Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
13
19%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
2
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
6
9%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
10
15%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
5
7%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
8
12%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
1
1%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
3
4%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
2
3%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
7
10%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
2
3%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
4
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
5
7%
 
Vots totals: 68
suburu
N3
N3
Entrades: 38

Re: Rodalies R8

Entrada Autor: suburu » Dissabte 01/05/2021 10:07

França451 ha escrit:
Dissabte 24/04/2021 13:50
Si la distància entre les santes perpetuada se puede cubrir a por d'un problema y la atm permitir el trasbordo con t casual, no vel cual és el problema..
Entre les 2 estacions de Santa Perpetua (la R3 i la R8) hi ha 5 minuts caminant, 10 potser per una persona gran.



437.001
N10
N10
Entrades: 4916
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 02/05/2021 3:14

victor273 ha escrit:
Dijous 22/04/2021 12:38
Jo crec, que més enllà d'aquests arguments que exposes et falta una visió de futur. Aquesta "R8 bis" que planteges no trobo que realment sigui una línia tan solapada com dius, hi ha moltes més estacions que es podrien beneficiar. Per exemple es podrien crear serveis Vic - UAB o La Garriga-Martorell. Pot ser et sembla una inversió massa gran a priori, però de cara a voler tenir una millor connexió i cohesió ferroviària del territori i que el tren guanyi quota al repart modal al Vallès pot ser molt important.
No sé...

:|

...quants viatgers més creus que es generaria creant serveis com Vic-Cerdanyola Universitat o La Garriga-Martorell, respecte a perllongar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat, recuperant serveis entre Sant Cugat/Rubí i Barcelona via Montcada i creant Rodalies entre Sant Cugat/Rubí i Barcelona via Molins, i a sobre, perllongats al Maresme?

Creus que fer Vic-Cerdanyola Universitat o La Garriga-Martorell tindria més passatgers que fer l'intercanviador d'Hospital General?
victor273 ha escrit:
Dijous 22/04/2021 12:38
Dic això, deixant de banda que desviar tots els trens de la R3 per allà és negatiu pel temps de viatge de la línia cap a Barcelona.
La corba d'entrada de la R8 a Mollet-Sant Fost des de Martorell, o la d'entrada a Castellbisbal des de Granollers, són menys tancades que el que hi hauria d'haver per connectar R3 i R8.
Els passatgers de la R3, que no es queixàven del temps de trajecte i dels retards?
Llavors, si a sobre dels retards, els hi augmentem el temps de trajecte, què fem?



victor273
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: victor273 » Diumenge 02/05/2021 12:33

437.001 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 3:14

No sé...

:|

...quants viatgers més creus que es generaria creant serveis com Vic-Cerdanyola Universitat o La Garriga-Martorell, respecte a perllongar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat, recuperant serveis entre Sant Cugat/Rubí i Barcelona via Montcada i creant Rodalies entre Sant Cugat/Rubí i Barcelona via Molins, i a sobre, perllongats al Maresme?

Creus que fer Vic-Cerdanyola Universitat o La Garriga-Martorell tindria més passatgers que fer l'intercanviador d'Hospital General?
Que hi té a veure el Maresme amb la connexió entre els dos Vallès?
La qüestió no és generar usuaris, sinó captar-los del vehicle privat. Actualment es produeix un nombre de viatges molt elevat amb vehicle particular entre ambdós Vallesos cada dia mentre que el transport públic és testimonial per falta de serveis directes i competitius.

Anar a Montcada no és una opció viable. No és competitiva. Ja existeix i té un ús molt baix degut a la molt difícil combinació de la R3 amb la R4 i la R7. Trajectes que en cotxe són de 30 minuts, en tren per Montcada són d'1 hora. I per acabar d'adobar-ho és un tema econòmic. Anar a Montcada, amb el sistema tarifari actual, suposa passar per la zona 1 i pagar més zones. Si fas servir un abonament il·limitat l'has de començar a la zona 1 obligatòriament.

La construcció dels intercanviadors entre la R8 i els FGC és quelcom que s'hauria de fer al marge d'aquest ramal perquè la línia ja existeix i aquestes connexions són imprescindibles. Però, no crec que tingui cap incompatibilitat amb el ramal, sinó tot el contrari: el ramal ha de ser un incentiu per a materialitzar aquests projectes.
437.001 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 3:14
La corba d'entrada de la R8 a Mollet-Sant Fost des de Martorell, o la d'entrada a Castellbisbal des de Granollers, són menys tancades que el que hi hauria d'haver per connectar R3 i R8.
Els passatgers de la R3, que no es queixàven del temps de trajecte i dels retards?
Llavors, si a sobre dels retards, els hi augmentem el temps de trajecte, què fem?
Has de tenir en compte que aquesta és una actuació que d'entrada no va lligada a desviar la R3. Abans de decidir el traçat a Santa Perpètua segurament ja seran en marxa les obres per duplicar la via entre Parets i la Garriga que permetrà guanyar molts minuts i un tren més els dies feiners (respecte el total anterior a la pandèmia) i el desdoblament del tram semisoterrat de Vic.

Arribats aquí s'ha de tenir en compte quina opció té més beneficis. És més beneficiós anar per la Florida i mantenir els 3-6 minuts entre Montcada i Mollet pels usuaris existents o anar pel bypass i guanyar connexió amb la R8 i nous usuaris i trigar 5 minuts més?

I insisteixo, jo sóc partidari que s'ha de mantenir el traçat actual, però ja serà massa demanar.
victor273 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 04/05/2021 20:51, en total s’ha editat 1 vegada.


Víctor Molina, impulsor i creador de la guia d'autobusos de l'Ajuntament Mollet del Vallès

Sanato
N5
N5
Entrades: 138

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 02/05/2021 18:52

437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
Realment seria necessari?
Aviam, tot el que impliqui millorar la connectivitat entre línies, si no necessari, sí crec que seria benvingut
437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
Una de les grans queixes dels passatgers de la R3, a més dels retards, és el temps de trajecte entre Vic (i més al nord) i Barcelona.
Que per descomptat, són la gran majoria de passatgers.
I la R3 actual té un traçat relativament més rectilini, permet velocitats més elevades que no fent la volta per l'estació de la R8.

El problema de fer això de la variant de Santa Perpètua, és que tindriem:

a) per una banda, una "R8bis", que per tant hauria d'alternar-se amb la R8 actual. Què tindriem llavors? Menys transbordaments a Granollers-Centre, Mollet-Sant Fost o Montmeló. Convé recordar que R2 nord+R11 són moltíssims més passatgers que la R3.
Ja sé que al moment actual seria impensable. Parlem d'una futura R3 desdoblada
I tindríem més transbordaments a Mollet Sta. Rosa, Parets, Granollers-Canovelles, la Garriga... Fins on vulguis allargar-la
437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
b) seria confús per als passatgers, que haurien d'estar més alerta de la destinació i parades d'uns trens que acabarien per servir més o menys les mateixes localitats (excepció feta de Parets).
No crec que als passatgers els costi gaire acostumar-se...
437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
c) no hi ha prou trànsit de mercaderies a la R3 que justifiqui la inversió a realitzar.
Mercaderies per la línia de Vic, no sé si circula el "cerealero" o si ja l'han tret. Però parlem principalment de passatgers
437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
d) sí que és cert que s'enllaçaria R3 amb R8, però si d'anar a la UAB es tracta, això ja es pot fer a Montcada-Bifurcació o Torre Baró amb la R7, Cert, per a trajectes com Vic-Sant Cugat seria relativament més complicat, però... un altre cop, quants passatgers farien això? I sobretot, tenint les dues estacions de Santa Perpètua, és realment tant incòmode fer el transbordament a peu entre les dues?
Si que es pot fer enllaç a Montcada o Torre Baró, però de l'altra forma escurçarien el viatge un mínim de 20 minuts. Per tant, seria una forma d'atreure viatgers del vehicle privat
437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
e) la inversió a realitzar seria cara. És cert que la R3 a la zona de Santa Perpètua i La Llagosta no ès gaire fàcil de desdoblar perquè al nimbysme veïnal/polític, s'hi suma un traçat amb poc espai i sobretot dos passos a nivell complicats d'eliminar. Però no tinc clar que la solució de desviar-ho tot cap a la nova estació de la R8 sigui la més adient o la més econòmica.
Més car és l'ave i mira tú...
437.001 ha escrit:
Dimecres 21/04/2021 18:16
Per altra banda, un cop acabin la nova estació de Santa Perpètua i es vagi veient l'evolució de passatgers, la següent etapa hauria de ser una nova estació a Hospital General, que enllacés amb la línia de Terrassa de FGC, tot i mantenint l'actual estació de Rubí, que tot i trobar-se molt propera, dóna servei a una zona diferent (extrem sud de Rubí) que Hospital General (que es troba a Mira-sol, o sigui a Sant Cugat).
Crec que hi han altres prioritats abans que l'estació d'Hospital General, però vaja... Per a gustos, els colors
victor273 ha escrit:
Dijous 22/04/2021 12:38
Jo crec, que més enllà d'aquests arguments que exposes et falta una visió de futur. Aquesta "R8 bis" que planteges no trobo que realment sigui una línia tan solapada com dius, hi ha moltes més estacions que es podrien beneficiar. Per exemple es podrien crear serveis Vic - UAB o La Garriga-Martorell. Pot ser et sembla una inversió massa gran a priori, però de cara a voler tenir una millor connexió i cohesió ferroviària del territori i que el tren guanyi quota al repart modal al Vallès pot ser molt important.

Dic això, deixant de banda que desviar tots els trens de la R3 per allà és negatiu pel temps de viatge de la línia cap a Barcelona. Però el problema és que hi ha un altre problema als que esmentes a la Florida i és que a les cases que són a tocar de la via els han aparegut esquerdes, per tant, prevsiblement, l'Ajuntament farà els possibles per treure el tren d'allà.

L'única solució seria situar la via en un viaducte però no voldran fer tanta inversió (ramal + viaducte).

En aquest enllaç podeu veure, a partir del minut 26, la visió de Pere Macias sobre aquest tema.
Totalment d'acord
França451 ha escrit:
Dissabte 24/04/2021 13:50
Si la distància entre les santes perpetuada se puede cubrir a por d'un problema y la atm permitir el trasbordo con t casual, no vel cual és el problema..
Unos 750 m. según Google Maps. El día que en el trayecto te caiga encima la del pulpo, entenderás cuál es el problema


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

sma97
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: sma97 » Dimarts 04/05/2021 13:53

victor273 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 12:33
Que hi té a veure el Maresme amb la connexió entre els dos Vallès?
La qüestió no és generar usuaris, sinó captar-los del vehicle privat. Actualment es produeix un nombre de viatges molt elevat amb vehicle particular entre ambdós Vallesos cada dia mentre que el transport públic és testimonial per falta de serveis directes i comptetitius.

Anar a Montcada no és una opció viable. No és competitiva. Ja existeix i té un ús molt baix degut a la molt difícil combinació de la R3 amb la R4 i la R7. Trajectes que en cotxe són de 30 minuts, en tren per Montcada són d'1 hora. I per acabar d'adobar-ho és un tema econòmic. Anar a Montcada, amb el sistema tarifari actual, suposa passar per la zona 1 i pagar més zones. Si fas servir un abonament il·limitat l'has de començar a la zona 1 obligatòriament.
Estic d'acord amb gairebé tot. Les connexions actuals entre la R8 i la R3 disten molt de ser competitives pels passatgers venint de qualsevol lloc que no sigui Barcelona (bàsicament tots els passatgers de la R3 que voldrien fer transbord a la R8).

Dit això no crec que la solució als problemes actuals sigui fer aquesta variant per diversos motius. Seria una inversió bastant cara, augmentaria els temps de viatge i suposaria el tancament de l'estació de Santa Perpètua per substituir-la per una estació que queda molt més lluny que l'actual per a la majoria de veïns del barri de la Florida.

Jo en comptes de fer aquesta connexió de les vies el que faria seria construïr una nova estació a l'encreuament de les vies. Com estaria lluny de les poblacions, no fa falta fer-hi una gran infraestructura, una estació amb un parell de validadores una màquina de venda de bitllets i au. I amb aquesta estació, si es coordinen els horaris de la R3 i la R8 es poden fer transbords ràpids (per exemple, fer que arribin els trens de la R3 5 minuts abans que els de la R8 pel matí, i al revés per la tarda, o fer que els dos trens arribin a la vegada i que estiguin parats durant 3 minuts a l'estació per permetre fer un transbord directe).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22886
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 07/05/2021 11:51

Canviada l'enquesta d'aquest fil. La pregunta i les opcions les ha redactat l'usuari 437.001. Moltes gràcies per la teva feina!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3543
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 08/05/2021 22:18

Jo voto: a) més trens per hora.

Un tren cada hora es tan minso per una línia com la R8, que si no es millora la freqüència tot el demés que es faci només servirà en condicions a uns quants, els que tant al arribar com al marxar els coincideixi amb pocs minuts d'espera.
Cada 30 min seguiria sent insuficient però ja començaria a ser una línia algo competitiva.
Ara bé, la freqüència òptima se situa entorn als 15-20 minuts, inclús potser amb reforç a les hores de UAB



437.001
N10
N10
Entrades: 4916
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/05/2021 18:12

Jo també he votat.

Les 5 coses que em semblen més urgents per tal de millorar Rodalies a la línia per on passa la R8 són (per a mi):

a) més trens per hora.
No és cap misteri que es guanyarien més passatgers si hi hagués més trens per hora...
Un Rodalies cada 30 minuts entre Martorell i Granollers seria una cosa força més atractiva que el què hi ha ara, que no és que estigui malament del tot, però els intervals tant llargs tiren la gent cap a la carretera.

f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
Important per a enllaçar el corredor de la R8 amb el centre de Rubí, Les Fonts, Terrassa, Sant Cugat (totes les estacions excepte Volpelleres i Sant Joan)... i en menor mesura, Sarrià-Sant Gervasi (de Les Planes per avall).
També per a trajectes com Terrassa-Vilafranca, que ara no tenen alternativa a la carretera.
D'entre els tres intercanviadors proposats (Volpelleres, Barberà/Baricentro, i Hospìtal General), el d'Hospital General em sembla el més necessari dels tres, perquè és el que més millores produeix d'una tacada.
Escullo l'opció de mantenir l'actual estació de Rubí, perquè Rubí-Rodalies dóna servei a una zona diferent que l'estació de Rubí de FGC, perquè Rubí-Rodalies també dóna servei a una zona diferent que Hospital General tot i ser molt properes (Hospital General està a Sant Cugat, i Rubí està a... Rubí), i sobretot, perquè l'estació de Rubí-Rodalies té el pàrquing dissuassori més gran de tot Rodalies i a més es troba al costat d'un accés a l'AP-7/B-30, cosa que la fa ben interessant.
A més, a Rubí s'hi poden fer rebotar trens, si convé.

g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
Això sembla una tonteria, però si es decidís convertir Cerdanyola-Universitat en terminal de serveis de Rodalies provinents de Barcelona via Molins, de no fer aquesta millora, podria arribar a haver-hi un problema de capacitat a l'estació, especialment en cas d'incidència.
En qualsevol cas, no empitjora res, i és prou barat de fer.

k) nova estació a Montornès del Vallès.
Dubtava entre això i l'intercanviador de Barberà/Baricentro, però això és més barat de fer (per tant, amb més possibilitats de fer-se), dóna servei a part d'un municipi que no té Rodalies directament (el nord de Montornès, que cau lluny de l'estació de Montmeló), i a més a diversos polígons industrials (que solen estar bastant mal connectats amb Rodalies i/o FGC).

m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
Això, mentre no surti algú amb altres plans encara més efectius, em sembla una de les millores més necessàries a Rodalies.
Solucionaria diverses coses d'una tacada:
1) recuperaria el servei directe entre d'una banda Barcelona (Sant Andreu Arenal, Torre Baró), Montcada i Cerdanyola, i de l'altra Sant Cugat i Rubí.
2) crearia un nou servei directe entre d'una banda Barcelona (Badalona, Sant Adrià, Sagrera, Clot, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants, L'Hospitalet, Cornellà), Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, i Molins de Rei, i de l'altra El Papiol, Rubí, Sant Cugat, i Cerdanyola-Universitat.
3) permetria trajectes com Molins de Rei-Cerdanyola evitant Barcelona i la saturació de passatgers.
4) crearia un nou itinerari amb el Maresme i la riba dreta del Baix Llobregat (de L'Hospitalet fins al Papiol) des de Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola-Universitat, sense transbordament.
5) milloraria intervals de pas a Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola-Universitat (que seria encara més millora si a banda es millorés l'interval de pas a la R8).
6) no significaria cap empitjorament del pas a nivell de Sant Feliu, ja que es tractaria de perllongar trens R1 ja existents.
7) si requerís nous trens (que podria ser que no però no ho tinc clar), no en serien gaires, i potser només s'hauria de retocar la malla horària del túnel de Plaça Catalunya.
8) generaria més passatgers que l'actual R7.
9) ajudaria a descarregar un pelet la R4 entre El Papiol i Barcelona, i entre Cerdanyola i Barcelona.
10 ) ajudaria a descarregar FGC Vallès entre Barcelona i Rubí.



Funikram
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » Dilluns 10/05/2021 21:11

437.001 ha escrit:
Dilluns 10/05/2021 18:12

a) més trens per hora.
No és cap misteri que es guanyarien més passatgers si hi hagués més trens per hora...
Un Rodalies cada 30 minuts entre Martorell i Granollers seria una cosa força més atractiva que el què hi ha ara, que no és que estigui malament del tot, però els intervals tant llargs tiren la gent cap a la carretera.

f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
Important per a enllaçar el corredor de la R8 amb el centre de Rubí, Les Fonts, Terrassa, Sant Cugat (totes les estacions excepte Volpelleres i Sant Joan)... i en menor mesura, Sarrià-Sant Gervasi (de Les Planes per avall).
També per a trajectes com Terrassa-Vilafranca, que ara no tenen alternativa a la carretera.
D'entre els tres intercanviadors proposats (Volpelleres, Barberà/Baricentro, i Hospìtal General), el d'Hospital General em sembla el més necessari dels tres, perquè és el que més millores produeix d'una tacada.
Escullo l'opció de mantenir l'actual estació de Rubí, perquè Rubí-Rodalies dóna servei a una zona diferent que l'estació de Rubí de FGC, perquè Rubí-Rodalies també dóna servei a una zona diferent que Hospital General tot i ser molt properes (Hospital General està a Sant Cugat, i Rubí està a... Rubí), i sobretot, perquè l'estació de Rubí-Rodalies té el pàrquing dissuassori més gran de tot Rodalies i a més es troba al costat d'un accés a l'AP-7/B-30, cosa que la fa ben interessant.
A més, a Rubí s'hi poden fer rebotar trens, si convé.

g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
Això sembla una tonteria, però si es decidís convertir Cerdanyola-Universitat en terminal de serveis de Rodalies provinents de Barcelona via Molins, de no fer aquesta millora, podria arribar a haver-hi un problema de capacitat a l'estació, especialment en cas d'incidència.
En qualsevol cas, no empitjora res, i és prou barat de fer.

k) nova estació a Montornès del Vallès.
Dubtava entre això i l'intercanviador de Barberà/Baricentro, però això és més barat de fer (per tant, amb més possibilitats de fer-se), dóna servei a part d'un municipi que no té Rodalies directament (el nord de Montornès, que cau lluny de l'estació de Montmeló), i a més a diversos polígons industrials (que solen estar bastant mal connectats amb Rodalies i/o FGC).

m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
Això, mentre no surti algú amb altres plans encara més efectius, em sembla una de les millores més necessàries a Rodalies.
Solucionaria diverses coses d'una tacada:
1) recuperaria el servei directe entre d'una banda Barcelona (Sant Andreu Arenal, Torre Baró), Montcada i Cerdanyola, i de l'altra Sant Cugat i Rubí.
2) crearia un nou servei directe entre d'una banda Barcelona (Badalona, Sant Adrià, Sagrera, Clot, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants, L'Hospitalet, Cornellà), Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, i Molins de Rei, i de l'altra El Papiol, Rubí, Sant Cugat, i Cerdanyola-Universitat.
3) permetria trajectes com Molins de Rei-Cerdanyola evitant Barcelona i la saturació de passatgers.
4) crearia un nou itinerari amb el Maresme i la riba dreta del Baix Llobregat (de L'Hospitalet fins al Papiol) des de Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola-Universitat, sense transbordament.
5) milloraria intervals de pas a Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola-Universitat (que seria encara més millora si a banda es millorés l'interval de pas a la R8).
6) no significaria cap empitjorament del pas a nivell de Sant Feliu, ja que es tractaria de perllongar trens R1 ja existents.
7) si requerís nous trens (que podria ser que no però no ho tinc clar), no en serien gaires, i potser només s'hauria de retocar la malla horària del túnel de Plaça Catalunya.
8) generaria més passatgers que l'actual R7.
9) ajudaria a descarregar un pelet la R4 entre El Papiol i Barcelona, i entre Cerdanyola i Barcelona.
10 ) ajudaria a descarregar FGC Vallès entre Barcelona i Rubí.
A més de tot això, jo afegiria el fet de perllongar la R8 fins a Vilafranca del Penedès per una banda i fins a Sant Celoni per l'altra. No sé si inclús es podria fer trens cada hora entre Vilafranca i Sant Celoni i cada 30 minuts entre Martorell i Granollers-Centre. Així milloraries la freqüència de pas al centre de la línia actual i alhora la perllongues pels extrems.

Al costat Granollers i Sant Celoni ho desconec, però a la banda de Vilafranca són bastants els passatgers que fan transbordament de la R4 a la R8 a Martorell, sobretot en hora punta (majoritàriament estudiants de la UAB).


"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

437.001
N10
N10
Entrades: 4916
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 11/05/2021 0:22

Funikram ha escrit:
Dilluns 10/05/2021 21:11
A més de tot això, jo afegiria el fet de perllongar la R8 fins a Vilafranca del Penedès per una banda i fins a Sant Celoni per l'altra. No sé si inclús es podria fer trens cada hora entre Vilafranca i Sant Celoni i cada 30 minuts entre Martorell i Granollers-Centre. Així milloraries la freqüència de pas al centre de la línia actual i alhora la perllongues pels extrems.

Al costat Granollers i Sant Celoni ho desconec, però a la banda de Vilafranca són bastants els passatgers que fan transbordament de la R4 a la R8 a Martorell, sobretot en hora punta (majoritàriament estudiants de la UAB).
Això, jo ho deixaria per a una fase posterior. Ara, els que manen decidiran...

Entenc el teu punt de vista (sembles ser de Gelida, amb la qual cosa la teva opinió té tota la lògica del món :D ), però jo crec que el principal problema, ara com ara, és el temps d'espera a Martorell o Castellbisbal si agafes el tren "que no toca".

En canvi, si hi hagués un augment de trens a la R8 entre Martorell i Granollers-Centre, el temps d'espera en molts casos es veuria reduït.
Pensa que tu tens aquest punt de vista, però un que vingui de Sant Andreu de la Barca, de Piera, d'Igualada o d'Olesa ha de transbordar sí o sí, i un perllongament a Vilafranca no els hi arreglaria res...

Per l'altre extrem de la R8, també hi ha força passatgers que utilitzen la línia per accedir a la UAB, i entre Les Franqueses, Cardedeu, Llinars, Palautordera i Sant Celoni, són força passatgers també.
Ara, quants en són de veritat?

I sobretot, quin suc es pot treure a les altres estacions (Sant Cugat, Santa Perpètua-Riera de Caldes, Rubí-Sud)?

El nombre de passatgers sembla anar in crescendo poquet a poc, però de manera lenta, ara com ara.
En part, crec que això és per l'absència de tren directe a Barcelona. però també perquè l'interval de pas de la R8 és d'una hora.

El que sí que tinc moltes ganes de veure, és l'efecte que tindrà a la R8 l'obertura de l'estació nova de Santa Perpètua.
Menys passatgers, no n'hi haurà, això està clar... :D



437.001
N10
N10
Entrades: 4916
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 11/05/2021 0:54

victor273 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 12:33
Que hi té a veure el Maresme amb la connexió entre els dos Vallès?
Més que res, resoldre problemes d'operativitat de la xarxa.
Hi ha trens de la R1 provinents d'Arenys de Mar i de Mataró que s'acaben a Molins de Rei.
Si els perllongues fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o encara millor, Sant Andreu Arenal via Cerdanyola-Universitat, captaràs una quantitat de passatgers que ara no utilitza el tren en aquesta ruta perquè... no existeix, i l'opció de transbordar a Castellbisbal és força incòmoda, sobretot si perds el tren (1 hora d'espera).

És a dir, amb un sol tren, fas dues rutes.
Una mica com fa un R4, que va Manresa i Terrassa a Barcelona, i Barcelona a Martorell i Sant Vicenç amb un sol tren.
Poca gent farà el recorregut de punta a punta.
Però si de rebot, hi guanyes algun passatger des de/cap a Rubí, Sant Cugat o la UAB des de/cap al Maresme, doncs millor que millor.
victor273 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 12:33
La qüestió no és generar usuaris, sinó captar-los del vehicle privat. Actualment es produeix un nombre de viatges molt elevat amb vehicle particular entre ambdós Vallesos cada dia mentre que el transport públic és testimonial per falta de serveis directes i competitius.
Jo diria que les dues coses són importants.
Tant important és treure passatgers del cotxe privat, com fer que passatgers que ara fan servir la R4 o FGC perquè tenen millors horaris, es passin en la mesura del possible a la R8, si se li millora l'interval de pas... i/o a la R1, cas de que es perllongui des de Molins cap al Vallès Occidental.
victor273 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 12:33
Anar a Montcada no és una opció viable. No és competitiva. Ja existeix i té un ús molt baix degut a la molt difícil combinació de la R3 amb la R4 i la R7. Trajectes que en cotxe són de 30 minuts, en tren per Montcada són d'1 hora. I per acabar d'adobar-ho és un tema econòmic. Anar a Montcada, amb el sistema tarifari actual, suposa passar per la zona 1 i pagar més zones. Si fas servir un abonament il·limitat l'has de començar a la zona 1 obligatòriament.
Cert, no havia pensat en el tema de les zones.
Tot i que... convé recordar que Vic té universitat.
Llavors, tot i que entenc perfectament que hi hagi gent d'Osona que estudïi a la UAB, quants en són, respecte a d'altres zones (Baix Montseny, Barcelona, Baix Llobregat, Anoia, Alt o Baix Penedès, etc)?
Entenc que el nombre principal de passatgers de la R8 prové del corredor actual (Martorell-Granollers i enllaços a Granollers, Castellbisbal i Martorell), i que seguiria sent així (tret que es recuperés el servei directe a Barcelona per Montcada i/o per Molins).
També entenc que canviar d'estació a Santa Perpètua no hauria de ser cap trauma. I si plou, per baixar a Montcada-Bifurcació (que sí, està en un estat lamentable) o Torre Baró (que està en bon estat) no passa res si no és cada dia.
victor273 ha escrit:
Diumenge 02/05/2021 12:33
La construcció dels intercanviadors entre la R8 i els FGC és quelcom que s'hauria de fer al marge d'aquest ramal perquè la línia ja existeix i aquestes connexions són imprescindibles.
D'acord en això.

Segueixo pensant que Hospital General i Barberà/Baricentro són força més imprescindibles que Volpelleres.
I que, com que Barberà/Baricentro és força cara de construïr, la que hauria de tirar endavant amb prioritat hauria de ser la d'Hospital General, perquè a més de les funcions pròpies, també té la capacitat d'assumir la majoria de funcions del de Volpelleres, cosa que a l'inrevés no passa.

De veure els resultats actuals de l'enquesta, em crida l'atenció que en el cas d'Hospital General, la cosa sembla estar bastant dividida entre mantenir l'actual estació de Rubí, i suprimir-la... :nose
Però si sumem les dues opcions, sembla que Hospital General és l'intercanviador més demanat.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”