Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 0:19

Molt bé, però quina pot ser l´afluència de passatgers d´una línia R8 amb una freqüència de pas d´un tren per hora i sentit, que serveix poblacions de les quals cap d´elles passa de 100.000 habitants (Sant Cugat és la que s´hi acosta més), si no hi ha enllaç directe a BCN ni amb aquestes freqüències?

Com pot ser que a Sevilla hàgin acabat les estacions de la nova C5 i la nova C2 en menys temps que han trigat a obrir la nova estació de Santa Perpètua-Can Folguera (que encara està amb prou feines començada, però les obres de la qual van començar abans que les de les noves línies de rodalies de Sevilla)?

Per què la relació amb més potencial directe de viatgers (Cerdanyola UAB-St.Cugat-Rubí-Papiol-Molins-St.Feliu-St.Joan Despí-Cornellà-Hospi-BCN) és precisament la que NO es posa en servei?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 21/05/2011 0:53

He estat llegint el tema i encara no m'havia decidit sobre la utilitat de la línia, diria que es podia haver fet sense retallar l'R7.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/05/2011 1:12

Com que a alguns no els ha agradat com ho he escrit abans ho torno a redactar, ho tornaria a escriure igual però bé.
Com es nota que en aquest país les decisions importants es prenen totes des d'un despatx sense tenir ni punyetera idea de res... :plas :plas
Em penso que el que es nota és que desconeixes el que ha passat s'ha decidit posant d'acord la Generalitat, l'Adif i Renfe.
Per la meva part, evitava fer servir FGC de Bellaterra a Plaça Catalunya per les mil parades que fa fins arribar i la pèrdua de temps però ara, visto lo visto, és el que faré per pujar a casa els dijous (el meu trajecte era Cerdanyola-UAB - Sagrera Meridiana - Ripoll).
Per una qüestió de temps que ara guanyaràs? ja et dic jo que no en guanyaràs, el transbord es fa a Sant Andreu Arenal i aquest es seguirà podent fer.

Ho sento però fas demagògia.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 1:20

Jo no sé si en fa, però de tota manera és més còmode (si hi ha prou temps) fer el transbord a sagrera que no a Sant Andreu Arenal, Torre Baró o Montcada-Bifurcació.

Quedi clar que no conec a ABB_Traccion.

Si algú va amb crosses, és menys incòmode Sagrera-Meridiana.
Si plou, Montcada-Bifurcació clarament NO.
Torre Baró segons com, tampoc.

I, insisteixo, és cert que Sant Cugat i Rubí ara no dónen els nombres més alts de passatgers de la xarxa de Rodalies, però també és igual de cert que un transbord, per curt que sigui, desincentiva al viatger de prendre el Rodalies, i si li afegeixes que la freqüència de pas serà d´un tren cada hora per sentit... amb transbord obligatori a Cerdanyola-Universitat... la veritat, ho veig magre.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/05/2011 1:24

Jo el que veig malament és limitar els R7 a Cerdanyola Univesitat, tampoc és que aplaudeixi limitar-los per l'altra banda a Sant Andreu Arenal però si per altra banda permet millorar les altres línies ho trobo bé.
437.001 ha escrit: I, insisteixo, és cert que Sant Cugat i Rubí ara no dónen els nombres més alts de passatgers de la xarxa de Rodalies, però també és igual de cert que un transbord, per curt que sigui, desincentiva al viatger de prendre el Rodalies, i si li afegeixes que la freqüència de pas serà d´un tren cada hora per sentit... amb transbord obligatori a Cerdanyola-Universitat... la veritat, ho veig magre.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 1:38

josep_serre ha escrit:Jo el que veig malament és limitar els R7 a Cerdanyola Univesitat, tampoc és que aplaudeixi limitar-los per l'altra banda a Sant Andreu Arenal però si per altra banda permet millorar les altres línies ho trobo bé.
T´entenc, però mira-ho pel cantó pèrdua que és per a Sant Cugat i Rubí.

Realment cal amenaçar una línia per millorar-ne una altra que ja té una molt bona freqüència de pas?

Òbviament, obrir a Rodalies entre Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost és una millora, no hi ha dubte.
Ara, obren sense Santa Perpètua, estació que si haguéssin volgut haguéssin acabat: això m´indica precipitació, tal volta electoral.

I sobretot, crec que clama al cel que Rodalies no cobreixi el corredor Cerdanyola Universitat-Sant Cugat-Rubí-Papiol-Molins-etc fins a Sants.

El foraire pere diu que és perquè hi ha alguna cosa que no pemet que hi hagi més d´un tren per hora i sentit entre Castellbisbal i la UAB, saps què pot ser, si és que és cert (que no n´estic gens segur)?

Encara no hi ha els horaris a renfe.es, ho acabo de mirar...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/05/2011 1:50

Doncs sincerament no ho sé, però podria estar relacionat amb el tercer carril que és un nyap com una casa i que aviat ens sortirà més car que haver construït una línia nova d'ample normal (l'autèntic convencional, que a Espanya se'n diu convencional al que no ho és mentre que els portuguesos sí que ho saben bé), cosa que per altra banda s'haurà d'acabar fent igualment, ara per ara només admet circulació per una via entre Bellaterra lloc de Banalització i Morrot amb tracció elèctrica, i que això sigui incompatible amb un rodalies cada 30 minuts, cosa que està prevista d'arreglar aviat, de fet per força si es confirma que els trens de llarga distància utilitzaran aquesta línia per entrar a Barcelona quan facin la gran obra del calaix de Sants.

El foraire pere diu que és perquè hi ha alguna cosa que no pemet que hi hagi més d´un tren per hora i sentit entre Castellbisbal i la UAB, saps què pot ser, si és que és cert (que no n´estic gens segur)?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 1:57

josep_serre ha escrit:Doncs sincerament no ho sé, però podria estar relacionat amb el tercer carril que és un nyap com una casa i que aviat ens sortirà més car que haver construït una línia nova d'ample normal (l'autèntic convencional, que a Espanya se'n diu convencional al que no ho és mentre que els portuguesos sí que ho saben bé), cosa que per altra banda s'haurà d'acabar fent igualment, ara per ara només admet circulació per una via entre Bellaterra lloc de Banalització i Morrot amb tracció elèctrica, i que això sigui incompatible amb un rodalies cada 30 minuts, cosa que està prevista d'arreglar aviat, de fet per força si es confirma que els trens de llarga distància utilitzaran aquesta línia per entrar a Barcelona quan facin la gran obra del calaix de Sants.
No ho acabo d´entendre del tot, què hi té a veure, que el tercer rail sigui un nyap, amb la freqüència de pas per la línia?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/05/2011 2:01

437.001 ha escrit:
josep_serre ha escrit:Doncs sincerament no ho sé, però podria estar relacionat amb el tercer carril que és un nyap com una casa i que aviat ens sortirà més car que haver construït una línia nova d'ample normal (l'autèntic convencional, que a Espanya se'n diu convencional al que no ho és mentre que els portuguesos sí que ho saben bé), cosa que per altra banda s'haurà d'acabar fent igualment, ara per ara només admet circulació per una via entre Bellaterra lloc de Banalització i Morrot amb tracció elèctrica, i que això sigui incompatible amb un rodalies cada 30 minuts, cosa que està prevista d'arreglar aviat, de fet per força si es confirma que els trens de llarga distància utilitzaran aquesta línia per entrar a Barcelona quan facin la gran obra del calaix de Sants.
No ho acabo d´entendre del tot, què hi té a veure, que el tercer rail sigui un nyap, amb la freqüència de pas per la línia?
El tercer carril només admet la circulació per una de les vies en un dels trams, però com tampoc sé ben bé a que es referia potser que ho aclareixi directement ell.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Silabico
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Silabico » Dissabte 21/05/2011 6:52

No seria possible construir un ramal que conectes la R4 i la R8 al seu creuament a l'alçada del Baricentro? D'aquesta manera es podrien realitzar circulacions entre Terrassa i Granollers. No crec que es tracti d'una gran obra i permetria utilitzar l'estació del Baricentro com a intercanviador.
Per altre banda, si es construís una andana per a la tercera via que arriba a l'estació de Cerdanyola des de la UAB es podria reorganitzar al R7 per que realitzes el servei BCN-Cerdanyola pel Baix Llobregat, St Cugat i la UAB, sense afectar les circulacions de la R4 i permetent-ne el transbord a Cerdanyola.



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dissabte 21/05/2011 12:14

La R8 és en principi una molt bona notícia, i s'ha de plantejar més aviat com una prova. Si entra en servei a finals de juny, fins al setembre serà una línia fantasma, més del que ja ho és la R7 en el seu tram Cerdanyola-Martorell durant aquest període al ser un període no lectiu.

Millores que s'haurien de prendre relativament curt termini:
- Extensió de la línia de Vilafranca a Sant Celoni Amb un tren per hora i sentit
- Moure l'Estació de Sant Cugat 250 metres per tenir una correspondència de debò amb l'estació Vollaperes el FGC
- Correspondència amb la línia FGC Terrassa amb l'estació Hospital General (estació que hauria d'estar situada abans del túnel que creua l'AP7). Aquesta correspondència crec que és molt important per a Rubí i Terrassa, però genera un dubte important: què es fa amb l'estació de Rodalies de Rubí? Es suprimeix? (estaria a 500 metres de la nova proposada estació)
- Estació Baricentro amb connexió bus-llançadora als polígons industrial i Barberà
-Estació Santa Perpetua/La llagosta amb bus llançadora a aquestes poblacions

Respecte a la R7, m'heu mig convençut que és millor que acabi a St Andreu Arenal. Ok, però crec que una millora per aquesta línia podria ser allargar de Cerdanyola-UAB a Molins de Rei. Més cap a Barcelona, és possible que sigui mes difícil,si es vol compatibilitzar amb una alta freqüència de la R4 i la presència parcial de la R1 fins Molins. Inicialment és podria tenir un tren/hora i després veure la possibilitat d'incrementar la freqüència d'us.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 12:48

RodalinesCatalanes ha escrit:La R8 és en principi una molt bona notícia, i s'ha de plantejar més aviat com una prova. Si entra en servei a finals de juny, fins al setembre serà una línia fantasma, més del que ja ho és la R7 en el seu tram Cerdanyola-Martorell durant aquest període al ser un període no lectiu.

Millores que s'haurien de prendre relativament curt termini:
- Extensió de la línia de Vilafranca a Sant Celoni Amb un tren per hora i sentit
- Moure l'Estació de Sant Cugat 250 metres per tenir una correspondència de debò amb l'estació Vollaperes el FGC
Vollaperes? :) Vol-pe-lle-res!
- Correspondència amb la línia FGC Terrassa amb l'estació Hospital General (estació que hauria d'estar situada abans del túnel que creua l'AP7). Aquesta correspondència crec que és molt important per a Rubí i Terrassa, però genera un dubte important: què es fa amb l'estació de Rodalies de Rubí? Es suprimeix? (estaria a 500 metres de la nova proposada estació)
- Estació Baricentro amb connexió bus-llançadora als polígons industrial i Barberà
-Estació Santa Perpetua/La llagosta amb bus llançadora a aquestes poblacions
Aquesta estació ja existeix, es troba a la R3, i es diu... Santa Perpètua de Mogoda-La Florida.
L´estació a mig construir de Santa Perpètua de Mogoda-Can Folguera (només hi ha les andanes fetes, de moment), es troba molt més propera al nucli antic de Santa Perpètua que al barri de La Florida o al municipi de La Llagosta (servit per la R2).

Respecte a la R7, m'heu mig convençut que és millor que acabi a St Andreu Arenal. Ok, però crec que una millora per aquesta línia podria ser allargar de Cerdanyola-UAB a Molins de Rei. Més cap a Barcelona, és possible que sigui mes difícil,si es vol compatibilitzar amb una alta freqüència de la R4 i la presència parcial de la R1 fins Molins. Inicialment és podria tenir un tren/hora i després veure la possibilitat d'incrementar la freqüència d'us.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dissabte 21/05/2011 12:57

Yo tampoco entiendo muy bien que tiene que ver el tercer carril con las frecuencias de paso, no se donde esta el problema.
Tengo ganas de que la pongan en marcha, creo que va a tener menos usuarios que cercanias Zaragoza que ya es decir.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 13:05

470 ha escrit:Yo tampoco entiendo muy bien que tiene que ver el tercer carril con las frecuencias de paso, no se donde esta el problema.
A mí también me gustaría saberlo.
Tengo ganas de que la pongan en marcha, creo que va a tener menos usuarios que cercanias Zaragoza que ya es decir.
No creas, un cierto número de gente la usará para ir a la UAB (Mollet y Granollers, sin ser Sabadell o Terrassa, no son pequeñas).

No recuerdo los horarios de los regionales a Girona, pero si hay alguno que pare en Granollers-Centre a una hora decente para los enlaces, ten por seguro que la gente de Girona usará la R8, la mejora para ellos es MUY grande. Eso sí, con esa frecuencia, quien pierda el tren, ay-huy...

Luego está el transito de personas inter-Vallès, que es elevado. No hay nada para ir de Sant Cugat a Granollers sin bajar a BCN. Con esto sí. No hay tren directo para ir de Rubí a Mollet, ahora sí con la R8. Ahora bien, sigo creyendo que lo ideal era una R7 en forma de lazo de Granollers a Martorell pero vía UAB-Molins-BCN-Montcada-UAB. Lo que ocurre es que por problema de saturación no se puede implantar.

Y sigo sin entender por qué no han abierto (o proseguido la construcción de) la estación de Santa Perpetua, que realmente daría servicio a un núcleo que ahora no tiene tren.
Esto me lleva a pensar que no ha sido nada que hayan pensado muy mucho... más bien poco.

Ahora, me parece un error y una cagada muy grande hacer la R8 a expensas de la R7. Dejan a Sant Cugat y Rubí sin cercanías directo a BCN, y eso no es lógico ni con la excusa de que "ya está FGC", si la gente que lo coge ahora lo coge pudiendo elegir FGC, será por algo, digo yo...



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dissabte 21/05/2011 13:18

Luego está el transito de personas inter-Vallès, que es elevado. No hay nada para ir de Sant Cugat a Granollers sin bajar a BCN. Con esto sí. No hay tren directo para ir de Rubí a Mollet, ahora sí con la R8. Ahora bien, sigo creyendo que lo ideal era una R7 en forma de lazo de Granollers a Martorell pero vía UAB-Molins-BCN-Montcada-UAB. Loq ue ocurre es que por problema de saturación no se puede implantar.
Diria sense posar la ma al foc, que el problema és que la R7 (tal com ho serà i la R8) no deixen de ser en usuaris línies de segona divisió. I si vols incrementar la freqüència de les línies amb més demanda, especialment pel túnel de pça Catalunya que ja està prou saturat, la línia damnificada és lògic que sigui la R7
Ahora, me parece un error y una cagada muy grande hacer la R8 a expensas de la R7. Dejan a Sant Cugat y Rubí sin cercanías directo a BCN, y eso no es lógico ni con la excusa de que "ya está FGC", si la gente que lo coge ahora lo coge pudiendo elegir FGC, será por algo, digo yo...
No és cert. Rubí i Sant Cugat tenen una bona comunicació amb Barcelona amb el FGC. A més el FGC te estacions dins dels nuclis urbans i la RENFE te estacions perifèriques, amb poblacions més aviat reduïdes al voltant de les seves estacions. Tot i així les usen força gent (però molt menys que les del FGC)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 13:32

RodalinesCatalanes ha escrit:
Luego está el transito de personas inter-Vallès, que es elevado. No hay nada para ir de Sant Cugat a Granollers sin bajar a BCN. Con esto sí. No hay tren directo para ir de Rubí a Mollet, ahora sí con la R8. Ahora bien, sigo creyendo que lo ideal era una R7 en forma de lazo de Granollers a Martorell pero vía UAB-Molins-BCN-Montcada-UAB. Loq ue ocurre es que por problema de saturación no se puede implantar.
Diria sense posar la ma al foc, que el problema és que la R7 (tal com ho serà i la R8) no deixen de ser en usuaris línies de segona divisió. I si vols incrementar la freqüència de les línies amb més demanda, especialment pel túnel de pça Catalunya que ja està prou saturat, la línia damnificada és lògic que sigui la R7
Cert, però fins a quin punt cal treure serveis a línies amb menys demanda per incrementar freqüències a dues línies (R1 i R4) que ja tenen una molt bona freqüència, però que no fan servir trens Civia de cinc cotxes en doble, contràriament a la R2?
Ahora, me parece un error y una cagada muy grande hacer la R8 a expensas de la R7. Dejan a Sant Cugat y Rubí sin cercanías directo a BCN, y eso no es lógico ni con la excusa de que "ya está FGC", si la gente que lo coge ahora lo coge pudiendo elegir FGC, será por algo, digo yo...
No és cert. Rubí i Sant Cugat tenen una bona comunicació amb Barcelona amb el FGC. A més el FGC te estacions dins dels nuclis urbans i la RENFE te estacions perifèriques, amb poblacions més aviat reduïdes al voltant de les seves estacions. Tot i així les usen força gent (però molt menys que les del FGC)
Doncs si les utilitza força gent per anar de Rubí o Sant Cugat a parts de BCN a on FGC no arriba (i Cerdanyola o Montcada), no veig que haver de fer transbord (després d´haver retallat freqüències a la meitat ja fa temps) sigui cap incentiu per a que aquests passatgers segueixin agafant el Rodalies.

Que Sant Cugat i Rubí tinguin bona comunicació de fa molts anys amb BCN amb FGC no té absolutament res a veure.
Retallar la R7 no equival a que els usuaris de la R7 entre Rubí o Sant Cugat i BCN es passin a FGC, equival a treure serveis.
És desvestir un sant per no vestir-ne cap altre.

A Sant Cugat i Rubí, qui va a BCN té FGC i ja ho sap, per tant qui fa servir Rodalies ho fa servir perquè FGC no li va bé, per la raó que sigui.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 21/05/2011 14:11

470 ha escrit:Yo tampoco entiendo muy bien que tiene que ver el tercer carril con las frecuencias de paso, no se donde esta el problema.
En relació a això tinc una pregunta: el tercer carril està instal·lat en una via o en totes dues?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 14:14

Sagrerenc ha escrit:
470 ha escrit:Yo tampoco entiendo muy bien que tiene que ver el tercer carril con las frecuencias de paso, no se donde esta el problema.
En relació a això tinc una pregunta: el tercer carril està instal·lat en una via o en totes dues?

A les dues, però no sé si en la totalitat de la línia FINS AL PORT.
Crec que entre Mollet i El Papiol sí, però entre El Papiol i el Port no n´estic segur.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 21/05/2011 14:20

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
470 ha escrit:Yo tampoco entiendo muy bien que tiene que ver el tercer carril con las frecuencias de paso, no se donde esta el problema.
En relació a això tinc una pregunta: el tercer carril està instal·lat en una via o en totes dues?

A les dues, però no sé si en la totalitat de la línia FINS AL PORT.
Crec que entre Mollet i El Papiol sí, però entre El Papiol i el Port no n´estic segur.
Entre Mollet i Rubí segur que sí, però tinc dubtes si entre Rubí i la connexió amb el ramal del Port, les dues vies tinguin tercer carril i que totes dues vies estiguin connectades a aquest ramal.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/05/2011 14:35

victorcasta ha escrit:
Entre Mollet i Rubí segur que sí, però tinc dubtes si entre Rubí i la connexió amb el ramal del Port, les dues vies tinguin tercer carril i que totes dues vies estiguin connectades a aquest ramal.
Està instal·lat a les dues vies però està prohibida la circulació de trens de tracció elèctrica entre Bellaterra lloc de Banalització i Can Tunis per via I
josep_serre l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 21/05/2011 14:59, en total s’ha editat 1 vegada.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”