Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Arreglat després de dues hores

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/03/2008 13:27

Del web del Telenotícies:

---------------------------------------------------------------

La línia 3 del metro de Barcelona torna a la normalitat després de dues hores d'estar tallada entre Paral·lel i Lesseps

Actualitzat a les 12:38 h 04/03/2008

La línia 3 del metro de Barcelona ha recuperat la nomalitat després d'estar tallada durant dues hores entre les estacions de Paral·lel i Lesseps. La línia ha quedat tallada a les 8.22 del matí per una incidència en la senyalització de l'estació de plaça Catalunya i ha deixat sense metro el centre de la ciutat. Ara l'avaria ja s'ha resolt i els combois tornen a circular. Els primers trens en entrar en funcionament, però, no han pogut assumir la gran quantitat de passatgers que els esperaven a les andanes.

La línia 3 del metro de Barcelona ja ha tornat a la normalitat. Els tècnics de Transports Metropolitans han resolt l'avaria que afectava la senyalització de l'estació de plaça Catalunya. La incidència s'ha produït poc després de les vuit del matí en el tram de Lesseps fins a Paral·lel. Tot i l'avaria, la línia ha continuat funcionant entre les estacions de Zona Universitària i Paral·lel i entre les de Lesseps i Canyelles durant les prop de dues hores que ha durat.

La incidència ha causat molts problemes entre els usuaris del metro que han hagut de fer servir autobusos llançadora per desplaçar-se. Els passatgers també han pogut fer transbordaments amb la Línia 2 i 5 i les línies regulars d'autobusos 22, 24 i 28 fins que s'han acabat els serveis mínims establerts per la vaga. Precisament, gràcies que alguns conductors d'autobusos han accedit a treballar, TMB ha pogut posar en marxa els autobusos llançadora que han servit per apaivagar una mica els efectes de la incidència.

Sigui com sigui, l'avaria ja s'ha resolt i ja tornen a circular els combois. Tanmateix, els primers trens en entrar en funcionament no han pogut assumir la gran quantitat de passatgers que els esperaven a les andanes i això ha indignat molts usuaris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/03/2008 15:34

Després del que m'ha explicat la meva dona, l'avaria d'aquest matí resulta d'allò més sospitosa. Comença que, parlant amb d'altra gent, al metro no informaven del tall. A Lesseps, segons els mitjans de comunicació, hi havia d'haver busos substitutoris, però no hi eren. Una agent del metro amb qui ha parlat la meva dona ha dit que no hi podien fer res, que estaven a mercès dels conductors.

D'altra banda, si l'avaria era a Catalunya, bé haurien pogut utilitzar el tram Lesseps-Pg. de Gràcia, amb el canvi d'agulla que hi ha just abans del pas sota les vies de Renfomentadif.

Tot plegat em fa sospitar que els soferts usuaris han sigut víctimes d'un "incident" que ha caigut en el moment oportú. >:(


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 04/03/2008 16:59

Guigui ha escrit:Després del que m'ha explicat la meva dona, l'avaria d'aquest matí resulta d'allò més sospitosa. Comença que, parlant amb d'altra gent, al metro no informaven del tall. A Lesseps, segons els mitjans de comunicació, hi havia d'haver busos substitutoris, però no hi eren. Una agent del metro amb qui ha parlat la meva dona ha dit que no hi podien fer res, que estaven a mercès dels conductors.

D'altra banda, si l'avaria era a Catalunya, bé haurien pogut utilitzar el tram Lesseps-Pg. de Gràcia, amb el canvi d'agulla que hi ha just abans del pas sota les vies de Renfomentadif.

Tot plegat em fa sospitar que els soferts usuaris han sigut víctimes d'un "incident" que ha caigut en el moment oportú. >:(
A mí l'averia m'ha enxampat de ple, venia del 1101 procedent de La Pau i com sempre baixo a Pg de Gràcia, i al començar a fer l'enllaç amb la L-3 (08:20) per anar fins a Montbau, escolto que hi ha una averia, i 30 segons desprès el servei parcial. Com a curios baixo a l'andana i vaig a parlar amb el motorista que era per allà fora acompanyat d'una altre persona responia preguntes d'alguns usuaris, he estat parlant amb ell i l'hi he pogut treure alguna cosa ("secreta"). M'ha dit que l'averia era a Catalunya i anava rel·lacionada amb l'ATP i el sistèma informàtic, també m'ha comentat que l'ATP encara no havia portat problemes grans fins avui, l'hi he dit que si el CCM podia fer rebasar el semàfor, però m'ha dit que no, ja que les agulles no funcionaven bé ja que s'havien desbloquejat, i hi havia la possibilitat de que quan el tren passés, l'agulla és podria moure i a causa descarrilar el tren, també m'ha dit que a l'agulla de Liceu tindria el mateix problema i per aixó el servei parcial és molt més enrerre, on no hi ha arrivat l'averia doble. Ja eren le 08:30 i a les 09:00 entrava a l'institut i començo a correr, surto al vestíbul i pregunto per el servei especial d'autobus i no en sabien rés, així que surto al carrer veig un autobús de la línia 22, l'agafo i a causa de la gent que entraba(fins i tot per les portes del radere) ,els semàfors, el poc temps que em queda i la poca velocitat del bus, decideixo baixar aprop de l'estació de Fontana, i segueixo correns fins a Lesseps, ja eren les 08:50 i encara no hi havia cap autobus de substitució a la plaça, hi ha cua per entrar al vestíbul, trigo 4 minuts a baixar 20 escales, ja que la gent s'aturava allà al mitg sense deixar entrar i esperant a sortir, arrivo al vestíbul, hi veig unes 30 persones cridant que els hi anaven a portar una carta ben bonica queixantse a TMB de la averia. També deien paraulotes, donaven patades als torniquets, etc... veig a la gent que entrava sense validar, i jo com bon ciutadà que soc, valido el vitllet.
Arribo a la bifurcació, i vaixo a l'andana direcció Z.Universitària, veig un 3000 parat però em diuen que si vull anar cap a Montabau haig de canviar de via, ja que el desallotgaven, canvío de via i puc veure com el 3000 canvia de via per aquella agulla, i continuo fins a Montbau.
Al final he arrivat 7 minuts tard a classe.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/03/2008 10:01

Un incident resolt, a una carta a El Periódico de Catalunya, tot i que em sembla que ahir ja sortia a L.V.:

Incident al metro resolt per immigrants

Sara Martorell
Barcelona

Vull expressar el meu agraïment i admiració a les dues persones que van tenir el valor d'actuar davant d'un acte violent que vam presenciar els que anàvem en el darrer vagó del metro de la línia 3 que va sortir de l'estació de Palau Reial a les 18.15 hores del divendres, 29 de febrer, cap a Canyelles. No ens esperàvem que l'esbroncada d'uns passatgers a un jove magribí que havia encès un cigarret dins del vagó pogués acabar en un enfrontament amb navalles que va ser ignorat pel personal del metro. Quan un noi --no sé si sud-americà o nord-africà-- va cridar l'atenció, amb educació i respecte, al noi del cigarret, aquest es va posar un casc de moto, va treure una navalla i va amenaçar a qui li estava recriminant la seva actitud. El pànic va ser absolut durant uns minuts. Mentre uns buscaven l'alarma, altres teníem el dilema d'enfrontar-nos a aquell individu o fugir.
Per sort, un home que semblava argentí i el noi que havia estat el primer a intentar pacificar la situació van reduir el violent després d'una tremenda lluita en què l'agressor buscava rabiosament on clavar l'arma. El metro es va aturar a l'estació d'Espanya. Van passar uns minuts. Una dona amb l'uniforme de TMB va entrar al vagó, va dir "ja hem avisat" (sense especificar a qui), va posar la palanca d'alarma en la posició original i es va allunyar entre la multitud. Tot i reclamar a crits la intervenció de la policia per detenir el causant de l'incident, se'ns va ignorar totalment. El tren va arrencar com si no hagués passat res.
Algú va dir que un immigrant havia estat el culpable, però ningú va dir que dos immigrants el van reduir.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/03/2008 11:46

I després s'estranyen de que la gent es queixi de la manca de seguretat. Vejam, potser sí que el protocol determina que així n'hi ha objectivament prou, però resulta que la seguretat té una component marcadament subjectiva, i queda clar que actuant d'aquesta manera, TMB i els seus serveis subcontractats no van ajudar a crear sensacions positives en aquest sentit.

Vist aquest incident, sona a befa que ens venguin la moto de les càmeres de videovigilància "per la nostra seguretat".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 05/03/2008 16:57

Ahir al vespre hi va haber una petita incidència a la L-4, a causa de l'averia d'un tren a La Pau, crec que eren 20:38 i va durar uns 10 minuts.
Començo a pensar que soc gafe, ja que ahir em vaig menjar dues averies des del principi.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/03/2008 18:06

Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------

Un tall de subministrament elèctric deixa 20 persones penjades al Funicular de Montjuïc

EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 05.03.2008 - 16:16 hs


Un tall en el subministrament elèctric ha afectat aquest migdia el servei del Funicular de Montjuïc de Barcelona, que ha estat interromput de les 11.10 a 12.27h, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicat.

La incidència ha estat motivada per un tall elèctric del proveïdor, que ha provocat l'activació automàtica dels dispositius de seguretat i frenada deixant dos cotxes del funicular parats a mig recorregut.

La vintena de persones que ocupaven els funiculars parats a mig trajecte han hagut de sortir pel camí d'evacuació fins a l'estació inferior, annexa a l'estació de metro del Paral·lel. Abans de reobrir el servei, a les 12.27 hores, el personal tècnic ha revisat els sistemes i el cable de tracció del funicular.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 06/03/2008 22:01

Segons em diuen la L4 porta un quart d'hora aturada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/03/2008 13:46

Del 20 minutos:

Cierran un acceso a la estación de Clot por riesgo de desprendimiento de un tabique


* Es la entrada situada en la confluencia de las calles Sibelius, Valencia y la Meridiana.
* Se trata de un tabique pluvial de un edificio cercano.
* Hasta las 17 horas no se abrirá el acceso.

Los Bomberos de Barcelona han obligado hoy a cerrar la entrada de la estación de Clot del Metro que está en la confluencia de las calles Sibelius, València y la avenida Meridiana por el mal estado de un tabique pluvial de un edificio cercano, que corría el riesgo de desprenderse parcialmente.

Los artificieros acisaron del mal estado del tabique de este edificio situado en el número 619 de la calle València sobre las 9.20 horas y, al llegar al lugar, decidieron cerrar la entrada para garantizar la seguridad de los peatones.

Se está desmontando la estructura ante la imposibilidad de repararla, y no se terminará hasta alrededor de las 17 horas, cuando prevén que se podrá reabrir la entrada.

Según fuentes de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), el cierre no afecta al funcionamiento normal de la parada, puesto que dispone de tres entradas más.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/03/2008 0:51

En aquests moments podem assegurar sense cap mena de por d'equivocar-nos que la seguretat al metro de Barcelona és pràcticament inexistent.
A la majoria d'instal·lacions ja no hi queda personal i, quan hi és, té ordres de no actuar en problemes de seguretat ja que només és personal informatiu.
Per la seva banda, el personal de seguretat és iirisòriament minso: cada parella de vigilants té encomanat vigilar diverses estacions i diversos trens a la vegada, la qual cosa vol dir que a la majoria de llocs no hi ha absolutament ningú, i quan es requereix la presència com e el cas anterior, poden trigar forces minuts tan sols per arribar al lloc dels fets.
TMB, doncs, ha abandonat la seva xarxa a la seva sort, obviant tots aquests problemes de seguretat que van en augment dia a dia degut a la total impunitat amb la qual es pot cometre qualsevol barbaritat.
I si això és així per a qualsevol delinqüent comú... us imagineu la facilitat que té qualsevol terrorista per fer el que vulgui i quan vulgui al Metro de Barcelona?

Per cert, la situació a Renfe és igual de desesperada. FGC està millor, però també camina en la mateixa direcció que TMB (estalviar costos a canvi d'abandonar la seguretat)



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dijous 13/03/2008 2:34

Hola Wefer, no et trec raó perque sencillament la tens, peró m'agradaria puntualitzar un detall en referència al que acabes de dir de les parelles de seguretat ( si es que per parella, es pot considerar una persona i un gos ), i és el següent, no has vist mai en alguna sortida de metro, renfe o fgc inclús, un grapat de vigilants fent-la petar? (almenys aparentment). :evil:
Amb aixó vull dir que probablement, el problema no és de l'empresa operadora en quant a nombre de vigilants contractats, sinò en la gestió d'aquests de les seves operatives i mapes de presència així com dells mateixos en el compliment de les seves funcions.
Dit aixó que sona a escabetxinada, també vull dir que al igual que pots trobar la "oveja negra" també hi ha bellísima gent abocada al servei un futimé d'hores diaries que segurament no aguantariem gairés dels que estem aquí. ( si algún ens llegeix, el felicito ). :reve



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 13/03/2008 16:41

Dons, ahir al matí vaig veure més guardes de seguretat, dels que veig habitualmet, fins i tot em va sorprendre veurels a estacions on mai en vaig veure (Monumental, Valldaura, Encants, etc..).
També em vaig fixar, que a la L-2 a Clot, hi havia 6 revisors i dos de seguretat amb un gos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/03/2008 18:16

FGC ha escrit:no has vist mai en alguna sortida de metro, renfe o fgc inclús, un grapat de vigilants fent-la petar? (almenys aparentment). :evil:
No... alguna vegada no, sinó pràcticament cada dia.
Tant el personal de seguretat com el propi de TMB és més fàcil trobar-los a dalt de les escales al carrer, fumant, que no pas al vestíbul. I les vegades que són al vestíbul, també és habitual que es tanquin a dins de les taquilles a continuar fer petar la xerrada.
Vaja, que això agreuja el problema, però igualment encara que fessin la seva feina, la quantitat de personal és totalment insuficient i la major part de dependències estan absolutament desateses de manera que, si passa alguna cosa, t'has d'espavilar tu sol.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 17/03/2008 11:34

Ahir diumenge a les onze del matí no hi havia servei de metro a la línia 3 entre Lesseps i Vall d'Hebron.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 17/03/2008 12:26




Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dimecres 19/03/2008 20:52

Doncs res, a per el llibre de reclamacions, que entre d'altres coses per aixó està, ( el redactat es cosa teva eh? ) Cal tindre en compte que amb una reclamció no és va enlloc, però de mica en mica s'omple la...... ;)



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 20/03/2008 20:15

Aquesta tarda, a les 17:20h aproximadament, el tren 6005-6006-6602-6007-6008 s'ha parat a Glories (L1), en destinació Hospital de Bellvitge, i ha aturat tota la linia.
Detalls: Les portes del costat dret en sentit de circulació no tancaven, i han buidat el tren i l'an portat en direcció, segurament, cotxeres de Santa Eulàlia.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Divendres 21/03/2008 14:50

BCN2008 ha escrit:Aquesta tarda, a les 17:20h aproximadament, el tren 6005-6006-6602-6007-6008 s'ha parat a Glories (L1), en destinació Hospital de Bellvitge, i ha aturat tota la linia.
Detalls: Les portes del costat dret en sentit de circulació no tancaven, i han buidat el tren i l'an portat en direcció, segurament, cotxeres de Santa Eulàlia.
Avui he vist aquest tren, i no portava torn, i anava amb passatgers



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 25/03/2008 11:04

http://www.elperiodico.com


Una avería ha obligado a detener 15 minutos la circulación en la línea 3 del metro
• El servicio se ha visto interrumpido entre las 9.34 y las 9.49 horas

EUROPA PRESS
BARCELONA
Una avería en un tren de la línea 3 del metro de Barcelona entre las estaciones Vall d'Hebron y Penitents ha obligado a interrumpir el servicio durante unos 15 minutos, según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).

La avería se ha producido a las 9.34 horas en un convoy, que ha podido ser apartado a las 9.49 horas. Durante este tiempo la línea ha permanecido parada.

Normalizada la línea 2

El servicio de la línea 2 del metro, entre las estaciones de Artigues-Sant Adrià y Pep Ventura, se ha normalizado hacia las cinco de la madrugada, después de que finalizaran las obras de mantenimiento de la infraestructura de las vías, según ha informado hoy TMB en una nota de prensa.

Las estaciones de Sant Roc, Gorg y Pep Ventura permanecieron cerradas desde el pasado 17 de marzo, mientras que el tramo de la línea entre Paral·lel y Artigues-Sant Adrià mantuvo su habitual servicio.

La interrupción del servicio ha permitido la renovación de la estructura de la vía en un tramo de 300 metros en la estación de Sant Roc, el saneamiento, el cambio de carriles, el montaje y la construcción de nuevos drenajes.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 25/03/2008 17:53

Aquest matí, a la pàgina 811 del teletext de TV3, posava que els trens de la L-5 no paraven a Entença, l'última actualització era la de les 11:00.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”