Pàgina 46 de 95

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dilluns 11/07/2016 16:51
Autor: Miquel
Totes les estacions no són d'Adif? :?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dilluns 11/07/2016 17:19
Autor: Carlos González
Miquel ha escrit:Totes les estacions no són d'Adif? :?
ADIF opera les parts que no son Rodalies Barcelona, crec :|

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dilluns 11/07/2016 17:38
Autor: UT440_132M
Les estacions del nucli de Rodalia, son gestionades per Renfe. Però les obres les executa Adif, independentment de qui gestioni l'estació.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dilluns 11/07/2016 23:18
Autor: Renfe451
Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit:Totes les estacions no són d'Adif? :?
ADIF opera les parts que no son Rodalies Barcelona, crec :|
El tema de les estacions és ben senzill: les estacions que es troben dins dels nuclis de rodalies, són propietat d'Adif, però cedeix la gestió d'aquestes a Renfe Operadora. Fora dels nuclis de rodalia, la propietat i la gestió són d'Adif al 100%.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimarts 12/07/2016 1:57
Autor: Don Ramón
Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimarts 12/07/2016 11:17
Autor: oriolp13
Don Ramón ha escrit:Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.
Les que tenen cedida la gestió a Renfe Op. com a nucli de rodalia són fàcils de distingir: són aquelles on hi ha aplicada tota la cartelleria tipus rodalia (cartell vermell i lletra blanca)
Les altres, segueixen l'estil d'ADIF, cartell gris fosc amb una part verda i lletra blanca.
Com bé diu l'Alf, a Barcelona hi ha l'excepció que EDF, Pg. de Gràcia i Sants són gestionades directament per ADIF tot i tenir servei de rodalia.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimarts 12/07/2016 15:35
Autor: Renfe451
oriolp13 ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.
Les que tenen cedida la gestió a Renfe Op. com a nucli de rodalia són fàcils de distingir: són aquelles on hi ha aplicada tota la cartelleria tipus rodalia (cartell vermell i lletra blanca)
Les altres, segueixen l'estil d'ADIF, cartell gris fosc amb una part verda i lletra blanca.
Com bé diu l'Alf, a Barcelona hi ha l'excepció que EDF, Pg. de Gràcia i Sants són gestionades directament per ADIF tot i tenir servei de rodalia.
Exacte, se'm havia oblidat completament aquests casos. Gràcies per posar-ho!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimarts 12/07/2016 17:24
Autor: robertotlh
Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimecres 13/07/2016 22:46
Autor: Advocat del diable
robertotlh ha escrit:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).

Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dijous 14/07/2016 13:13
Autor: David.F.C.M.B.1000
yo primeramente no quiero que la generalitat haga que renfe deje de operar en cataluña, segundo como dices tu Advocat del diables si por ejemplo la generalitat escojiese a FGC como nuevo operador el nuevo operador dudo mucho que se vaya a gastar millones en mas de 2000 trenes nuevos y en infrastructuras, ademas si renfe falla la otra compañia tambien fallara i e incluso puede ir peor... yo en mi opinion dejaria a renfe, porque yo veo que estas incidencias averias en las infractructuras ocurren desde que en 2010 se izo el traspaso a la generalitat, si miramos años atras antes del traspaso avian incidencias pero no tan grabes como ahora, por eso digo que si la generalitat tubiese el 100% de trenes e infratructuras irian mucho peor aunque dudo que lo vayan hacer

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dijous 14/07/2016 13:22
Autor: UT440_132M
2000 trens? :x Em sembla que Renfe a Catalunya amb prou feines arriba a 500 trens, i tiro llarg.
I això de que les avaries més greus se succeeixen des del traspàs de la gestió a la Generalitat el 2010 :roll: Ja no recordem el caos de les obres de la LAV a Bellvitge? O els greus descarrilaments a la R3 a principis de la dècada passada, on en un dia van descarrilar dos trens, a molt poca distància l'un de l'altre (un Delta a Ribes i el Tren Taller de Gran Intervenció a Ripoll).
D'incidències greus a casa nostra, n'hi ha hagut sempre, tant era qui fos l'operador o gestor.
Em sembla a mi que estem pixant fora de test, i desviant-nos del tema.

Dit això :topic

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dijous 14/07/2016 14:30
Autor: Lluísbcn
Advocat del diable ha escrit:
robertotlh ha escrit:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).

Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.
A Alemanya no s'han separat infraestructura i operadora, tanmateix força serveis estàn cedits a empreses privades (i parlo de serveis regionals, no de llarg recorregut). Així que a Berlin, hom pot veure regionals operats per ODEG parant en estacions propietat de DB.

Tot i això, donat que entenc que és una concessió que les diferents autoritats regionals donen, aquestes empreses privades aporten els seus propis trens -diferents als de DB- (desconec si el personal és el mateix o no).

Així doncs, seguint aquest model, seria com si la Generalitat treies a concurs l'any 2016 l'explotació de la R3, i se la concedís a una altra empresa a partir del 2022, que aportaria els seus trens, però la infraestructura no canviaria de mans.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Diumenge 17/07/2016 3:37
Autor: Advocat del diable
Lluísbcn ha escrit:
Advocat del diable ha escrit:
robertotlh ha escrit:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).

Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.
A Alemanya no s'han separat infraestructura i operadora, tanmateix força serveis estàn cedits a empreses privades (i parlo de serveis regionals, no de llarg recorregut). Així que a Berlin, hom pot veure regionals operats per ODEG parant en estacions propietat de DB.

Tot i això, donat que entenc que és una concessió que les diferents autoritats regionals donen, aquestes empreses privades aporten els seus propis trens -diferents als de DB- (desconec si el personal és el mateix o no).

Així doncs, seguint aquest model, seria com si la Generalitat treies a concurs l'any 2016 l'explotació de la R3, i se la concedís a una altra empresa a partir del 2022, que aportaria els seus trens, però la infraestructura no canviaria de mans.
No estic gaire d´acord. El nostre no és el model alemany. Seguint el teu exemple, si a Alemanya un operador privat s´atura a una estació de la DB seria el mateix que si un tren de FGC s´aturés a una estació de l´ADIF, en aquest cas la DB actua com a gestor de la infraestructura. Si parlem de França, els trens seran de qui siguin, però l´estació és de la SNCF com a gestor de infraestructura.

El que vol la Generalitat és un model del que no sabria donar un exemple... mira si és extrany (l´únic que vol la Generalitat és una competència més sense haver fet més anàlisi com quasi sempre). El que estem parlant és que un privat sigui autoritzat a circular per l´ADIF i hagi d´aturar-se a una estació que gestionaria FGC si fos l´operador de la Generalitat. Seria com si Vueling gestionés l´aeroport del Prat i li diguessim a la resta de companyies aèries que han d´operar allà... no té gaire sentit. El model és un gestor de l´infraestructura que gestiona l´infraestructura, incloent les estacions, i uns operadors que donen servei (tants com estiguin autoritzats). I aquests operadors poden ser Rodalies de Catalunya (amb RENFE o FGC) o els altres que hi hagi en el futur.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimarts 26/07/2016 18:34
Autor: albert28
A St Joan Despí, des del dilluns passat al migdia ja es pot usar el nou pas inferior quedant sense utilitzar el pas superior temporal. Els ascensors encara no funcionen tot i estar col·locats i ja els trens s'aturen més endavant del punt andana direcció St Feliu.

Re: Renovació d'estacions d'Adif

Publicat: Dilluns 08/08/2016 19:59
Autor: gatvell
Ahir vaig veure que ADIF està refent les andanes de l'estació de Monistrol de Montserrat - Castellvell a la R4, també han desmuntat la marquesina, que suposo que la deuen neteja i faran la teulada nova.

Re: Renovació d'estacions d'Adif

Publicat: Dimarts 09/08/2016 0:36
Autor: 437.001
gatvell ha escrit:Ahir vaig veure que ADIF està refent les andanes de l'estació de Monistrol de Montserrat - Castellvell a la R4, també han desmuntat la marquesina, que suposo que la deuen neteja i faran la teulada nova.
Ah, gràcies. ;) Fa segles que hi vull passar, però fa tanta calor que se'm passen les ganes de sortir de casa...

ps: l'estació es diu Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat (o Castellbell i el Vilar a seques -i amb b, que Castellvell amb v està al Baix Camp-).

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dimecres 10/08/2016 20:43
Autor: albert28
A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.

Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Dijous 25/08/2016 20:31
Autor: albert28
albert28 ha escrit:A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.

Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.
Doncs estan ja instalat teleindicadors a les andanes, una espècie de pal metalic on hi ha botó de Rodalies d'ajuda i pantalla a l'edifici de viatgers

Re: Renovació estació Tarragona

Publicat: Diumenge 28/08/2016 1:20
Autor: Bauvilla
No sé si s'ha dit, però l'andana de les víes 1 i 3 de Sant Vicenç de Calders és estreta i perillosa. Crec que s'hauría de donar de baixa la via 3 i eixemplar la'andana.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Diumenge 28/08/2016 15:55
Autor: Renfe451
albert28 ha escrit:
albert28 ha escrit:A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.

Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.
Doncs estan ja instalat teleindicadors a les andanes, una espècie de pal metalic on hi ha botó de Rodalies d'ajuda i pantalla a l'edifici de viatgers
És probable que sigui la propera a tenir els nous cartells d'RdC.