Canvis teleindicadors trens i megafonies Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Re: R2 BARCELONA

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 16/09/2013 16:32

albert28 ha escrit:
Guigui ha escrit:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.

Algú ho pot corroborar?
Ho he vist ja en diverses 451 i algun civia.

Per cert els 449 si en duen teleindicadors del tipus R11 BARCELONA
Jo també ho he vist, i també he vist, amb el tren sentit Barcelona al teleindicador hi posava Sant Vicenç de Calders ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 16/09/2013 16:49

raulitinbcn ha escrit:
albert28 ha escrit:
Guigui ha escrit:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.

Algú ho pot corroborar?
Ho he vist ja en diverses 451 i algun civia.

Per cert els 449 si en duen teleindicadors del tipus R11 BARCELONA
Jo també ho he vist, i també he vist, amb el tren sentit Barcelona al teleindicador hi posava Sant Vicenç de Calders ...
Això segon que expliques es tracta d'un error, probablement de programació, mentre que el primer que mencionen és una nova manera de mostrar el nom.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 16/09/2013 17:55

Com a usuari esporàdic de l'R2 Sud, caldria plantejar-se com diferenciar els trens que paren a totes les estacions dels que van directes de Gavà a Sants. En tots dos casos diu "R2 BCN FRANÇ", i a l'estació de Gavà no hi han instal·lat pantalles així que no es pot saber. Quan arriba un tren a Gavà direcció Barcelona, és molt habitual veure passatgers que pregunten si el tren para al Prat o no. La situació es complica quan els trens van fora d'horari, més d'una vegada m'he trobat amb passatgers desconcertats en veure que el tren no s'aturava a Viladecans, ja que en comptes d'agafar el seu tren havien agafat el tren anterior que anava amb retard.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 16/09/2013 20:18

Han començat a implantar els teledindicaros amb la "RXX i (Destinació)" a les 448R. Avui n'he vist vàries amb aixó.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 16/09/2013 20:36

Sagrerenc ha escrit:Com a usuari esporàdic de l'R2 Sud, caldria plantejar-se com diferenciar els trens que paren a totes les estacions dels que van directes de Gavà a Sants. En tots dos casos diu "R2 BCN FRANÇ", i a l'estació de Gavà no hi han instal·lat pantalles així que no es pot saber. Quan arriba un tren a Gavà direcció Barcelona, és molt habitual veure passatgers que pregunten si el tren para al Prat o no. La situació es complica quan els trens van fora d'horari, més d'una vegada m'he trobat amb passatgers desconcertats en veure que el tren no s'aturava a Viladecans, ja que en comptes d'agafar el seu tren havien agafat el tren anterior que anava amb retard.
D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 16/09/2013 21:15

albert28 ha escrit:D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.
I això passa a estacions "secundàries"? Com que no he viscut aquesta experiència, ni tan sols a aquest tipus d'estacions, sembla ser de quan jo estic tot funciona... No vull crear un estat d'enveja a vosaltres, però això em passa. :o



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 16/09/2013 21:31

Renfe445 ha escrit:
albert28 ha escrit:D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.
I això passa a estacions "secundàries"? Com que no he viscut aquesta experiència, ni tan sols a aquest tipus d'estacions, sembla ser de quan jo estic tot funciona... No vull crear un estat d'enveja a vosaltres, però això em passa. :o
R4: Cornellà, St. Joan, St. Feliu i segur de moltes de la R4 que a sobre sigui un sentit o l'altre hi han trens que no s'aturen a totes les estacions. No en conec de més degut a poques o ninguna vegades he anat.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 16/09/2013 22:19

Mako448 ha escrit:Han començat a implantar els teledindicaros amb la "RXX i (Destinació)" a les 448R. Avui n'he vist vàries amb aixó.
Jo he llegit a una 447, R16BARCELONA (apretat al màxim)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 16/09/2013 22:51

Guigui ha escrit:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.
Jo vaig veure diumenge, sobre les 17:00, un tren (també a Passeig de Gràcia) indicant això. No recordo si era d'un pis o de dos.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 16/09/2013 23:38

albert28 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
albert28 ha escrit:D'això passa a moltísimes estacions, i si tens sort que ho diuen per megafonia és el teu dia de sort. Sembla mentida no puguin posar ni tan sols un teleindicador dins l'edifici de viatger tan sols.
I això passa a estacions "secundàries"? Com que no he viscut aquesta experiència, ni tan sols a aquest tipus d'estacions, sembla ser de quan jo estic tot funciona... No vull crear un estat d'enveja a vosaltres, però això em passa. :o
R4: Cornellà, St. Joan, St. Feliu i segur de moltes de la R4 que a sobre sigui un sentit o l'altre hi han trens que no s'aturen a totes les estacions. No en conec de més degut a poques o ninguna vegades he anat.
A la R3 és molt freqüent. Estacions com per exemple Balenyà-Tona-Seva, o Figaró, estacions on es fan encreuaments, un tren es para per deixar passar al que puja, però el que puja té parada i recull passatge, i el que baixa no, i molta gent no sap perquè aquell tren que està allà aturat, no obre les portes, perquè no hi ha rètols lluminosos indicatius, o falla la megafonia, etc...
Perdó per l'off-topic.
:topic


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 16/09/2013 23:58

I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 17/09/2013 9:50

A l'inici de l'època FGC als ferrocarrils de Catalunya (actual Metro del Vallès), a les estacions hi havia uns senzills però eficaços rètols amb el nom de totes les possibles destinacions. Al costat de cada destinació hi havia un llum taronja que s'encenia en funció de la destinació del tren. A sota de tot hi havia un altre llum intermitent amb el rètol SEMIDIRECTE. Tot això abans de les pantalles digitals. Algú té alguna foto d'aquests indicadors?

Tant costaria implementar un sistema d'informació d'aquestes característiques (cost d'implantació i manteniment) per a aquestes estacions on passen aquests dubtes?? O això o reforçar adequadament la megafonia.

Quan hi havia personal a totes les estacions els viatgers estaven més ben informats i sense tants gadgets tecnològics que a la més mínima es queden fora de servei o, encara pitjor, informen malament.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 21/09/2013 23:56

genissimon ha escrit:A les estacions hi havia uns senzills però eficaços rètols amb el nom de totes les possibles destinacions. Al costat de cada destinació hi havia un llum taronja que s'encenia en funció de la destinació del tren. A sota de tot hi havia un altre llum intermitent amb el rètol SEMIDIRECTE.
Jo prefereixo els panells que feien clac-clac (els de BCN-Sants).

Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 22/09/2013 0:52

oriolp13 ha escrit:I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.
Aixó segons quina estació. A Arc de Triomf es diu. Per exemple: R3 Puigcerdà Via 1 Té parada a Barcelona-LaSagrera-Meridiana, Barcelona-SantAndreuArenal, Barcelona-Torre delBaró, Mollets-SantaRosa, Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Sant Quirze de Besora, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Fresser, Plànoles, Toses, La Molina i Urtx-Alp. O... R4 Manresa Via 1 No para a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses ni Castellbell i el Vilar-Monistrol deMontserrat.
Renfe445 ha escrit:Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.

Diràs com TMESA. Tusgsal l'utilitza per indicar el municipi o per on passa en el cas dels nitbus.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 22/09/2013 11:59

sag470 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.
Aixó segons quina estació. A Arc de Triomf es diu. Per exemple: R3 Puigcerdà Via 1 Té parada a Barcelona-LaSagrera-Meridiana, Barcelona-SantAndreuArenal, Barcelona-Torre delBaró, Mollets-SantaRosa, Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Sant Quirze de Besora, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Fresser, Plànoles, Toses, La Molina i Urtx-Alp. O... R4 Manresa Via 1 No para a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses ni Castellbell i el Vilar-Monistrol deMontserrat.
Renfe445 ha escrit:Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.

Diràs com TMESA. Tusgsal l'utilitza per indicar el municipi o per on passa en el cas dels nitbus.
Just ahir vaig tornar a passar i ja torna a dir les estacions on no para. Hauràn actualitzat la megafonia. Ho fa en l¡ordre que comentes tu també.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 22/09/2013 14:00

sag470 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:I abans encara la megafonia (a les estacions on n'hi ha) deia a les estacions on no tenia parada (almenys a la R3), però des del canvi de megafonia es limita a dir-ne la destinació i la via només.
Aixó segons quina estació. A Arc de Triomf es diu. Per exemple: R3 Puigcerdà Via 1 Té parada a Barcelona-LaSagrera-Meridiana, Barcelona-SantAndreuArenal, Barcelona-Torre delBaró, Mollets-SantaRosa, Parets del Vallés, Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Manlleu, Torelló, Sant Quirze de Besora, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Fresser, Plànoles, Toses, La Molina i Urtx-Alp. O... R4 Manresa Via 1 No para a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses ni Castellbell i el Vilar-Monistrol deMontserrat.
Renfe445 ha escrit:Crec que els trens que tenen els teleindicadors de LEDs tenen la capacitat de fer scrolling per mostrar la destinació completa en lloc de fer missatges SMS o (això en tots els panells, tant com de matriu de punts i LEDs) fer com a TUSGSAL: posar, per exemple, "LÍNIA n" on "n" és el número de línia en un display, i en l'altre la destinació.

Diràs com TMESA. Tusgsal l'utilitza per indicar el municipi o per on passa en el cas dels nitbus.
Dic com TUSGSAL perquè la pantalla és dinàmica.

No sé si m'entens. TMESA és de Terrassa, potser?



Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Diumenge 22/09/2013 23:32

Guigui ha escrit:L'altre dia vaig veure a Pg. de Gràcia un 451 amb els laterals que indicaven "R2 BARCELONA". No em vaig fixar si els frontals també ho deien, per això tinc la reserva de si incorporar-los a la llista o no.

Algú ho pot corroborar?
Des de Juliol, molts R2 Sud van passar de ser "R2 EST. FRANÇ" a "R2 BARCELONA". Primer em vaig fixar en els Civia, l'altre dia vaig poder veure un 451.
Em pregunto si ja haurà causat alguna confusió; tot i que evita la pregunta de "aquest tren va a França?"

Curiosament, vaig veure una doble compo de 451. La de cua marcava "R2 St Viçenc" i la davantera "R2 Barcelona"



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 23/09/2013 0:18

Renfe445 ha escrit:TMESA és de Terrassa, potser?
Sí. De fet, TMESA vol dir Transports Municipals d'Egara, S.A.. Egara era el nom que tenia Terrassa a l'època dels romans.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 07/11/2013 19:52

No seria millor posar, en comptes de R1, R2..., posar 1, 2:

Per exemple:

R1 MAÇANET

quedaria

1 MAÇANET

Un estalvi d'un caràcter, però pot ser que un caràcter valgui molt :)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 25/03/2014 16:43

Diumenge passat, a La Sagrera, em disposo a agafar un R3 en direcció Vic. Hi entro, des del Metro, i llegeixo a la pantalla informativa "3 cotxes de cap / 3 coches de cabeza". Molt bé, donat que el tren hi entrarà des d'on jo he accedit a l'andana, he d'anar més aviat cap a l'altre extrem, que és on quedaran els "cotxes de cap". Recorro tota l'andana cap l'altre extrem. Arriba l'hora, veig una 447 que entra a l'estació moooooolt lentament (sospitós, si s'havia de recòrrer tota l'andana), i quan hi han entrat 3 cotxes les meves sospites es confirmen: no hi ha cap cotxe més, el tren és curt, i s'ha quedat aturat al final de l'andana.

És a dir, que sí, que molt bé, calia entrar als "3 cotxes de cap"... però perquè eren els únics que hi havia! I em vaig haver de recòrrer (una mica apressat) tota l'andana, bé, tota fins el primer cotxe, novament a l'inrevès.

A la tornada, agafava un R3 semidirecte que passava per Vic a les 12:59 per la via 1, mentre que a la via 2 (corresponent a una altra andana) esperava amb els motors ja en marxa un altre R3 que sortia a les 13:07, en aquest cas amb parada a totes les estacions.

Doncs bé, primer van anunciar "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 1, té parada a totes les estacions menys (i una tirallonga inacabable, clar)". Un minut més tard: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 2"... Un minut després: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 1, té parada a totes les estacions menys (...)". Després: "R3 L'Hospitalet de Llobregat, via 2", i així fins que va arribar el meu R3 i vaig marxar d'allà. Per qui no domini gaire els trens, però, pot suposar un autèntic embolic. No podrien afegir "R3 semidirecte", o qualsevol altre terme que ajudés a desambiguar?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”