Por eso mismo. Me parece más lógico pensar que a su edad ya chochea así que simplemente ignoramos la noticia y aquí no ha pasado nada. Montar un escándalo por eso, me parece perder el tiempo. Creo que hay otras personas, que aportan argumentos anti tranvía de mala fé o directamente no aportan nada y sólo se dedican a insultar, y creo que es mucho más importante ocuparnos de lo que dicen esos personajes -o agarrarlos del pescuezo-, antes que preocuparnos de lo que diga un periodista, o escritor con una trayectoria que el pobre ya está un poco ido de la cabeza porque tiene muchos años, y la edad no perdona.jgomezs ha escrit: ↑Divendres 18/11/2022 15:18El hombre publicaba unos artículos de historia en La Vanguardia que no estaban nada mal, y tiene un blog con unos amigos que vale mucho la pena:França451 ha escrit: ↑Divendres 18/11/2022 12:12 De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.
http://barcelofilia.blogspot.com/
Pero por el otro lado, entre el contenido del blog, y lo que le he leído alguna vez en artículos de actualidad, me parece que está un poco atrapado en alguna extraña nostalgia entre la Barcelona de los años 80 y un París idealizado de los años 60. Los argumentos anti-tranvía en este caso son muy incoherentes.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
-
- N9
- Entrades: 2359
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
La unió del tramvia per la Diagonal ja s’intueix a tocar de les Glòries
Els treballs avancen a bon ritme i ja s'ha cimentat l'estructura per on circularan els combois
Sílvia Gutiérrez | divendres, 2 de desembre del 2022, a les 12.51
https://beteve.cat/mobilitat/unio-tramv ... e-glories/
Els treballs avancen a bon ritme i ja s'ha cimentat l'estructura per on circularan els combois
Sílvia Gutiérrez | divendres, 2 de desembre del 2022, a les 12.51
https://beteve.cat/mobilitat/unio-tramv ... e-glories/
www.atm.cat/un-tramvia-conectat
Nou esquema de línies
Les noves parades
L'intercanviador de Glòries
Alimentació contínua per terra (ACT)
Afectació coberta túnel d'ADIF
Entre Marina i Consell de Cent caldrà enderrocar i construir una nova coberta en un tram i reforçar a flexió en un altre.
Nou esquema de línies
Les noves parades
L'intercanviador de Glòries
Alimentació contínua per terra (ACT)
Afectació coberta túnel d'ADIF
Entre Marina i Consell de Cent caldrà enderrocar i construir una nova coberta en un tram i reforçar a flexió en un altre.
Salvem l'Estació de França!
Per curiositat, algú entén què passa entre Marina i Consell de Cent?
El carrer fa un desnivell molt fort en pocs metres, i no sé a què es deu. Graó Barceloní? Línia 2?
I tampoc he entès com ho pensen resoldre? O el desnivell no és el problema, i l'únic que han de fer és reforçar el sostre de la bifurcació Aragó?
El carrer fa un desnivell molt fort en pocs metres, i no sé a què es deu. Graó Barceloní? Línia 2?
I tampoc he entès com ho pensen resoldre? O el desnivell no és el problema, i l'únic que han de fer és reforçar el sostre de la bifurcació Aragó?
Sota suposo que hi ha el túnel d'Adif!jgomezs ha escrit: ↑Dissabte 03/12/2022 23:32 Per curiositat, algú entén què passa entre Marina i Consell de Cent?
El carrer fa un desnivell molt fort en pocs metres, i no sé a què es deu. Graó Barceloní? Línia 2?
I tampoc he entès com ho pensen resoldre? O el desnivell no és el problema, i l'únic que han de fer és reforçar el sostre de la bifurcació Aragó?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Precisament! El túnel d'Adif segueix la Diagonal. I quan hi passo en bici la sensació és que al arribar a Marina la Diagonal fa una pujada molt forta. No és massa forta per als trens i tramvies? O no n'hi ha per tant i m'he de posar més en forma?
I la L2 entre Sagrada Família i Monumental baixa per Marina, oi? Per sobre o per sota del nivell de les línies d'Adif?
I la L2 entre Sagrada Família i Monumental baixa per Marina, oi? Per sobre o per sota del nivell de les línies d'Adif?
Sembla que he trobat la resposta a la meva pregunta:
https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... emoria.pdf
"La coberta del túnel ferroviari que passa sota la confluència del carrer Marina amb l’avinguda Diagonal cal adaptar-la per dues raons: reduir el pendent longitudinal del traçat tramviari i per deixar l’espai suficient fins a la superfície perquè hi càpiga la superestructura de via. L’augment de reblert i càrregues que se’n deriva, obliga a actuar sobre la coberta, abans d’executar la urbanització i la plataforma de via." (pàg 71)
És a dir, cal reduir el pendent, i a més sembla ser que en aquell punt el túnel d'Adif quasi toca a nivell de carrer i per plantar el tramvia cal una mica més de profunditat (si no ho he entès malament).
Com a curiositat, em sembla entendre que l'empresa constructora del 1989 va fer una d'aquestes trampes de construir estalviant-se material?
"Als plànols de projecte de definició geomètrica de les bigues pretesades que configuren la coberta del túnel a l’esmentada cruïlla consten dos tipus de seccions, de cantells 0.80 m i 0.45 m, mentre que un escaneig recentment realitzat el novembre de 2016 per TOYSER S.A. mostra bigues de cantells 0.60 m i 0.50 m"
https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... emoria.pdf
"La coberta del túnel ferroviari que passa sota la confluència del carrer Marina amb l’avinguda Diagonal cal adaptar-la per dues raons: reduir el pendent longitudinal del traçat tramviari i per deixar l’espai suficient fins a la superfície perquè hi càpiga la superestructura de via. L’augment de reblert i càrregues que se’n deriva, obliga a actuar sobre la coberta, abans d’executar la urbanització i la plataforma de via." (pàg 71)
És a dir, cal reduir el pendent, i a més sembla ser que en aquell punt el túnel d'Adif quasi toca a nivell de carrer i per plantar el tramvia cal una mica més de profunditat (si no ho he entès malament).
Com a curiositat, em sembla entendre que l'empresa constructora del 1989 va fer una d'aquestes trampes de construir estalviant-se material?
"Als plànols de projecte de definició geomètrica de les bigues pretesades que configuren la coberta del túnel a l’esmentada cruïlla consten dos tipus de seccions, de cantells 0.80 m i 0.45 m, mentre que un escaneig recentment realitzat el novembre de 2016 per TOYSER S.A. mostra bigues de cantells 0.60 m i 0.50 m"
No se si es veu gaire bé la part que comentes, és tot just a on es veu l'entrada al tunel, però el que hi havia era això:jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 07/12/2022 17:44 Sembla que he trobat la resposta a la meva pregunta:
https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... emoria.pdf
"La coberta del túnel ferroviari que passa sota la confluència del carrer Marina amb l’avinguda Diagonal cal adaptar-la per dues raons: reduir el pendent longitudinal del traçat tramviari i per deixar l’espai suficient fins a la superfície perquè hi càpiga la superestructura de via. L’augment de reblert i càrregues que se’n deriva, obliga a actuar sobre la coberta, abans d’executar la urbanització i la plataforma de via." (pàg 71)
És a dir, cal reduir el pendent, i a més sembla ser que en aquell punt el túnel d'Adif quasi toca a nivell de carrer i per plantar el tramvia cal una mica més de profunditat (si no ho he entès malament).
Com a curiositat, em sembla entendre que l'empresa constructora del 1989 va fer una d'aquestes trampes de construir estalviant-se material?
"Als plànols de projecte de definició geomètrica de les bigues pretesades que configuren la coberta del túnel a l’esmentada cruïlla consten dos tipus de seccions, de cantells 0.80 m i 0.45 m, mentre que un escaneig recentment realitzat el novembre de 2016 per TOYSER S.A. mostra bigues de cantells 0.60 m i 0.50 m"
Espectacular la foto! Només de per si, un gran recordatori del tipus d'urbanisme que es va posar de moda durant uns anys i que ja s'ha desterrat. I que sembla que de tant en tant hem d'anar recordant a la gent per què era dolent.
A la Diagonal, sembla com si el nivell de carrer de costat mar correspongués amb el de la foto. El del costat muntanya no n'estic tant segur. Em sembla entendre que no es va tocar el nivel de les vies, simplement ja anava una mica per sota del carrer i se li va posar la tapa a sobre (que entre Lepant i Castillejos sobresurt respecte del costat mar).
A la Diagonal, sembla com si el nivell de carrer de costat mar correspongués amb el de la foto. El del costat muntanya no n'estic tant segur. Em sembla entendre que no es va tocar el nivel de les vies, simplement ja anava una mica per sota del carrer i se li va posar la tapa a sobre (que entre Lepant i Castillejos sobresurt respecte del costat mar).
Per fer una mica de polèmica, l'urbanisme que s'ha posat de moda avui en dia de vegades peca de l'altre extrem, un urbanisme estèril i sintètic, que sembla donar més importancia a semblar-se a uns renders idealitzats que no que s'adapti realment a la ciutat i els habitants, i que deixa oblidat les necessitats pràctiques que ha de resoldre l'urbanisme. Concretament quan el transport públic es veu perjudicat per aquest tipus d'idealisme. Penso per exemple en el calaix de Sants, o en l'intent de suprimir l'EdF per "obrir la ciutadella cap al mar", o el Pg. Sant Joan amb el carril bici al centre i el carril bus als costats, oportunitat perduda per un vial bus, i un llarg etcétera. A Espanya mai hi ha habut una capacitat per pragmatisme, i s'ha anat de l'extrem utilitari a l'extrem idealista.
Suposo que ja no podré agafar el Tram a La Farinera
A mi em sembla que més que anar d'un extrem a l'altre, s'ha sortit d'un extrem abominable però sense gaires idees diferents de què fer nou. Només sabem fer espais de passeig per a nens, avis, i gossos, i hi ha por de fer alguna cosa fora del family-friendly bucòlic. Més que idealista, és limitat i inimaginatiu.Elefant ha escrit: ↑Dilluns 12/12/2022 21:05 Per fer una mica de polèmica, l'urbanisme que s'ha posat de moda avui en dia de vegades peca de l'altre extrem, un urbanisme estèril i sintètic, que sembla donar més importancia a semblar-se a uns renders idealitzats que no que s'adapti realment a la ciutat i els habitants, i que deixa oblidat les necessitats pràctiques que ha de resoldre l'urbanisme. Concretament quan el transport públic es veu perjudicat per aquest tipus d'idealisme. Penso per exemple en el calaix de Sants, o en l'intent de suprimir l'EdF per "obrir la ciutadella cap al mar", o el Pg. Sant Joan amb el carril bici al centre i el carril bus als costats, oportunitat perduda per un vial bus, i un llarg etcétera. A Espanya mai hi ha habut una capacitat per pragmatisme, i s'ha anat de l'extrem utilitari a l'extrem idealista.
El calaix de Sants no és un bon exemple d'urbanisme idealista: Va ser un pegat que va posar Adif per dir que feia alguna cosa per als veïns (sense tenir els propis veïns en compte). Si no recordo malament, entre que Adif va fer el calaix i el passeig que s'hi va construir van passar quasi 10 d'anys. Però quasi no ha millorat la mobilitat del barri, i s'ha canviat el soroll de trens per tenir una paret davant la finestra a l'alçada del tercer pis.
Però vaja, millor això que el que hi havia als anys '90, amb els pasos de Mercat Nou i el de la Ronda del Mig en l'estat que estaven. Tot plegat per poder caminar fins al scalextric de la Plaça Cerdà, que a partir de certes hores a veure qui tenia els nassos de fer servir el passadís subterrani per vianants.
El Passeig de Sant Joan, no estic segur quin és el problema? A mi com a ciclista m'agrada molt el carril bici central en carrers sense gir a l'esquerra, hi vas molt més segur i relaxat, només pendent del semàfor davant teu. I no has d'estar pendent de si hi ha furgonetes maniobrant al xamfrà, camions girant al proper carrer, cotxes sortint dels parkings, o vianants que creuen el carril bici en vermell i sense mirar. L'únic que li criticaria és que és estret i no té refugi per vianants, cosa que estan fent millor a la Meridiana. Poc a poc van aprenent dels errors anteriors i pujant el llistó.
D'altra banda, amb tots els consells de barri, processos participatius, etc, probablement sigui més fàcil que mai fer una cosa diferent si tens una idea i tens el temps per arrossegar gent a que et recolzi. Ara que s'ha d'omplir un gran paper en blanc a la Sagrera, potser alguna associació d'amics del ferrocarril pot proposar de fer-hi un trenet com el de l'oreneta o Can Mercader, o alguna altra iniciativa més original? Ho poden vendre com un parc singular, com el pop de la Pegaso, la balena de Nou Barris, o els tobogans de Glòries.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://beteve.cat/politica/xavier-tria ... -disbarat/
Xavier Trias diu que estudiarà aturar les obres del tramvia per la Diagonal si és alcalde
Afirma que la seva idea "és no continuar" amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya
Xavier Trias, candidat de Junts a les eleccions municipals del 2023 a Barcelona, ha assegurat que en cas que sigui alcalde estudiarà si es poden aturar les obres del tramvia per la Diagonal, que ara s’estan executant des de Glòries i fins a Verdaguer. Trias creu, no obstant, que “és impossible”. Durant la compareixença d’aquest dimarts per anunciar oficialment que es presentarà als comicis, ha afirmat que “és un disbarat fer passar el tramvia travessant tota la ciutat” i que la seva idea “és no continuar” amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya.
Trias ha recordat que ja hi ha una connexió amb autobús, l’X1, que facilita aquest trajecte i que, per tant, el tramvia no és necessari. Afirma que “alguns han venut” que el projecte “és molt important” i assegura que “això és molt important per al compte d’explotació del tramvia, però no per als ciutadans”.
El candidat de Junts també ha criticat que les obres de la superilla de l’Eixample estiguin “anul·lant els xamfrans de la trama Cerdà“. “És una barbaritat”. Trias considera que això està suposant que les tasques de càrrega i descàrrega es facin “enmig del carrer” i que això a la llarga “comporta més congestió de trànsit i més pol·lució”.
Xavier Trias diu que estudiarà aturar les obres del tramvia per la Diagonal si és alcalde
Afirma que la seva idea "és no continuar" amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya
Xavier Trias, candidat de Junts a les eleccions municipals del 2023 a Barcelona, ha assegurat que en cas que sigui alcalde estudiarà si es poden aturar les obres del tramvia per la Diagonal, que ara s’estan executant des de Glòries i fins a Verdaguer. Trias creu, no obstant, que “és impossible”. Durant la compareixença d’aquest dimarts per anunciar oficialment que es presentarà als comicis, ha afirmat que “és un disbarat fer passar el tramvia travessant tota la ciutat” i que la seva idea “és no continuar” amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya.
Trias ha recordat que ja hi ha una connexió amb autobús, l’X1, que facilita aquest trajecte i que, per tant, el tramvia no és necessari. Afirma que “alguns han venut” que el projecte “és molt important” i assegura que “això és molt important per al compte d’explotació del tramvia, però no per als ciutadans”.
El candidat de Junts també ha criticat que les obres de la superilla de l’Eixample estiguin “anul·lant els xamfrans de la trama Cerdà“. “És una barbaritat”. Trias considera que això està suposant que les tasques de càrrega i descàrrega es facin “enmig del carrer” i que això a la llarga “comporta més congestió de trànsit i més pol·lució”.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
D’Hereu a Colau passant per Trias: L’eterna disputa pel Tramvia a Barcelona
A les portes de la campanya electoral es torna a debatre sobre aquesta obra
Gabriel González Barcelona | 15/12/2022 18:34
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... na-276509/
A les portes de la campanya electoral es torna a debatre sobre aquesta obra
Gabriel González Barcelona | 15/12/2022 18:34
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... na-276509/
-
- N4
- Entrades: 75
L'X1 i el tramvia no són el mateix. El bus va pel centre i cal fer dos transbords (Francesc Macià i Glòries) i el tramvia és directe i per la Diagonal. I el cost 0 del bus es fals: cal pagar les parades, els conductors i el material mòbil.Carlos González ha escrit: ↑Dimarts 13/12/2022 15:19 https://beteve.cat/politica/xavier-tria ... -disbarat/
Xavier Trias diu que estudiarà aturar les obres del tramvia per la Diagonal si és alcalde
Afirma que la seva idea "és no continuar" amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya
Xavier Trias, candidat de Junts a les eleccions municipals del 2023 a Barcelona, ha assegurat que en cas que sigui alcalde estudiarà si es poden aturar les obres del tramvia per la Diagonal, que ara s’estan executant des de Glòries i fins a Verdaguer. Trias creu, no obstant, que “és impossible”. Durant la compareixença d’aquest dimarts per anunciar oficialment que es presentarà als comicis, ha afirmat que “és un disbarat fer passar el tramvia travessant tota la ciutat” i que la seva idea “és no continuar” amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya.
Trias ha recordat que ja hi ha una connexió amb autobús, l’X1, que facilita aquest trajecte i que, per tant, el tramvia no és necessari. Afirma que “alguns han venut” que el projecte “és molt important” i assegura que “això és molt important per al compte d’explotació del tramvia, però no per als ciutadans”.
El candidat de Junts també ha criticat que les obres de la superilla de l’Eixample estiguin “anul·lant els xamfrans de la trama Cerdà“. “És una barbaritat”. Trias considera que això està suposant que les tasques de càrrega i descàrrega es facin “enmig del carrer” i que això a la llarga “comporta més congestió de trànsit i més pol·lució”.
D'altra banda, jo posaria dues línies per Diagonal i una per Ciutadella en vista a la prolongació Verdaguer - Francesc Macià, que connectarà amb dos ramals més.
-
- N9
- Entrades: 2359
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Creí que había respondido ya a esto. Creo que sí la estación de Glòries la hacen más hacia el centro de la plaza, la corta distancia que ya hay hasta La Farinera, ahora será aún más corta, por lo que creo que el plano está bien. Si echan la estación de Glòries casi a tocar con la calle Independéncia, la Farinera pierde todo el sentido al quedar a escasos 50 metros o como mucho 100 de Glòries. Por tanto tiene sentido que la eliminen.
Respecto al argumento de Trías del X1: como bien decís, elX1 no tiene absolutamente nada que ver con la Diagonal porque sólo la pisa en F. maciá y ni eso siquiera. Ya que le gusta tanto el bus y quiere parar el tranvía, ¿Por qué no implanta la D30 de NXB, que por lo menos haría algo útil y productivo? Ahhhhh... Eso no, claro, sólo quiere ganar votos para los usuarios de coche privado, el resto queda evidente que se la sopla. Y porque todos sabemos que en cuanto el tranvía comience a circular por toda la Diagonal, TMB anunciará a bombo y platillo su línea D30 argumentando que será un refuerzo al tranvía y eliminará las líneas 6, 7 y 33. Quedará por ver si entonces, suponiendo que la reforma de Glòries quede finalizada, sustituyan por fin la 62 por la D60 y salga el presidente de TMB a decir que ahora sí, la NXB quedará definitivamente implantada. Pero lo seguro es lo de la D30. Si alguien lo dudaba, esto es como cuando se abrió la conexión entre AP7 y A2 en Molins de Rei. La conexión incluía otra conexión a la C1413, que permaneció cerrada hasta la apertura del ramal de la AP-7. Una cosa llevará a la otra. O lo de la línea 4 a La Sagrera, que no se abrirá hasta que no se una la línea 9 en su tramo central. Son pequeñas actuaciones que van asociadas a la actuación principal, y que por diversos motivos, la actuación secundaria se pondrá en funcionamiento, durante o después de la inauguración del proyecto principal, pero nunca antes. Aunque nos parezca absurdo es así. Quizás por eso mismo, Trías no quiere hablar de la D30.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
No sé per qué però m'ho he imaginat amb la veu d'en Trias de polònia. En fi... Bé, a lo que anem, què hi té aquest home al cap? Mira que segur que hi ha coses en que potser és assenyat, però, ens arguments que explica aquest text son molt poc elaborats i sense argumentar pràcticament gens, es queda supercurt amb els arguments que donen des de fa temps la gent que està a favor del tramvia (PTP per exemple). No ho sé, això que ho debati amb els de PTP, que segurament s'acaba quedant sense respostes i quedant clarissim la seva falta d'arguments sòlids.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Divendres 27/01/2023 20:09L'X1 i el tramvia no són el mateix. El bus va pel centre i cal fer dos transbords (Francesc Macià i Glòries) i el tramvia és directe i per la Diagonal. I el cost 0 del bus es fals: cal pagar les parades, els conductors i el material mòbil.Carlos González ha escrit: ↑Dimarts 13/12/2022 15:19 https://beteve.cat/politica/xavier-tria ... -disbarat/
Xavier Trias diu que estudiarà aturar les obres del tramvia per la Diagonal si és alcalde
Afirma que la seva idea "és no continuar" amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya
Xavier Trias, candidat de Junts a les eleccions municipals del 2023 a Barcelona, ha assegurat que en cas que sigui alcalde estudiarà si es poden aturar les obres del tramvia per la Diagonal, que ara s’estan executant des de Glòries i fins a Verdaguer. Trias creu, no obstant, que “és impossible”. Durant la compareixença d’aquest dimarts per anunciar oficialment que es presentarà als comicis, ha afirmat que “és un disbarat fer passar el tramvia travessant tota la ciutat” i que la seva idea “és no continuar” amb la connexió fins a Francesc Macià si guanya.
Trias ha recordat que ja hi ha una connexió amb autobús, l’X1, que facilita aquest trajecte i que, per tant, el tramvia no és necessari. Afirma que “alguns han venut” que el projecte “és molt important” i assegura que “això és molt important per al compte d’explotació del tramvia, però no per als ciutadans”.
El candidat de Junts també ha criticat que les obres de la superilla de l’Eixample estiguin “anul·lant els xamfrans de la trama Cerdà“. “És una barbaritat”. Trias considera que això està suposant que les tasques de càrrega i descàrrega es facin “enmig del carrer” i que això a la llarga “comporta més congestió de trànsit i més pol·lució”.
D'altra banda, jo posaria dues línies per Diagonal i una per Ciutadella en vista a la prolongació Verdaguer - Francesc Macià, que connectarà amb dos ramals més.
Totalment d'acord. No era per discutir-ho, però em va xocar veure l'esquema i adonar-me'n. Era la parada més propera a cals meus pares.França451 ha escrit: ↑Dissabte 28/01/2023 17:53Creí que había respondido ya a esto. Creo que sí la estación de Glòries la hacen más hacia el centro de la plaza, la corta distancia que ya hay hasta La Farinera, ahora será aún más corta, por lo que creo que el plano está bien. Si echan la estación de Glòries casi a tocar con la calle Independéncia, la Farinera pierde todo el sentido al quedar a escasos 50 metros o como mucho 100 de Glòries. Por tanto tiene sentido que la eliminen.
(...)
Si en Trias aconsegueix paralitzar el darrer tram, "es de ser inútiles".
M’alegra veure que les obres avancen, però amb quins tramvies donaran el servei? Per donar el servei actual ja van curts de material, i si no vaig errat no he vist enlloc que hi hagi previsió d’augmentar la flota.
Si no augmenten la flota de tramvies, malament rai