Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 27/01/2016 0:24

Ara que m'hi fixos, feia temps que no es numeraven les vies a les andenes.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 27/01/2016 2:04

Em sembla perfecte que per fi es decideixin a fer serveis parcials al metro (tal i com s'havia dit i com sembla que es podrà fer per les captures de pantalla).
Ara bé, cal que a línia sigui automàtica per a que es plantegin fer-ho?


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 27/01/2016 7:20

No. El que ha calgut ha estat una clàusula del contracte entre l'Ajuntament de Barcelona i el Mobile World Congress dient que els trens circularien, almenys, amb una freqüència de 3 minuts a les hores punta.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2016 12:08

El nou conseller ja ha confirmat el dia 12 com a dia d'inauguració, per cert, festiu a Barcelona, i a La Vanguardia diuen que hauran portes obertes.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 27/01/2016 12:16

victorcasta ha escrit:No. El que ha calgut ha estat una clàusula del contracte entre l'Ajuntament de Barcelona i el Mobile World Congress dient que els trens circularien, almenys, amb una freqüència de 3 minuts a les hores punta.
Doncs a veure si simplement serveix per a que s'adonin que és possible fer serveis parcials, i sense tants maldecaps com TMB es pensa....!


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2016 13:18

Els dies 13 i 14 seran de portes obertes i repartiran 50.000 bitllets gratuïts als veïns. No sé com ho teniu per aconseguir-los vosaltres.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 27/01/2016 19:14

victorcasta ha escrit:Pressió de TMB o potser voler fer les coses més fàcils als visitants i que no vagin traient el bitllet per anar validant-lo i fer el transbordament sense haver de tornar a passar el passi. A més, amb una T-10 no seria adequat ja que a Espanya restaria un altre viatge.
Amb una T-10 si estas dintre del temps establert no resta cap viatge si es de per exemple Plaça Catalunya L1 + FGC quasevol linia a Europa Fira i a l'inreves també.
Contaria si vens de la L9 + FGC + L1/L3.
Fins ara bé que feien servir els FGC per el Mobile World Congres.
Salutacions.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 27/01/2016 23:54

Si entres a Fira L9S, vas fins a Europa i allà agafes FGC, a Espanya si agafes L1 o L3 et resta un altre viatge. Per evitar possibles problemes amb T10, trobo lògic suggerir fer el canvi directe a una línia TMB.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 28/01/2016 9:09

victorcasta ha escrit:Si entres a Fira L9S, vas fins a Europa i allà agafes FGC, a Espanya si agafes L1 o L3 et resta un altre viatge. Per evitar possibles problemes amb T10, trobo lògic suggerir fer el canvi directe a una línia TMB.
Si vas amb T-10 és cert, però si duus un títol de viatges il·limitats com se suposa que tenen, gastar viatges deixa de ser un problema, per la cual cosa poden usar FGC sense cap inconvenient. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 28/01/2016 20:24

Jo pensava que Fira i Europa Fira eren la mateixa estació i com en anys anteriors la gent feia servir FGC pensava que continuarien igual però si son dos estacions diferents tens rao.
Encara que la gent del Mobile World Congres tenen un bitllet especial que segur que els deixa fer transbordaments.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 29/01/2016 7:50

Al final algú sap com queda de moment la nomenclatura de la L10 La Sagrera - Gorg? Quedarà com a L10 "a seques" fins que no s'obri el ramal de Zona Franca o canviarà ja a "L10 nord"? Estan canviant ja els rètols per la L9/L10 nord?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 29/01/2016 8:20

Trenscat ha escrit:Al final algú sap com queda de moment la nomenclatura de la L10 La Sagrera - Gorg? Quedarà com a L10 "a seques" fins que no s'obri el ramal de Zona Franca o canviarà ja a "L10 nord"? Estan canviant ja els rètols per la L9/L10 nord?
Al plànol apareix com a L10 Nord: https://www.mobileworldcongress.com/wp- ... ro-Map.pdf


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 29/01/2016 9:33

Potser bona part dels missatges de les últimes pàgines -no en qüestiono l'interès, indubtable, sinó la seva ubicació- serien més aviat d'aquest tema?:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=13781&p=241177

ja que parlen sobre l'explotació d'aquest tram concret donada la seva tarificació singular, i no pas de la seva construcció i obres, que ja són pràcticament finalitzades.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Divendres 29/01/2016 16:43

Acabo de veure la foto a Trenscat sobre l'estació Fira, per què no coloquen pantalles com aquesta a la entrada dels torns de les estacions (http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 126066.jpg). Trobo bastant útil ja que si tens pressa i veus que passarà en breus pots anar més àgil i viceversa?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 29/01/2016 17:44

albert28 ha escrit:Acabo de veure la foto a Trenscat sobre l'estació Fira, per què no coloquen pantalles com aquesta a la entrada dels torns de les estacions (http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 126066.jpg). Trobo bastant útil ja que si tens pressa i veus que passarà en breus pots anar més àgil i viceversa?
Ya hay.

http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 214215.jpg



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Divendres 29/01/2016 17:47

Renfe445 ha escrit:
albert28 ha escrit:Acabo de veure la foto a Trenscat sobre l'estació Fira, per què no coloquen pantalles com aquesta a la entrada dels torns de les estacions (http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 126066.jpg). Trobo bastant útil ja que si tens pressa i veus que passarà en breus pots anar més àgil i viceversa?
Ya hay.

http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 214215.jpg
Me referia a cualquier otra línia, pero merci ;)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 29/01/2016 17:58

En un principio cuando colocaron las pantallas del tiempo para el próximo tren no querían colocarlas en los vestíbulos para no causar que la gente vaya corriendo al andén si falta poco tiempo para que llegue el tren.

Lo vi en una entrevista... No me acuerdo donde estaba puesta.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 29/01/2016 18:10

a FGC , a Provença hi ha pantalles d'aquestes a l'escala de baixada a les andanes, em sembla i al passadís que va del vestíbul de la L5 al de FGC també hi ha un, si mal no recordo.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1183
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 30/01/2016 0:32

L9: Disset anys d’una història inacabada
El primer esbós del 1999 no arribava a l’aeroport, i pel camí s’ha canviat el traçat moltes vegades per pressions dels alcaldes, el pànic pel Carmel i la crisi econòmica
ALBERT SOLÉ ACTUALITZADA EL 30/01/2016 00:18
http://www.ara.cat/suplements/arabcn/L9 ... 48788.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/02/2016 12:45

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/01/ ... /#comments




Els barris que esperen l’L9 se senten frustrats i discriminats

Actualitzat el 31.01.2016 a les 15:15 Edu Colldecarrera / Sara Escriu

La vicepresidenta de l'Associació de Veïns de la Marina expressa enutjada "el sentiment de frustració" per no tenir metro al barri després d'anys de patir les molèsties de les obres de construcció de l'L10. El president de l'Associació de Veïns de Can Baró, en un tram on les obres de l'L9 estan aturades indefinidament, clama que la inauguració del tram sud fins a l'aeroport abans del Mobile World Congress està bé, "però nosaltres vivim aquí tot l'any".

Ahir es van fer les primeres proves de circulació amb passatgers del nou tram de la Línia 9 que s’inaugurarà el 12 de febrer, 10 dies abans del Mobile World Congress. Aquest tram connectarà les línies 3 (Zona Universitària), 5 (Collblanc) i 1 (Torrassa) amb el Prat i les terminals de l’aeroport. A l’altre extrem de la ciutat, les línies 9 i 10 fa anys que comuniquen la Sagrera amb Santa Coloma i Sant Adrià. Entremig, bona part de la futura línia de metro més llarga d’Europa està a mig fer.

La tuneladora ni tan sols va acabar de perforar tot el túnel que comunicarà la Sagrera amb la Zona Universitària, sinó que es va quedar a Lesseps. Les obres estan totalment aturades i, fins i tot, ja s’estan reurbanitzant els entorns dels pous que durant anys han estat oberts a Sant Pau i a la plaça de Sanllehy. Els afectats no entenen que aquestes obres no siguin una prioritat. “Necessitem estar comunicats amb la resta de la ciutat, i el manteniment d’aquests túnels i estacions té un cost, amb què ja podríem haver enllestit l’L9″, diu el president de l’Associació de Veïns de Can Baró, Adrián Pérez.

Les obres d’aquest tram central són les que trigaran més. No hi ha una previsió i la gran despesa que encara s’hi ha de fer en pot dilatar uns quants anys l’execució. Però al ramal de l’L10 que va fins a la Zona Franca ja hi ha fets els túnels, s’hi ha instal·lat la via i únicament falta enllestir les estacions, on les boques i ascensors estan a mitges.

La Generalitat assegura que no pot assumir el cost de posar en marxa el branc de la Zona Franca, i demana al consistori que avanci els diners per-ho. Mentrestant, els veïns de la zona se senten oblidats i incomunicats. El greuge comparatiu amb la posada en marxa de la Línia 9 fins a l’aeroport és inevitable: “Per on passa aquesta línia ja tenen metro, ara tindran el metro al Prat i, en canvi, al ciutadà de Barcelona a qui li passa el metro per sota, que hem aguantat les obres, hem aguantat talls… som els únics que no tindrem això”, es queixa un cop més la vicepresidenta de l’Associació de Veïns de la Marina, Helena Garcia.


Una opinió a tenir en compte:
1 | Èrik / 31.01.2016 / 23:36

Per què la gent sempre s’ha de passar sis pobles només per defendre la seva part?

L’L9 no l’han posada només per què uns guiris es passegin de l’aeroport als hotels un cop l’any!

La senyora té tota la raó en dir que la Zona Franca continua desconectada de la xarxa de metro, però una xarxa és justament quelcom més que un agregat de punts anomenats barris.

Pel que fa al cost del manteniment,

-primer, no és superior al de acabament de l’obra ni,

-segon, tampoc es manté al mateix nivell una obra a mig fer i una obra enllestida i operativa: aquest senyor podria haver comprovat les condicions en què es trobaven ara fa uns mesos les estacions que ara s’obriran a tothom;

-finalment, i més important, no és una qüestió de despesa, sinó d’endeutament, perquè els diners per fer obres no són diners que són allà, llestos per fer-ne la despesa, sinó que són diners que s’haurà de pagar durant dècades i, encara més, amb certes condicions, diguem-ne, “recàrrecs”, interessos i enginyeries contables i polítques diverses.

No ha d’estranyar que, amb aquests caps, després hi hagi un lloc ben ample per demagògies de tots colors, i la gent opini i voti seguint més els budells que les raons.

Aquesta gent que vol defendre els seus barris raona igual que les administracions que els deixen de banda: fan un càlcul parcial, i la resta val molt menys que el que a ells els importa més.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”