FGC Provença-La Pedrera?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

FGC Provença-La Pedrera?

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/08/2013 23:35

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/08/ ... a-pedrera/

FGC vol canviar el nom de l’estació per Provença-La Pedrera

Actualitzat el 11.08.2013 a les 19:32

Ferrocarrils ha demanat a l'Autoritat del Transport Metropolità canviar el nom de l'estació de Provença pel de Provença-La Pedrera, tenint en compte la proximitat. A més, volen que l'estació es decori evocant l'edifici modernista. FGC també oferirà a empreses privades incorporar el seu nom als de les estacions de la línia del Vallès. La companyia també vol batejar els nous trens amb els noms dels municipis per on passa, com Barcelona, Sant Cugat o Rubí. Els ingressos de FGC per publicitat han augmentat més d'un 25% en dos anys.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 11/08/2013 23:47

metring ha escrit:FGC també oferirà a empreses privades incorporar el seu nom als de les estacions de la línia del Vallès.
Què passa, que podríem veure estacions estil "Sol-Vodafone" aquí també? Amb el que porta actualitzar toooots els plànols... només per esponsoritzar una estació. Que són ingressos? Sí... Però no és el mateix dir "Baixo a Les Planes" que dir "Baixo a Volkswagen-Les Planes" o "Qatar Airways-Les Planes"...

En batejar els trens, sí, com a la Llobregat-Anoia, em sembla bé. Però en batejar estacions... A veure, si em diuen que el que faran es posar publicitat de X o de Y, val, aquí em sembla bé. Però casos com "Sol-Vodafone"... no.

I suposo que estareu d'acord amb mi en què els noms de les estacions no s'haurien d'esponsoritzar.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/08/2013 23:51

Si, però en aquest cas concret, no diu que La Pedrera esponsoritzi l'estació, sinó que volen aprofitar la tirada d'aquest edifici emblemàtic per afegir el seu nom, encara que a la notícia també mencioni lo de buscar patrocinadors per a estacions. Aquest ja és un tema sobre estacions que haurien o no de tenir un nom d'un edifici important que no té que ser necessàriament comercial.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 12/08/2013 0:04

metring ha escrit:Si, però en aquest cas concret, no diu que La Pedrera esponsoritzi l'estació, sinó que volen aprofitar la tirada d'aquest edifici emblemàtic per afegir el seu nom, encara que a la notícia també mencioni lo de buscar patrocinadors per a estacions. Aquest ja és un tema sobre estacions que haurien o no de tenir un nom d'un edifici important que no té que ser necessàriament comercial.
En aquest cas, canviar el nom de l'estació per "Provença-La Pedrera" és una decisió correcta i que em sembla bé. El meu comentari va més per estacions esponsoritzades... Que es posa publicitat a l'estació? D'acord. Però posar un "sponsor" al nom tipus "Sol-Vodafone" no.

Posar noms de llocs emblemàtics a les estacions no és esponsoritzar (posar "La Pedrera" no és fer publicitat donat el caire turístic de l'edifici). És més, si han de canviar el nom d'alguna estació per posar-li el nom d'algun lloc emblemàtic, endavant! Però "sponsors" no.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 12/08/2013 1:29

Provença-La Pedrera? Quina barbaritat!!!
Però si ni tan sols està a la vora de la Pedrera, que queda a més de 400 metres de distància. Tanta tonteria per posar-li un nom turístic, i en canvi són incapaços d'unificar el nom de l'estació de FGC i la del metro, que crea una enorme confusió entre la gent.

De vegades als "llestos" dels departaments de màrqueting d'aquestes empreses caldria donar-los un pic una pala perquè deixessin de donar pel sac al personal. O si no, fem-ho bé i posem a totes les estacions noms més atractius pels turistes. Per exemple, podrien posar els següents noms: Pl. Catalunya - Sagrada Família, Provença - Sagrada Família, Gràcia - Sagrada Família, etc. Així, una rere l'altra, que la Sagrada Família dóna atrau turisme. I les estacions de Sabadell i Terrassa es podrien dir Terrassa-Andorra i Sabadell-Cerdanya. Posats a fer animalades, fem-les ben fetes.

Potser algú hauria de recordar-los a FGC a què s'haurien dedicar: a operar línies de transport públic i no a prendre el pèl a la gent.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 12/08/2013 2:15

Jo també hi estic en contra. L'estació de la Provença si hagués de tenir un nou nom hauria d'ésser Diagonal i no l'horterada de Provença-La Pedrera, ja que en comptes d'ajudar seria mortal pels turistes, que acabarien fent transbords de metro a FGC per acabar en una estació més llunyana respecte la Pedrera que, per exemple, Diagonal de Metro.
A part d'això, no entenc el perquè d'escollir el nom de la Pedrera, amb la gran quantitat de llocs emblemàtics que hi ha per la zona. No creieu que per aquí hi ha hagut alguna mena de pressió o algun maletí? Em sembla estranya, massa estranya aquesta petició de canvi de nom... :?



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 12/08/2013 8:47

Hasta eso entiendo que quisieran esponsorizar los nombres de las estaciones porque genera ingresos (no por eso me parece bien), pero ¿La Pedrera?
Ya se ha dicho todo, no queda ni cerca de la Pedrera, ni tiene ningun sentido estar cambiándole el nombre a la estación de FGC cuando seguimos con ese despropósito que es que esa estación tenga dos nombres. Si se lo cambian, que lo cambien a Diagonal-Provença, eso al menos tendría sentido y evitaría confusiones al unir por fin los dos nombres de esa estación. O si estan empeñadísimos en tener el Metro La Pedrera pues idem, al menos que le cambien el nombre a la parada de Metro, que es la que sí queda al lado de la Pedrera (otra vez, no que yo piense que hace falta).

Yo pienso redactar una carta a los principales diarios dándoles mi opinión al respecto, y os sugeriría que hagais lo mismo, a ver si entre unos cuantos hacemos ruido como para que se dejen de tonterías.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 12/08/2013 8:57

Segurament vulguin ampliar el número de validacions fent que els turistes agafin FGC per anar a La Pedrera al veure-ho en el plànol i no agafin el metro, que cau molt més a prop.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 12/08/2013 8:59

Por cierto, yo creo que lo que pretenden con esto no es más que llenar los trenes entre Pl. Catalunya y Provença sacando tajada a los turistas. Así, todos los guiris que vayan de Pl. Catalunya a la Pedrera dirán "ah mira, hay una parada que se llama Pedrera, vamos a ir ahí y no a Diagonal", y tomarán los FGC en ese tramo que tan poca gente usa. Que forma más rastrera de querer quitarle los viajeros al metro pa vender unos cuantos billetes sencillos más.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 12/08/2013 9:59

Estaria be que tant la de TMB com la de FGC es diguin La Pedrera, traient Diagonal i Provença, simplement La Pedrera. Seria una bona manera d'unificar els noms, deixant el nom d'un edifici emblematic, igual que a Sagrada Família.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/08/2013 11:58

alf_ ha escrit:Por cierto, yo creo que lo que pretenden con esto no es más que llenar los trenes entre Pl. Catalunya y Provença sacando tajada a los turistas. Así, todos los guiris que vayan de Pl. Catalunya a la Pedrera dirán "ah mira, hay una parada que se llama Pedrera, vamos a ir ahí y no a Diagonal", y tomarán los FGC en ese tramo que tan poca gente usa. Que forma más rastrera de querer quitarle los viajeros al metro pa vender unos cuantos billetes sencillos más.
Totalmente de acuerdo, encima que queda más lejos, venderla como si casi pudieran entrar en La Pedrera, al estilo Hospital de Sant Pau! :nono



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 12/08/2013 12:23

Jo tinc unes propostes, Gorg-Pavelló Olímpic, Collblanc-Camp Nou, Passeig de Gracia-Casa Batllo i Liceu-Les Rambles que us semblen les meves propostes de canvis de nom a les estacions.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 12/08/2013 12:27

Els noms han de ser fàcils de recordar. Si ho compliquem amb màrqueting de via estreta, deixem-ho estar.

I, per cert, "Les Rambles" no existeix en cap nomenclàtor oficial. I tant la Rambla com el Camp Nou són accessibles des de vàries estacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 12/08/2013 13:03

trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes, Gorg-Pavelló Olímpic, Collblanc-Camp Nou, Passeig de Gracia-Casa Batllo i Liceu-Les Rambles que us semblen les meves propostes de canvis de nom a les estacions.
Jo ficaria Gorg-Casa meva
:) :) :) :) :) :) :) :) :)



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dilluns 12/08/2013 20:51

Pffffff sembla una idea de TMB. Si fan això aconseguiran col.lapsar encara més aquesta estació amb tots els turistes que, enganyats, utilitzaran FGC en comptes de la L3, que sembla l'opció més lògica. I amb una mica de mala sort ho ompliran tot de publicitat i es carregaran una estació histórica que cal preservar de totes totes.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 13/08/2013 9:26

I a sobre des de FGC justifiquen la mesura per guiar millor els turistes i evitar confusions. Quin cinisme, i quina pova vergonya.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 13/08/2013 14:55

A mi no em sembla una mala idea. Que alguna estació tingui a més a més una referència de l'exterior ho trobo bé.
Als que us queixeu, us heu deixat les estacions de Europa-fira i no se si es Sant Josep - Ciutat de la justícia.
Com altres heu dit també estic en contra de canviar el nom d'una estació per el nom d'una empresa com fan a Madrid.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 13/08/2013 15:52

gatvell ha escrit:A mi no em sembla una mala idea. Que alguna estació tingui a més a més una referència de l'exterior ho trobo bé.
Als que us queixeu, us heu deixat les estacions de Europa-fira i no se si es Sant Josep - Ciutat de la justícia.
Com altres heu dit també estic en contra de canviar el nom d'una estació per el nom d'una empresa com fan a Madrid.
Mira, se podría entender si todo el intercambiador pasara a tener un nombre unificado que incluya la Pedrera, Diagonal-Pedrera o Provença-Pedrera. Lo que es un despropósito es que este cambio solo vaya a afectar a la estación de FGC, no la de Metro, cuando es esta última la que sí puede tener como referencia al exterior la Pedrera, igual que ocurre con la Sagrada Familia o el Hospital de Sant Pau, y no la de FGC, que es la que hoy en día se llama Provença y queda a casi medio kilómetro de la Pedrera. ¿Que clase de referencia es esa que queda a dos manzanas?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/08/2013 16:21

Part de la notícia de http://www.rubitv.cat/20130813/4781/fgc ... om-de-rubi

Enric Ticó també ha explicat altres novetats relacionades amb el món d'FGC. Una d'elles té a veure amb el canvi de nom de l'actual estació de Provença. FGC ha demanat a l'Autoritat del Transport Metropolità que l'estació barcelonina passi a anomenar-se 'Provença-La Pedrera', aprofitant la proximitat de la parada de ferrocarril amb aquest monument. Pel president d'FGC, Enric Ticó, 'es tracta de customitzar el nom de les estacions i d'aprofitar la proximitat per captar el turista. Fer més humana la nostra xarxa' :roll: . Segons Ticó, aquesta iniciativa no persegueix un objectiu recaptatori, sinó pensar en l'usuari. A més del canvi de nom, l'estació també es redecoraria amb imatges de La Pedrera.

Una altra de les noves propostes de la companyia té a veure amb l'augment d'ingressos publicitaris. L'empresa té sobre la taula un projecte que preveu oferir a les empreses incorporar el seu nom al de l'estació, tal com ja ha fet el Metro de Madrid amb l'estació Vodafone Sol. Fa un any, FGC ja va fer una prova pilot a Sarrià, amb una estació decorada amb el nom de Sanitas Sarrià. Aquesta estratègia comercial va suposar uns ingressos xifrats en 40.000 euros.

Lo de pensar en el usuari, serà per tal que faci més exercici, per arribar a la Pedrera, oi? :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/08/2013 16:32

Dir "pensar en el turista" i "fer més humana la xarxa", tan sols separat per un punt i seguit, és ser molt curt de mires i no tenir ni punyetera idea de les necessitats d'una xarxa de transport públic centrada en l'usuari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”