Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
I si es vol es podria utilitzar un sistema semblant al que passa entre Collblanc i Zona Universitària, servei pel túnel baix i treballs d'extracció de terres al túnel alt.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Entre Lesseps i la Sagrera? Així assegures una freqüència de pas de 20 minuts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pel tunel de Lesseps ja no tenen que extreure mes material. La tuneladora que esta prop de Lesseps es demonta. Nomes funcionara la que extrau terres pel Camp Nou.
No se si hi ha algun motiu perque una vegada s'extregui la tuneladora, s'acabi la llosa intermitja, es facin les reparacions necearies, etc... el tram Lesseps sagrera entri en servei abans que la tuneladora hagi acabat el tunel.
No se si hi ha algun motiu perque una vegada s'extregui la tuneladora, s'acabi la llosa intermitja, es facin les reparacions necearies, etc... el tram Lesseps sagrera entri en servei abans que la tuneladora hagi acabat el tunel.
Depèn de què s'obri i de com, i depèn dels trens disponibles.
Jo, més que obrir Lesseps-Sagrera d'un sol cop, segueixo pensant que seria bastant bona cosa acabar el tram Sagrera-Guinardó i obrir-lo.
Crec que és probable que ni tan sols necessitin més trens en servei per obrir-lo...
És més, res ho impedeix, fora dels despatxos (dins dels despatxos, ja és un altre tema...).
La gent de l'est de Gràcia i del Guinardó tindria un accés bastant ràpid a Sant Andreu, Bon Pastor, Santa Coloma i Badalona, i viceversa.
I de pas, es descarregaria una mica la L1, la L2, la L3, i la L5...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1686
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Per ara és molt improvable, tingues en compte que durant més d'un any estaran treient pel pou del Guinardó, la tuneladora Besi. Un cop acabada aquesta tasca, cal procedir a la construcció arquitectònica del pou (estructura, escales, ascensors i decoració), per una altre banda cal acabar de construir la llosa intermitja; tot això pot comportar uns dos anys més de feina, ens plantem al 2025, amb una mica més arribem a Lesseps sobre el 2026, que sembla que és l'any que hi ha previsió de poder obrir fins Lesseps, amb Sanllehí pel mig. Salut!
Article d'opinió interessant:
https://www.independent.cat/opinio/7707 ... -del-metro
Per què cal construir l'estació Park Güell de la L9 del metro
Convé que la línia 9 del metro es posi en servei amb totes les estacions previstes. Avui per avui, el tram pendent, que ha de connectar Zona Universitària amb Sagrera, té dues estacions que encara no s’han començat a fer: Prat de la Riba, a Sarrià, i Muntanya, a Gràcia. Per què?
Cal incorporar nous usuaris al sistema amb noves estacions, distribuïdes a distàncies semblants perquè es travessa una ciutat densa: criteri de servei
Després de començar les obres el 2003, es va anunciar que atesa la desviació pressupostaria que s’estava produint respecte les previsions inicials es decidia que aquestes dues estacions s’ajornarien per una segona etapa. Era una estratègia per tal de donar prioritat absoluta a l’obertura de la línia completa del Besós al Llobregat, encara que fos sacrificant, provisionalment, aquestes dues estacions.
Però aquesta estratègia va deixar de tenir sentit en el moment en que es va produir l’aturada absoluta de les obres al tram central el 2011. La pressa va desaparèixer. Davant de la perspectiva d’anys pendents de la represa, l’ajuntament va demanar de restituir l’espai públic empantanegat allí on socialment era més molest i així és com es van refer els jardins a Sanllehy i Lesseps.
Quina és la situació actual? La represa es presenta com una decidida actuació per posar en funcionament, ara sí i en conjunt, el tram central de la L9. Aleshores, per què no es posen en marxa, també, totes les estacions que es van preveure des del principi? Per què Prat de la Riba, i Muntanya semblen esborrades del mapa?
Cal deixar clar que ambdues estacions van estar ben plantejades des de l’inici i ningú ha discutit que calen. Però, per si de cas, passo a explicar ho. Quan es projecta una nova línia de metro la distribució de les estacions ve menada per dos principis de planejament urbà fonamentals. El primer és procurar connectar la nova línia amb les estacions de les línies existents per fer possible el transbord: criteri de xarxa. Aquesta és la raó de les estacions Collblanc (L5), ZU (L3), Sarrià (L6 i FGC), Putxet (L7), Lesseps (L3), Hospital de Sant Pau (L4) i Sagrera (L1,4,5 i rodalies).
Però hi ha un altre principi: cal incorporar nous usuaris al sistema amb noves estacions, distribuïdes a distàncies semblants perquè es travessa una ciutat densa: criteri de servei. Si s’exceptuen dos segments especials, entre Putxet i Lesseps, i entre Sanllehy i Hospital de Sant Pau, la distancia mitjana entre una estació i la següent des de Collblanc a Sagrera és de 630 metres. Son 12 trams entre estacions on les distàncies oscil·len entre 480, les més properes i 880, les més separades. Prat de la Riba està entre els 485 i 640. Muntanya entre 530 i 700. Per tant les seves inter-distàncies son perfectament enraonades donats dels marges previstos. Per tant estan justificades.
Què passaria si no es fessin Prat de la Riba i Muntanya? Doncs que els intervals entre estacions serien 1125 i 1200 metres respectivament, cosa que fora un greuge en relació a altres segments de la línia per qui hi viu i pels llocs de treball a servir. Però també fora una manera de malversar una inversió tan important com és la construcció d’una línia subterrània de metro. Seria una pèssima i injusta decisió. Conseller, som a temps d’esmenar-ho.
Per cert alcaldessa, no li sembla que a Gràcia, dir-ne Park Güell fora millor que Muntanya?
Josep Parcerisa, arquitecte i catedràtic d’Urbanisme de la Universitat Politècnica de Catalunya
https://www.independent.cat/opinio/7707 ... -del-metro
Per què cal construir l'estació Park Güell de la L9 del metro
Convé que la línia 9 del metro es posi en servei amb totes les estacions previstes. Avui per avui, el tram pendent, que ha de connectar Zona Universitària amb Sagrera, té dues estacions que encara no s’han començat a fer: Prat de la Riba, a Sarrià, i Muntanya, a Gràcia. Per què?
Cal incorporar nous usuaris al sistema amb noves estacions, distribuïdes a distàncies semblants perquè es travessa una ciutat densa: criteri de servei
Després de començar les obres el 2003, es va anunciar que atesa la desviació pressupostaria que s’estava produint respecte les previsions inicials es decidia que aquestes dues estacions s’ajornarien per una segona etapa. Era una estratègia per tal de donar prioritat absoluta a l’obertura de la línia completa del Besós al Llobregat, encara que fos sacrificant, provisionalment, aquestes dues estacions.
Però aquesta estratègia va deixar de tenir sentit en el moment en que es va produir l’aturada absoluta de les obres al tram central el 2011. La pressa va desaparèixer. Davant de la perspectiva d’anys pendents de la represa, l’ajuntament va demanar de restituir l’espai públic empantanegat allí on socialment era més molest i així és com es van refer els jardins a Sanllehy i Lesseps.
Quina és la situació actual? La represa es presenta com una decidida actuació per posar en funcionament, ara sí i en conjunt, el tram central de la L9. Aleshores, per què no es posen en marxa, també, totes les estacions que es van preveure des del principi? Per què Prat de la Riba, i Muntanya semblen esborrades del mapa?
Cal deixar clar que ambdues estacions van estar ben plantejades des de l’inici i ningú ha discutit que calen. Però, per si de cas, passo a explicar ho. Quan es projecta una nova línia de metro la distribució de les estacions ve menada per dos principis de planejament urbà fonamentals. El primer és procurar connectar la nova línia amb les estacions de les línies existents per fer possible el transbord: criteri de xarxa. Aquesta és la raó de les estacions Collblanc (L5), ZU (L3), Sarrià (L6 i FGC), Putxet (L7), Lesseps (L3), Hospital de Sant Pau (L4) i Sagrera (L1,4,5 i rodalies).
Però hi ha un altre principi: cal incorporar nous usuaris al sistema amb noves estacions, distribuïdes a distàncies semblants perquè es travessa una ciutat densa: criteri de servei. Si s’exceptuen dos segments especials, entre Putxet i Lesseps, i entre Sanllehy i Hospital de Sant Pau, la distancia mitjana entre una estació i la següent des de Collblanc a Sagrera és de 630 metres. Son 12 trams entre estacions on les distàncies oscil·len entre 480, les més properes i 880, les més separades. Prat de la Riba està entre els 485 i 640. Muntanya entre 530 i 700. Per tant les seves inter-distàncies son perfectament enraonades donats dels marges previstos. Per tant estan justificades.
Què passaria si no es fessin Prat de la Riba i Muntanya? Doncs que els intervals entre estacions serien 1125 i 1200 metres respectivament, cosa que fora un greuge en relació a altres segments de la línia per qui hi viu i pels llocs de treball a servir. Però també fora una manera de malversar una inversió tan important com és la construcció d’una línia subterrània de metro. Seria una pèssima i injusta decisió. Conseller, som a temps d’esmenar-ho.
Per cert alcaldessa, no li sembla que a Gràcia, dir-ne Park Güell fora millor que Muntanya?
Josep Parcerisa, arquitecte i catedràtic d’Urbanisme de la Universitat Politècnica de Catalunya
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1686
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Interessant raonament. Hi estic d'acord.
És poden incorporar en una darrera fase. I també amb el canvi de nom.
Salut!
Jo no ho vaig pas tan clar. D'acord que ~1100-1200 metres es una distància per sobre del promig, pèro inversament, 500-600 metres es molt poca distància per un Metro. I encara que es cert que sempre s'han d'incorporar nous usuaris, també es cert que una línia de Metro no es un bus de barri que ha de fer parada a cada cantonada. Sempre es un tema de trobar compromissos, com entre la cobertura, el número de parades i un traçar raonablement directe. Crec que al final no hi ha bona solució per com es va planificar la línia. Potser hagués estat millor fer només dues estacions entre Sarrià i Zona Universitària, pèro ara ja es tard per replantejar tot aquell trós.
Entre la boca de metro de Lesseps i el punt on s'havia de construir l'estació de Muntanya hi ha 400 metres a peu. Jo crec que no toca.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Sobre la proposta de canvi de nom (de Muntanya a Park Güell), a mi Muntanya ja m'està bé, pel santuari i avinguda de Sant Josep de la Muntanya, ben coneguts al barri. Una altra opció seria Travessera de Dalt.
Llàstima que no es pugui dir La Salut, perquè ja tenim una estació amb aquest nom a Badalona.
Llàstima que no es pugui dir La Salut, perquè ja tenim una estació amb aquest nom a Badalona.
Ara que la ATM li ha donat per canviar noms a estacions, la nostra de La Salut es podria anomenat "Mercat de la Salut".
Encara que això no ho farà perquè l'ATM només vol noms incongruents i absurds. Potser "La Salut | Mercat" perquè hi ha algú a l'oficina que li flipa aquest símbol.
Encara que això no ho farà perquè l'ATM només vol noms incongruents i absurds. Potser "La Salut | Mercat" perquè hi ha algú a l'oficina que li flipa aquest símbol.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Es suposa que les estacions Prat de la Riba i Muntanya (o Park Güell) queden descartades definitivament... no?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Doncs es una llàstima, prat de la riba serviria a un parell d'instituts i escoles i la clínica Corachan...
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Igualment no té molt de sentit, ja que estan construïdes les estacions de La Ribera i Aeroport Terminal de Càrrega i encara no estan inaugurades, principalment perquè estan en el no res i encara no existeix el futur barri d'El Prat, l'Eixample Nord.
En principi... ara les pròximes actuacions de la L9/L10 són el pas definitiu de l'estació de la Sagrera, allargar la L9Nord/L10Nord cap a Guinardó i per la L9Sud/L10Sud acabar amb el tema de la tuneladora i fer acabar els L10Sud a Zona Universitària?
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62C211F4
En principi... ara les pròximes actuacions de la L9/L10 són el pas definitiu de l'estació de la Sagrera, allargar la L9Nord/L10Nord cap a Guinardó i per la L9Sud/L10Sud acabar amb el tema de la tuneladora i fer acabar els L10Sud a Zona Universitària?
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62C211F4
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
El que no entenc és per què està tancada l'estació de la terminal de càrrega... no se suposa que hi ha alguna cosa a la que donar servei ja?
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No, es suposa que estarà la Ciutat Aeroportuària que vol Aena construïr, però encara no existeix (crec)... llavors té sentit encara no inaugurar-la encara.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
La tuneladora de l’L9 ja ha excavat 283 metres per sota de Manuel Girona rumb cap a Lesseps
Un equip de betevé baixa al subsol per veure l'avanç d'una màquina que ha de perforar quatre quilòmetres de túnel per culminar el tram central d'aquesta línia de metro
Marc Garcia | dimarts, 26 de juliol del 2022, a les 08.00
https://beteve.cat/mobilitat/tuneladora ... el-girona/
Un equip de betevé baixa al subsol per veure l'avanç d'una màquina que ha de perforar quatre quilòmetres de túnel per culminar el tram central d'aquesta línia de metro
Marc Garcia | dimarts, 26 de juliol del 2022, a les 08.00
https://beteve.cat/mobilitat/tuneladora ... el-girona/
Microvoladures al carrer de Mandri per excavar el pou de l’L9 on hi haurà una estació | VÍDEO
El forat que s'està obrint, de 72 metres, ha de permetre baixar a la profunditat per on passarà el túnel del tram central de l'L9 que ara s'està excavant
Marc Garcia | dimarts, 26 de juliol del 2022, a les 14.36
https://beteve.cat/societat/microvoladu ... m-central/
El forat que s'està obrint, de 72 metres, ha de permetre baixar a la profunditat per on passarà el túnel del tram central de l'L9 que ara s'està excavant
Marc Garcia | dimarts, 26 de juliol del 2022, a les 14.36
https://beteve.cat/societat/microvoladu ... m-central/
Per fi hi ha bones noticies amb el progrés de la L9!
Vejam si a l'acabar la decada dels anys 20 tenin L9, L8 fins gràcia i tram a la diagonal central (i traspas de rodalies..).
Perque la Linia 10 no arriba fins a zona universitaria i es queda a collblanc?