Curiositat web de rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Curiositat web de rodalies

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 22/09/2012 22:06

Acabo de veure que al web de Rodalies, quan busques els horaris entre dues estacions, et calcula quan estalvies utilitzant el tren en comparació del cotxe.

Un exemple de St. Joan Despí a Sants:
Beneficis per al medi ambient i per a la salut
Gràcies per utilitzar el transport públic en comptes del cotxe

[simbol] estalvies 0,83 litres de gasolina.
[simbol]estalvies 28,52 dies d'energia d'una bombeta encesa.
[simbol]no emets 1,90 kg de diòxid de carboni (CO2), que contribueixen al canvi climàtic.
[simbol]no emets 6,38 g d'òxids de nitrogen (NOx), que poden provocar malalties respiratòries.
[simbol]no emets 0,46 g de partícules en suspensió (PM10), que poden provocar malalties cardiovasculars.
[simbol]i no caldrien 42 arbres per absorbir, en un dia, el (CO2) emès pel cotxe.

Com s'han calculat aquestes dades?

Comparativa dels factors de consum i d’emissió de CO2, NOx i PM10
[aqui va una gràfica de la comparació]



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 22/09/2012 23:00

Suposu que ho fa a partir dels quilòmetres

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 22/09/2012 23:37

El cercador Mou-te informarà dels beneficis ambientals de viatjar en transport públic

El cercador de rutes a Internet Mou-te amb transport públic per Catalunya (http://mou-te.gencat.cat/) incorporarà a partir d’ara una nova funcionalitat per calcular els beneficis mediambientals d’utilitzar el transport públic enlloc del cotxe per a un trajecte determinat. El Mou-te és una eina per integrar tota l’oferta de transport públic que opera dins del territori català.

Quan se seleccioni l’origen i la destinació i es consulti el resultat, el cercador indicarà l’estalvi energètic i de contaminats atmosfèrics que representa fer el trajecte en transport públic respecte viatjar en transport privat. A més s’ofereix informació sobre certs indicadors ambientals: l’estalvi de benzina, l’estalvi d’energia, les emissions de CO2, d’òxids de nitrogen (NOx), i de partícules en suspensió (PM10) i la quantitat d’arbres necessària per absorbir el CO2 generat.

També ofereix unes recomanacions bàsiques sobre els beneficis per a la salut que comporten els desplaçaments a peu i en bicicleta combinats amb el transport públic.

Aquesta nova funcionalitat també es podrà consultar des de la plataforma mòbil del Mou-te (gencat.mobi/mou-te) en una versió més simplificada. Rodalies de Catalunya (http://www.gencat.cat/rodalies) també incorporarà aquesta funcionalitat i mostrarà els beneficis per al medi ambient que comporta utilitzar el tren enlloc del cotxe.

El Mou-te informa sobre les dades que aporten els diferents organismes titulars dels serveis públics de transports i els operadors del sistema. El cercador ofereix diverses rutes de transport multimodals en funció dels criteris especificats de cerca, considerant tant el transport públic urbà com l’interurbà i els trams a realitzar a peu tant per arribar al punt més proper de transport públic com per efectuar els intercanvis entre els modes de transport. També permet obtenir la informació actualitzada dels horaris, les línies de transport, les incidències o les afectacions al servei.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=162249



elliotfern
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: elliotfern » Dimarts 15/01/2013 8:43

Després d'una recerca pel fòrum crec que aquest és el fil que més relació té amb el que vull plantejar. Acabo de veure al web de rodalies que han incorporat dins del cercador d'horaris el cost del bitllet pel trajecte que has sol·licitat. Em sembla una informació molt útil, a més, des d'uns mesos enrere ja es podien cercar trajectes entre rodalies i regionals, cosa que li dóna més utilitat al web. Però no creieu que seria encara molt més útil poder comprar els bitllets online? O fins i tot, poder comprar els bitllets per recorreguts entre rodalies + regionals a les màquines d'autovenda que tenim instal·lades a quasi totes les estacions del nucli de rodalies?

Suposo que el que estic demanant és super super complicat i que ningú a Renfe operadora està "por la labor".... :(



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 15/01/2013 16:29

elliotfern ha escrit:Però no creieu que seria encara molt més útil poder comprar els bitllets online? O fins i tot, poder comprar els bitllets per recorreguts entre rodalies + regionals a les màquines d'autovenda que tenim instal·lades a quasi totes les estacions del nucli de rodalies?
Tal i com està muntat actualment, veig inviable la venda per internet doncs els hipotètics billets emesos per aquest canal de venda no serien magnètics i, per tant, obligaria al viatger a passar per taquilla perquè li obrissin el torniquet. A mig termini no ho veuria malament doncs a La Corunya existeien torniquets i aquests són capaços de llegir els codis de barres -clàssic i "bidi"- dels bitllets regionals, tant el format IATA (és a dir, el clàssic allargat dels que es venen a taquilla per a trens amb reserva) com en format DIN A4. Seria qüestió d'habilitar el lector sense contacte de les cancel·ladores perquè siguin capaços de llegir el codi de barres del bitllet. Ja de pas, es podria habilitar aquesta opció per als viatgers amb la tarifa "Combinado Cercanías" (*) perquè puguin accedir directament al tren sense treure el billet a preu zero a taquilla o màquina autovenda tal i com es fa actualment.

En canvi, la segona proposta no tan sols és convenient sinó que sóc el primer en no entendre perquè no es fa. Només caldria suprimir les tres tarifes existents als serveis regionals (Regional, Regional Exprés, "Media Distancia") i unificar-la en una de sola. I fent servir només les autovendes actuals del servei de rodalia de Barcelona, a les autovendes de Regionals només ho implantaria a les estacions on hi siguin i mentre duri la vida útil d'aquestes a fi d'amortitzar-les, un cop s'acabi la vida útil d'aquestes implantar només les actuals de rodalia.

(*)Aquesta tarifa dóna dret a fer servir de manera gratuïta els serveis de Rodalia de Barcelona -així com tots els altres nuclis de Rodalia a Espanya- per aquells viatgers que agafen un tren de llarga distància o alta velocitat -excepte AVANT- tres hores abans de la sortida del tren de l'estació d'inici del viatge i tres hores després de l'arribada del tren a l'estació de destinació, per a qualsevol tarifa.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”