Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 26/10/2019 8:35

torres997 ha escrit:
Dijous 24/10/2019 20:11
Imatge
Donca està molt xulo... Pel meu parer és visualment més atractiu que els mapes oficials de TMB... però això és qüestió de gustos.

M'agrada també els recorreguts que has fet de les futures ampliacions com perllongaments o noves estacions en lletres i línies menys detallades i més transparents com el tram central de la L9/L10 o la L1 fins a Badalona.

M'hauria agradat veure les estacions de Viladecans, Gavà, Castelldefels, Platja de Castelldefels, Montgat i Montgat Nord. Formen part de la zona 1 i mai he entés perquè a Castelldefels mai s'inclou als mapes de TMB. I els tramvies com el TRAMBaix i TRAMBesòs no els has inclòs... Els trobo a faltar almenys en aquest mapa.

La resta de les coses em semblen perfectes :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dissabte 26/10/2019 15:58

D'acord, moltes gràcies per la teva opinió!

M'apunto aquestes primeres recomanacions per la segona versió, que la començaré en res. Les dues xarxes de tramvia (Trambaix i Trambesòs) és cert que hi haurien de ser, i de ben segur que les inclouré (estic estudiant com incorporar-les).

En quant a les estacions dels municipis de Castelldefels, Gavà, Viladecans i Montgat, sí que és cert que formen part de la 1a zona, però com que la meva intenció és que el mapa sigui el més proporcional possible (ja que també hi inclouré els límits municipals), el mapa hagués quedat massa estirat, i és per això que no les vaig afegir... Tot i així, tornaré a contemplar aquesta possibilitat, però no t'asseguro que les acabi posant...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 04/11/2019 18:24

Bones, us adjunto la 3a versió del plànol ferroviari de Barcelona que estic elaborant.

Les principals modificacions que he fet són:
- Afegides les dues xarxes de tramvia (Trambaix i Trambesòs), incloses les seves futures prolongacions
- Una sola diagonal a la línia de Renfe entre Sants i Plaça Catalunya
- Afegits els límits municipals
- Afegits alguns parcs i equipaments (com per exemple, el parc de Can Zam, el de Torreblanca o el CosmoCaixa)
- Afegida futura línia de tren a Aeroport T1

Qualsevol proposta, comentari o suggeriment serà benvingut i agraït!

PD: Sabeu si hi ha alguna proposta pels noms d'estacions de la futura prolongació del Trambesòs cap al port de Badalona? (per acabar de concretar-ho al plànol)

Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 04/11/2019 18:51

torres997 ha escrit:
Dilluns 04/11/2019 18:24
Imatge
Ara sí... sí senyor :plas :plas :plas
Ara ja m'agrada més, ja que has inclòs el tramvia de Barcelona (i amb un traçat menys detallat la unió d'aquesta)...

Trobo a faltar l'ampliació del tramvia fins a l'estació actual de Sant Feliu, que seria el projecte de perllongació de la T3 fins a Molins de Rei-Quatre Camins.

Això és un suggeriment... no sé si et semblarà bé, però indicar els rius Llobregat i Besòs ho fan normalment en els mapes oficials d'ATM.

El que puc dir és que el mapa està molt bé i molt xulo.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 04/11/2019 22:10

En un plànol les referències hidrològiques són molt bones per situar a l'usuari. Més que posar parcs i límits de municipis.

Teniu en compte que tanta informació contaminarà el disseny: "information pollution".



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 04/11/2019 23:39

Carlos González ha escrit:
Dilluns 04/11/2019 18:51

Ara sí... sí senyor :plas :plas :plas
Ara ja m'agrada més, ja que has inclòs el tramvia de Barcelona (i amb un traçat menys detallat la unió d'aquesta)...

Trobo a faltar l'ampliació del tramvia fins a l'estació actual de Sant Feliu, que seria el projecte de perllongació de la T3 fins a Molins de Rei-Quatre Camins.

Això és un suggeriment... no sé si et semblarà bé, però indicar els rius Llobregat i Besòs ho fan normalment en els mapes oficials d'ATM.

El que puc dir és que el mapa està molt bé i molt xulo.
Moltes gràcies! Seguint els teus suggeriments, he fet 3 modificacions més:
- Afegits els rius Llobregat i Besòs
- Afegida futura prolongació de la línia T3 del Trambaix cap a Sant Feliu
- Afegits els possibles noms de les estacions de la prolongació del Trambesòs cap a Badalona
Renfe445 ha escrit:
Dilluns 04/11/2019 22:10
En un plànol les referències hidrològiques són molt bones per situar a l'usuari. Més que posar parcs i límits de municipis.
Et refereixes a posar els dos rius?

Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/11/2019 6:56

torres997 ha escrit:
Dilluns 04/11/2019 23:39
Imatge
Ara t'està quedant més xulo... Ara que m'he fixat, el projecte de Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària no el tens inclòs... és el que té mirar amb detall el mapa, també altres projectes que pel meu parer són de menor importància com el Turó del Túnel de Montcada o el tramvia de Montcada-Cerdanyola-UAB (Tot i que aquest últim el veig més necessari) :) :D

El projecte ha passat de que seria un projecte de perllongament de la R3 i fins i tot que seria un nou servei (R9?) fins a la Zona Universitària.
https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... -Barcelona
http://www.amb.cat/web/territori/infrae ... 4322/11656

Però bona feina, m'agrada moltíssim, és molt millor que els mapes oficials de TMB o de l'ATM.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 05/11/2019 18:56

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 6:56
torres997 ha escrit:
Dilluns 04/11/2019 23:39
Imatge
Ara t'està quedant més xulo... Ara que m'he fixat, el projecte de Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària no el tens inclòs... és el que té mirar amb detall el mapa, també altres projectes que pel meu parer són de menor importància com el Turó del Túnel de Montcada o el tramvia de Montcada-Cerdanyola-UAB (Tot i que aquest últim el veig més necessari) :) :D

El projecte ha passat de que seria un projecte de perllongament de la R3 i fins i tot que seria un nou servei (R9?) fins a la Zona Universitària.
https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... -Barcelona
http://www.amb.cat/web/territori/infrae ... 4322/11656

Però bona feina, m'agrada moltíssim, és molt millor que els mapes oficials de TMB o de l'ATM.
Tens tota la raó. Tot i això, aquests hipotètics projectes no els he contemplat perquè són a bastant llarg termini, i he volgut indicar només el que ens espera a curt/mitjà termini. De totes formes, gràcies per fixar-t'hi i fer-ho saber!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 08/11/2019 2:40

La última vez que me aventuré a crear mi propia versión del plano del metro de Barcelona fue hace dos años.

Hace unos meses me propuse en hacer una nueva versión. Hela aquí.
Imatge
Clica en la imagen para ampliarla.

Un diseño donde la prioridad es que sea agradable a la vista. Incluye las estaciones que no forman parte de la zona 1 pero están dentro de la Área Metropolitana y por lo tanto de la tarifa metropolitana. He incluido un compás para orientar geográficamente al usuario. Y también incluyen los tranvías! :D

En algunos nombres me he permitido algunas licencias. :D



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 18/11/2019 21:23

Renfe445 ha escrit:
Divendres 08/11/2019 2:40
La última vez que me aventuré a crear mi propia versión del plano del metro de Barcelona fue hace dos años.

Hace unos meses me propuse en hacer una nueva versión. Hela aquí.
Imatge
Clica en la imagen para ampliarla.

Un diseño donde la prioridad es que sea agradable a la vista. Incluye las estaciones que no forman parte de la zona 1 pero están dentro de la Área Metropolitana y por lo tanto de la tarifa metropolitana. He incluido un compás para orientar geográficamente al usuario. Y también incluyen los tranvías! :D

En algunos nombres me he permitido algunas licencias. :D
Bones. He estat fent una ullada al mapa que has fet i, primer de tot, molt bona feina!
Només se m'ocurreixen algunes petites suggerències:
- Indicar amb el nom "Torre del Baró" l'estació de rodalia d'aquest barri, tal i com fas constar en altres enllaços d'estacions amb noms diferents.
- Ídem per a les estacions de rodalia "El Clot - Aragó" i "La Sagrera - Meridiana" i per a la de TRAM "Estació de Sant Adrià".
- L'estació de TRAM de Zona Universitària per què apareix amb el nom de "Zona Universitària - Adolf Florensa"?

Són petits detalls però que m'han cridat l'atenció. Per tota la resta, cap suggerència més!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 18/11/2019 22:22

torres997 ha escrit:
Dilluns 18/11/2019 21:23
]

Bones. He estat fent una ullada al mapa que has fet i, primer de tot, molt bona feina!
Només se m'ocurreixen algunes petites suggerències:
- Indicar amb el nom "Torre del Baró" l'estació de rodalia d'aquest barri, tal i com fas constar en altres enllaços d'estacions amb noms diferents.
- Ídem per a les estacions de rodalia "El Clot - Aragó" i "La Sagrera - Meridiana" i per a la de TRAM "Estació de Sant Adrià".
- L'estació de TRAM de Zona Universitària per què apareix amb el nom de "Zona Universitària - Adolf Florensa"?

Són petits detalls però que m'han cridat l'atenció. Per tota la resta, cap suggerència més!
Són llicències que he pres. :D

La de Adolf Florensa es per distingir-la de la Zona Universitària metro.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 03/12/2019 16:10

us falta el segon túnel ferroviari de FGC per sota Collserola (ja sé que encara no se sap res del traçat ...) si es farà o no ;)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 19/04/2020 22:26

Ara mateix tinc un punt de vista molt diferent per a representar els ferrocarrils barcelonins. Evita insatisfactòries cantonades per deixar pas a línies fluïdes. I a més, amb el nord correctament posat.

Està inspirat en els dissenys curvilinis de Max Roberts de Londres i París.

M'he permès algunes llicències sobre els noms de les estacions, algunes perquè no m'agraden els noms oficials, altres per raons desconegudes. :twisted:

També he deixat difuminades algunes futures ampliacions que considero que queden bé estèticament.

Feu clic a la imatge per veure-la amb més detall.
S'obrirà una nova pàgina on heu de fer clic a la imatge dues vegades per veure bé els detalls.

Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 23/04/2020 2:08

Què us sembla aquesta arriscada aposta?



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dijous 23/04/2020 10:39

Renfe445 ha escrit:
Diumenge 19/04/2020 22:26
Ara mateix tinc un punt de vista molt diferent per a representar els ferrocarrils barcelonins. Evita insatisfactòries cantonades per deixar pas a línies fluïdes. I a més, amb el nord correctament posat.

Està inspirat en els dissenys curvilinis de Max Roberts de Londres i París.

M'he permès algunes llicències sobre els noms de les estacions, algunes perquè no m'agraden els noms oficials, altres per raons desconegudes. :twisted:

També he deixat difuminades algunes futures ampliacions que considero que queden bé estèticament.

Feu clic a la imatge per veure-la amb més detall.
S'obrirà una nova pàgina on heu de fer clic a la imatge dues vegades per veure bé els detalls.

Imatge
Trobo que és una currada i que t'ha quedat molt bé i molt estilitzat!
Personalment, però, vec aquest estil més d'àmbit decoratiu que no pas funcional, ja que, tot i estar correctament encarat al nord, les distàncies i les direccions de les línies estan molt distorsionades. Crec que, de cara a l'usuari, és molt més eficaç i intuïtiu un diagrama de línies de tipus octolinear (com els oficials de l'ATM o TMB), tot i no estar el nord encarat verticalment.
Tot i això, repeteixo: trobo que t'ha quedat molt bé.

Algunes observacions:

- Vec que no has indicat l'enllaç L3-TRAM a Zona Universitària, i en canvi sí d'altres del mateix estil, com el Rodalies-FGC a Bellvitge/Gornal, el R2-R4 a Montcada i Reixac o el L4-Renfe a l'Estació de França.

- Personalment el terme "Central" per referir-se a les estacions de Rodalies no m'acaba de convèncer, i no acabo d'entendre per què en algunes hi apareix ("Badalona Central", "Sant Adrià Central" o "El Prat Central") i en altres no ("L'Hospitalet" o "Sant Joan Despí").

- M'ha agradat la referència de "Floresta Pearson".

- L'estació superior del funicular de Montjuïc crec que s'hauria de continuar anomenant "Parc de Montjuïc", nom més aclaridor. I en el cas de "Barceloneta França", posar "Barceloneta | Estació de França".


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 23/04/2020 13:52

torres997 ha escrit:
Dijous 23/04/2020 10:39
Trobo que és una currada i que t'ha quedat molt bé i molt estilitzat!
Personalment, però, vec aquest estil més d'àmbit decoratiu que no pas funcional, ja que, tot i estar correctament encarat al nord, les distàncies i les direccions de les línies estan molt distorsionades. Crec que, de cara a l'usuari, és molt més eficaç i intuïtiu un diagrama de línies de tipus octolinear (com els oficials de l'ATM o TMB), tot i no estar el nord encarat verticalment.
Tot i això, repeteixo: trobo que t'ha quedat molt bé.

Algunes observacions:

- Vec que no has indicat l'enllaç L3-TRAM a Zona Universitària, i en canvi sí d'altres del mateix estil, com el Rodalies-FGC a Bellvitge/Gornal, el R2-R4 a Montcada i Reixac o el L4-Renfe a l'Estació de França.

- Personalment el terme "Central" per referir-se a les estacions de Rodalies no m'acaba de convèncer, i no acabo d'entendre per què en algunes hi apareix ("Badalona Central", "Sant Adrià Central" o "El Prat Central") i en altres no ("L'Hospitalet" o "Sant Joan Despí").

- M'ha agradat la referència de "Floresta Pearson".

- L'estació superior del funicular de Montjuïc crec que s'hauria de continuar anomenant "Parc de Montjuïc", nom més aclaridor. I en el cas de "Barceloneta França", posar "Barceloneta | Estació de França".
La qüestió és la següent, com a usuaris, ens importa més com les línies es relacionen entre si, en lloc de la forma i mida reals d'aquestes relatives al món real, i més tenint en compte que, generalment, les línies són subterrànies i que quan estem realitzant els viatges en metro normalment no pensem per quins carrers passem exactament sinó el que pensem exactament és en els noms de les estacions i si hem de transbordar, quines estacions utilitzem per fer aquest moviment.

Per tant, encara que això que hagi dit sigui incongruent amb el fet que hagi posat el nord en el lloc on correspon (en aquest cas és un indicador bàsic de la forma de la xarxa, i també els rius i el mar, rés més), no interfereix amb les raons que he exposat a l'anterior paràgraf.

L'objectiu del plànol és provar d'evitar línies zigzagejants i donar pas a un diagrama fluid, agradable a la vista (encara que aquí els noms de les estacions m'han sortit massa petits, però bé, prototips :P ).

En Max Roberts, en una de les seves conferències, va posar com a exemple París (i poso aquest també perquè al twitter oficial del fòrum es fa molt ressò d'assumptes sobre xarxes franceses :D ). Si veieu el diagrama oficial de la RATP, és horrible, les línies 2 i 6 que formen una circumvaŀlació entre Etoile i Nation, amb la línia 1 com a "diàmetre" d'aquest cercle, van zigzagejant, i encara que a la vida real també zigzagejen, resulta més fàcil comprendre la xarxa quan es crea aquesta circumvaŀlació simbòlica. Ell també va fer una referència a la línia 4, una de les més utilitzades.

Barcelona és un cas singular, i cal respondre a aquestes singularitats amb un disseny adequat. Si ens referim Barcelona com a l'àrea metropolitana (és a dir, comptant tots els municipis que en formen part), queda en evidència que la xarxa ferroviària és més densa en la seva part sud-est, els diagrames oficials se centren en aquesta part.

Si, amb el nord en la posició correcta dibuixem una forma imaginària que envoltés la part més densa ens sortiria un rectangle molt allargat i girat 45 graus, i amb el mar ocupant una bona part és normal que el més sensat per tal d'ocupar la major part del paper apaisat és canviar la orientació. En canvi la cosa sembla més compensada si afegim la resta de la xarxa ferroviària dins l'AMB, és a dir, Ferrocarrils Generalitat i RENFE fins a Castellbisbal i Cerdanyola. Cal dir que Rubí que no hi forma part he hagut d'afegir-lo perquè quedaria un buit lleig.

Això en quant a la forma però no és res perquè el més important és fer saber als ciutadans que l'Àrea Metropolitana de Barcelona té aquesta extensió, i més encara amb la implantació de la tarifa plana metropolitana, i que poden realitzar més viatges. En el meu cas un dia que havia d'agafar l'A 4 a Cerdanyola no recordava que podia utilitzar la meva T-Jove d'una zona fins que un company m'ho va recordar. Cal dir també que, segons estudis de mobilitat de l'Àrea Metropolitana, ciutats com Santa Coloma, Badalona i l'Hospitalet (i per extensió segur que Sant Adrià, Cornellà, Esplugues...) la majoria dels usuaris utilitzen el transport públic per fer desplaçaments interns (dins del mateix municipi).

En quant a les teves observacions, sí, és veritat que està la incongruència amb Zona Universitària sense enllaç amb TRAM marcat i en canvi que a Montcada sí que ho he fet amb les estacions de la línia de Girona i Manresa. I els noms, bé, són llicències, algunes perquè m'agraden més, altres perquè de tota la vida s'ha anomenat així, altres per raons desconegudes. :)

Ah i el terme "central" està basat en les estacions dels Països Baixos, per exemple "Rotterdam Centraal" o "Amsterdam Centraal", i també amb el terme "Hauptbahnhof". Perquè? Cal distingir "centre" de "central", el primer el relaciono més amb el centre d'una ciutat en el sentit de posseir la propietat de ser un lloc cèntric, i el darrer amb el nucli d'una xarxa de transport no necessàriament en el centre de la ciutat. Per acabar amb aquest tema nomenclatures m'agradaria citar aquest missatge d'en Javi M:
Javi M. ha escrit:Els noms d'estació que contenen "Centre", no tenen gaire sentit a municipis tan grans con L'Hospitalet o Santa Coloma. Tampoc no entenc la necessitat de que cada municipi hagi de teneir al menys una estació amb el nom del municipi.

L'Hospitalet, per exemple, ni te un sol "centre", ni l'estació de Just Oliveras es trova ben bé al centre històric. El mateix passa a Cornellà, on si bé és cert que Cornellà Centre és l'estació més propera al centre antic de la ciutat, és paradoxalment la menys cèntrica de totes, atenent l'entorn urbà on es troba. Aquest nom tan artifical es deu a que no existia cap altre nom "tradicional" per a referir-se a aquella zona, més enllà de "l'estació" (que probablement hagués estat el nom més addient).

O si no, podiem també anomenar "Barcelona Centre" a Pl. Catalunya...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 23/12/2020 12:12



El podeu veure en mida més gran a www.frankrodriguez.net



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 01/09/2021 8:53

Hola bones
TRAMBaix.png
(173.42 KiB) Encara no s’ha baixat
TRAMBesòs.png
(116.13 KiB) Encara no s’ha baixat
He volgut aficionar-me a crear plànols i termòmetres a través de l'Adobe Illustrator, vaig començar amb el primer termòmetre de les línies de la xarxa tramviària de Barcelona, és a dir el TRAMBaix i TRAMBesòs, no són perfectes i és molt probable que hi hagin uns certs errors, però he volgut seguir la base de com s'estructura els termòmetres a dins de cada unitat del tramvia al TRAMBaix i TRAMBesòs i considero que m'ha quedat força bé per ser la primera vegada. He fet ús de la tipografia Helvètica i he aplicat l'Helvètica Bold a cada parada final de les respectives línies

PD: Com puc fer per exportar-ho i que el fons no em deixi aquest gris? M'hagués agradat que sortís el fons en blanc... :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 01/09/2021 17:39

Aquí la meva versió del termòmetre del TRAM de Barcelona amb el recorregut del tramvia de la Diagonal...
TRAM (Baix+Diagonal+Besòs).png
(207.37 KiB) Encara no s’ha baixat


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 02/09/2021 12:00

Estan molt xulos però treuria l'enllaç amb L5 a Can Rigal i el de L9/L10 a Zona Universitària


Salut!
#volemL9

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”