Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
La Línia 10 del Metro s’amplia, però quan s’acabarà?
Jordi Palmer | Barcelona. Diumenge, 7 de novembre de 2021. 05:30
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 3_102.html
Jordi Palmer | Barcelona. Diumenge, 7 de novembre de 2021. 05:30
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 3_102.html
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1686
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Premi Nacional per a l’arquitecta de l’estació Zona Universitària de la línia 9 Sud de metro
Carme Pinós obté la màxima distinció en arquitectura que s’atorga en l’àmbit espanyol per la “responsabilitat social i la sostenibilitat perseguida en els seus projectes”.
L’arquitecta barcelonina Carme Pinós ha estat guardonada amb el Premi Nacional d’Arquitectura 2021 que atorga el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons va informar divendres el Govern. Es tracta del màxim guardó atorgat a l’Estat espanyol en el camp de l’arquitectura, dotat amb 60.000 euros i concedit a proposta d’un jurat compost per destacats professionals.
Pinós és l’autora de l’arquitectura interior de l’estació Zona Universitària de la línia 9 Sud de metro, posada en servei el 2016. El tret més característic del seu disseny és el gran llum de sostre, de color blanc, que ressalta la forma cilíndrica del vestíbul i el pou d'ascensors que connecta amb el nivell d'andanes.
A Barcelona mateix, Pinós va projectar el conjunt que formen la plaça de la Gardunya, l’Escola d’Art Massana i la façana posterior del Mercat de la Boqueria.
Els membres del jurat han destacat la “solidesa de la seva trajectòria”, que descriuen com “prolífica i d’excel·lència, impregnada sempre per una gran potència creadora”. També han emfatitzat la “responsabilitat social i la sostenibilitat perseguida en els seus projectes”. El jurat també ha subratllat la seva capacitat de fer dialogar l’arquitectura amb altres disciplines amb “gran capacitat divulgativa tant dins com fora de les fronteres” de l’estat espanyol.
https://noticies.tmb.cat/cultura-oci/pr ... d-de-metro
Carme Pinós obté la màxima distinció en arquitectura que s’atorga en l’àmbit espanyol per la “responsabilitat social i la sostenibilitat perseguida en els seus projectes”.
L’arquitecta barcelonina Carme Pinós ha estat guardonada amb el Premi Nacional d’Arquitectura 2021 que atorga el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons va informar divendres el Govern. Es tracta del màxim guardó atorgat a l’Estat espanyol en el camp de l’arquitectura, dotat amb 60.000 euros i concedit a proposta d’un jurat compost per destacats professionals.
Pinós és l’autora de l’arquitectura interior de l’estació Zona Universitària de la línia 9 Sud de metro, posada en servei el 2016. El tret més característic del seu disseny és el gran llum de sostre, de color blanc, que ressalta la forma cilíndrica del vestíbul i el pou d'ascensors que connecta amb el nivell d'andanes.
A Barcelona mateix, Pinós va projectar el conjunt que formen la plaça de la Gardunya, l’Escola d’Art Massana i la façana posterior del Mercat de la Boqueria.
Els membres del jurat han destacat la “solidesa de la seva trajectòria”, que descriuen com “prolífica i d’excel·lència, impregnada sempre per una gran potència creadora”. També han emfatitzat la “responsabilitat social i la sostenibilitat perseguida en els seus projectes”. El jurat també ha subratllat la seva capacitat de fer dialogar l’arquitectura amb altres disciplines amb “gran capacitat divulgativa tant dins com fora de les fronteres” de l’estat espanyol.
https://noticies.tmb.cat/cultura-oci/pr ... d-de-metro
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1686
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Aquest mati, detectada possible represa de les obres al pou de l'estació de Guinardó-Hospital de Sant Pau de la Línia L9-L10. Salut!
Les obres de la L9 del metro es reprenen a Sarrià
La tuneladora es posarà en marxa, previsiblement, a la primavera
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 44553.html
La tuneladora es posarà en marxa, previsiblement, a la primavera
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 44553.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Julià explica el perquè de les esses a l’L9: “Aena no va deixar fer el túnel sota la pista de l’aeroport”
El membre de Coneixement del col·legi assegura que el metro també vol acostar-se als veïns i preveu que el cost de l'L9 s'encarirà per l'augment del preu dels materials
Bàsics | dimecres, 19 de gener del 2022, a les 22.10
https://beteve.cat/basics/julia-explica ... -aeroport/
El membre de Coneixement del col·legi assegura que el metro també vol acostar-se als veïns i preveu que el cost de l'L9 s'encarirà per l'augment del preu dels materials
Bàsics | dimecres, 19 de gener del 2022, a les 22.10
https://beteve.cat/basics/julia-explica ... -aeroport/
Territori reposarà les vies malmeses al túnel de l’L9 abandonat des de fa 10 anys
El Departament de Polítiques Digitals i Territori diu que les filtracions d'aigua detectades "no comprometen l'estabilitat del túnel"
dilluns, 24 de gener del 2022, a les 13.37
https://beteve.cat/mobilitat/territori- ... t-10-anys/
El Departament de Polítiques Digitals i Territori diu que les filtracions d'aigua detectades "no comprometen l'estabilitat del túnel"
dilluns, 24 de gener del 2022, a les 13.37
https://beteve.cat/mobilitat/territori- ... t-10-anys/
El Govern inspeccionarà 4.500 finques durant les obres de la L9/L10
Comencen inspeccions tècniques d’edificis a l’entorn de les futures estacions de Mandri i Sarrià i del túnel que s’ha de reprendre
Redacció | 25/01/2022 11:28
https://www.totbarcelona.cat/economia/i ... 10-167637/
Comencen inspeccions tècniques d’edificis a l’entorn de les futures estacions de Mandri i Sarrià i del túnel que s’ha de reprendre
Redacció | 25/01/2022 11:28
https://www.totbarcelona.cat/economia/i ... 10-167637/
Doncs al final han estat 7, sí...davroca5 ha escrit: ↑Diumenge 11/01/2015 21:15 Es tapen els pous i es retiren infraestructures de la tuneladora perquè les obres no es podran reprendre fins aquí 2, 3, 5, 7 anys i així els veïns poden tornar a recuperar una plaça que es seva. Punt.
Si algú de veritat creu que les obres estaran aturades fins aquí 15, 20 anys o més si us plau que s'ho miri, perquè no serà així ni de conya.
A més a més, a la tuneladora (desconec si es fan a les dues, pero a una segur) se li fa un manteniment, així que no es farà malbé.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Tela marinera el cas d'aquesta obra, i no hi hauran responsabilitats https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... na-179854/
Inversió milionària a la línia de metro L10 per un canvi de vies defectuós
Obres per valor de 6 milions d'euros a l'estació de Gorg, 12 anys després de l'estrena
Meritxell M. Pauné
13/03/2022 10:21
El metro de Barcelona afronta diverses obres aquest 2022, que interrompen el funcionament de diferents línies. La més afectada és la L5, que aquest cap de setmana està tallada entre l’Hospitalet i Cornellà i que per Setmana Santa i a l’estiu viurà un complex tall a Sagrera. Enmig de les inversions anunciades, però, ha quedat eclipsada una cara actuació a Gorg (L10): fins a 6 milions d’euros per una obra en una sola estació, pràcticament nova a més, quan la substitució de més de 3 km vies velles en 11 parades de l’L5 costa només 15 milions d’euros.
La parada de Gorg va entrar en funcionament farà 12 anys aquest abril, com l’L10. Però una de les seves infraestructures ja s’ha de substituir. No està desgastada per l’ús ni el pas del temps, sinó que ha donat mal resultat. “L’aparell de vies existent abans d’arribar a l’estació de l’L10 de Gorg no té un funcionament òptim”, ha respost al TOT Barcelona el departament de Territori, preguntat per la qüestió. La Generalitat ha estudiat diferents opcions per resoldre-ho i ha apostat finalment per “modificar la configuració de vies a l’estació” amb la substitució de l’aparell de vies defectuós per “unes diagonals que es col·locaran en un altre punt, més proper a l’estació”.
El cas és que la L10 és de conducció automàtica, i això implica un sistema de senyalització ferroviària molt exigent i sofisticat. El nou esquema de vies obliga a modificar la senyalització i això ha encarit molt les obres: “L’adaptació de les instal·lacions de senyalització representa el 50% de la inversió prevista”. Els treballs s’han iniciat recentment i s’allargaran 12 mesos. Durant 2 mesos sencers –juliol i agost– l’estació estarà tancada al públic. Una despesa imprevista més per sumar a la llarga llista de sobrecostos de la L9-L10.
El cost per quilòmetre de la resta de reparacions al metro previstes pel 2022 és molt inferior. Per exemple, la renovació de via de Cornellà a Can Buxeres aquest cap de setmana per resoldre vibracions costa un quart de milió d’euros. O la retirada de l’amiant detectat als pilars de Drassanes aquest agost suposa mig milió d’euros més.
L’intercanviador de Gorg és una connexió important per a la xarxa de metro barcelonina, perquè enllaça les línies L2 i L10 nord i també facilita el transbordament al tramvia amb una parada de la T5 Trambesòs just davant. Està ubicada molt a prop del Pavelló Olímpic de Badalona i per tant és un dels punts clau de la mobilitat a la primera corona metropolitana.
Inversió milionària a la línia de metro L10 per un canvi de vies defectuós
Obres per valor de 6 milions d'euros a l'estació de Gorg, 12 anys després de l'estrena
Meritxell M. Pauné
13/03/2022 10:21
El metro de Barcelona afronta diverses obres aquest 2022, que interrompen el funcionament de diferents línies. La més afectada és la L5, que aquest cap de setmana està tallada entre l’Hospitalet i Cornellà i que per Setmana Santa i a l’estiu viurà un complex tall a Sagrera. Enmig de les inversions anunciades, però, ha quedat eclipsada una cara actuació a Gorg (L10): fins a 6 milions d’euros per una obra en una sola estació, pràcticament nova a més, quan la substitució de més de 3 km vies velles en 11 parades de l’L5 costa només 15 milions d’euros.
La parada de Gorg va entrar en funcionament farà 12 anys aquest abril, com l’L10. Però una de les seves infraestructures ja s’ha de substituir. No està desgastada per l’ús ni el pas del temps, sinó que ha donat mal resultat. “L’aparell de vies existent abans d’arribar a l’estació de l’L10 de Gorg no té un funcionament òptim”, ha respost al TOT Barcelona el departament de Territori, preguntat per la qüestió. La Generalitat ha estudiat diferents opcions per resoldre-ho i ha apostat finalment per “modificar la configuració de vies a l’estació” amb la substitució de l’aparell de vies defectuós per “unes diagonals que es col·locaran en un altre punt, més proper a l’estació”.
El cas és que la L10 és de conducció automàtica, i això implica un sistema de senyalització ferroviària molt exigent i sofisticat. El nou esquema de vies obliga a modificar la senyalització i això ha encarit molt les obres: “L’adaptació de les instal·lacions de senyalització representa el 50% de la inversió prevista”. Els treballs s’han iniciat recentment i s’allargaran 12 mesos. Durant 2 mesos sencers –juliol i agost– l’estació estarà tancada al públic. Una despesa imprevista més per sumar a la llarga llista de sobrecostos de la L9-L10.
El cost per quilòmetre de la resta de reparacions al metro previstes pel 2022 és molt inferior. Per exemple, la renovació de via de Cornellà a Can Buxeres aquest cap de setmana per resoldre vibracions costa un quart de milió d’euros. O la retirada de l’amiant detectat als pilars de Drassanes aquest agost suposa mig milió d’euros més.
L’intercanviador de Gorg és una connexió important per a la xarxa de metro barcelonina, perquè enllaça les línies L2 i L10 nord i també facilita el transbordament al tramvia amb una parada de la T5 Trambesòs just davant. Està ubicada molt a prop del Pavelló Olímpic de Badalona i per tant és un dels punts clau de la mobilitat a la primera corona metropolitana.
Algú ha vist que al web de TMB està penjat el Pla estratègic de TMB 2025 i entre d'altres surt com a objectiu de millores del metro entre del 2021-2030 es posar en marxa el tram comú de la L9/10!
A més de les ampliacions de la L3 fins a Esplugues amb 2 noves estacions i la L1 a Badalona amb 2 noves estacions i la L4 3 noves estacions.
Font:
https://www.tmb.cat/documents/20182/111 ... 5c197dfc75
(Pàgina 45)
A més de les ampliacions de la L3 fins a Esplugues amb 2 noves estacions i la L1 a Badalona amb 2 noves estacions i la L4 3 noves estacions.
Font:
https://www.tmb.cat/documents/20182/111 ... 5c197dfc75
(Pàgina 45)
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte
Jo crec que en 8 anys podriem donar gràcies que acabin la L4/L9/L10. La resta dubto molt que en veguem res
El metro de Barcelona amb motoristes!
Des de finals de la setmana passada sembla que hi ha internet dins el túnel de la L9 Nord, de moment jo només he pogut comprovar el tram entre Santa Rosa i Can Peixauet. Un cop el tren abandona Can Peixauet el senyal va minvant fins a perdre's. No he pogut comprovar la cobertura entre Santa Rosa i Can Zam.
Si baixeu a les andanes L9S/L10S de l'estació de Collblanc, sentireu que a la via superior hi ha un soroll fort com d'una màquina en funcionament. Doncs aquest soroll és la cinta transportadora de terres que extreu la runa de la tuneladora de Manuel Girona fins al pou del Camp Nou!
Ahir vaig pasa 3 vegades per davant el pou del Camp nou i en cap moment funcionaba, ni cap dels dies que he pasat durant la setmana.
Presentació de la represa de les obres de la tuneladora que completarà el tram central de l'L9
El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, presentarà dimecres, 15 de juny, la represa dels treballs de la tuneladora que completarà el tram central de l’L9 a Barcelona.
13 juny 2022 13:20
https://govern.cat/salapremsa/convocato ... entral-ll9
El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, presentarà dimecres, 15 de juny, la represa dels treballs de la tuneladora que completarà el tram central de l’L9 a Barcelona.
13 juny 2022 13:20
https://govern.cat/salapremsa/convocato ... entral-ll9
Avui, presents a la presentació de la represa de les obres del tram central
Per mi una de les actuacions prioritàries seria allargar la L2 fins a Fira L9, aconseguint 3 objectus importants:
- Apropoar la L9 al centre de la ciutat
- La L9 quedarà enllaçada amb totes les línies de metro i FGC
- Per fi el metro arribaria Montjuic
- Apropoar la L9 al centre de la ciutat
- La L9 quedarà enllaçada amb totes les línies de metro i FGC
- Per fi el metro arribaria Montjuic
Pel que entenc de la presentació d'avui no s'obrirà cap tram parcial nou. Obriran de cop tot el tram que falta el 2028 amb les estacions que estiguin acabades en aquell moment (assumeixo que no totes). És així?
- foronda 141
- N8
- Entrades: 857
- Ubicació: Poblenou
Si el túnel està perforat fins a Lesseps, crec que tindrien que prioritzar l'obertura d'aquest tram fins a La Sagrera.
Totes las ampliacions de metro s'han fet sempre així, tram acabat, tram inaugurat, i seguim treballant a la resta de la línia.
Totes las ampliacions de metro s'han fet sempre així, tram acabat, tram inaugurat, i seguim treballant a la resta de la línia.