Pàgina 406 de 411

Re: Aspecte molt potiner

Publicat: Divendres 10/03/2023 12:18
Autor: albert28
Guigui ha escrit:
Divendres 10/03/2023 11:54
Sense ser capaç d'entrar en més detalls, la imatge fa pensar que l'empresa constructora que hi ha deixat els blocs de formigó ha comès una monumental potineria.
A les xarxes, es curiós com la gent que demana sempre esperar a les investigacions, ja estava apuntant tot com possible "sabotatge".
Son igual de fanàtics els que aprofiten qualsevol queixa cap a Renfe com els dels contrari :x

Tornant al tema original, si ha sigut per estar col·locats així o els estaven movent, la podrien haver liat moltíssim més. Entenc a aquest tram van a baixa velocitat i la cosa no ha anat a més o si el/la maquinista ha pogut reduir suficient la velocitat.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 14/03/2023 10:06
Autor: genissimon
3/24, 14 de març de 2023 ha escrit: Aturades i retards a l'R1, l'R3 i l'R4 de Rodalies per una avaria a Cornellà
Renfe ha informat que a les 7 del matí s'ha resolt l'avaria que afectava el subministrament elèctric i també ha afectat l'R7 i l'R8
[...]

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dijous 23/03/2023 15:16
Autor: UT440_132M
Doble atropellament aquest matí a la R3.
El primer a quarts de nou del matí, entre Balenyà i Hostalets de Balenyà. Ha calgut tallar dues hores la via (no s'especifica, però segurament, l'atropellament ha estat mortal, degut al tall de tanta estona de la línia).
Al cap de poca estona de restanblir-se el servei, un altre atropellament prop de Granollers-Canovelles. L'atropellament ha estat prop de les 12 del migdia.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Diumenge 16/04/2023 21:27
Autor: albert28
Avui descoordinació total i falta d'informació amb el tall de St Feliu. Estava programat fins les 15h i tant la app i xarxes socials de Adif i Rodalies, cap notificació de que s'ha allargat, com a mínim fins les 18h.

Tampoc cap mapa i freqüències dels busos substitutoris.

Et trobaves el caos a les estacions. A mi per sort m'ha agafat a St Joan i he pogut anar en tram fins Cornellà. Però a Cornellà ens han estat ballant de la via 1 a la via 2 durant 20 minuts. Ens deien que marxaria via 1 i després no. Els pobres treballadors tampoc rebien informació clara i els dos maquinistes amunt i avall.

Quanta més tecnologia es disposa i menys informació es rep. El tema que mai se soluciona, la falta d'informació.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Diumenge 16/04/2023 22:17
Autor: albert28
Sembla no acaba d'arrencar del tot bé la estació de St Feliu de Llobregat. A veure demà amb la tornada a la normalitat i hora punta.


Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dilluns 17/04/2023 21:25
Autor: albert28
Segon dia del tram amb via única

Tall per incendi a Santa Margarida i els Monjos

Publicat: Dilluns 24/04/2023 10:01
Autor: Guigui
Restablerta la circulació de Rodalies i alta velocitat per Santa Margarida i els Monjos un cop apagat l'incendi
https://www.ccma.cat/324/restablerta-la ... a/3225143/

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 02/05/2023 7:35
Autor: albert28
Incendi quadre de senyals de Gavà

A les 21.00 hores d'ahir dilluns 1 de maig, un incendi a un quadre de senyals afectà l'enclavament de Gavà. Tècnics d'Adif estan treballant des d'ahir a la nit.

Aquesta incidència afecta el sistema de senyalització entre El Prat i Castelledefels pel que es produeix una limitació de la capacitat operativa en aquest tram (caben menys trens).

D'aquesta manera, per garantir la prestació del servei, s'ha establert la següent reprogramació:

* R2 sud (Sant Vicenç de Calders – Estació de França per Vilanova):
Un tren cada 30' entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona
Reforços puntuals entre Vilanova i Barcelona
* Regionals (R13, R14, R15, R16, R17):
Es manté l'oferta prevista en aquestes línies
Desviaments puntuals per Vilafranca

Malgrat la reprogramació prevista es poden produir retards en aquestes línies.

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... cendi_Gava
Això no té pinta es resolgui en un dia.



Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 02/05/2023 13:38
Autor: jgomezs
No és per posar el nit a la nafra, però a Adif saben el que és la redundància?
En informàtica tenim una cosa que és el "Procediment en cas de desastre", que resumidament és la resposta a la pregunta "Si se't cala foc al datacenter, o un inútil te'n destrueix totes les dades, què fas?", i normalment la resposta és una cosa de l'estil "tens un segon datacenter amb totes les dades copiades de manera automàtica en temps més o menys real, sempre a punt". Però amb Adif:
- Es crema un quadre de senyals, i el procediment consisteix en fer-ho tot manual
- Es cau el disc d'un d'un armari de comunicacions, i es queda tot el ferrocarril de Catalunya aturat tot un matí (que els discos durs es moren rutinàriament!)
- Algú roba un tros de cobre o de fibra i tot el sistema de comunicacions se'n va en orris
Potser algú que conegui Adif des de dins sabrà si:
- Dissenyen els sistemes sense redundància?
- Dissenyen amb redundància però no la implementen per estalviar diners?
- Tenen redundància però no se li fa manteniment així que quan cal no està operativa?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 02/05/2023 14:02
Autor: albert28
Operativa de servei



Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 02/05/2023 14:04
Autor: albert28
jgomezs ha escrit:
Dimarts 02/05/2023 13:38
No és per posar el nit a la nafra, però a Adif saben el que és la redundància?
En informàtica tenim una cosa que és el "Procediment en cas de desastre", que resumidament és la resposta a la pregunta "Si se't cala foc al datacenter, o un inútil te'n destrueix totes les dades, què fas?", i normalment la resposta és una cosa de l'estil "tens un segon datacenter amb totes les dades copiades de manera automàtica en temps més o menys real, sempre a punt". Però amb Adif:
- Es crema un quadre de senyals, i el procediment consisteix en fer-ho tot manual
- Es cau el disc d'un d'un armari de comunicacions, i es queda tot el ferrocarril de Catalunya aturat tot un matí (que els discos durs es moren rutinàriament!)
- Algú roba un tros de cobre o de fibra i tot el sistema de comunicacions se'n va en orris
Potser algú que conegui Adif des de dins sabrà si:
- Dissenyen els sistemes sense redundància?
- Dissenyen amb redundància però no la implementen per estalviar diners?
- Tenen redundància però no se li fa manteniment així que quan cal no està operativa?
Vull entendre ha sigut un incendi bastant greu que potser hagi inutilitzat masses equips o equips crítics. Un semblant a Valencia aquell va ser degut a un robatori de coure.

I van arribar a estar força setmanes per el que s'espera que en quest cas sigui de una duració semblant amb totes les limitacions que comparta en el corredor R2Sud i els regionals/MD que es puguin desviar per Vilafranca estan molt condicionats per les vies úniques de st Feliu ( i no se si també la Martorell/Castellbisbal)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 03/05/2023 12:21
Autor: genissimon
Diverses coses:

1.- Estic totalment d'acord amb en jgomezs. Jo també treballo en el món de la informàtica i no entenc com sistemes crítics com el que ens ocupa no és redundant. I tampoc no entenc com no es té preparat un pla de contingència per a casos equiparables al que ens ocupa.

2.- No entenc com, tot i les limitacions del bloqueig telefònic només es permeten tres trens per hora i sentit al tram afectat: dos R2 + un R13/R14/R15/R16/R17. Si s'ha perdut el Bloqueig Automàtic (crec que BAB+CTC) entre El Prat de Llobregat i Castelldefels es poden posar dos factors de circulació (un per a cada sentit) a totes les estacions del tram afectat (8 factors per torn x 3 torns: 24 factors) i crec que es pot aconseguir una freqüència més alta que tres trens per hora i sentit, tot i les limitacions del Bloqueig Telefònic. I més tenint en compte que tots els trens paren a totes les estacions entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona.

3.- No entenc l'afectació a la R11 (Girona-Portbou), que els fan aturar a totes les estacions entre Barcelona i Granollers. Deu ser per la supressió dels trens de la R2 Centre entre Granollers i Castelldefels. Els podrien haver limitat al tram Granollers-Barcelona Estació de França mantenint els horaris entre Barcelona-Clot Aragó i Granollers i deixar "tranquils" els usuaris de la R11. Sí, ja ho sé, aquesta desviació a EDF cisalla les vies de la R1 a l'entrada d'El Clot i a la bifurcació Glòries, però crec que es pot ajustar de manera que no afecti els horaris de la R1.

Entenc que amb les limitacions per obres al túnel de Castellbisbal no es poden desviar tots els regionals del sud (R13/R14/R15/R16/R17) per Vilafranca. I que "cau" l'enclavament de Gavà precisament quan la línia de Vilafranca està limitada per les obres d'aquest túnel. Deu ser allò de la "llei de Murphy".

Una vegada més, els soferts usuaris patint les conseqüències de les coses mal fetes "des de dalt". I un munt d'hores perdudes. I una oportunitat més per promocionar el transport privat via la degradació del transport públic.

Salut !!

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 03/05/2023 13:52
Autor: albert28
genissimon ha escrit:
Dimecres 03/05/2023 12:21
Diverses coses:

1.- Estic totalment d'acord amb en jgomezs. Jo també treballo en el món de la informàtica i no entenc com sistemes crítics com el que ens ocupa no és redundant. I tampoc no entenc com no es té preparat un pla de contingència per a casos equiparables al que ens ocupa.

2.- No entenc com, tot i les limitacions del bloqueig telefònic només es permeten tres trens per hora i sentit al tram afectat: dos R2 + un R13/R14/R15/R16/R17. Si s'ha perdut el Bloqueig Automàtic (crec que BAB+CTC) entre El Prat de Llobregat i Castelldefels es poden posar dos factors de circulació (un per a cada sentit) a totes les estacions del tram afectat (8 factors per torn x 3 torns: 24 factors) i crec que es pot aconseguir una freqüència més alta que tres trens per hora i sentit, tot i les limitacions del Bloqueig Telefònic. I més tenint en compte que tots els trens paren a totes les estacions entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona.

3.- No entenc l'afectació a la R11 (Girona-Portbou), que els fan aturar a totes les estacions entre Barcelona i Granollers. Deu ser per la supressió dels trens de la R2 Centre entre Granollers i Castelldefels. Els podrien haver limitat al tram Granollers-Barcelona Estació de França mantenint els horaris entre Barcelona-Clot Aragó i Granollers i deixar "tranquils" els usuaris de la R11. Sí, ja ho sé, aquesta desviació a EDF cisalla les vies de la R1 a l'entrada d'El Clot i a la bifurcació Glòries, però crec que es pot ajustar de manera que no afecti els horaris de la R1.

Entenc que amb les limitacions per obres al túnel de Castellbisbal no es poden desviar tots els regionals del sud (R13/R14/R15/R16/R17) per Vilafranca. I que "cau" l'enclavament de Gavà precisament quan la línia de Vilafranca està limitada per les obres d'aquest túnel. Deu ser allò de la "llei de Murphy".

Una vegada més, els soferts usuaris patint les conseqüències de les coses mal fetes "des de dalt". I un munt d'hores perdudes. I una oportunitat més per promocionar el transport privat via la degradació del transport públic.

Salut !!
PD: Administradors a veure si podeu moure tots els missatges i poder crear un tema a part. Merci ;)

Sembla el causant no és el famós llamp fantasma, pinta es va despendre el feeder de la catenària caient amb mala sort sobre una senyalització de itineraris provocant la derivació de catenària al sistema de senyalització de Gavà. I ja la tenim liada perquè s'havia difòs una causa que no és l'origen :x


Tema R2 amb els Castelldefels <> Granollers rotant encara que sigui a la nova i flamant St Andreu amb més vies i així no cisalles a EDF?

Per les xarxes hi ha gent que es pregunta perquè no es pot mantenir un servei normal fins Vilanova/Castelldefels i el tram Castelldefels <> BCN es faci via llançadora entre aquestes dues estacions. Obtens una llançadora que no ha de recorrer tota la línia BCN <> SVC i tens millor freqüència de llançadora, més simple i la resta de línies sense afectació gran per qui no vagi a BCN. Sobretot per a evitar que de VNG/SVC cap el sud es redueixi la capacitat, ja que també hi ha moltísima gent del sud que no van necessàriament a BCN i tenen la seva mobilitat al sud.




I lo de Castellbisbal, sumar-hi la via única entre St Joan Despí i St Feliu.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 03/05/2023 17:57
Autor: Nen de Gràcia
D'una banda, recordem que a la R4 sud hi ha tres trams de via única: el soterrament de Sant Feliu, el corredor mediterrani entre Castellbisbal i Martorell i el corredor mediterrani a La Granada.


Per l'altra, proposo un seguit d'idees per al tram afectat:
  • Enviar els R2 centrals a l'aeroport o, si la via única no ho permet, a Sant Andreu, i deixar els R11 en pau.
  • R2 sud: Dos trens per hora de BCN a SVC amb parada a totes servits per 450 o 451 en doble. La resta de freqüències acabarien a Castelldefels.
  • Entrada dels regionals a BCN: Dos trens per hora molt seguits fins a Vilanova, on els passatgers de tots dos trens transbordarien a una mateixa 450 o 451 en doble que seguiria fins a BCN. Si hi ha més regionals, també acabarien a Vilanova, on els passatgers seguirien amb l'R2S. Així es mantindrien els tres trens per hora a Gavà.
  • Substituir algun R4 Hospi-Manresa per un R12, i prolongar aquesta línia fins a Montblanc. Si les línies de Vilafranca i Vilanova estan limitades, per què no enviar passatgers per Manresa quan els queda a prop?
  • Allargar els R4 de Vilafranca a SVC i de SVC a Valls, per a reforçar aquest tram de l'R13 i facilitar el transbord dels passatgers dels regionals a l'R4 si els trens van massa plens.
  • Recuperar els RT1 i reforçar aquesta línia i l'RT2, per a tenir serveis a Tarragona que no es vegin afectats per la línia de Vilanova.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Divendres 05/05/2023 14:54
Autor: genissimon
Éramos pocos y parió la abuela o n'hi ha per llençar el barret al foc:
Diari de Girona, 5 de maig de 2023 ha escrit: Interrompuda la circulació de l'R1 de Rodalies entre Blanes i Maçanet per la caiguda d'un arbre a la via
Tècnics d’Adif estan treballant per resoldre la incidència el més aviat possible
[...]

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 06/05/2023 13:45
Autor: genissimon
3/24, 5 de maig de 2023 ha escrit: Renfe recalcula els horaris de l'R2 Sud de Rodalies per "donar una oferta real"
Implantarà aquests nous horaris durant el cap de setmana, que Renfe no reforça per carretera, però sí entre setmana, ara amb una nova línia entre Gavà i Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 06/05/2023 17:05
Autor: metring
https://govern.cat/salapremsa/agenda-govern

Dilluns, 8 de maig:

12:00|Visita a l'avaria de Renfe de Gavà . -|Gavà (Baix Llobregat)

El delegat del Govern a Barcelona, Joan Borràs, visitarà la zona afectada per l'avaria de Renfe a Gavà.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dissabte 06/05/2023 23:38
Autor: sag470
Avui no es podien consultar els nous horaris a la R2S? A la web surten els horaris del 12 de desembre.

Plou sobre mullat

Publicat: Diumenge 07/05/2023 16:14
Autor: Guigui
Tallada la circulació de l’R4 entre Molins i Cornellà per una incidència que afecta les instal·lacions
Es gestiona un servei alternatiu per carretera
https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... ncidencia/

Abast de les incidències greus el 2022

Publicat: Diumenge 07/05/2023 19:52
Autor: Guigui
Examen a Rodalies: retrasos graves cuatro de cada cinco días y más de 2.000 trenes cancelados
elDiario.es accede por primera vez a los informes oficiales de Adif en los que se refleja, día por día, el detalle de todas las incidencias significativas que sufrieron las Cercanías de Catalunya en el año 2022
https://www.eldiario.es/catalunya/exame ... 72162.html