Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: INAT: Metro Maps

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 27/08/2015 1:10

Adolescent barceloní ha escrit:Com ja t'han dit, fóra bo que posessis el Tram. El mapa està molt bé, això sí.
Estic d'acord, a més, m'agrada més aquest mapa que els de debò de TMB o de la xarxa ferroviària de RENFE o FGC, el mapa de'n Renfe445 està molt xulo, i me'n fa nostàlgia, me'n recorda com si ja la xarxa d'avui fòs de fa temps, no sé si m'explico bé, i almenys indica bé els rius, però no entenc tant com el mapa de'n Renfe445 o els originals perquè en els mapes metropolitans de Barcelona mai surten l'estació de Castelldefels i l'estació Platja de Castelldefels, son d'una zona i no surten.

no li veig el sentit!!!!!!!!!!! :emprenyat


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/08/2015 1:51

Adolescent barceloní ha escrit:Com ja t'han dit, fóra bo que posessis el Tram. El mapa està molt bé, això sí.
El mapa se vería horroroso, demasiado compactado, y no armonizaría con el resto del conjunto.
La Avinguda Diagonal no es una perfecta de 45º respecto al plano horizontal. Quedaría algo achuchurrío.
Carlos González ha escrit: Estic d'acord, a més, m'agrada més aquest mapa que els de debò de TMB o de la xarxa ferroviària de RENFE o FGC, el mapa de'n Renfe445 està molt xulo, i me'n fa nostàlgia, me'n recorda com si ja la xarxa d'avui fòs de fa temps, no sé si m'explico bé, i almenys indica bé els rius, però no entenc tant com el mapa de'n Renfe445 o els originals perquè en els mapes metropolitans de Barcelona mai surten l'estació de Castelldefels i l'estació Platja de Castelldefels, son d'una zona i no surten.

no li veig el sentit!!!!!!!!!!! :emprenyat
Porque las estaciones están en el quinto pino. El mapa quedaría raro.

Permíteme hacer un paréntesis.
Carlos, no hace falta enfatizar ni meter un féstivus de signos de exclamación. Solamente poniendo "No li veig el sentit!", sin ni siquiera poner emoticonos ya queda bien. Yo lo entenderé igualmente. ;)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 27/08/2015 15:54

Renfe445 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Com ja t'han dit, fóra bo que posessis el Tram. El mapa està molt bé, això sí.
El mapa se vería horroroso, demasiado compactado, y no armonizaría con el resto del conjunto.
La Avinguda Diagonal no es una perfecta de 45º respecto al plano horizontal. Quedaría algo achuchurrío.
Carlos González ha escrit: Estic d'acord, a més, m'agrada més aquest mapa que els de debò de TMB o de la xarxa ferroviària de RENFE o FGC, el mapa de'n Renfe445 està molt xulo, i me'n fa nostàlgia, me'n recorda com si ja la xarxa d'avui fòs de fa temps, no sé si m'explico bé, i almenys indica bé els rius, però no entenc tant com el mapa de'n Renfe445 o els originals perquè en els mapes metropolitans de Barcelona mai surten l'estació de Castelldefels i l'estació Platja de Castelldefels, son d'una zona i no surten.

no li veig el sentit!!!!!!!!!!! :emprenyat
Porque las estaciones están en el quinto pino. El mapa quedaría raro.

Permíteme hacer un paréntesis.
Carlos, no hace falta enfatizar ni meter un féstivus de signos de exclamación. Solamente poniendo "No li veig el sentit!", sin ni siquiera poner emoticonos ya queda bien. Yo lo entenderé igualmente. ;)
Però continua no tenint sentit, per molt "horroros" (que jo no crec) que fos, que no surti el tramvia, ja que és un medi de transport precisament complementari al metro, i, per tant, que hauria de figurar en un mateix mapa amb aquest, i no un de separat (és més, entre TRAM i Renfe, jo dibuixaria abans el tram, ja que per desplaçaments urbans s'utilitza més que la Renfe).


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/08/2015 16:08

oriolp13 ha escrit:Però continua no tenint sentit, per molt "horroros" (que jo no crec) que fos, que no surti el tramvia, ja que és un medi de transport precisament complementari al metro, i, per tant, que hauria de figurar en un mateix mapa amb aquest, i no un de separat (és més, entre TRAM i Renfe, jo dibuixaria abans el tram, ja que per desplaçaments urbans s'utilitza més que la Renfe).
La Meridiana me ha salido perfecta. La Gran Via también. Si hago la Diagonal sería una especie de horror de línea de 45º-0º-45º-0º. Si lo hago de 22.5º la línea no quedaría armonizada con el resto del plano.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 28/08/2015 1:02

Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Però continua no tenint sentit, per molt "horroros" (que jo no crec) que fos, que no surti el tramvia, ja que és un medi de transport precisament complementari al metro, i, per tant, que hauria de figurar en un mateix mapa amb aquest, i no un de separat (és més, entre TRAM i Renfe, jo dibuixaria abans el tram, ja que per desplaçaments urbans s'utilitza més que la Renfe).
La Meridiana me ha salido perfecta. La Gran Via también. Si hago la Diagonal sería una especie de horror de línea de 45º-0º-45º-0º. Si lo hago de 22.5º la línea no quedaría armonizada con el resto del plano.
En el plano de Metro de TMB, el que tiene las calles y las zonas verdes de fondo, la Diagonal tiene su propio ángulo, aparte de las líneas horizontales, verticales y de 45º. Me parece un acierto total de dar a esa avenida tan emblemática su propio ángulo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/08/2015 1:08

Don Ramón ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Però continua no tenint sentit, per molt "horroros" (que jo no crec) que fos, que no surti el tramvia, ja que és un medi de transport precisament complementari al metro, i, per tant, que hauria de figurar en un mateix mapa amb aquest, i no un de separat (és més, entre TRAM i Renfe, jo dibuixaria abans el tram, ja que per desplaçaments urbans s'utilitza més que la Renfe).
La Meridiana me ha salido perfecta. La Gran Via también. Si hago la Diagonal sería una especie de horror de línea de 45º-0º-45º-0º. Si lo hago de 22.5º la línea no quedaría armonizada con el resto del plano.
En el plano de Metro de TMB, el que tiene las calles y las zonas verdes de fondo, la Diagonal tiene su propio ángulo, aparte de las líneas horizontales, verticales y de 45º. Me parece un acierto total de dar a esa avenida tan emblemática su propio ángulo.
He revisado el mapa oficial y le dan la inclinación que les sale de... Hay muchos fallos.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 28/08/2015 1:12

Renfe445 ha escrit:He revisado el mapa oficial y le dan la inclinación que les sale de... Hay muchos fallos.
Nadie ha dicho que tenga la misma inclinación que la que tiene la Diagonal respecto a las calles del Eixample, solo que tiene su propio ángulo diferente al de 45º. Y sí, claro que tiene fallos, es un plano esquemático :cop


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/08/2015 11:15

Don Ramón ha escrit: Nadie ha dicho que tenga la misma inclinación que la que tiene la Diagonal respecto a las calles del Eixample, solo que tiene su propio ángulo diferente al de 45º. Y sí, claro que tiene fallos, es un plano esquemático :cop
No, no, me refiero a que en algunas líneas diagonales, en lugar de estar a 45º están a 60º, por ejemplo. La Avinguda Diagonal es muy rara. :)

Hay un fallo grave en los "palitos" de las estaciones de Llefià y La Salut en la última versión.

Veo que se ha hecho "a corre-cuita".



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 28/08/2015 11:39

Renfe445 ha escrit:
Don Ramón ha escrit: Nadie ha dicho que tenga la misma inclinación que la que tiene la Diagonal respecto a las calles del Eixample, solo que tiene su propio ángulo diferente al de 45º. Y sí, claro que tiene fallos, es un plano esquemático :cop
No, no, me refiero a que en algunas líneas diagonales, en lugar de estar a 45º están a 60º, por ejemplo. La Avinguda Diagonal es muy rara. :)

Hay un fallo grave en los "palitos" de las estaciones de Llefià y La Salut en la última versión.

Veo que se ha hecho "a corre-cuita".
El problema es que el plànol de Can TMB ha hagut d'incloure molta més informació en els darrers anys i ja no es tant fidedigne com ho era a principis de segle. Per si fos poc, han hagut d'adaptar-lo a un format més quadrat per a poder posar-lo als trens de darrera generació i reformats. (I espera't a que aparegui la L9 Sud!) :)

Servidor des de que te memoria em faig els meus plànols a ma (paper i rotulador), i per primer cop no he pogut usar només un full DIN-A4 (he hagut d'agafar la meitat d'un altre) en la darrera actualització que he fet si volia ser respectuós amb els àngles dels carrers principals de Barcelona i el traçat real de la xarxa ferroviària.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 28/08/2015 12:03

Comença a semblar el mapa de Londres! No se si ho sabeu, pero degut a que en els últims anys han incorporat unes quantes línies de l'Overground i el TfL Raril (que en poc serà Crossrail) el mapa s'està transformant en caos. Fins i tot s'estan plantejant de fer un nou mapa, o alemnys separar l'Underground i DLR de l'Overground, Tramlink, Crossrail i altres.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/08/2015 12:26

bigcoaster ha escrit:Comença a semblar el mapa de Londres! No se si ho sabeu, pero degut a que en els últims anys han incorporat unes quantes línies de l'Overground i el TfL Raril (que en poc serà Crossrail) el mapa s'està transformant en caos. Fins i tot s'estan plantejant de fer un nou mapa, o alemnys separar l'Underground i DLR de l'Overground, Tramlink, Crossrail i altres.
Yo tenía esa "filosofía", para no sobrecargar el mapa. Por eso haría el mapa del tranvía por separado.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 23/10/2015 21:43

Bueno... Finalmente he decidido crear una nueva versión del plano del Metro de Barcelona... Si recordáis mi mapa anterior sólo puse Metro y RENFE. Muchos me recomendasteis que incluyese el tranvía. Bien, os he hecho caso. Voy a intentar hacerlo.

Con todo lo que estoy aprendiendo de Adobe Illustrator en mi nueva escuela... voy a ponerlo en práctica en este fantástico proyecto.

Antes de empezar he decido las dimensiones en milímetros que tendrá el plano: 300×150 mm. Es un poquiiiiiiiito más grande que las dimensiones del plano oficial, pero nada, sólo unos poquísimos milímetros.

Ahora, para tener una referencia básica de lo que voy a trazar, decidí crear guías. De momento tengo tres que me servirán mucho: una, horizontal, que representa la Gran Via de les Corts Catalanes. Otra, con una inclinación de 45º, que representa la Avinguda Meridiana. Por último, he creado otra que representa la Avinguda Diagonal, la cual he conservado esa particular inclinación que tiene (22,5º).

Seguramente crearé más guías, pero de momento sólo he puesto estas tres.

A ver cómo sale. Cualquier consejo será bien recibido.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimarts 24/11/2015 12:57

Us porto la proposta d'un nou planol de metro (es una primera versio). Espero els vostres comentaris i que us agradi. ;)

https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... file%2cpdf



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 24/11/2015 14:50

marc_bcn_2 ha escrit:Us porto la proposta d'un nou planol de metro (es una primera versio). Espero els vostres comentaris i que us agradi. ;)

https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... file%2cpdf
Pues está genial!! :plas

El enlace de Passeig de Gràcia lo has dejado muy bien, queda constancia que hay un laaaaargo camino entre la línea 3 / RENFE y las líneas 2 y 4.

Las partes por donde pasa el Metro por l'Hospitalet quedan muy bien claras.

La RENFE la has dejado también bien. No has puesto las estaciones de Montgat, Montgat Nord, Viladecans y Gavà, que están en el plano oficial, ya que en la realidad quedan muy lejos.

La estación de Universitat ha quedado también muy bien.

En resumen, que el mapa queda bastante limpio y es original.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 24/11/2015 19:33

A mi també em sembla molt clar i net.
Felicitats


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dimecres 25/11/2015 12:33

marc_bcn_2 ha escrit:Us porto la proposta d'un nou planol de metro (es una primera versio). Espero els vostres comentaris i que us agradi. ;)

https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... file%2cpdf
M'encanta :plas . Excel·lent, tot i que trobo a faltar coses com per exemple algunes estacions de rodalies de la zona 1 o l'enllaç entre tram i L5 a Can Rigal - Pubilla Cases.
Una pregunta, amb quin programa ho has dibuixat? Gràcies.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 25/11/2015 16:09

local ha escrit:tot i que trobo a faltar coses com per exemple algunes estacions de rodalies de la zona 1
En el plano oficial la estación de Montgat Nord queda exactamente debajo (o incluso no llega) de la estación de Pompeu Fabra de la línea 2. Esto sería distorsionar demasiado la realidad.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 27/11/2015 22:54

Molt més clar, entenedor i estètic que l'oficial. Increible que qui fa aquestes coses com a hobby ho faci deu vegades millor que un "professional".



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 02/04/2016 12:45

Jo us porto un mapa del metro de Barcelona del 2020/30. L'ha fet un amic. A veure que us sembla :ok

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 02/04/2016 16:07

Hombre, está bastante bien!

Saludos a @oscarsanchezdm ;)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”