Pàgina 4 de 5

Re: Lloc, de sobres

Publicat: Diumenge 10/05/2009 22:24
Autor: solde13
UT440_132M ha escrit:
mikado ha escrit: Y ya por último vergonzoso que la línea de Vic no tenga un apeadero en el circuito, hoy he esado chafardeando y sitio hay para hacero sin apenas gastos inraestructurales, simplemente falta interés. Para más recochineo tanto ayer como hoy dos trenes dstio Vic estaban parados bajo la pasarela q salva la entrada al Circut por tener el semaforo rojo, la sensación de impotencia es tan grande
De lloc, com dius, n'hi ha de sobres. Entre les portes 4 i 3, es poden ficar com a mínim 5 vies, i no ens mengem massa terreny dels tant apreciats, aparcaments. Si en el seu dia, es van expropiar, milers d'hectàrees per construïr el circuit, perquè no es poden expropiar ara, un parell o 3 més per fer-hi una estació com deu mana? La resposta és simple, perquè a la gent del circuit, i a la mateixa Generalitat, no els hi interessa ficar-hi un duro de la seva butxaca, i mantenir el negoci dels aparcaments, encara que comportin embussos de trànsit, els hi va la mar de bé. D'aquesta manera poden invertir en cotxes oficials, i a tunejar els que ja tenen.
Si que es veritat que hi ha lloc de sobres per fer-hi una estació, però realment, en el circuit de catalunya només hi ha dues proves importants durant l'any, el gran premi d'espanya de F1 i el gran premi de catalunya de MotoGP.
El gran premi de formula 1 si que es veritat que mou a molta gent i que tothom va al circuit a la mateixa hora i també tornen tots de cop, però en canvi, quan hi ha motogp, hi ha moltissima gent que ve a Montmeló en moto, i a diferència de la f1, es fan exhibicions el divendres i dissabte a la nit (que fan que la gent es quedi més estona al poble i no vagi directament del circuit a l'estació), i també s'ha de dir que no tothom va a veure les curses de 125cc i 250cc (que fan que també variï una mica l'hora d'arribada de la gent).

La pregunta és, cal realment gastar una millonada en una estació que està en una linia de via unica (que fa que la freqüencia de trens sigui menor) per un circuit que només te una gran cuantitat d'espectadors 4 cops l'any?

Necessitats i implicats

Publicat: Diumenge 10/05/2009 22:31
Autor: Guigui
solde13 ha escrit:La pregunta és, cal realment gastar una millonada en una estació que està en una linia de via unica (que fa que la freqüencia de trens sigui menor) per un circuit que només te una gran cuantitat d'espectadors 4 cops l'any?
El desdoblament de la línia ja té data. Per tant, poden aprofitar l'avinentesa per a instal·lar-hi un baixador com cal. D'altra banda, hi ha força altres proves durant l'any que reben força públic. Si un GP de Fórmula 1 requereix serveis especials (com circulacions de laborable en caps de setmana), en altres esdeveniments n'hi hauria prou amb fer-hi parar els trens tot mantenint l'horari habitual d'aquell dia. I la resta del temps, no se n'hi aturaria cap.

D'una banda, es tracta de facilitar la mobilitat, sigui el motiu que sigui, i de pas, també facilitar la vida als habitants de la zona, que no tenen perquè empassar-se tota aquella allau de gent i cotxes sense que ells hi tinguin alguna cosa a veure. I també comença a ser hora de que les empreses s'impliquin en els efectes socials que causa la seva activitat. Els duros a quatre pessetes (i els beneficis desenfrenats, carregant-ne el cost a altri) no tenen futur.

Edito: Remenant pel Fòrum, he vist que el baixador de Port Aventura va ser finançat a parts iguals per Renfe i Port Aventura. El mateix podria fer-se al Circuit de Catalunya.

Re: Re:

Publicat: Diumenge 10/05/2009 23:00
Autor: awe
Pere ha escrit:En principi tots els maquinistes de rodalies poden conduir qualsevol tren de rodalies per qualsevol línia de rodalies. No hi han limitacions d'aquest tipus.
Vols dir? L'últim cop que vaig llegir el Reglament no deia això, deia més aviat el contrari. I és lògic. És impossible agafar un maquinista i ficar-lo a una línia que no conegui si no és acompanyat d'algú que la conegui. No sabria ni tan sols on hauria de començar a frenar! I pel que fa al material, que jo sàpiga, s'ha d'autoritzar expressament cada maquinista per la màquina que hagi de dur.

Ha canviar el reglament?

Re: Re:

Publicat: Diumenge 10/05/2009 23:09
Autor: Pere
awe ha escrit:
Pere ha escrit:En principi tots els maquinistes de rodalies poden conduir qualsevol tren de rodalies per qualsevol línia de rodalies. No hi han limitacions d'aquest tipus.
Vols dir? L'últim cop que vaig llegir el Reglament no deia això, deia més aviat el contrari. I és lògic. És impossible agafar un maquinista i ficar-lo a una línia que no conegui si no és acompanyat d'algú que la conegui. No sabria ni tan sols on hauria de començar a frenar! I pel que fa al material, que jo sàpiga, s'ha d'autoritzar expressament cada maquinista per la màquina que hagi de dur.

Ha canviar el reglament?
No conec l'estat actual del reglament, però si et puc dir que l'última promoció de maquinistes de rodalies poden conduïr qualsevol tipus de tren per qualsevol línia, inclòs pujen a La Tor de Querol, si més no en el cas dels que tenen la residència a Sants.
En el cas de rodalies només conec l'excepció de la residència de maquinistes de Ripoll, que només condueixen per la línia de Puigcerdà.

Re: Necessitats i implicats

Publicat: Diumenge 10/05/2009 23:12
Autor: solde13
Guigui ha escrit:
solde13 ha escrit:La pregunta és, cal realment gastar una millonada en una estació que està en una linia de via unica (que fa que la freqüencia de trens sigui menor) per un circuit que només te una gran cuantitat d'espectadors 4 cops l'any?
El desdoblament de la línia ja té data. Per tant, poden aprofitar l'avinentesa per a instal·lar-hi un baixador com cal. D'altra banda, hi ha força altres proves durant l'any que reben força públic. Si un GP de Fórmula 1 requereix serveis especials (com circulacions de laborable en caps de setmana), en altres esdeveniments n'hi hauria prou amb fer-hi parar els trens tot mantenint l'horari habitual d'aquell dia. I la resta del temps, no se n'hi aturaria cap.
[...]
Dons el dissabte vaig anar a on volen fer la estació de Montmeló Nord (a pocs metres del circuit) i nomes hi ha moviment de terres, sempre que hi passo les veig igual.


Salutacions.

Projecte ferm

Publicat: Diumenge 10/05/2009 23:15
Autor: Guigui
solde13 ha escrit:Dons el dissabte vaig anar a on volen fer la estació de Montmeló Nord (a pocs metres del circuit) i nomes hi ha moviment de terres, sempre que hi passo les veig igual.
Quan dic que hi ha data vull dir que el projecte tira endavant. Però prou que coneixem tots el rigor en el compliment dels terminis de les obres ferroviàries d'aquest país.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dilluns 11/05/2009 0:25
Autor: UT596001
Guigui ha escrit:Si un GP de Fórmula 1 requereix serveis especials (com circulacions de laborable en caps de setmana), en altres esdeveniments n'hi hauria prou amb fer-hi parar els trens tot mantenint l'horari habitual d'aquell dia. I la resta del temps, no se n'hi aturaria cap.
Així és com es fa al baixador Circuit Ricardo Tormo de la línia C3 de la xarxa de Rodalia de València.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dilluns 26/04/2010 20:08
Autor: mikado
Se acerca el fin de semana de F1 y no hay publicidad alguna de Servicios Especiales a Montmeló R2, ya no hablo de la vía de la R3 que pasa paralela.

No quiero imaginar que sustituyan las dobles de 447 del año pasado (Granollers - Castelldefels circulando en festivo) por CIVIA 465, si ya el año pasado íbamos enlatados, lo de este año puede ser ....

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dilluns 26/04/2010 20:23
Autor: Mako448
mikado ha escrit:Se acerca el fin de semana de F1 y no hay publicidad alguna de Servicios Especiales a Montmeló R2, ya no hablo de la vía de la R3 que pasa paralela.

No quiero imaginar que sustituyan las dobles de 447 del año pasado (Granollers - Castelldefels circulando en festivo) por CIVIA 465, si ya el año pasado íbamos enlatados, lo de este año puede ser ....
Suposo(i com van fer l'any passat)que el que faràn és que circulin els Granollers-Castelldefels dels dies laborables aquell cap de setmana també,i el material suposo serà pràcticament el mateix(465,465+463,doble de 447,potser 451 en simple o doble,i no descarto alguna doble de 440R)Tot i que penso que ficar 465 en simple pels reforços,no ho crec pas.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dilluns 26/04/2010 20:55
Autor: mikado
Mako448 ha escrit:
Suposo(i com van fer l'any passat)que el que faràn és que circulin els Granollers-Castelldefels dels dies laborables aquell cap de setmana també,i el material suposo serà pràcticament el mateix(465,465+463,doble de 447,potser 451 en simple o doble,i no descarto alguna doble de 440R)Tot i que penso que ficar 465 en simple pels reforços,no ho crec pas.
Esperem que a algú se li encengui la llumeta i siguin dobles de 447 i 465+463 , però jo no apostaria molts diners, perque si algú de RENFE diu que el material dels feiners CASTELLDEFELS - GRANOLLERS passi al cap de setmana veig les 465 en simple a petar.

Cal dir que amés dels reforços dels trens CASTELLDEFELS-GRANOLLERS i els habituals AEROPORT - SANT CELONI, les màquines validadores es possen al carrer d'accés a l'estació amb guardes de seguretat , mossos i revisors de RENFE. Només entra a l'edifici de l'estació aquell que ha de comprar el títol de transport.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dijous 06/05/2010 8:54
Autor: mikado
Consultando la web de rodalies Catalunya para este domingo 9 de mayo, sólo sale un tren cada media hora entre Montmeló y Barcelona.

O bien no han actualizado la web o a día de hoy no han programado servicios especiales que evacúen todo el personal???


Línia Sortida
origen Hora d'arribada Durada del
trajecte
R2
16:01 16:31 00:30
R2
16:31 17:01 00:30
R2
17:01 17:31 00:30
R2
17:31 18:01 00:30
R2
18:01 18:31 00:30
R2
18:31 19:01 00:30
R2
19:01 19:31 00:30
R2
19:31 20:01 00:30

Una altra promesa (in)complerta

Publicat: Dijous 06/05/2010 9:25
Autor: Guigui
Coses del traspàs i de la transparència informativa que ens van prometre (el polítics, és clar). Potser volen passar el marrón al col·lega d'Interior, RIP (Relacions Institucionals i Participació).

Web del circuit

Publicat: Dijous 06/05/2010 10:46
Autor: mikado
Accessos

1-Pàrquings
Obren les portes a les 7.00 h divendres i dissabte, i a les 6.00 h diumenge. Els pàrquings tanquen durant la nit. No s’hi poden deixar vehicles estacionats durant la nit.

2-Accés en tren des de Barcelona
Línia 2 de Rodalies RENFE Barcelona-Maçanet Massanes. Parades a Estació de Sants, Passeig de Gràcia o Clot fins a l'estació de Montmeló. Servei disponible cada 30 minuts. Durada del trajecte: 23 minuts.

3-Accés en tren des de Girona
Línia 2 de Rodalies RENFE Maçanet-Massanes Barcelona. Servei disponible cada 30 minuts. Durada del trajecte: una hora.

Informació RENFE: tel. 902 24 02 02

4- Accès a peu des de l'estació
Des de l'estació de Renfe de Montmeló fins al Circuit hi ha un passeig d'uns 30 minuts.

Re: Web del circuit

Publicat: Dijous 06/05/2010 12:44
Autor: genissimon
mikado ha escrit: [...]4- Accès a peu des de l'estació
Des de l'estació de Renfe de Montmeló fins al Circuit hi ha un passeig d'uns 30 minuts.
No em cansaré de repetir-ho, fins que facin el baixador a la R3.

I quan arribes al circuit se't posa cara de tonto al veure que has de superar un pont per creuar la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà que passa a 115 metres de distància i en paral·lel a la recta de tribuna del circuit.

L'estació de Montmeló de la R2 està a més de dos quilòmetres del circuit (els 30 minuts a peu)

Per cert, ja en parlàvem al 2005, d'això: Acceso GP F1

Salut !!

Re: Web del circuit

Publicat: Dijous 06/05/2010 13:15
Autor: josep_serre
Per les dades que jo tinc està previst reforçar el servei el dissabte i el diumenge.
genissimon ha escrit:
mikado ha escrit: [...]4- Accès a peu des de l'estació
Des de l'estació de Renfe de Montmeló fins al Circuit hi ha un passeig d'uns 30 minuts.
No em cansaré de repetir-ho, fins que facin el baixador a la R3.

I quan arribes al circuit se't posa cara de tonto al veure que has de superar un pont per creuar la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà que passa a 115 metres de distància i en paral·lel a la recta de tribuna del circuit.

L'estació de Montmeló de la R2 està a més de dos quilòmetres del circuit (els 30 minuts a peu)

Per cert, ja en parlàvem al 2005, d'això: Acceso GP F1

Salut !!

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dijous 06/05/2010 15:03
Autor: Sagrerenc
Per molts reforços que hi posin, el col·lapse està assegurat.

Fa dos anys, el dissabte de la F1, a les 10 del matí volia anar des de Sant Andreu Comtal a Mollet-Sant Fost, i en veure que tots els trens anaven al 150%, vaig haver de tornar a casa i anar-hi en cotxe.

Podrien fer un baixador a l'R3, però els dies de cursa de F1 i Motos estaria totalment col·lapsat, ja que l'existència de via única limita moltíssim la capacitat.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dijous 06/05/2010 20:17
Autor: marcel
Sagrerenc ha escrit: Podrien fer un baixador a l'R3, però els dies de cursa de F1 i Motos estaria totalment col·lapsat, ja que l'existència de via única limita moltíssim la capacitat.
Aixo arribarà, segons han dit, el dia que desdoblin la línia. Segur que serà molt aviat. Tingueu fe.... :riure :riure

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Dijous 06/05/2010 20:42
Autor: Mako448
Sagrerenc ha escrit:Per molts reforços que hi posin, el col·lapse està assegurat.

Fa dos anys, el dissabte de la F1, a les 10 del matí volia anar des de Sant Andreu Comtal a Mollet-Sant Fost, i en veure que tots els trens anaven al 150%, vaig haver de tornar a casa i anar-hi en cotxe.

Podrien fer un baixador a l'R3, però els dies de cursa de F1 i Motos estaria totalment col·lapsat, ja que l'existència de via única limita moltíssim la capacitat.
Doncs fa dos anys el servei de reforç hauria d'haver anat millor,ja que els "reforços"consistia a que els trens de la antiga relació Sant Vicenç de Calders-Sant Andreu Comtal circulessin fins a Montmeló dircetes(i de buit de Montmeló a Granollers),i aquests trens de reforços solien fer-se amb 450/451,oassa aque aquests trens de reforços passava darrere del servei normal(en aquell any Vilanova-Sant Celoni).L'Any passat,i suposo que aquest també,l que feien era que alguns Granollers-Castelldefels que circulen normament de dilluns a divendres també circulaven el cap de setmana de F-1 a Montmeló,peró el material no el feien les 450/451 com caldrien,sinó Civies i 447.Per tant,el millor seria que aquest cap de setmana els Granollers-Castelldefels i també els Aeroport-Sant Celoni és facin amb 450/451,i enviar les 465+463 de la R2 Nord a la R2 Sud.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Divendres 07/05/2010 11:25
Autor: Mako448
Per demà NO hi han reforços,peró per diumenge segons la web de Rodalies Catalunya entre les 15 i les 19:30 hi circulen 4 trens hora/sentit entre Montmeló i Barcelona Sants(surten als .14 minuts).Demà dia d'entrenaments sembla que NO hi haurà reforços(quan em sembla que sempre hi han hagut)

EDITO:Doncs per demà dissabte he seleccionat el trajecte Montmeló-Gavà,i si que surten els reforços,en canvi en el trajecte Montmeló-Sants NO surten,sensacional la web aquesta... :avall

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Publicat: Divendres 07/05/2010 11:37
Autor: mikado
A http://www.renfe.es si que en surten els reforços de Dissabte i Diumenge 4 trens / sentit/ hora . 1' 14' 31' 43' desde Montmeló a Bcn