Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 07/01/2017 10:43

Carlos González ha escrit:Per no dir que quan arribi la R3 a Sant Boi (passant per Pg. de Gràcia), ja seria encara millor que NO es faci el traçat a Sants.
Y dale, la R3 no arribarà mai a Sant Boi i cap allà perquè té poca freqüència i trens curts, com a màxim de 6 cotxes, i en aquesta línia necessitem trens de 10 cotxes.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 07/01/2017 11:48

bigcoaster ha escrit: Y dale, la R3 no arribarà mai a Sant Boi i cap allà perquè té poca freqüència i trens curts, com a màxim de 6 cotxes, i en aquesta línia necessitem trens de 10 cotxes.
Saps una cosa que s'anomena "Desdoblament de vies", això tindria més freqüència, però això que estém dien no té res a veure amb el fil corresponent :D :)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 07/01/2017 12:35

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit: Y dale, la R3 no arribarà mai a Sant Boi i cap allà perquè té poca freqüència i trens curts, com a màxim de 6 cotxes, i en aquesta línia necessitem trens de 10 cotxes.
Saps una cosa que s'anomena "Desdoblament de vies", això tindria més freqüència, però això que estém dien no té res a veure amb el fil corresponent :D :)
Per molt que es desdoble la R3 (parcialment, no tota), els túnels de Barcelona (sobretot el de Plaça Catalunya) no admetrien moltes més circulacions.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 07/01/2017 12:43

fgc113 ha escrit: Per molt que es desdoble la R3 (parcialment, no tota), els túnels de Barcelona (sobretot el de Plaça Catalunya) no admetrien moltes més circulacions.
Per això dic que passi per Passeig de Gràcia, ara no trec la possibilitat de que passi a altre túnel, però això que estem parlant no té res que a veure amb el fil.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 07/01/2017 16:00

Sempre es poden enviar els serveis "extres" a EdF, i d'aquesta manera es pot rotar material amb la R2S



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/01/2017 18:40

Tornem al temaaaaaa



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 08/01/2017 15:04

La Gracia de esta union era la que se dijo en su principio, totalmente fisica con cambio de ancho en la LL-A.
Pero a pasado el tiempo y a los politicos se les olvidan las cosas y van a hacer lo que van a hacer.
Yo creo que para la gente de Barcelona va a ir muy bien pero sinceramente creo que a los de la LL-A es mejor conectarlos con Sants.

Despues ya entraria si que andando es mas rapido si que hay que hacer otro transbordo de R5/R6 a la L8, eso ya se vera.
Tambien la disposicion de vias creo que la via 3/4 seran las pasantes a gracia y que la 1/2 seran termino en plaça Espanya, pero claro podrian cambiarnos la parada de los trenes y pasando a ser la 1/2 para los R5/R6 y tener que caminar para hacer este transbordo o realizarlo en alguna estacion intermedia en el recorrido de la L8 a Moli Nou y asi realizarlo a pie de anden, pero vamos eso se vera sobre la marcha.

Y les dejo el dato a aquellos que hablan de Gornal/bellvuitge como intercanvador para llegar a Sants, no se lo he usado y las esperas son terribles, como siempre FGC y Renfe no tienen los horarios un poco unificados en tema transbordos, ni para sants ni para SVC.
Hay otros ejemplos Martorell que no hay manera de unificar estacion y menos cuadrar horarios.
Saludos.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 08/01/2017 15:33

ortegote ha escrit:La Gracia de esta union era la que se dijo en su principio, totalmente fisica con cambio de ancho en la LL-A.
Pero a pasado el tiempo y a los politicos se les olvidan las cosas y van a hacer lo que van a hacer.
Yo creo que para la gente de Barcelona va a ir muy bien pero sinceramente creo que a los de la LL-A es mejor conectarlos con Sants.

Despues ya entraria si que andando es mas rapido si que hay que hacer otro transbordo de R5/R6 a la L8, eso ya se vera.
Tambien la disposicion de vias creo que la via 3/4 seran las pasantes a gracia y que la 1/2 seran termino en plaça Espanya, pero claro podrian cambiarnos la parada de los trenes y pasando a ser la 1/2 para los R5/R6 y tener que caminar para hacer este transbordo o realizarlo en alguna estacion intermedia en el recorrido de la L8 a Moli Nou y asi realizarlo a pie de anden, pero vamos eso se vera sobre la marcha.

Y les dejo el dato a aquellos que hablan de Gornal/bellvuitge como intercanvador para llegar a Sants, no se lo he usado y las esperas son terribles, como siempre FGC y Renfe no tienen los horarios un poco unificados en tema transbordos, ni para sants ni para SVC.
Hay otros ejemplos Martorell que no hay manera de unificar estacion y menos cuadrar horarios.
Saludos.
L'intercanviador per arribar a Sants es la pròpia Pl. Espanya. Amb la L3 de Pl. Espanya a Sants-Estació hi tens dues parades. El mateix si fas el futur transbord a Hospital Clínic de la L5.
No veig justificació alguna per a haver de fer que el tren pari a Sants, solapant un trajecte que ja existeix en metro, i en canvi no servir l'eix que es proposa d'Av. Roma i Hospital Clínic, connectant la Pl. Espanya i el Baix Llobregat amb tota aquesta zona molt més cèntrica de Barcelona.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 08/01/2017 16:01

I que se'n ha fet de la idea que tenien, o havia vist per aquí ? de fer arribar el perllongament a Glories, o Estació de França fins i tot ? o s'havia parlat de allargar la linia valles fins a Urquinaona ?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 08/01/2017 16:52

uriol108 ha escrit:I que se'n ha fet de la idea que tenien, o havia vist per aquí ? de fer arribar el perllongament a Glories, o Estació de França fins i tot ? o s'havia parlat de allargar la linia valles fins a Urquinaona ?
La prolongació de L8 projectada realement és Plaça Espanya - Gràcia - Glòries - Besòs. La primera fase (i molt probablement última) serà fins a Gràcia.

Per part de la B-V se suposa que hi ha el projecte de la cua de maniobres a Plaça Catalunya fins poc abans d'arribar a Urquinaona per sota de Fontanella. L'altre projecte era fer un altre forat a Collserola fent via entre Universitat Autònoma i Mundet, i d'aquí baixar en vertical fins a Poblenou, on faria enllaç amb L8 direcció Besòs (i ignoro si L4 també, que ja posats no aniria geeeeeens malament).

Ara bé, l'única cosa que es farà és la de L8, a mig fer (ja que l'interessant hagués estat com a mínim arribar a Joanic i a molt estirar Glòries) i prou. I també caldrà veure quan s'inicien aquestes obres, doncs dubto molt que la Generalitat posi un euro a això tenint L9/L10 a mig fer.
Tanmateix crec que hagués destinat aquests diners a ampliar la infraestructura existent a la B-V o Ll-A fent quadriplicacions que no pas obrir via nova i seguir tenint els mateixos problemes.

Seguir creixent sense augmentar la capacitat (més trens) i l'eficiència (més ràpids) és fotre's un tir al peu, pero bueno, com sempre, "cada loco con su tema" :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 08/01/2017 20:20

A tot això, algú recorda fa moooolts anys (mitjans dels 80) que la idea original era portar la LL-A a Pl. Catalunya?


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 08/01/2017 22:06

Sanato ha escrit:A tot això, algú recorda fa moooolts anys (mitjans dels 80) que la idea original era portar la LL-A a Pl. Catalunya?
A través de la Gran Via, per un túnel paral·lel al de la L1? O a través de Sepúlveda o Floridablanca?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 08/01/2017 23:32

Si no mal recordo per el Paral·lel i aprofitant part dels túnels de l'aleshores inacabada línia 2, amb final a la Plaça Universitat.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 08/01/2017 23:34

Adolescent barceloní ha escrit:Sanato ha escrit:
A tot això, algú recorda fa moooolts anys (mitjans dels 80) que la idea original era portar la LL-A a Pl. Catalunya?

A través de la Gran Via, per un túnel paral·lel al de la L1? O a través de Sepúlveda o Floridablanca?
Crec que volien aprofitar el túnel de L2, construït el 1973 però sense servei fins el 1995, quan va començar a funcionar la L2. Realment tampoc hagués estat cap mala idea.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 08/01/2017 23:44

L'ampliació s'ha de fer a Hospital Clínic, ni a Sants ni a Plaça Catalunya, els dos llocs ja pots arribar amb el metro que connecten a Pl. Espanya.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 09/01/2017 6:42

Curiós; mai n'havia sentit a parlar, d'aquest projecte a través de l'actual L2...

Quant al projecte actual, hi ha motius per no obrir túnel amb el mètode tradicional (austríac??)? O el traçat ha de passar forçosament per sota d'edificis?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 10/01/2017 20:19

Granolleri ha escrit:Si no mal recordo per el Paral·lel i aprofitant part dels túnels de l'aleshores inacabada línia 2, amb final a la Plaça Universitat.
Téns raó, em sembla que anava per aquí

D'altra banda, la wikipedia en castellà encara contempla la possibilitat de la unió d'ambdues línies per Pl. Catalunya:
https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADne ... all%C3%A9s

Jo no ho veuria malament, si no fos per que la Plaça Catalunya ja deu tenir tot el subsòl ocupat


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 03/02/2017 9:02

Departamento de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña.

05/01/2017

Adjudicación

1.700.000,00 €

Proyecto básico de prolongación de la línea Llobregat - Anoia de Ferrocarriles de la Generalitat (FGC) entre las estaciones de Plaza España y Gracia, en Barcelona

10 meses

La prolongación de la línea Llobregat-Anoia, incluida como prioritaria en el Plan Director de Infraestructuras 2011-2020, mejorará y ampliará la cobertura en transporte público a la Nova Esquerra del Eixample, en una zona densamente poblada que, además, cuenta con diversos equipamientos de relevancia (como el Hospital Clínico o la Escuela Industrial). También favorecerá la conectividad ferroviaria del distrito de Gracia e incrementará la intermodalidad, ya que las nuevas estaciones facilitarán el intercambio con la L5, el tranvía -que ahora finaliza en la Plaza Francesc Macià sin conexión ferroviaria- y otras líneas de FGC. Con la prolongación quedarán conectadas las líneas Llobregat-Anoia y Barcelona-Vallès y los usuarios de la línea Llobregat-Anoia de FGC tendrán un acceso más directo hacia el centro de la ciudad, cuando ahora tienen que hacer transbordo en metro (L1 o L3 ). En total, se prevé beneficiar a más de 19 millones de viajeros anuales (incluidos los usuarios actuales de la Llobregat-Anoia), más de 68.000 usuarios al día. En paralelo, el proyecto pretende aumentar los usuarios en transporte público y reducir el uso del vehículo privado (hasta 9.000 usuarios día provendrían del vehículo privado) y, de este modo, contribuir a la descongestión del tráfico y la promoción de una movilidad sostenible.

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 91&cs=infr


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 20/01/2019 17:09

FGC allargarà la línia del Llobregat des de plaça Espanya fins a Gràcia a partir del 2020
L'enllaç permetrà connectar les línies del Baix llobregat-Anoia, amb les del Vallès sense necessitat de fer transbordament amb metro
per Redacció, 15 de gener de 2019 a les 16:08 |

Imatge
Detall sobre plànol e les dues estacions que s'enllaçaran | FGC
La línia R5 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre Manresa i la Plaça Espanya de Barcelona, que a partir del Baix Llobregat comparteix recorregut amb la línia R6 d'Igualada, i amb l'S8 des de Martorell, allargarà el seu recorregut fins a Gràcia en un projecte que està previst que es comenci a licitar el 2020, segons ha informat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en una visita als treballs que s'estan duent a terme sota la confluència dels carrers Balmes i Rosselló, i en què s'està eixamplant l'andana de l'estació de Provença en sentit Sarrià i Vallès.

L'enllaç entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia a Barcelona permetrà, també, la unió de la línia del Baix Llobregat-Anoia, per on transiten els trens de Manresa, i la del Vallès entre les dues estacions. La Generalitat té previst presentar aquest projecte en el transcurs de l'any 2019.



Actualment, la línia R5 de Manresa -i les R6 i S8- finalitzen el seu recorregut a la plaça Espanya de Barcelona, des d'on els usuaris han de fer transbordament a Metro o la xarxa d'autobusos per arribar al centre de Barcelona i a altres punts de la capital catalana. Amb la unió de les dues línies, la Generalitat pretén comunicar directament dues zones tan poblades com són el Vallès Occidental amb el Baix Llobregat, tot allargant l'entrada a la ciutat, també, del Bages i l'Anoia.

Imatge
Un tren de la xarxa de FGC. Foto: FGC.


La línia del Vallès

El conseller ha assegurat que a la Generalitat se li plantegen més "reptes de futur", com les obres d'actualització en la línia del Vallès, amb l'entrada en funcionament de nous trams de Terrassa i Sabadell; de 15 nous trens de manera progressiva -a partir del 2020- que fixaran la freqüència de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts.
https://www.naciodigital.cat/noticia/17 ... artir/2020



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 31/05/2019 21:09

La Generalitat encarrega la redacció del projecte constructiu per connectar els FGC del Vallès amb els del Baix Llobregat
El tram, de quatre quilòmetres, inclou tres noves estacions i compta amb un pressupost de 238 milions d'euros
per Redacció, 30 de maig de 2019 a les 14:59 |


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat a Infraestructures.cat la redacció del projecte constructiu de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 MEUR.

Les tres noves estacions seran Hospital Clínic, on es podrà fer l'intercanvi amb la línia 5 de metro; Plaça Francesc Macià, on es podrà enllaçar amb el Trambaix; Gràcia, on es podrà connectar amb la línia Barcelona-Vallès i Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.


El perllongament de la línia Llobregat-Anoia està inclòs en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 com a actuació prioritària i ampliarà la cobertura de transport públic a la Nova Esquerra de l'Eixample.
https://www.naciodigital.cat/sabadell/n ... sotaamplia



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”