'L10 perquè no saben quin bus carregar-se és una bagenada. A més, tampoc hi ha tantes línies que passin per allà.
Lo decía con ironía. Pero algo se acabarán cargando. Cuando se hizo el primer tramo de línea 9 y línea 10 no se pensaron esas cosas, pero luego los señores de TMB empezaron a chillar porque la línea no tenía demanda y se cargaron todas las líneas de bus que iban a la sagrera y Hospital de Sant Pau. ¿El argumento? La baja demanda. ¿La realidad? Quieren que todos esos usuarios se vayan al PMDLC para darle demanda a la línea, como ya no tienen otra alternativa para llegar a La Sagrera, tienen que ir en Metro sí o sí. Y de paso así obligan a usar el resto de estaciones. Cuando se haga la L10, el 109 por ejemplo ya veréis dónde va: la línea 10 pasa por Ildefons Cerdà, que para el caso es casi lo mismo que hacía el 109. Para qué van a querer un bus que solapa al Metro, teniendo la línea 10 cuyo mantenimiento solito vale más que el mantenimiento del AVE Madrid-Barcelona? Así la línea 10 se justifica que tiene uso masivo y que por tanto ha compensado abrirla. Y cuando se abra la 9, la 46 y la 65 de TMB van a correr la misma suerte. O se reduce su frecuencia al mínimo o se las acaban cargando.

PD: PMDLC es "Put* Metro De Los Coj*****", así es como en Madrid se llama "cariñosamente" al Metro. xD


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/06/2012 15:47

No és per res, però aquesta és una pràctica comuna a totes les ciutats del món. A Viena, a mesura que inauguraven metro, suprimien trams o línies de tramvia; i a París, mira quantes línies d'autobús hi ha i quin recorregut fan. Res, només uns exemples.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Dissabte 16/06/2012 20:08

Jo estic segur que la L9 a la ZF tindria bastant d'èxit! Fart de TMB i els busos. Avui a Universitat despres d'esperar 20 minuts i cap 9, cap 9, he dedicit marxar i buscar el 13 que em deixa més a prop i sé que almenys cada 30 minuts surt un.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 16/06/2012 21:09

Dabi ha escrit:Jo estic segur que la L9 a la ZF tindria bastant d'èxit! Fart de TMB i els busos. Avui a Universitat despres d'esperar 20 minuts i cap 9, cap 9, he dedicit marxar i buscar el 13 que em deixa més a prop i sé que almenys cada 30 minuts surt un.
Per arribar a Zona Universitària des de tot el Baix Llobregat i tot el que penja (Bages, Anoia), pot tenir un gran èxit a certes hores. També per arribar a l'Ikea i el Gran Via 2, així com a la Fira 2 des de certs punts de la ciutat, L'Hospitalet demanava a crits, també, una línia amb aquest traçat, però no esperis que els treballadors de la Zona Franca el facin servir gaire, i tampoc els de l'Aeroport. Al meu parer doncs, la importància de la línia anirà de la Gran Via en amunt, i encara trigarem molts anys a veure aquest tram en funcionament.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 17/06/2012 0:55

La Sagrada Familia s'acabara abans.

Alguns i degut a la nostra edat mai veurem la Linia 9 acabada.

Menys mal que era la linia mes llarga i tal D'Europa, en temps segur que si, tals pares tals fills (la linia 2 va ser una bona mare) pero jo hagues preferit una linia per anar de La Zona Franca al centre abans de embracar-se en projectes megalomaniacs.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 17/06/2012 14:44

faristol ha escrit:La Sagrada Familia s'acabara abans.

Alguns i degut a la nostra edat mai veurem la Linia 9 acabada.

Menys mal que era la linia mes llarga i tal D'Europa, en temps segur que si, tals pares tals fills (la linia 2 va ser una bona mare) pero jo hagues preferit una linia per anar de La Zona Franca al centre abans de embracar-se en projectes megalomaniacs.
I mira que era fàcil

L2 Paral.lel - Montjuic - Pg Zona Franca - Polígon Zona Franca

L1 Hospital de Bellvitge - El Prat - Aeroport

Dos perllongaments molt menys costosos que tota una faraònica línia, molt més directes al centre i de cost molt menor.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 17/06/2012 19:08

M'agradaria que trobessin una solució per poder acabar el tros de tunel del ramal sud de la línia 9, tram del Prat de Llobregat i Zona Franca, i que pogués donar servei.
Si cal per ingressos que durant un temps no convalidin els bitllets i t'hagis de treure'n de nou, però que tornin a engegar-ho i acabar aquest miserables 800m de tunel, més quan vas llegint que es estacions estan a punt.
Si més no, un cop en funcionament aquest tram, ja es pot vendre la tuneladora, si es que no cal més, i començar a ingressar diners per anar pagant comptes.
Engegar la tuneladora, serveis secundaris i acabar aquest tram costarà uns diners que, de ben segur, acabaran en deute, però no seran cent milions d'euros i ja no vindrà de qui amb el dèficit de 40.000 milions que tenim.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dilluns 18/06/2012 19:39

Bueno,es que a finales de Marzo nos vendieron la moto de que ya habían encontrado la solución a la refinanciación de estos tramos,y que la tuneladora de la Zona Franca volvería a trabajar en "pocas semanas"...

Ya estamos a mediados de Junio y seguimos esperando...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/06/2012 18:54

http://www.ara.cat/societat/Set-estacio ... 27811.html

Set estacions de la L9 s’aturen pel retard de pressupost del Govern

L'executiu diu que l'ordre prové de les concessionàries perquè tenen les estacions avançades i que no afectarà els terminis de posada en servei del ramal de l'aeroport el 2014

ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 23/06/2012 01:30

"Hem arribat a les vuit del matí i ens han dit que no podíem entrar a treballar, que només podíem baixar a recollir les eines i marxar fins que ens tornin a avisar". Així s'expressava un dels treballadors a peu de carrer en una de les set estacions que les concessionàries de la línia 9 del metro van decidir aturar indefinidament ahir com a resultat del decalatge existent entre l'acabament de l'obra –molt avançada– i la compra i instal·lació de vies, catenàries i ascensors.

Aquesta última inversió correspon als pressupostos directes del Govern i GISA ja va comunicar a principis d'any que alguns d'aquests elements no s'adquiriran fins al 2014. Les estacions afectades són Torrassa, Collblanc, Gornal i quatre parades més de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) de la Zona Franca, a la punta de la L9, on aquest ramal ja s'anomena L10 i creua l'antiga llera del riu Llobregat i on aniran les noves cotxeres.

Podeu llegir la informació completa a Ara Premium.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 25/06/2012 22:51

Segons TV3, si el projecte EUROVEGAS s'acaba fent s'hauria d'enllestir l'estació EIXAMPLE NORD del municipi pratenc, ja que seria la porta d'entrada al macrocomplex Lúdic. Recordem que hores d'ara és una estació "no primordial" i en primer terme es deixava sense utilització i només com a estació passant.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 01/08/2012 7:43

31/07/2012 OC. TM-02609.6R-C1.1
Execució de les obres del projecte d'adaptació a les noves estacions de Sistema de Telecomunicació, SET's, SER's i distribució d'energia. Fase 1. Estació Zona Universitària i Subestació de tracció de Camp Nou. Clau: TM-02609.6R-C1.1
Pressupost base: 4.963.589,71 € (sense IVA)
http://licitacions.infraestructures.cat ... =CT1064223



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 16/08/2012 16:24

Ai! Mires el primer missatge d'aquest fil i et fots a riure... I vinga dates i vinga dates, i cap és vertadera.

Consell: no us cregueu cap data de finalització, ja que igual diuen que any tal i després no pot ser per diversos motius. Tampoc us confieu de l'estat de les obres, perquè pot ser que una estació que ja està acabada s'inauguri al cap de 6-7 anys. El problema són els calés bàsicament.

És la meva opinió sobre el panorama. Que cadascú tregui la conclusió que vulgui.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 31/08/2012 19:13

Adolescent barceloní ha escrit:Ai! Mires el primer missatge d'aquest fil i et fots a riure... I vinga dates i vinga dates, i cap és vertadera.

Consell: no us cregueu cap data de finalització, ja que igual diuen que any tal i després no pot ser per diversos motius. Tampoc us confieu de l'estat de les obres, perquè pot ser que una estació que ja està acabada s'inauguri al cap de 6-7 anys. El problema són els calés bàsicament.

És la meva opinió sobre el panorama. Que cadascú tregui la conclusió que vulgui.
L9 i L10 en 2014 (si es que.. ho sigui) diuen que serà com la L5 abans, feta en dos trams separats. :roll: :|



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”