Nova estació de FGC a Rubí

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Nova estació de FGC a Rubí

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/01/2010 10:20

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Rubí tendrá una nueva estación de Ferrocarrils

A. S.

Rubí. El segundo apeadero se construirá en el polígono industrial de la Llana y dará servicio a unas 40.000 personas de las urbanizaciones del municipio. Servirá también para acceder a un futuro centro universitario de investigación y desarrollo que se edificará en la zona. La Generalitat adjudicará durante este mes el estudio informativo de la estación.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/01/2010 11:19

I l'intercanviador d'Hospital General, per a quan?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 13/01/2010 13:01

Vinga,a augmentar el temps de trajecte! :evil:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/01/2010 13:21

Si...Però donar servei a 40.000 passatgers de la zona, no és poca cosa...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 13/01/2010 18:36

metring ha escrit:http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Rubí tendrá una nueva estación de Ferrocarrils

A. S.

Rubí. El segundo apeadero se construirá en el polígono industrial de la Llana y dará servicio a unas 40.000 personas de las urbanizaciones del municipio. Servirá también para acceder a un futuro centro universitario de investigación y desarrollo que se edificará en la zona. La Generalitat adjudicará durante este mes el estudio informativo de la estación.
40.000 persones de les urbanitzacions? Perdó? Si al lloc on volen fer l'estació només hi ha un polígon industrial, i no hi ha cap carretera que comuniqui directament el polígon de la Llana amb cap urbanització. Només podria donar servei a la part Nord del casc urbà de Rubí i al veïnat de Sant Muç, si l'estació s'ubica més al sud.

Tampoc crec que el 40.000 es refereixi al nombre d'usuaris diaris de l'estació, ja que l'actual estació de Rubí té uns 18.000 usuaris diaris.

Em sembla bé que facin l'estació per donar servei al polígon, però crec que no hi haurien de parar tots els trens, sobretot els caps de setmana.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 13/01/2010 20:30

L'estació està prevista molt a prop del Castell de Rubí, i dels terrenys ocupats per l'antiga fàbrica tèxtil de Can Pich Aguilera (actualment SEDATEX), a més cal comptar que en els terrenys ocupats per aquesta empresa tèxtil, hi ha la previsió de construir centenars d'habitatges; comentar també que just al costat hi ha, a part de la zona de poligons industrials, un important nucli d'habitatges, amb el pont sobre la riera de Les Arenes que conecta directament amb el centre històric de Rubí, i amb el gran aparcament del costat del passeig de la Riera; i amb un accessos millorats sí que pot donar servei a tot el sector de les urbanitzacions(Can Mir, Sant Muç, i tot el camí d'Ullastrell), amb l'ajuda del bus (ja existent). És una molt bona noticia pel transport de l'Àrea de Barcelona, i no cal dir per Rubí.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 14/01/2010 0:20

Llavors l'estació està on indica el punt vermell:

Imatge

Pel que havia entès, pensava que volien fer l'estació 1.500 metres més al Nord (fora del mapa adjunt). Ara sí que li trobo sentit a l'estació, donat que donarà servei a tota la meitat nord del casc urbà de Rubí. Està a 1.300 m de l'estació actual, i es tracta d'un pas més en la filosofia del "Metro" del Vallès. I els usuaris que vulguin anar ràpidament de Terrassa a Barcelona, podran fer-ho amb l'actual C4 de Renfe, que esperem veure quadriplicada, amb semidirectes i amb un nou túnel sota el turó de Montcada.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 15/01/2010 20:38

És un projecte d'estació molt encertat en un dels trams entre estacions més llargs de la línia del Vallès dels FGC.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 19/01/2010 16:05

Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu de la nova estació d'FGC a Rubí. Clau: EI-TF-09396

Enllaç

http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 950000.PDF

Salut



Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 19/10/2021 22:50

Mako448 ha escrit:
Dimecres 13/01/2010 13:01
Vinga,a augmentar el temps de trajecte! :evil:
Doncs espera. Perquè si una estació, per tu ja és un drama d'augment de temps de recorregut, espera, perquè no en posaran només una sinó que en posaran dues: igualant així la quantitat d'estacions del ramal de Terrassa amb el de Sabadell, i fent una gran simetria que fa goig de veure.

Aquí tens l'enllaç. Fes control-F: "Construcció de 2 noves estacions d’FGC a Rubí - La Llana i Terrassa Sud." http://www.gencat.cat/territori/informa ... emoria.pdf
Sagrerenc ha escrit:
Dimecres 13/01/2010 18:36
Tampoc crec que el 40.000 es refereixi al nombre d'usuaris diaris de l'estació, ja que l'actual estació de Rubí té uns 18.000 usuaris diaris.
He trobat que diuen: "S'estima que 9.000 usuaris farien servir la nova instal·lació, dos terços dels quals actualment agafen el tren a Rubí."
Aquí: http://www.trenscat.com/metrovalles/pro ... na_ct.html



montyrd
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: montyrd » Dimecres 20/10/2021 14:00

Ostres, se sap alguna cosa nova d'aquest projecte?
Porto anys sentint-hi i al final res, igual que la suposada estació de Terrassa Sud o la supressió de la Via 0 de Rubí per fer-hi l'andana com a Sarrià.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 18/12/2021 20:38

Marta Subirà és presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des del juny de 2021. Anteriorment, Subirà era la secretària de Medi Ambient de la Generalitat. El TOT conversa amb ella sobre el servei i els plans de futur de FGC.

Subirà (FGC): "En aquests pròxims cinc anys no està sobre la taula una segona estació a Rubí"

Es preveuen noves estacions a la línia del Vallès?

No n'hi ha prevista cap. Amb les ampliacions de Sabadell i Terrassa la línia ha quedat bastant completa.

A Rubí fa anys que es reclama una segona estació.

En aquests pròxims cinc anys no està sobre la taula. La nostra obligació és respondre a la demanda i generar-ne de nova. Hem d'estar amatents per veure com reacciona la gent i, si es detecta una necessitat puntual, cobrir-la.

Pot cridar l'atenció que Sant Cugat tingui set o vuit estacions i Rubí, d'una mida similar, en tingui només una.

Les estacions de Sant Cugat són històriques, moltes es van fer quan es va fer la via. És el motiu, a part que tenim un terme municipal amb una gran extensió i barris dispersos. Les estacions a Sant Cugat s'han generat perquè ja hi eren i altres han estat més puntuals per l'Hospital General de Catalunya o el polígon de Sant Joan. Responen a necessitats d'un moment determinat. Si en un moment es valora la necessitat d'una nova estació a Rubí i suposaria un guany important de captació de ciutadania que no té una altra alternativa, s'hauria de valorar. Però, repeteixo, en l'escenari més immediat no hi és.

L'entrevista completa

https://www.totrubi.cat/actualitat/soci ... 44102.html



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dijous 04/01/2024 16:18

La Generalitat estudia construir una segona estació o baixador de FGC a Rubí
La consellera de Territori, Ester Capella, ha anunciat que s’acaba de licitar l’anàlisi de factibilitat d’una segona estació o baixador dels Ferrocarrils de la Generalitat a Rubí. Ho ha dit en la visita al Centre Operatiu de Ferrocarrils d’aquesta ciutat.

​La nova estació o baixador s’ubicaria al polígon de la Llana o més al Nord.

L’estudi té un termini de redacció de 10 mesos i un cost de 53.000 euros i es contempla també un nou viaducte que travessaria la riera de Rubí.

La futura estació o baixador rondaria els 27 milions i mig d’euros i s’inclou en el Pla Específic de Mobilitat del Vallès.
https://terrassadigital.cat/la-generali ... gc-a-rubi/



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 05/01/2024 14:39

122-042-132 ha escrit:
Dissabte 18/12/2021 20:38
Marta Subirà és presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des del juny de 2021. Anteriorment, Subirà era la secretària de Medi Ambient de la Generalitat. El TOT conversa amb ella sobre el servei i els plans de futur de FGC.

Subirà (FGC): "En aquests pròxims cinc anys no està sobre la taula una segona estació a Rubí"

Es preveuen noves estacions a la línia del Vallès?

No n'hi ha prevista cap. Amb les ampliacions de Sabadell i Terrassa la línia ha quedat bastant completa.

A Rubí fa anys que es reclama una segona estació.

En aquests pròxims cinc anys no està sobre la taula. La nostra obligació és respondre a la demanda i generar-ne de nova. Hem d'estar amatents per veure com reacciona la gent i, si es detecta una necessitat puntual, cobrir-la.

Pot cridar l'atenció que Sant Cugat tingui set o vuit estacions i Rubí, d'una mida similar, en tingui només una.

Les estacions de Sant Cugat són històriques, moltes es van fer quan es va fer la via. És el motiu, a part que tenim un terme municipal amb una gran extensió i barris dispersos. Les estacions a Sant Cugat s'han generat perquè ja hi eren i altres han estat més puntuals per l'Hospital General de Catalunya o el polígon de Sant Joan. Responen a necessitats d'un moment determinat. Si en un moment es valora la necessitat d'una nova estació a Rubí i suposaria un guany important de captació de ciutadania que no té una altra alternativa, s'hauria de valorar. Però, repeteixo, en l'escenari més immediat no hi és.

L'entrevista completa

https://www.totrubi.cat/actualitat/soci ... 44102.html
Aunque está entrada es antigua quiero hacer una puntualización sobre el tema de las estaciones de Sant Cugat, que indica esa señora. Pese a que tiene parte de razón quería puntualizar un aspecto. Por un comentario del centenario de la llegada del tren a Sabadell, con la página de Trenscat en mano, fui elaborando el trazado con estaciones originales de las líneas de Sabadell y Terrassa, y en los ramales a partir de Sant Cugat las estaciones del trazado original desde Les Planes eran Sant Cugat, Rubí, Terrassa, Sant Quirze y Sabadell estació. Todo lo demás se fue añadiendo, algunas estaciones en los años 20, otras en los 30, otras en los 50 y 60 y las últimas, hospital general, vollpelleres más recientes. Pero en el momento de inaugurarse los ramales, las estaciones originales eran Sant Cugat, rubí, Terrassa, y en 1922 se abrió el ramal de Sabadell sólo con las estaciones de Sant Quirze y Sabadell estació. Todo lo demás es posterior, en la página trenscat se puede seguir los años de las demás estaciones, creo que Valldoreix, Bella Terra y Mira Sol son de los años 20, la Floresta de los 50, Sant Joan también de los años 50, lo estoy diciendo de memoria, en la página lo pone. Pero vamos, que original original del municipio de Sant Cugat sólo era Sant Cugat Centre, o sea que esa señora no vaya pretendiendo dar a entender que las estaciones de Sant Cugat son todas del trazado inaugural porque no es así. Así que para el caso es lo mismo. Rubí empezó con una y se van a ir añadiendo, la diferencia es que en Santa Cugat se añadieron mucho antes y en Rubí cien años después, pero si lo miramos con perspectiva la evolución va a ser la misma. Se comienza con una sola estación y luego se van añadiendo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 11/03/2024 23:13

La segona estació dels FGC de Rubí: cronologia d'una construcció que veu la llum al final del túnel
Història de les licitacions, estudis i propostes per a la creació de l'estació dels ferrocarrils a La Llana

2024: El pas definitiu per a aconseguir la segona estació dels FGC a Rubí

L'any 2024 era la data límit de la construcció de la parada de La Llana. Després d'aturades, reivindicacions i moltes paraules, el passat 4 de gener, la consellera de Territori, Ester Capella, va confirmar la licitació de l'estudi de factibilitat del projecte de la segona estació de Rubí, que determinarà l'emplaçament exacte i si serà una estació o un baixador.

L'estudi té una previsió de 10 mesos i valorarà la viabilitat tècnica i funcional d'una nova segona estació, que s'ubicaria al polígon de la Llana o bé més al nord de la ciutat, amb l'objectiu de millorar la cobertura en transport públic a la part central i nord de Rubí. El cost total del projecte serà de 27,5 milions d'euros.

Encara que no hi ha res 100% segur a sobre de la taula, el projecte ha fet un pas de gegant i sembla que durant aquest any podem saber la factibilitat. Si és així, també es determinarà la seva ubicació exacta i el tipus de parada que serà. Sens dubte, marcarà el futur de Rubí.

Més informació

https://www.transport.cat/posting.php?f ... 578d6ca852



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 11/03/2024 23:20

En relació a la data d'inauguració de l'estació de La Floresta, i que una mica més amunt es parla del 1950, aquesta data és completament errònia.

Una mica d'història

A principis del segle xx, la zona on ara hi ha la Floresta era el bosc de can Buscarons. Va ser l'any 1918 que l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès va concedir les primeres llicències per a la construcció de quatre cases; l'Associació de propietaris va ser creada un any després, el 1919, amb 91 socis. El 1921 rebria el nom oficial de la Floresta i, un any després, l'ajuntament de Sant Cugat va afegir-hi el Pearson, en memòria de Fred Stark Pearson, enginyer que traçà el ferrocarril d'ample europeu i projectà diverses àrees residencials seguint el tipus d'urbanització americana, vora els Ferrocarrils de Catalunya S.A., que van travessar la serra el 1916 i van arribar a Sant Cugat el 1917. No va ser fins al 8 d'agost de 1925 quan es va inaugurar l'estació de la Floresta Pearson. Començà essent una ciutat jardí, que gradualment s'ha anat convertint en un barri de primera residència. La urbanització hi és molt desigual.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 12/03/2024 10:54

Hola compañero.

Pido disculpas, cómo dije en mi comentario anterior, las fechas las dije así de memoria pero que no sabía exacto de cuándo eran cada estación nueva, a lo que me refiero es que en el caso de la Floresta primero existió la vía hasta Sant Cugat y luego hicieron la estación. Sea de los años 20 o no, no fue una estación que se hizo a la vez que la vía, es a lo que me refiero, sino que se añadió al trazado posteriormente, aunque fuera pocos años después. Un saludo y perdón por el off topic.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”