Accés ferroviari al port de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Entrada Autor: epuig29 » Dissabte 07/09/2013 14:21

ortegote ha escrit: Per cert hi ha mapa del nou traçat i terminal? per que no tinc clar com serà el nou acces al port.
Al fòrum de Skyscraper han penjat diversos plànols del traçat:
Imatge
Imatge a tamany complet: http://www.vialibre.org/images/image/11213_MAPAG2.JPG

Imatge
De color blau la LAV i rodalies i de color vermell els nous ramals.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3780
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 07/09/2013 15:27

gatvell ha escrit:Hi han locomotores elèctriques bitensionals que poden treballar amb dos tensions elèctriques diferents.
Caldrà veure com munten el sistema i com el gestionen.
Les 252 que operen els mercaderies via LAV, fan servir dos tipus de tensió. La "convencional" de 3000 volts corrent continua, i 25000 volts corrent alterna, de les línies d'Alta Velocitat.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 07/09/2013 16:04

Hi ha locomotores bitensionals i crec haver llegit que es volia fer una de triple tensió però que era molt complexe.
Es clar que sempre es pot tirar de fer servir locomotores diésel...

S'ha publicat en alguns mitjans el mapa, més aviat croquis, de per on passaran les vies.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dissabte 07/09/2013 16:09

Crec que FGC continuarà utilitzant dièsel per a aquest tram, degut a que per a aprofitar l'electrificació caldria adaptar la locomotora híbrida (si és que es pot) i comprar-ne de noves híbrides i bitensió. Seria una despesa gran que no crec que quedés justificada pel sol fet de poder aprofitar aquest petit tram electrificat.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 07/09/2013 16:13

Només cal fer els números el qeu costa actualment el gas-oil i els aguments que hi haurà en els propers anys i després el cost de comprar una locomotora elèctrica bitensió. Jo penso que seria una bona inversió fer-ho.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 08/09/2013 2:53

gatvell ha escrit:Només cal fer els números el qeu costa actualment el gas-oil i els aguments que hi haurà en els propers anys i després el cost de comprar una locomotora elèctrica bitensió. Jo penso que seria una bona inversió fer-ho.
No crec que FGC estigui pensant ni en comprar locomotores bitensió ni en electrificar el tram que quedaria per entrar en ample mètric al port ni el tram Manresa - Súria. Si volguessin fer el transport ja ho haurien fet que fins ara era més senzill ja que podien fer-ho tot a 1.500 v. Per tant, les noves obres no fan més que complicar que FGC vagi amb locomotores elèctriques al port. I dic més, si FGC pensés en comprar locomotores bitensió (amb quins diners?), crec que les compraria d´ample internacional per anar per les vies d´Adif, que és per on tindrien possibilitats de ser rendibles (les possibilitats de la xarxa d´ample mètric son més aviat limitades...).



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 08/09/2013 9:27

A mi em fa l'efecte que hem de distingir entre el curt termini i el llarg termini. A curt termini, no crec que FGC canviï res, però quan la connexió estigui acabada i, sobretot, quan estigui enllaçada amb el Corredor Mediterrani hauran de fer un pensament... Tants canvis de tracció, tants amples de via, circulacions per via ADIF i via FGC, han estat molt bé per començar a arrencar un tràfic de mercaderies que estava molt estancat, però suposaran una complicació, si la demanda creix i cal incrementar la circulació ferroviària per aquesta línia. Per això crec que, en acabat,es transformarà a ample internacional la xarxa de via mètrica de FGC, almenys els enllaços entre la Catalunya central i el Port de Barcelona : és una zona amb un gran potencial industrial, i aquestes indústries estan (o estaran) interessades en una connexió ferroviària directa amb el Port i-quan estigui acabat- el Corredor Mediterrani. I les noves modalitats de gestió ferroviària obren la possibilitat que no ho hagi de pagar tot FGC amb els nostres impostos...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 08/09/2013 9:32

No ho se ja s'anirà veien.
El tema de canviar d'ample de via, se n'ha parlat en algun que altre fil, de moment sembla que va per llarg.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 08/09/2013 9:40

gatvell ha escrit:No ho se ja s'anirà veien.
El tema de canviar d'ample de via, se n'ha parlat en algun que altre fil, de moment sembla que va per llarg.
Sí, a més ho varem estar parlant tu i jo :ok. Jo tampoc ho sé del cert. Però quan els accessos al Port estiguin acabats, i encara més, es pugui enllaçar a Martorell amb tota la xarxa ferroviària europea (com aquell que diu),crec que veurem coses...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 08/09/2013 13:48

Esperem que ara sigui a bona i executin les obres.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2566
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 09/09/2013 12:00

UT440_132M ha escrit:Les 252 que operen els mercaderies via LAV, fan servir dos tipus de tensió. La "convencional" de 3000 volts corrent continua, i 25000 volts corrent alterna, de les línies d'Alta Velocitat.
A més, les que van a França (Le Soler) tenen una modificació al software que els permet operar, amb moltes restriccions, sota catenària «francesa» a 1500 Vcc, que és la que hi ha a les instal·lacions de Le Soler, un cop han deixat la línia de TP-Ferro (25 KVca). Precisament per aquestes restriccions en 1500 Vcc és pel que sempre veuras els TECOs de Barcelona a Perpinyà amb dues 252 en unitat múltiple.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 09/09/2013 13:51

Que jo recordi, tan sols existeix un material que sigui bi-mode elèctric/dièsel i bi-tensional (1500V/25000V50Hz), i són les AGC B 82500 de la SNCF. Potser l'empresa que podria fer-ho és Talgo i la seva locomotora TRAVCA, doncs és una locomotora capaç de circular per 1668 mm i 1435 mm, així com també disposa de doble voltatge (3000V/25000V50Hz), a més hem de pensar que la xarxa elèctrica d'ADIF tendeix a electrificar-se a corrent alterna, i la mateixa tecnologia de la màquina, aplicada a les tractores S/130, admet generador dièsel (tal com demostra els S/730). Si cerquem una màquina ben polivalent, aquí la tenim. I si per part del Govern Central s'aportés fons cap a Talgo per impulsar les investigacions que aquesta empresa realitza envers els trens de mercaderies, tenim una màquina interoperable espanyola per la qual s'interessaria més d'un client. M'agradaria per això saber quin cost tindria a tots els efectes, compra i manteniment.

No crec que els FGC hagin de modificar l'amplada de via entre Pl.Espanya i Martorell pel moment, seria una obra un xic innecessària. Les mercaderies de FGC podrien circular sense problemes per la línia d'ADIF de Castellbisbal fins al port, amb els accessos corresponents.. En tot cas, la cosa canvia entre aquesta localitat i Manresa/Súria/Sallent, crec recordar fins i tot que hi havia un estudi al respecte, de col·locar-hi 3r carril.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2566
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 09/09/2013 14:10

No crec que calgui «trencar-se les banyes» amb el tema de l'electrificació de la xarxa de mercaderies de FGC-Llobregat en via mètrica. Continuarà circulant en dièsel com fins ara. Altra cosa és que, compartint via amb els trens en ample 1435 i 1668 mm, hi hagi catenària apta per a 25 Kvca però inicialment electrificada a 3000 Vcc. Com està ara el tram de mercaderies fins a Castellbisbal.

FGC te en règim de lloguer una locomotora d'Euskotren (la ex 2003) matriculada a FGC com a 255.01 híbrida dièsel i elèctrica (1500 Vcc).

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 09/09/2013 23:18

genissimon ha escrit:No crec que calgui «trencar-se les banyes» amb el tema de l'electrificació de la xarxa de mercaderies de FGC-Llobregat en via mètrica. Continuarà circulant en dièsel com fins ara. Altra cosa és que, compartint via amb els trens en ample 1435 i 1668 mm, hi hagi catenària apta per a 25 Kvca però inicialment electrificada a 3000 Vcc. Com està ara el tram de mercaderies fins a Castellbisbal.

FGC te en règim de lloguer una locomotora d'Euskotren (la ex 2003) matriculada a FGC com a 255.01 híbrida dièsel i elèctrica (1500 Vcc).

Salut !!
Estic d´acord. No té cap interès electrificar el ramal de FGC al port en 1500 v, continuaran anant amb diesel. Si la potasa anés a molt més, cosa que està per veure, crec que la solució seria col.locar tercer carril al Súria - Martorell com han pensat i anar des de Martorell al port per la línia d´Adif tranquilament, sense gastar ni un euro més i sense entrar al tram Martorell - Sant Boi amb els trens de mercaderies. Per FGC, l´entrada actual al port cada vegada tindrà menys importància i a poc que puguin es passaran lògicament a la línia d´Adif. I si han de comprar locomotores, a poc que puguin seran d´ample UIC i no mètriques.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23423
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/10/2013 15:04

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... nexio.html

La UE concedeix 790.000 euros al port de Barcelona per millorar la seva connexió

14:20 16.10.2013

Brussel·les (ACN).- La Unió Europea cofinançarà amb 790.000 euros els estudis per millorar la connexió ferroviària i els accessos per carretera al port de Barcelona. Fonts comunitàries han confirmat a l'ACN que Brussel·les aportarà el 50% del cost total del projecte, que puja a 1.580.000 euros, i forma part del corredor mediterrani. En total, la Comissió Europea ha triat 172 projectes per millorar les infraestructures europees i que rebran gairebé 1.600 milions d'euros. Brussel·les vol "assegurar la connexió amb ample de via internacional entre el port de Barcelona i la frontera francesa, així com part de la línia de TGV Madrid-Barcelona-França".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1065
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 16/12/2013 12:09

MÉS COMPETITIVITAT
El port de Barcelona i Renfe amplien les connexions amb França
El nou servei TP Nova unirà la capital catalana amb Lió, Perpinyà, Tolosa, Bordeus, París i Lilla
EL PERIÓDICO / BARCELONA | DILLUNS, 16 DE DESEMBRE DEL 2013 - 11.32 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ca-2931353



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dijous 19/06/2014 16:58

Tuit vist:

Expansión Catalunya @exp_catalunya: @portdebarcelona ha ampliado del 2,5% al 11% la cuota del ferrocarril, según explica Cambra en la jornada del Corredor de @exp_catalunya



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 872
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 18/02/2015 10:03

El Conseller Santi Vila ha dit en declaracions als Matins de TV3 que finalment ADIF farà les obres de connexió del Port de Barcelona, confia que s'iniciïn al llarg d'aquest 2015, també ha dit que la Línia que actualment connecta el Port que es de FGC passarà a titularitat de ADIF, que passarà a gestionar tot el transit ferroviari del Port.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1065
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 31/07/2015 18:55

Inversió de 33 milions per construir la primera autopista ferroviària de l'Estat al Port de Barcelona
La nova terminal connectarà el port amb França i Alemanya i començarà a operar el 2019
ACN Barcelona ACTUALITZADA EL 31/07/2015 13:04
http://www.ara.cat/economia/ferroviaria ... 59744.html



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3780
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 10/02/2016 18:24

http://www.elpuntavui.cat/economia/arti ... elona.html

Economia
barcelona - 10 febrer 2016 11.18 h
Europa dóna 36,1 milions d'euros per als accessos ferroviaris del Port de Barcelona

El projecte del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa de trens i amb la terminal de Can Tunis
Agències - barcelona

La Comissió Europea ha concedit 36,1 milions d'euros al Port de Barcelona i a Adif, la gestora de les infraestructures ferroviàries, per a la construcció dels accessos per tren al recinte portuari, cosa que suposa el 30% del pressupost total de l'obra, que s'eleva a 120,4 milions d'euros.

El Port de Barcelona ha informat, en un comunicat, que la inversió arribarà de la mà del programa Connecting Europe Facility (CEF) de la Comissió Europea, després que el port sol·licités aquesta subvenció per al projecte del nou accés ferroviari.

En concret, el projecte del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa ferroviària i amb la terminal de Can Tunis.

Els treballs inclouen la construcció de 10,8 quilòmetres d'accés per tren per connectar l'àrea d'expansió del port a la xarxa ferroviària general en doble ample (ibèric i internacional), així com la millora de la connexió amb la terminal de Can Tunis.

Segons el Port de Barcelona, la CE ja ha dut a terme un primer avançament de part del fons atorgat, en concret de 5,4 milions, dels quals 2,9 corresponen al Port i 2,5 a Adif.

De la seva banda, el Port ha iniciat el procés de licitació de la seva actuació, que suposa una inversió de 23 milions d'euros, i les obres començaran el mes de maig vinent.

Aquests treballs, que tenen un termini d'execució de 10 mesos, inclouen l'execució del ramal d'accés de via general fins a l'antic marge del riu Llobregat i la construcció d'una terminal de contenidors BEST.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”