Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Entrada Autor: wefer » Divendres 07/03/2014 1:03

Què? Intercanviar parts del recorregut de L3 i L4? Això faria que perdéssim el principal atractiu de la xarxa de metro de Barcelona, que és la de ser la única del món amb una línia de metro en espiral: la L4, cosa que es potenciarà quan es faci l'últim tram fins a Sagrera :)

Seriosament: el recorregut de la L4 és un autèntic despropòsit sense cap mena de sentit, fruit de la improvisació al llarg del temps que ha fet que es vagi ampliant sense un objectiu concret. En els seus inicis estava prevista com una línia circular, i al final ha acabat convertida en un nyap indescriptible.
Ara, però, ja seria prohibitivament car esmenar-ho.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 07/03/2014 1:11

^^¿Com l'anaven a fer circular? ¿Tancant per La Pau-Sagrera-Guinardó, o algo així?
trensmat ha escrit:Para algunos sera una buena idea para algunos y para otros como los estudiantes de la Zona Universitaria norte les perjudicara porque se les corta la conexión directa con la estación de Sants.
¿Zona Universitaria norte te refieres a Mundet? Para ir a Mundet no se por qué hay que bajar en Sants, si todos los cercanías y regionales paran en Pg.Gràcia o Pl.Catalunya.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 07/03/2014 2:23

^¿Com l'anaven a fer circular? ¿Tancant per La Pau-Sagrera-Guinardó, o algo així?
El pla de metros de 1966, preveia que las línies 3 i 4 fosin circulars.

Aixi doncs la L4 tenía que pasar per Fabra i Puig, i anar a Maragall.
El tram Maragall -Via Julia-Trinitat no estava previst.

En quan a la L3, el tram Maria Cristina-Zona Universitaria, formava part de la nonata Línia VI que practicament creuava tota la Diagonal, si be "provisionalment" es va enllaçar amb la L3, situació que ha quedat com a definitiva.

A 1971 es va fer un altre pla de metros doncs l'anterior no preveia l'expansió cap altres poblacions de l'Area Metropolitana, per lo que el pla 1966 va quedar obsolet.
Fitxers adjunts
img082.jpg
img082.jpg (113.72 KiB) Visualitzat 4316 cops



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 07/03/2014 12:16

wefer ha escrit:Què? Intercanviar parts del recorregut de L3 i L4? Això faria que perdéssim el principal atractiu de la xarxa de metro de Barcelona, que és la de ser la única del món amb una línia de metro en espiral: la L4, cosa que es potenciarà quan es faci l'últim tram fins a Sagrera :)

Seriosament: el recorregut de la L4 és un autèntic despropòsit sense cap mena de sentit, fruit de la improvisació al llarg del temps que ha fet que es vagi ampliant sense un objectiu concret. En els seus inicis estava prevista com una línia circular, i al final ha acabat convertida en un nyap indescriptible.
Ara, però, ja seria prohibitivament car esmenar-ho.
Ahora es el Metro que tiene el problema de no poder cambiar su recorrido, serían dos ojos de la cara para un resultado poco satisfactorio. El Metro creció sabiendo a donde se quería llegar, el problema es que nunca se tuvo un proyecto para la parte central, donde ahora hay intercambiadores problemáticos a la espera de dar con alguna solución.

Yo recuerdo leer una buena propuesta aquí en el foro, que consistía en dejar la L4 en Barceloneta-Trinitat Nova, y el resto del recorrido de la L4 hacerlo parte de una línea circular que use otros tramos de vías, al estilo de la Circle Line Londinense. La Pau-La Sagrera la prologación de la L4, Sagrera-Maragall compartido con L5, Maragall-Joanic con la L4, Joanic-Gràcia-Francesc Macià-Maria Cristina hacerlo nuevo, y desde Maria Cristina compartir con la L3 hasta Drassanes, y por ahí un tramo nuevo hasta Barceloneta. También decía esa propuesta de a la "vieja" L4 hacerle un pequeño ramal Barceloneta-EdF. A mi me parecería una solución mucho más acertada, sustituyendo a la L8 en el tramo donde se debería de prolongar, y creando una línea circular que fuera atractiva de usarse. Tampoco se necesitaría muchísima obra nueva, pero seguramente no habría interés de empezar a hacer que los Metros compartan vías siendo de líneas diferentes (aunque la L9 es un precedente).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 07/03/2014 14:54

La verdad es que en los metros de Barcelona y Madrid hay una reticencia muy irracional a todo lo que no sea 1 tunel=1 línea y todo igual de principio a fin. Con la de ejemplos que hay en el mundo, el de Londres es de los mas extremos con la cantidad de bifurcaciones que tiene y con frecuencias altísimas. Bueno y sin ir mas lejos, el metro del Vallès en el tramo Pl.Catalunya-Gracia va cada 2 minutos.

Aqui ya solo hay que ver la chapuza de la megafonia en Bon Pastor: vengas de donde vengas siempre dice: "pròxima estació Bon Pastor, enllaç amb línia 9 i línia 10" y peor aún, en Sagrera tambien lo dice, como si sirviera de algo enlazar L9 y L10 en Sagrera. Recuerdo esa línea circular que se propuso cerrando el círculo por Sants-Estació, Fc.Macià i Joanic, y recuerdo tambien 2 propuestas mias para las horas de entrada y salida de las universidades: 35 Zona Universitaria-Sagrera y 32 Zona Universitaria-Clot por Poble Sec.



artanenc
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: artanenc » Dissabte 08/03/2014 19:00

Hola de nou,

Aquesta "proposta que es va fer un dia" de L4 circular va ser la meva primera aportació al fòrum. Malauradament no va tenir resposta i no vaig tornar a participar, tot i que us he seguit llegint. Veure que, després de tant temps, dos foraires se'n recorden m'afalaga.

Salut a tots!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 24/09/2014 20:42

Li podeu canviar el titol? Es que sino un es torna mico buscant aquest fil, el títol correcte seria: Intercanvi L3-L4 a Passeig Colom



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”