Túnel peculiar a Plaça Catalunya FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Túnel peculiar a Plaça Catalunya FGC

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 14/09/2005 11:27

L'altre dia em vaig fixar que a l'estació de FGC de Plaça Catalunya hi ha un túnel que vindria a seguir recte des de la via dels trens de Reina Elisenda (via 1?), suposo que ve a seguir el carrer Pelai, on va a parar? per a què es fa servir? quan el van fer? a que dedica el tiempo libre?



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 14/09/2005 11:33

Aquest tunel, es va contruir durante la guerra civil per conectar Transversal (L1) amb el tren de Sarrià, i poder transportar armes de forma subterrania desde cornellà fins el putxet, mitjancant el tunel de Plaça Espanya de FFCC Catalanes, el metro, tren de Sarrià i el tunel ja construit pero sense vies del ramal del Tibidabo.
El tunel no va arribar a estar completat, ja que es van tindre problemes per al toparse amb una part de la muralla que encerclava Barcelona, pero arriba fins l'estació de Universitat de la L1.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 14/09/2005 16:17

Interessant, i ara per a què es fan servir? perquè via n'hi ha!

ah, i acaba físicament a l'estació d'Universitat? quisir si hi ha forat per l'altra banda en algun lloc.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 14/09/2005 16:43

Mortadel·lo ha escrit:Interessant, i ara per a què es fan servir? perquè via n'hi ha!

ah, i acaba físicament a l'estació d'Universitat? quisir si hi ha forat per l'altra banda en algun lloc.
Ja ho he escrit amb un altre fòrum però, .... et faix saber que aquest tunel acaba a l'alçada de on están les restes de grues, traveses de fusta, i altres endergues, :o a l'andana central de Rnfe de Pl.Catalunya. Si et fixes am atenció, veurás un lateral del tunel que no arriba fins dalt i allá hi ha una obertura (forat) d'una amplada aproximada de 3 a 4 metres, rematat per una mitja lluna que és el sostre del tunel que comunica amb la Pl.Catalunya.

Que els ferroviaris (o no) del "lugar" nomenan "Muerta Pelayo" . S'utilitzaba a Pl.Catalunta FGC, per "guardar" un 600 ("perico") de dos cotxes, i/o el Brill nº 18 (un cotxe) i també el 301 (un cotxe). Aquesta tarde tinc l'intenció d'anar a fer fotos al Brill que descansará a no sé quina via de Pl. Catalunya a partit de les 20 hores, .... 8)


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 14/09/2005 20:12

La via segueix activa i funcional? Perquè ara la senyal de sortida de la via 1 no es tanca al pas de l'agulla amb aquesta via morta sinó bastant més endavant, doncs d'aquesta forma les UT112 caben en aquesta via i es poden realitzar serveis S5/S55 amb aquests trens (també s'ha desplaçat per aquesta raó la senyal de sortida sentit Sarrià de Sant Gervasi). Dedueixo que l'enclavament ja no protegeix aquesta via... per tant si mai s'hi posa alguna grua o el Brill, faran falta banderins dins el túnel? (Adolf eixuga't la bava)



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 14/09/2005 21:58

La senyal de maniobra de FGC. CiS és blanc lluna i vermell alhora.

O sigui, 1 tren de 2 cotxes (per seguretat, tenen de ser 2 COTXES, )

entessos? L'hi fant sortida de via 1 amb blanc lluna i vermell alora, i possat
fulles que vas a la morta pelayo.; entres moly justet o sigui que no pots anar.hi a 320 kms/hora :o Una vegada has quedat (practicament) enganxat a la paret del fondo, .... ho frenes (compte que son cotxes tipo tranvia, amb la seva roda de frè), després, posas un tope manual a la roda (banda i banda, un tope a cada roda) i després baixas el pantograf.

I ja ta!! :D


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 15/09/2005 20:21

Si et fixes am atenció, veurás un lateral del tunel que no arriba fins dalt i allá hi ha una obertura (forat) d'una amplada aproximada de 3 a 4 metres, rematat per una mitja lluna que és el sostre del tunel que comunica amb la Pl.Catalunya.
jejeje que m'ho pots explicar amb altres paraules? Es que ara no em situo :roll:



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 15/09/2005 22:17

victorcasta ha escrit:
Si et fixes am atenció, veurás un lateral del tunel que no arriba fins dalt i allá hi ha una obertura (forat) d'una amplada aproximada de 3 a 4 metres, rematat per una mitja lluna que és el sostre del tunel que comunica amb la Pl.Catalunya.
jejeje que m'ho pots explicar amb altres paraules? Es que ara no em situo :roll:
Si home, si. !! Andana Pl.Catalunya - RNFE, camines cap a la possible sortida de Pl.Universitat (direcció Hospitalet).

Ara be lo millor: " Si et fixes am atenció, veurás un lateral del tunel que no arriba fins dalt i allá hi ha una obertura (forat) d'una amplada aproximada de 3 a 4 metres, rematat per una mitja lluna que és el sostre del tunel que comunica amb la Pl.Catalunya.- FGC " a la teva esquerra. No portis una llanterna, (hi ha poca ilominació), pq els trens és confondrán, .... :o


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 16/09/2005 15:29

M'hi passaré i ho miraré, perquè ara de memòria no hi caic. Quan hi sigui, segurament ho veuré. Gràcies!



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 17/09/2005 11:04

Vull fer-vos una pregunta.
Per a mirar tot això que dieu dels tunels ho feu des de les andanes o us introduïu pels tunels entre la foscor i les vies per investigar tot això?? No està prohibit??



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 17/09/2005 15:13

Tal i com ho diu, crec que es veu des de les andanes



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 17/09/2005 16:54

UT596001 ha escrit:Tal i com ho diu, crec que es veu des de les andanes
Afirmatiu. xD ;) :) :D :oops: :o


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Diumenge 18/09/2005 14:18

Gràcies.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/01/2008 15:38

Pujo aquest tema que m'ha cridat l'atenció. Algú l'ha vist últimament?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/01/2008 19:14

metring ha escrit:Pujo aquest tema que m'ha cridat l'atenció. Algú l'ha vist últimament?
Sí, jo mateix, concretament aquesta tarda a les 16.16 hores (segons pantalla), quan estava disposant-me a entrar en una 111 de la L6. Pel que he pogut veure, hi ha una via morta amb unes travesses de fusta damunt la via que fan de topall.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 11/01/2008 23:22

Els anys 90, a aquesta via sovint hi guardaven l'últim perico que hi havia en servei comercial. Per cert, era de tres cotxes, M-R-M, de memòria crec que eren 606-628-620, el 628 desmotoritzat i sense equips elèctrics, tot i que va circular una temporadeta remolcat però encara amb pantògraf (baixat) i amb els equips (es veien els elements de conducció a les cabines). El treien en hores punta, i la resta del temps quedava en reserva. Mecànicament els cotxes motors estaven molt atrotinats.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 12/01/2008 14:14

Quant vaig anar al CTC de sarria, una pregunta que vaig fer va ser:
-Esta previst conectar les dos linies de FGC?
i el cap de sala ens va contestar:
-Si, estava previst, i estva a punt de fre-se pero al final no es fara, hi havie dues opcions. La primera des de aquet tunel que diue fer-lo passar per no se on fins anra a Espanya i l'altre era fer la linia aquella de castelldefels fins a no se on hi enllaçaria les dos. I en el panell gran on surten totes les vies surtia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 12/01/2008 18:14

pol ha escrit:Quant vaig anar al CTC de sarria, una pregunta que vaig fer va ser:
-Esta previst conectar les dos linies de FGC?
i el cap de sala ens va contestar:
-Si, estava previst, i estva a punt de fre-se pero al final no es fara, hi havie dues opcions. La primera des de aquet tunel que diue fer-lo passar per no se on fins anra a Espanya i l'altre era fer la linia aquella de castelldefels fins a no se on hi enllaçaria les dos. I en el panell gran on surten totes les vies surtia.
Doncs sembla que ni l'un ni l'altre. Si de cas, hi haurà correspondència directa, gràcies al perllongament de la L8, però en cap cas significarà que hi hagi una línia que connecti la B-V amb la LL-A sense fer transbord entre ambdues.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 14/01/2009 18:17

Avui el petit tunel de Plaça Catalunya a Plaça Universitat per sota el carrer Pelai estava il·luminat i a més hi havia una maquina parada, he fet fotos amb el meu movil :

Imatge

S'aprecia un petit tren estacionat al fons, suposo que es el Brill, la meva camareta no dona més Zoom...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 15/01/2009 9:56

uriol108 ha escrit:Avui el petit tunel de Plaça Catalunya a Plaça Universitat per sota el carrer Pelai estava il·luminat i a més hi havia una maquina parada, he fet fotos amb el meu movil :

Imatge

S'aprecia un petit tren estacionat al fons, suposo que es el Brill, la meva camareta no dona més Zoom...
L'altre dia també vaig veure el túnel il·luminat però crec que no hi ha res estacionat, simplement estan desmantellant catenària i no m'estranyaria que també treguessin la via i l'agulla de comunicació.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”