Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dissabte 21/07/2012 22:45

De res! Prefereixo haver escrit tot això que no estar mirant pàgines per Internet sense saber què fer :)



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 25/07/2012 0:35

Com diuen, atenció al que demanes que al final t´ho poden donar....... El Govern central liberalitza el sector ferroviari per tal de millorar el servei i això a la pràctica dona llibertat a la Generalitat per escollir l´operador. Ara el senyor Conseller ja no té excusa per millorar moltíssim el servei amb un altre operador. Sobre tot això, caldria dir:

1) Això de la liberalització no va per Catalunya. Crec que la Generalitat no pensa en res més que en FGC, no té cap intenció de fer un concurs per que vingui cap més operador, entre d´altres coses per que no té ni un euro per pagar-li. Això de millorar el servei.... ja veurem què dóna FGC, però res més i res de liberalitzar.
2) No crec que la Generalitat pensi que ningú vindrà amb 250 trens (de fet dubto que convoqui cap concurs). La idea és que els trens els paga aquell qui té la culpa de tot, l´Estat. La idea segurament és que l´Estat li transfereix els trens (gratis per suposat) i ells es limiten a pintar-los de FGC. Dels maquinistes ja en parlarem, però aposto per un procés similar al dels Mossos (els maquinistes que vulguin passar-se a FGC ho tindran fàcil i els que no hauran de marxar).
3) La gran incògnita és qui paga la festa. Evidentment els diners vindrien de l´Estat (la Generalitat no té ni un euro per fer res d´això) via transferència i..... no sé si serà el mateix que els diners siguin per pagar a RENFE que per pagar a FGC....

Ja veurem, però el més probable és que la Generalitat li digui a l´Estat que li traspassi (gratis per suposat) els trens i que l´Estat digui que de gratis res, que si vol els pot llogar a un preu mòdic. No crec que triguem gaire en veure un 449 pintat de FGC anant a Figueres (segurament els senyorets viatgers de la línia es queixaran menys per què hauran millorat moltíssim les seves condicions de viatge si van amb el mateix tren però pintat de FGC). Venen temps interessants en els que caldrà veure com maniobra el senyor Conseller al que li ha arribat l´hora de millorar moltíssim el servei (aparta a aquests que no saben res que venim nosaltres que ho farem molt millor....).



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 25/07/2012 9:25

Toni, suposo que Renfe Operadora li comprarà els trens a Feve el 31 de desembre, oi?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 25/07/2012 11:02

Els diners de l'estat, els diners de l'estat, però tio, tu saps d'on vénen els diners de l'estat?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 25/07/2012 21:20

Lluita1714 ha escrit:Els diners de l'estat, els diners de l'estat, però tio, tu saps d'on vénen els diners de l'estat?
D´Alemanya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/07/2012 22:28

Per tancar l'off-topic: quants impostos aporta cada alemany per a finançar l'estat espanyol? I quants cada català?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 28/07/2012 1:42

victorcasta ha escrit:Toni, suposo que Renfe Operadora li comprarà els trens a Feve el 31 de desembre, oi?

Ho dubto, RENFE Operadora no necessita cap tren ni te diners per comprar res. La Generalitat de Catalunya tampoc té ni un euro per comprar res així que es limitarà a dir que tot és un desastre, que vol canviar d´operador, que les vies de l´ADIF son fatals.... enfí, el discurs de sempre que s´utilitza per desviar els problemes propis sense que porti enlloc. I si s´ha de renovar algun a Rodalies, quan els regionals a Girona siguin d´alta velocitat sobraran molts trens. Jo crec que no hi haurà cap tren nou en moooooooooooolts anys.......



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 28/07/2012 1:58

Toni ha escrit:
victorcasta ha escrit:Toni, suposo que Renfe Operadora li comprarà els trens a Feve el 31 de desembre, oi?

Ho dubto, RENFE Operadora no necessita cap tren ni te diners per comprar res. La Generalitat de Catalunya tampoc té ni un euro per comprar res així que es limitarà a dir que tot és un desastre, que vol canviar d´operador, que les vies de l´ADIF son fatals.... enfí, el discurs de sempre que s´utilitza per desviar els problemes propis sense que porti enlloc. I si s´ha de renovar algun a Rodalies, quan els regionals a Girona siguin d´alta velocitat sobraran molts trens. Jo crec que no hi haurà cap tren nou en moooooooooooolts anys.......
Feve desapareix, i ho assumeix totes les línies Renfe Operadora. Em pots dir si no compra trens com operarà aquelles línies del nord, que són de via estreta?


Salutacions,

Oriol

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 28/07/2012 2:07

oriolp13 ha escrit:
Toni ha escrit:
victorcasta ha escrit:Toni, suposo que Renfe Operadora li comprarà els trens a Feve el 31 de desembre, oi?

Ho dubto, RENFE Operadora no necessita cap tren ni te diners per comprar res. La Generalitat de Catalunya tampoc té ni un euro per comprar res així que es limitarà a dir que tot és un desastre, que vol canviar d´operador, que les vies de l´ADIF son fatals.... enfí, el discurs de sempre que s´utilitza per desviar els problemes propis sense que porti enlloc. I si s´ha de renovar algun a Rodalies, quan els regionals a Girona siguin d´alta velocitat sobraran molts trens. Jo crec que no hi haurà cap tren nou en moooooooooooolts anys.......
Feve desapareix, i ho assumeix totes les línies Renfe Operadora. Em pots dir si no compra trens com operarà aquelles línies del nord, que són de via estreta?
La Ministra ja ho ha explicat. FEVE s´integra a RENFE i ADIF i per tant tots els actius es repartiran a les dues companyies. No es comprarà res, els trens de FEVE es pintaràn de RENFE i a circular. De fet, com que l´Estat sí ha separat l´infraestructura de la operació, potser hi haurà algun altre operador disposat a circular per la xarxa mètrica... potser podria ser FGC qui comprés alguns trens de FEVE..... uy no, que no hi ha ni un duro....



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 28/07/2012 8:17

Doncs igual que Feve desapareix i Renfe es queda allò que va comprar un altre, Rodalies es pot quedar els trens. Molts d'aquests trens no estan pagats, ja que es van adquirir amb un préstec que cal tornar. De fet, haver adquirit la burrada de material mòbil que va fer Renfe fins al 2010 a través de la compra en propietat i no del rènting o altres fórmules, davant un escenari liberalitzador, demostra poca visió empresarial.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 29/07/2012 21:54

El cas Feve és com diu el company Toni.

Rodalies és diferent.
Hi ha Rodalies, qui s'encarga de les condicions i característiques per realitzar els serveis de la seva competencia (transport ferroviari dins la comunitat). D'aquí els horaris, les decoracions.
Hi ha Renfe, qui s'encarga de la prestació del servei, és a dir, disposar del material (material móbil i personal).

Davant la liberació hi ha dos panorames:
- Continua Renfe com operador. Amb millores contractuals.
- Incorporació d'un nou operador. Renfe, titular del material, té el dret d'emportar-se'l. Davant la propera liberació, renfe crearà la divisió d'arrendaments, pels excedents que puguin tenir. El Civia se'l endurà (per això estan vinilats i no repintats, más barats i sencills per traslladar a altres nuclis) i els 447 seran excendents i es poden oferir en lloguer al nou operador, davant la forta inversió que suposa una flota tan important.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 29/07/2012 23:39

Esperem que la Generalitat no millori les condicions i control de Rodalies de Catalunya a canvi de quedar-se tota una xarxa funcioannt només amb els 447...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/07/2012 23:57

Doncs jo firmaria de seguida una imposició estricta d'unes bones condicions contractuals a canvi d'un material mòbil més antic, però en cap cas obsolet.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 30/07/2012 1:56

Jo també apostaria per les 447, en cap cas obsolet, i un millor servei. Si no estiguessim com estem, faria un pla de material mobil per comprar material en un entorn de 15 anys, per tal d'aquesta manera només cal contractar la gestió (Rodalies cederia material i personal). Ara per ara, les 447 son molt dignes per Rodalies, com ho són les 470 per serveis regionals. El problema principal d'aquestes unitats són l'accesibilitat, solucionable amb un servei d'atenció eficaç.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 30/07/2012 9:19

sag470 ha escrit:Davant la liberació hi ha dos panorames:
- Continua Renfe com operador. Amb millores contractuals.
- Incorporació d'un nou operador. Renfe, titular del material, té el dret d'emportar-se'l. Davant la propera liberació, renfe crearà la divisió d'arrendaments, pels excedents que puguin tenir. El Civia se'l endurà (per això estan vinilats i no repintats, más barats i sencills per traslladar a altres nuclis) i els 447 seran excendents i es poden oferir en lloguer al nou operador, davant la forta inversió que suposa una flota tan important.
Renfe tindrà els drets que li diguin des de dalt. El traspàs es durà en els termes que acordin Estat i Generalitat. Existeix una cosa que es diu subrogació, per la qual cosa es transfereix l'actiu (el bé) i el passiu (crèdit per pagar l'actiu, amortització i manteniment). Imaginem un hospital construit per l'estat, i que, a conseqüència del traspàs de la sanitat, se li traspassa l'hospital a l'Institut Català de la Salut, oi que no pensaríeu que la Generalitat ha de comprar l'hospital a l'estat, doncs exactament.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1900

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 30/07/2012 15:03

Exacte. Jo deia si no hi ha acord o predisposició entre governs, tal com està avui. Un acord (dificil ara per ara) canvia lo dit. Això si, no es pot comparar amb Hospitals. És més similars a les concessions d'autobús. En molts traspassos el material és inclós al nou operador (Ex: Vilafranca TCC->Igualadina) i si el material és inversió del anterior, se'l emporta (Ex: Cunit TCC->Plana). Ja veurem com serà el pròxim contracte, i acords guvernamentals que puguin sortir.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 31/07/2012 16:01

http://www.ara.cat/societat/Govern-recl ... 25439.html

El Govern reclama el traspàs "complet" de Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest dimarts el full de ruta per assolir-lo i ha exigit a l'Estat que compleixi amb els seus compromisos pressupostaris

ARA
Barcelona | Actualitzada el 31/07/2012 13:51

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest dimarts el full de ruta del Govern per assolir el traspàs complet de Rodalies. El document aprovat posa de manifest “la manca d'inversions en els darrers 20 anys” a la xarxa i recorda que 12.826 trens s'han vist afectats el 2011 per incidències “remarcables” al servei. A més, el 53% d'aquestes incidències van ser per avaries en la infraestructura (tant a les vies, com en els sistemes de control de trànsit o a les instal·lacions elèctriques) i el combois. Per això, Recoder, que ha remarcat que "només s'ha fet un pseudotraspàs de Rodalies", perquè "no ha servit per millorar la xarxa de Catalunya ni ha donat capacitat al Govern per introduir-hi millores".

Recoder ha remarcat que han valorat positivament el decret de l'Estat que introdueix mesures liberalitzadores, perquè obre la porta a triar l'operador ferroviari. Tot i que ha assenyalat que és un pas que arriba "amb un any i escaig de retard" en relació al que s'havia acordat. Ha explicat, però, que la seva principal "fricció" amb el ministeri de Foment es basa en la "no-resposta als problemes d'infraestructura ferroviària que pateixen centenars de milers d'usuaris a Catalunya".

Per això ha exigit el compromís pressupostari de sostenir el contracte de servei de Renfe fins al 2015, que, segons ha concretat, requereix 148 milions d'euros. També ha remarcat la necessitat de liberalització, però ha indicat que "no és suficient", que també cal que arribin els milions d'euros compromesos.

A més, el Govern subratlla que per ara només s'ha complert un 7% del pla d'infraestructures ferroviàries de rodalia de Barcelona 2008-2015. Això es tradueix en el fet que el ministeri de Foment només ha invertit 277 milions dels 4.000 previstos i Recoder ho ha relacionat amb la baixada de passatgers que ha patit Rodalies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 31/07/2012 22:49

Guigui ha escrit:http://www.ara.cat/societat/Govern-recl ... 25439.html

El Govern reclama el traspàs "complet" de Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest dimarts el full de ruta per assolir-lo i ha exigit a l'Estat que compleixi amb els seus compromisos pressupostaris

ARA
Barcelona | Actualitzada el 31/07/2012 13:51

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest dimarts el full de ruta del Govern per assolir el traspàs complet de Rodalies. El document aprovat posa de manifest “la manca d'inversions en els darrers 20 anys” a la xarxa i recorda que 12.826 trens s'han vist afectats el 2011 per incidències “remarcables” al servei. A més, el 53% d'aquestes incidències van ser per avaries en la infraestructura (tant a les vies, com en els sistemes de control de trànsit o a les instal·lacions elèctriques) i el combois. Per això, Recoder, que ha remarcat que "només s'ha fet un pseudotraspàs de Rodalies", perquè "no ha servit per millorar la xarxa de Catalunya ni ha donat capacitat al Govern per introduir-hi millores".

Recoder ha remarcat que han valorat positivament el decret de l'Estat que introdueix mesures liberalitzadores, perquè obre la porta a triar l'operador ferroviari. Tot i que ha assenyalat que és un pas que arriba "amb un any i escaig de retard" en relació al que s'havia acordat. Ha explicat, però, que la seva principal "fricció" amb el ministeri de Foment es basa en la "no-resposta als problemes d'infraestructura ferroviària que pateixen centenars de milers d'usuaris a Catalunya".

Per això ha exigit el compromís pressupostari de sostenir el contracte de servei de Renfe fins al 2015, que, segons ha concretat, requereix 148 milions d'euros. També ha remarcat la necessitat de liberalització, però ha indicat que "no és suficient", que també cal que arribin els milions d'euros compromesos.

A més, el Govern subratlla que per ara només s'ha complert un 7% del pla d'infraestructures ferroviàries de rodalia de Barcelona 2008-2015. Això es tradueix en el fet que el ministeri de Foment només ha invertit 277 milions dels 4.000 previstos i Recoder ho ha relacionat amb la baixada de passatgers que ha patit Rodalies.
La veritat és que és difícil enganyar més a la gent en aquestes quatre línies. La Generalitat "reclama" el traspàs total de les rodalies..... i què?, què faria amb les rodalies?. Diguem les coses pel seu nom, la Generalitat vol el traspàs dels millions per gestionar la infraestructura, que en bona lògica seran els mateixos que son ara (l´Estat no crec que li donés a la Generalitat ni un euro més com és lògic). Així doncs, al dia següent començaria amb la cançó que el traspàs és incomplet i que vol n+1 milions per fer un ferrocarril suís com a mínim (per que aquí som més guapos que a la resta del món). Com evidentment l´Estat diria que si vol un ferrocarril amb els acabats de la línia 9 se l´haurà de pagar ella (o sigui nosaltres), la Generalitat diria que tot és culpa de l´Estat i l´expoli fiscal i bla bla bla.... tot plegat és un burla a la inteligència. El senyor Conseller sap que no es pot constitucionalment traspasar quasi res i que si es trapasés alguna cosa, passaria exactament el que he explicat (no cal ser gaire llest), amb el que TOT això només és una cortina de fum per no parlar de GISA (nou ERO en marxa), de l´ACA (en descomposició), de IFERCAT (liquidada),.... enfí, tots els grans èxits de la gestió de la Generalitat....



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 31/07/2012 23:36

Toni ha escrit:La veritat és que és difícil enganyar més a la gent en aquestes quatre línies. La Generalitat "reclama" el traspàs total de les rodalies..... i què?, què faria amb les rodalies?. Diguem les coses pel seu nom, la Generalitat vol el traspàs dels millions per gestionar la infraestructura, que en bona lògica seran els mateixos que son ara (l´Estat no crec que li donés a la Generalitat ni un euro més com és lògic). Així doncs, al dia següent començaria amb la cançó que el traspàs és incomplet i que vol n+1 milions per fer un ferrocarril suís com a mínim (per que aquí som més guapos que a la resta del món). Com evidentment l´Estat diria que si vol un ferrocarril amb els acabats de la línia 9 se l´haurà de pagar ella (o sigui nosaltres), la Generalitat diria que tot és culpa de l´Estat i l´expoli fiscal i bla bla bla.... tot plegat és un burla a la inteligència. El senyor Conseller sap que no es pot constitucionalment traspasar quasi res i que si es trapasés alguna cosa, passaria exactament el que he explicat (no cal ser gaire llest), amb el que TOT això només és una cortina de fum per no parlar de GISA (nou ERO en marxa), de l´ACA (en descomposició), de IFERCAT (liquidada),.... enfí, tots els grans èxits de la gestió de la Generalitat....
La veritat, jo ja no llegeixo la premsa més que pel damunt, i tendeixo a passar de llarg les pàgines locals, si es tracta d´un diari que no sigui el Diari de Tarragona (no per res, que el Diari de Tarragona és tant o més dolent que l´Ara o l´ABC, només és que és l´únic que realment informa del què passa a Tarragona, mentre que els altres diaris no ho fan amb profunditat).

Disgustos que m´evito, així no he d´estar tant al corrent de Millets, Pretorias, Fabras i altres mandangues (tot i que sí que m´ho miro de reüll).

El traspàs complet de Rodalies (vies incloses, que és el què demana la Generalitat) és no només impossible, sinó anticonstitucional tal i com estan les coses.

El pitjor de tot no és això, que fet i fet, sempre se´n pot parlar, encara que no s´arribi massa lluny.

Sigui la culpa de que no s´arribi enlloc d´una part, de l´altra, o com qualsevol amb una miqueta de senderi sospita, de les dues parts alhora, com si fós un partit de tennis(la "barça-madrid-ització" de la vida quotidiana per no deixar veure la realitat corrupta, se la podria anomenar... el problema és que la cosa està tan fotuda que ja no hi penses, en si Rodalies això o allò, sinó en què han fet avui Montull, Fabra, Montoro, Oriol Pujol, Mas, Rajoy, i els altres...).

El pitjor és que des de la Generalitat, s´està utilitzant Rodalies com a contrapartida contra el Govern Central, quan en aquests moments, la Generalitat no té cap pes possible degut al deute estratosfèric que té, acumulat pel govern actual (Artur Mas) i pels dos anteriors (José Montilla, Pasqual Maragall). Menys mal que només era el 3%... :nono

La qual cosa només fa que carregar de raons a Foment per invertir-hi menys (però no on menys s´hi inverteix, això és a València i Alacant/Múrcia), ja que qualsevol cosa que faci Foment/Adif/Renfe serà criticada per la Generalitat o medis afins. I viceversa. I aquí ningú fa res i ja està.
Tot s´ha de dir, ara no es fa res perquè no hi ha diners per a res (bé, sí que es fa, hi ha obres de reforma d´estacions en curs), i el què es fa són obres ja consignades amb anterioritat...

I qui pateix més aquesta actitud són els mateixos usuaris de Rodalies.

El pitjor de tot és que amb els deutes que té la Generalitat, no és descartable que, segons com vagin les coses, la Generalitat es tregui (o es vegi forçada a treure´s, o li treguin) FGC de sobre, ja sigui mitjançant un traspàs a Adif (una part) i a TMB (una altra part), o fins i tot mitjançant una privatització total de la xarxa. Cosa que no és improbable que li acabi passant també a FGV o potser també fins i tot SFM (Eusktren/ETS per ara no ho crec perquè no ho tenen tan magre financerament).



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 01/08/2012 1:01

Jo estic molt d´acord, aquesta Conselleria que tant i tant indignada està no fa més que enganyar una mica més cada dia a la gent, és pura política o pur fum que no té res a veure amb els trens ni amb les vies. Potser discrepo en això de privatitzar FGC.... per fer això han d´estar a les últimes, fins llavors FGC no es ven per raons purament polítiques (si cal pagar el que sigui per cobrir el dèficit es paga i punt, tot per la pàtria....).



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”