Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Gran diferència

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/09/2011 12:13

Entre que uns polítics "hi confiïn" i que s'acabi fent, hi ha un bon tros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/11/2011 23:31

http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=9657


03.11.2011

Via Vallès reclama dos intercanviadors que connectin amb la R8

La línia uneix Martorell i Granollers, passant pel Vallès, però no està connectada amb cap de les línies que travessa la comarca. L'associació de professionals independents veu assumible la proposta.

L’associació de professionals independents Via Vallès reclama dos intercanviadors ferroviaris per connectar la comarca amb la línia R8 de Renfe. Aquesta línia es va posar en marxa el juny passat i és la primera xarxa que és orbital, és a dir, que no passa per Barcelona. Uneix Martorell i Granollers passant pel Vallès. El problema és que els vallesans la poden aprofitar poc, perquè no està connectada amb cap de les línies que travessa.

El Pla de Rodalies de Barcelona 2008 – 2015 preveu quatre intercanviadors que ho facin possible. La situació política i econòmica fa que, de moment, no hi hagi ni tan sols els estudis informatius d’aquestes estacions. Via Vallès demana a les administracions catalanes que insisteixin en la necessitat de posar en marxa, almenys, dos d’aquests intercanviadors. D’una banda, el de l’Hospital General, que connectaria els Catalans amb la R8; l’altre l’enllaç d’aquesta línia amb la R4, entre Barberà i Cerdanyola.

Per Via Vallès són dues inversions de poc pressupost, uns 15 milions d’euros, però amb molts beneficis. El més important és trencar la xarxa radial. Així, anar de Terrassa a Martorell amb tren es tardaria mitja hora, 45 minuts menys que ara. L’altre gran què és que permetria al Vallès connectar directament amb trens regionals que van cap a Lleida, Tarragona i Girona. Segons Joan Saborido, president de Via Vallès: “L’era de les inversions faraòniques ha acabat. Estem a l’era de les inversions soft. Aquelles inversions petites, possibles, que amb poc poden aconseguir el màxim rendiment socio-econòmic.”

Via Vallès creu que la proposta és assumible, és de consens i beneficiosa per la comarca i, sobretot, per Terrassa, que l’any que ve ha de veure com els ferrocarrils arriben a la Universitat i a l’Orbital 40.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 04/11/2011 0:04

TerrassaDigital ha escrit:La línia uneix Martorell i Granollers, passant pel Vallès, però no està connectada amb cap de les línies que travessa la comarca.
Es poden unir dues ciutats sense passar per la pròpia comarca a la qual pertany una d'elles?
A més, tècnicament l'R2N travessa la comarca, i prou que hi enllaça.
TerrassaDigital ha escrit:Aquesta línia es va posar en marxa el juny passat i és la primera xarxa que és orbital, és a dir, que no passa per Barcelona.
Ara l'R8 constitueix la seva pròpia xarxa.
metring ha escrit:L’altre gran què és que permetria al Vallès connectar directament amb trens regionals que van cap a Lleida, Tarragona i Girona.
"El Vallès" ja està directament connectat amb Lledia i Girona.
En tot cas, permetria enllaçar per anar a Lledia des del Vallès Oriental, i cap a Girona des del Vallès Occidental.
La connexió directa amb trens cap a Tarragona ja sí que no sé d'on la treuen.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/11/2011 0:14

Javi M ha escrit:La connexió directa amb trens cap a Tarragona ja sí que no sé d'on la treuen.
Sempre he cregut que un regional Tarragona-Girona passant per St. Cugat i l'Autònoma tindria força requesta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 04/11/2011 0:39

Feia dies que ho volia preguntar i no me´n recordava: com van d´ocupació els R8 entre Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 04/11/2011 16:06

Guigui ha escrit:Sempre he cregut que un regional Tarragona-Girona passant per St. Cugat i l'Autònoma tindria força requesta.
Sí, també ho crec.
Però això és podria fer independentment de si es construeixen els intercanviadors.
Per tant l'afirmació citada de la notícia és errònia, era això el que volia dir.

Per cert, tot i criticar tant la notícia, estic completament d'acord en què la inversió de construir els intercanviadors és molt petita en relació al què es beneficiarien els usuaris, i per tant no critico que es vulgui construir.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Diumenge 06/11/2011 2:08

I un enllaç amb l'R3? És obvi que la R4 és més important pel volum de passatgers, però no podem encara deixar més abandonada la línia de Vic...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 06/11/2011 3:06

Més que un intercanviador entre l'R3 i l'R8 a terra de ningú, crec que seria més necessari recuperar l'enllaç entre Granollers-Centre i les Franqueses del Vallès.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 06/11/2011 15:58

Si es creés un servei R8 fins a Les Franqueses del Vallès, el problema seria la connexió de tot el tram entre Granollers i Montcada-Ripollet, que es veurien obligats a arrbar fins a Granollers per desprès retrocedir-los.
En tot cas això podria ser complementari a l'intercanviador de Mollet.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/11/2011 16:08

O autobús fins a l'estació fantasma de Santa Perpètua. Tampoc crec que en quedaria afectada tanta gent.

Ara bé, deurà sortir més a compte fer un intercanviador R3/R8 que no pas refer el ramal de les Franqueses, per molt grossa que fos la bajanada de desmantellar-lo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dilluns 07/11/2011 0:42

El ramal de les Franqueses no es pot refer de cap manera... ara està tot urbanitzat i arregladet, que ho han deixat tot ple de cases i molt mono... Quan vaig descobrir que hi havia hagut un ramal, vaig veure la magnitud de la tonteria de desmantellar-lo, les dues línies estan a tocar!

El que estaria bé és algun tipus de connexió ràpida entre les estacions de la R2 i la R3 de Granollers...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 07/11/2011 10:51

Aquí http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... rs#p177831 hi han fotografies del que queda de ramal.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 07/11/2011 12:55

Guigui ha escrit:
Javi M ha escrit:La connexió directa amb trens cap a Tarragona ja sí que no sé d'on la treuen.
Sempre he cregut que un regional Tarragona-Girona passant per St. Cugat i l'Autònoma tindria força requesta.
Jo tambe ho penso, ben be amb un tren cada 2 hores. Les parades podrien ser: Tarragona, Torredembarra, SVC, Vendrell, Vilafranca, St.Sadurní, Martorell, Rubi, St. Cugat, UAB, Mollet, Granollers-C, St.Celoni, i a partir d'aqui totes fins a Girona.



juan tapia fernandez
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: juan tapia fernandez » Dilluns 07/11/2011 15:59

He llegit els darrers comentaris de aquesta nova linea R8, cada dia sembla que te mes usuaris, cuan arriba a Martorell a las 07:09 i espera forza gent, si arriba una mica tard
costa sortir de la andana, se han afegit els usuaris de la R4. Un company que va de Sant Celoni a Rubi , pero agafa el segon tren a Granollers Centre em diu que entre els que transbordan de la R2 y els de Granollers mateix algun dia y van drets.
En el meu cas y de algú mes troben que el transbordament de la tarda em de perdre cada dia 25 minuts , continuem veien com a Mollet pasa el tren de la linea R2 direccio Sant Celoni . En resum anada 1 hora 5 minuts tornada 1 hora 35 minuts.
Aquesta linea conecta no nomes amb la universitat sino comarques industrials (Valles y Baix Llobregat ). Caldria amplia horaris de tres a primera hora i a última per als treballadors.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 08/11/2011 0:36

Ostres, gent de peu a la R8?? Això sí que és una novetat.

Però ara que recordo... una vegada vaig postejar un missatge amb el total d´habitants dels municipis servits per aquesta línia, i potencial, n´hi ha, i moviment, també.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 09/11/2011 2:50

Avui he recorregut la R8 per la tarda, i m´ha semblat que no n´hi ha per tant.

Això sí, un cert nombre de viatgers ha baixat a Granollers-Centre... però segueix havent-hi confusions a Mollet, Montmeló i Granollers amb viatgers destinació BCN...

Realment convé que obrin Santa Perpètua-Can Folguera.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 11/11/2011 21:52

Doncs aquest matí també he agafat l'R8.

Direcció Granollers,entre UAB i Granollers Centre transportava pràcticament aire(excepte entre Mollet i Montmeló que ha pujat un grup de nens de primària que anaven d'excursió).Servei que surt de Martorell a les 9.32

Ja direcció Martorell,amb el que surt de Granollers a les 10.29,a la capital del Vallès Oriental ha pujat força gent(una vintena de persones més o menys,5 o 6 venien d'un Rodalies procedent de Sant Celoni.A Mollet i Montmeló també ha pujat gent(més a Montmeló que a Mollet).Peró l'ocupació d'aquest servei entre Granollers i UAB no estava gens malament,més o menys portava la mateixa gent que un R8 entre Martorell i la UAB.La majoria han baixat a UAB,tot i que alguns han continuar el trajecte.

Mencionar que l'R7 ha sortit uns segons més tard que l'R8 direcció Granollers(el que surt de Martorell a les 10.32),doncs bé,quan començaven a pujar per les escales els usuaris que venien de l'R8,el R7 ha tancat portes i ha marxat.Visca la intermodalitat! :avall



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/11/2011 0:22

Per cert, fullejant la Declaració de la Xarxa de l'Adif, he donat amb la limitació que té la infraestructura entre Cerdanyola Universitat i Castellbisbal: "Existe una restricción de gálibo en el Túnel de Rubí, situado entre el Nudo de Castellbisbal y el Nudo de Mollet que obliga en el caso de utilización de pantógrafo de anchura 1.950 mm a la circulación en vía única por via 2. Sin embargo, si el pantógrafo utilizado es de anchura 1.600 mm se podrá circular por ambas vías".



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 17/12/2011 14:09

Vilafranca serà capçalera de la línia R8
Alt Penedès15/12/2011 - 17:24
La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va aprovar dimecres per unanimitat una resolució, a proposta del PSC, per tal que la línia 8 de Rodalies que actualment comunica Martorell amb Granollers sigui perllongada fins a Vilafranca, que passaria a convertir-se en capçalera de línia.

El diputat vilafranquí Roberto Labandera va defensar la iniciativa parlamentària tot assegurant que “és molt necessària per la mobilitat del nostre territori, tant per raons de desplaçaments per motius laborals com per la connexió amb la Universitat Autònoma”. Quan entri en servei el seu allargament, les estacions de l’Alt Penedès tindran connexió directa amb la UAB.

La línia R8 de Rodalies va entrar en servei el 26 de juny, comunicant Granollers amb Martorell pel corredor del Vallès. Segons Labandera, el perllongament de la línia ha estat possible perquè el Penedès genera una demanda diària de més de mil passatgers usuaris que fan servir aquest corredor de comunicació per raons d’estudi i de treball.

Ara caldrà que el Govern fixi calendari i el nombre de combois diaris.

http://lafura.cat/noticies/vilafranca-s ... a-linia-r8



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 17/12/2011 14:33

trainman ha escrit:Vilafranca serà capçalera de la línia R8
Alt Penedès15/12/2011 - 17:24
La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va aprovar dimecres per unanimitat una resolució, a proposta del PSC, per tal que la línia 8 de Rodalies que actualment comunica Martorell amb Granollers sigui perllongada fins a Vilafranca, que passaria a convertir-se en capçalera de línia.

El diputat vilafranquí Roberto Labandera va defensar la iniciativa parlamentària tot assegurant que “és molt necessària per la mobilitat del nostre territori, tant per raons de desplaçaments per motius laborals com per la connexió amb la Universitat Autònoma”. Quan entri en servei el seu allargament, les estacions de l’Alt Penedès tindran connexió directa amb la UAB.

La línia R8 de Rodalies va entrar en servei el 26 de juny, comunicant Granollers amb Martorell pel corredor del Vallès. Segons Labandera, el perllongament de la línia ha estat possible perquè el Penedès genera una demanda diària de més de mil passatgers usuaris que fan servir aquest corredor de comunicació per raons d’estudi i de treball.

Ara caldrà que el Govern fixi calendari i el nombre de combois diaris.

http://lafura.cat/noticies/vilafranca-s ... a-linia-r8
Si Vilafranca també és encapçalement - final d'alguns combois de la R4, ja cabrán combois de la R4 i de la R8. Perquè sino tindràn que posar horaris de R8 intercalats amb la R4 i mirant que no hi hagin demores no?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”