Motoristes que no saben conduir al FMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Motoristes que no saben conduir al FMB

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 24/05/2011 20:52

M'explico, estic cansat d'alguns motoristes que no saben portar els trens, i avui m'he trobat el pitjor exemple que m'ha passat.

Avui (no diré torn, ni unitat) a la L4, arriba un tren a Joanic, el qual jo agafo, el motorista (dic "el motorista" referint-me en masculí, no pel gènere de la persona**, i a aquesta també em referiré en masculí) ha entrat a l'estació amb cara d'amargat i bufant.

Al sortir, ha marxat a tota llet cap a Alfons X, fent la corba d'entrada massa brusca.
Reprenem la marxa, i també ho fa força ràpid, pocs metres abans de fer la corba d'entrada a Guinardó, fa una bona frenada, però entra correctament.
Sortim d'aquesta cap a Maragall i arriba el desastre. La primera corba, la fa ràpid i es nota, però la segona s'ha passat, i l'ATP (per fí!!!) ha aturat el tren, en plena corba peraltada.

Fins aquí, és el pa de cada dia de molts motoristes d'aquesta línia, o l'ATP l'atura aquí, o l'atura a la corba d'entrada a Guinardó, i a alguns, a plena baixada (ex. tram Alfons X - Verdaguer).
Però avui ha estat pitjor, des de que ha reprès la marxa, ha estat traccionant, frenant, torna a traccionar, torna a frenar, i així fins quasi parar a l'estació, ens hem estat així tota la recta fins l'estació, amb l'increïble molèstia que provoca al passatge, però jo estic molt bé, però hi ha altre gent, amb problemes d'esquena per exemple, que aquest mètode de conducció tan barroera fa mal.

A L5, la gran majoria que van en ATP a la baixada de Vilapicina, els para l'ATP. En canvi a L3, els cops que van amb ATP (que són sovint), gairebé mai han caçat a algú (estant-hi jo present).
Sincerament, estic cansat d'aquesta gent, ara tothom fa tot, i la qualitat és pitjor, estacions sense personal, (allà on hi ha personal, estan pendents de les seves converses que del passatge, a Vall d'Hebron L5, sempre hi ha un AAC a l'andana, va a buscar el motorista fins a mitja andana, i es posen a parlar fins que el motorista ha de marxar, i algun cop, l'afer del que parlaven, que no era rés vinculat amb l'empresa, ens va fer permetre el luxe d'acumular retard), motoristes que no saben conduir, altres AAC que els hi fas una pregunta i no saben respondre't, etc...

** He posat gènere, no se si l'altre paraula més adient, està bloquejada.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/05/2011 20:55

Jo molts cops ho dic: hi han motoristes que sembla que condueixin un camió de ramat.



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimarts 24/05/2011 21:27

Aixó es diu manca de professionalitat i manca de ganes. I encara diria més: Manca de formació.
Després els trens tenen plans a les rodes...
I pensar que en la meva epoca de AAC, feiem concurs de "frenades confort" amb el meu motorista instructor i era la mar de divertit i enriquidor. (Frenada confort: Aquella frenada a l´estació, que gairebé ni es nota)
Salutacions
metro3001



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 24/05/2011 21:34

El problema esta en els processos de selecció. El perfil dels AAC que demanen no és tèncic i així seguirà sent fins que no passi algun incident greu que els faci cambiar d'opinió. Es creu que el nivell d'automatizació de les linies fa aptes la gent sense formació tècnica ja que només han de somnriure als clients i apretar 2 botons, anant així és bastant normal trobar lletreros indicant cap a on han d'obrir les portes ( com a maragall o Badalona PF ) o de desconnectar l'ATP al final de la linia, per no dir altres coses com, sobretot, algunes que deixin que els freni l'ATP a la baixada de Lesseps mentres marujean.



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dimarts 24/05/2011 23:34

Miquel ha escrit:A L5, la gran majoria que van en ATP a la baixada de Vilapicina, els para l'ATP. En canvi a L3, els cops que van amb ATP (que són sovint), gairebé mai han caçat a algú (estant-hi jo present).
Un agent que havia estat a ambdues linies em va comentar que a linia 3 l'ATP es bastant més permissiu que a linia 5. És a dir, la linia 3 pots fer bastants metres al limit i a linia 5 de baixada si et passes una mica ja et pilla.



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimarts 24/05/2011 23:48

L´ATP de la línies 1 i 3 es més "permissiu" que el de les linies 2, 4 i 5, ja que dona més marge en la velocitat objectiu.
Aixó no vol dir que es pugui depassar aquesta velocitat.
Tornant a la temática d´aquest fil i en referència al comentari d´en MZA_1600, et diré, que en els tres messos i escaig que vaig estar al metro, les he vist de tots colors, com per exemple més d´un que tirava d´urgéncia per frenar a Les Corts Vía 1, amb molta assiduïtat. (Direcció Trinitat Nova).
Salutacions



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 25/05/2011 0:48

Aviam suposo que hi haurà gent que sabrà conduïr millor que altres, però si puc dir que a la L3, ara que l'agafo assíduament, m'he trobat algú, que sempre que m'hi fixo es tracta de la mateixa persona, que entra a les estacions tirant sempre d'emergència quan va tard...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 25/05/2011 14:29

Jo agafo pràcticament cada dia el metro i diverses línies (sobretot les 3, 4 i 5), i on puc donar fer de greus problemes és sobretot a la línia 4, m'he trobat motoristes que cada vegada que entren en una corba a més velocitat de la permesa, l'ATP actua amb contundència, sobretot a les corbes que comenta En Miquel, la sortida d'Alfons X cap a Joanic, ja és típica, sortida amb acelerada forta i jo ja penso, ara ens aturem, i no falla, també la sortida de Joanic, moltes vegades agafada amb més velocitat de la permesa. També em vaig trobar, cas extrany, que totes les sortides, de pujada, Girona, Verdaguer, Joanic, Alfons X i "entrada" Guinardó, l'ATP ens va atura el tren amb la típica frenada/sotragada. I sempre per una excesiva aceleració a la sortida de l'estació. Salut!



jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dimecres 25/05/2011 15:50

Hola,

Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar :x

L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 25/05/2011 16:38

jsantos233 ha escrit:Hola,

Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar :x

L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
A L3, tot i tenir l'ATP desactivat, encara queda el Tren Stop com a mètode de seguretat, per tant, es pot viatgar sense haver de retirar el passatge, això ho veig molts cops durant l'any, i acostuma a passar per que el tren perd codis, i va sense ATP fins que en recupera.
De totes maneres, la consigna es circular amb ATP com a mínim, anar sense ATP són casos puntuals.


El metro de Barcelona amb motoristes!

metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dilluns 29/08/2011 1:09

Miquel ha escrit:
jsantos233 ha escrit:Hola,

Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar :x

L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
A L3, tot i tenir l'ATP desactivat, encara queda el Tren Stop com a mètode de seguretat, per tant, es pot viatgar sense haver de retirar el passatge, això ho veig molts cops durant l'any, i acostuma a passar per que el tren perd codis, i va sense ATP fins que en recupera.
De totes maneres, la consigna es circular amb ATP com a mínim, anar sense ATP són casos puntuals.
No són casos puntuals, cada dia hi ha molts trens que circulen en modo especial (llum blava exterior encesa) fins a que poden recuperar l'ATP. Quan parleu de motorista us referiu a qui té la categoria de motorista, que el més nou porta com a minim 8 anys conduint, o us referiu a AAC's que condueixen?



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 29/08/2011 9:44

metrobares ha escrit:
Miquel ha escrit:
jsantos233 ha escrit:Hola,

Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar :x

L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
A L3, tot i tenir l'ATP desactivat, encara queda el Tren Stop com a mètode de seguretat, per tant, es pot viatgar sense haver de retirar el passatge, això ho veig molts cops durant l'any, i acostuma a passar per que el tren perd codis, i va sense ATP fins que en recupera.
De totes maneres, la consigna es circular amb ATP com a mínim, anar sense ATP són casos puntuals.
No són casos puntuals, cada dia hi ha molts trens que circulen en modo especial (llum blava exterior encesa) fins a que poden recuperar l'ATP. Quan parleu de motorista us referiu a qui té la categoria de motorista, que el més nou porta com a minim 8 anys conduint, o us referiu a AAC's que condueixen?
Tot i que veig sovint trens en mode especial per L3, no ho veig cada dia, i no se si dels 27 trens en hora punta, n'hi ha sempre algú en mode especial.
Jo quan parlo de motoristes, em refereixo a la persona encarregada de conduir el tren.

D'altre banda, ahir a la tarda, a Vall d'Hebron L5, un """motorista (¿d'estiu?)""" es va deixar la porta de la cabina de cua oberta (el tren sortia cap a Cornellà, és va deixar la de la cabina contraria, la de VH) i anava amb passatge. Estava apunt de pujar-hi, però va tancar les portes, i el xiulet de sortida encara no havia sonat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 29/08/2011 14:29

El reglament actual de metro no diu enlloc la paraula "motorista", sinó "conductor", suposo que per diferenciar la categoria de motorista i la d'AAC.



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dilluns 29/08/2011 15:00

victorcasta ha escrit:El reglament actual de metro no diu enlloc la paraula "motorista", sinó "conductor", suposo que per diferenciar la categoria de motorista i la d'AAC.
Després d'un debat intern, la paraula "Motorista" torna a apareixer al Reglament de Circulació de FMB.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”