Travesses de boscos sostenibles

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Travesses de boscos sostenibles

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/01/2016 12:13

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... enibles-la

TMB tramita la compra de 6.000 travesses de fusta de boscos sostenibles per al metro
La licitació en curs, per un import aproximat de 450.000 euros, és per adquirir material per als pròxims tres anys

El Comitè de Contractació de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat els tràmits per a l'adquisició d'una remesa de 6.000 travesses de fusta per cobrir les necessitats de renovació de la infraestructura de via de la xarxa de metro dels pròxims tres anys, amb la condició que la fusta procedeixi d'explotacions forestals sostenibles, requisit que es mantindrà en les licitacions d'aquest tipus a partir d'ara.

Segons el plec de condicions, la fusta de les travesses haurà de ser de roure, tanalitzada i congrenyada (és a dir, preparada per suportar condicions d'humitat i per a la subjecció de la via), i acreditada amb alguna de les certificacions d'origen sostenible: FSC, PEFC o equivalent. Se n'adquiriran 4.000 unitats de 2,4 metres d'amplada, per a les vies d'ample internacional de 1.435 mil·límetres, i 2.000 unitats de 2,6 metres d'amplada, per a les vies de 1.674 mil·límetres de la línia 1. El valor estimat de la comanda és d'uns 450.000 euros.

La licitació, pel procediment obert, s'ha publicat al perfil del contractant del web de TMB, així com al Diari Oficial de la Generalitat, al BOE i al Diari Oficial de la Unió Europea. El termini per a la presentació d'ofertes s'acaba l'1 de febrer.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/01/2016 15:57

Notícies de TMB ha escrit:per a les vies de 1.674 mil·límetres de la línia 1.
Cómo puede ser que la propia TMB se confunda del ancho de vía de la línea 1... No son 1672 mm?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/01/2016 16:01

Renfe445 ha escrit:
Notícies de TMB ha escrit:per a les vies de 1.674 mil·límetres de la línia 1.
Cómo puede ser que la propia TMB se confunda del ancho de vía de la línea 1... No son 1672 mm?
No, 1674 mm és L1 (Ibèric antic), 1.668 mm per Adif (Ibèric "actual") ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/01/2016 16:23

Miquel ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
Notícies de TMB ha escrit:per a les vies de 1.674 mil·límetres de la línia 1.
Cómo puede ser que la propia TMB se confunda del ancho de vía de la línea 1... No son 1672 mm?
No, 1674 mm és L1 (Ibèric antic), 1.668 mm per Adif (Ibèric "actual") ;)
Yo creía haber visto por aquí que realmente el ancho de vía de la línea 1 era de 1672 mm, pero este ancho (6 pies castellanos) fue lo que se concebió en un principio al empezar a construir el ferrocarril en la Península Ibérica, pero después fue desestimado ya que finalmente fueron 1674 mm (5 pies ingleses y 6 pulgadas).

Gracias Miquel! :amor
Y la Wikipedia también.

Volviendo al asunto de las traviesas... sorprendente que las quieran de madera, no? Y yo creyéndome que tan de moda estaba la vía en placa y las traviesas de hormigón.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/01/2016 16:28

Renfe445 ha escrit:Yo creía haber visto por aquí que realmente el ancho de vía de la línea 1 era de 1672 mm, pero este ancho (6 pies castellanos) fue lo que se concebió en un principio al empezar a construir el ferrocarril en la Península Ibérica, pero después fue desestimado ya que finalmente fueron 1674 mm (5 pies ingleses y 6 pulgadas).

Gracias Miquel! :amor
Y la Wikipedia también.

Volviendo al asunto de las traviesas... sorprendente que las quieran de madera, no? Y yo creyéndome que tan de moda estaba la vía en placa y las traviesas de hormigón.
De res ;) Les travesses en fusta són millors a llocs on la via no ha de estar molt "tensa" com per exemple, zones d'agulla i canvis de via entre d'altres. A banda, gran part de la xarxa disposa de vies en travessa de fusta, i suposo que caldrà anar reposant-les. Altre cosa es, que després facin una renovació total d'un tram i decideixin fer via en placa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”