Temps d'espera excessius i parades al metro. Vaga encoberta?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Temps d'espera excessius i parades al metro. Vaga encobe

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 24/02/2016 23:25

kastroboy ha escrit:Dissabte passat de matinada (de fet ja era diumenge) cap a la 1:40 de la matinada, 9 minuts d'espera a Tetuán... i per arribar a St. Martí 14'45" (lo habitual són 10 i una vegada va trigar sols 9 minuts...)

S'aturava cap a 1 minut 20 segons a cada parada. I en teoria no hi havia vaga...
Mentres no es solucioni el problema amb els treballadors, els dies en que no hi hagi vaga "oficial", hi hauran sempre les vagues de zel.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 25/02/2016 9:48

...i els dies que hi ha vaga oficial, també.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/03/2016 9:12

Aquest matí a Catalunya Ràdio, cap a tres quarts de vuit, han preguntat directament a un responsable del metro si amb això dels retards dels trens s'està fent vaga encoberta, i han contestat que es limiten a complir els horaris. Conclusió: abans els trens tancàven portes abans que els marcadors estiguessin a 0, ara no fan res fins que estan així, i deien també que al llarg del dia, acumulant retards, surten menys trens.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 17/03/2016 10:16

metring ha escrit:Aquest matí a Catalunya Ràdio, cap a tres quarts de vuit, han preguntat directament a un responsable del metro
No estic segur si el responsable era del metro o bé dels sindicats. Això és el que diuen al Matí de Catalunya Ràdio:
Mentre ho llegia el locutor, però, advertia que "s'ha de llegir entre línies" ja que ara es dediquen a complir escrupolosament el temps que marquen els semàfors. És a dir, que no existeix la vaga encoberta... però "haberla, hayla".
Hipocresia en la seva màxima expressió. I després ens reclamen que siguem solidaris amb ells :boig3



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/03/2016 10:26

El que deia jo:
Fran-Ikarus ha escrit:- Que hi ha una "vaga de..."? Meecccc!, no es pot utilitzar la paraula vaga quan no n'hi ha (al nostre nivell "de conversa de carrer" sí, en el marc d'una companyia immersa en un conflicte laboral jo diria que no és la millor idea)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/03/2016 10:33

wefer ha escrit: Hipocresia en la seva màxima expressió. I després ens reclamen que siguem solidaris amb ells :boig3
I algun que altra s'ha ofès i ha deixat de seguir-nos pel Twitter...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 17/03/2016 13:46

Té nassos que no vulguin reconèixer que hi ha una vaga encoberta que ens està fotent però a base de bé a tothom. Ja portem mesos que la L1 i L5 van molt lentes, i per un trajecte que es feia amb 30 minuts, ara arribes als 40, perdent 10 minuts tontament. Un exemple: ahir un aficionat em va dir per WhatsApp que es va estar fins a tres minuts aturat a Marina L1. Vergonyós tot plegat... :nono

Entenc que la situació a nivell laboral dels treballadors és penosa, porten quatre anys amb els salaris congelats, però han d'admetre que amb accions d'aquest tipus, la ciutadania els hi acabarà donant-los l'esquena en comptes de solidaritzar-se amb els treballadors. Fer vaga encoberta, i sense cap tipus d'avís previ, és totalment ILEGAL, i ells ho saben, però no, es passen les normes pel forro, tot per acabar perjudicant al ciutadà.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 17/03/2016 14:49

Doncs jo aquest març no he patit cap retard fora del normal, i això que cada dia agafo L3 i L4 com a mínim. :roll:
wefer ha escrit:
metring ha escrit:Aquest matí a Catalunya Ràdio, cap a tres quarts de vuit, han preguntat directament a un responsable del metro
No estic segur si el responsable era del metro o bé dels sindicats. Això és el que diuen al Matí de Catalunya Ràdio:
Mentre ho llegia el locutor, però, advertia que "s'ha de llegir entre línies" ja que ara es dediquen a complir escrupolosament el temps que marquen els semàfors. És a dir, que no existeix la vaga encoberta... però "haberla, hayla".
Hipocresia en la seva màxima expressió. I després ens reclamen que siguem solidaris amb ells :boig3
I sí, certifico que alguns es passaven pel forro la regulació (20-30 o fins i tot 40 segons abans) i d'aquí el temps d'espera "més alt" (si perdies aquell tren) o "més baix" si l'esperes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 31/03/2016 17:12

He publicat el comunicat íntegre en el tema de la vaga "oficial", però ara em centro aquí en que TMB ja reconeix públicament la "vaga encoberta" (sense aquesta denominació, naturalment):

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... des-aquest

(...)

Durant les últimes setmanes, nombrosos usuaris han presentat queixes davant el que entenen com a lentitud injustificada en la circulació de trens. Efectivament s’ha pogut constatar una pèrdua en l'oferta de transport entre un 8% i un 11% segons la línia.

Aquesta disminució es provoca sobretot per l'allargament del temps de parada a les estacions, com a conseqüència d’un compliment massa rigorós del reglament de circulació.

Aquesta actuació està en els marges dels requisits de conducció establerts actualment. L’empresa es planteja estudiar aquesta reglamentació per evitar en el futur la prestació d'un servei de pitjor qualitat i el conseqüent malestar dels usuaris.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 31/03/2016 18:31

Fran-Ikarus ha escrit:He publicat el comunicat íntegre en el tema de la vaga "oficial", però ara em centro aquí en que TMB ja reconeix públicament la "vaga encoberta" (sense aquesta denominació, naturalment):

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... des-aquest

(...)

Durant les últimes setmanes, nombrosos usuaris han presentat queixes davant el que entenen com a lentitud injustificada en la circulació de trens. Efectivament s’ha pogut constatar una pèrdua en l'oferta de transport entre un 8% i un 11% segons la línia.

Aquesta disminució es provoca sobretot per l'allargament del temps de parada a les estacions, com a conseqüència d’un compliment massa rigorós del reglament de circulació.

Aquesta actuació està en els marges dels requisits de conducció establerts actualment. L’empresa es planteja estudiar aquesta reglamentació per evitar en el futur la prestació d'un servei de pitjor qualitat i el conseqüent malestar dels usuaris.
Vaja, complir amb el reglament ara emprenya. Pensava que el reglament de circulació s'havia de complir de manera rigorosa, que al cap i a la fi per això està. A banda, des de el CCM tenen el programa que regula la regulació dels trens, per tant pertocaria al CCM fer l'ajustament necessari dels trens.

Això sí, que oficialment no diuen res de tots els serveis que no es realitzen per manca de gent i per suposat de totes aquelles estacions desertes de personal quan hi haurien de ser. Tot això també fa que el servei sigui de pitjor qualitat i els importa un be negre.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/03/2016 22:17

Aleshores, alguna cosa no s'està fent bé. Si es compleixen estrictament les normes portant fins i tot a la pèrdua de trens diaris que haurien de fer les línies, la regulació hauria de millorar, no trobeu? En quant a la manca de personal a les estacions, és un escàndol inadmissible, cada dia al Twitter publiquen un llistat d'estacions sense personal i a TMB es queden tant amples. Per manca de personal al món de les biblioteques, es deixen d'oferir serveis o es tanquen plantes. Acabaran tancant estacions per no haver personal a aquest pas? Perquè aquesta no és manera d'oferir un servei decent.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 31/03/2016 23:13

Miquel ha escrit:Vaja, complir amb el reglament ara emprenya. Pensava que el reglament de circulació s'havia de complir de manera rigorosa,
No és ben bé així. Tots els codis s'han d'aplicar amb sentit comú i si es porten al límit es converteixen en absurds.
Posem per cas el codi de circulació d'automòbils. Aquest diu que en un "cedeixi el pas" t'has d'esperar fins que puguis incorporar-te amb seguretat. Òbviament això és una interpretació no concreta però que es soluciona amb sentit comú. Però si algú volgués fer la punyeta podria parar-se de forma gairebé indefinida argumentant que venia un cotxe per l'altra via... encara que estigués a 1 Km.

En el metro igual. No tinc el text concret però posem que diu que per sortir de l'estació cal que el marcador estigui a zero i per tancar les portes no hi hagi ningú pujant i baixant. Amb sentit comú, ambdues coses són força evidents, i des de SEMPRE s'ha avisat del tancament quan marca 00:10 per poder sortir amb 00:00.
Però si vols forçar la màquina per fer la punyeta t'esperes a que el marcador arribi a zero per tocar l'avís de tancament, després mires pel retrovisor i veus que hi ha una iaia amb crosses que està baixant l'escala i també l'esperes, tornes a activar l'avís, t'assegures que no ve ningú per enlloc i finalment tanques.
Amb això has perdut 20 segons. Si ho fas a cada parada, en una línia com la L1 perds 20 minuts per volta. Si ho fan 7 o 8 motoristes a la vegada... imagina't!!

No ens enganyem: el que estan fent alguns motoristes és pur filibusterisme, independentment del gangsterisme (d'una altra manera) que també puguin estar fent servir des de la direcció.
Però aquí els que pringuen sempre són els mateixos: els usuaris, que a sobre els paguem el sou a tota aquesta colla que es dediquen a jugar amb nosaltres.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 31/03/2016 23:36

wefer ha escrit:
Miquel ha escrit:Vaja, complir amb el reglament ara emprenya. Pensava que el reglament de circulació s'havia de complir de manera rigorosa,
No és ben bé així. Tots els codis s'han d'aplicar amb sentit comú i si es porten al límit es converteixen en absurds.
Posem per cas el codi de circulació d'automòbils. Aquest diu que en un "cedeixi el pas" t'has d'esperar fins que puguis incorporar-te amb seguretat. Òbviament això és una interpretació no concreta però que es soluciona amb sentit comú. Però si algú volgués fer la punyeta podria parar-se de forma gairebé indefinida argumentant que venia un cotxe per l'altra via... encara que estigués a 1 Km.

En el metro igual. No tinc el text concret però posem que diu que per sortir de l'estació cal que el marcador estigui a zero i per tancar les portes no hi hagi ningú pujant i baixant. Amb sentit comú, ambdues coses són força evidents, i des de SEMPRE s'ha avisat del tancament quan marca 00:10 per poder sortir amb 00:00.
Però si vols forçar la màquina per fer la punyeta t'esperes a que el marcador arribi a zero per tocar l'avís de tancament, després mires pel retrovisor i veus que hi ha una iaia amb crosses que està baixant l'escala i també l'esperes, tornes a activar l'avís, t'assegures que no ve ningú per enlloc i finalment tanques.
Amb això has perdut 20 segons. Si ho fas a cada parada, en una línia com la L1 perds 20 minuts per volta. Si ho fan 7 o 8 motoristes a la vegada... imagina't!!

No ens enganyem: el que estan fent alguns motoristes és pur filibusterisme, independentment del gangsterisme (d'una altra manera) que també puguin estar fent servir des de la direcció.
Però aquí els que pringuen sempre són els mateixos: els usuaris, que a sobre els paguem el sou a tota aquesta colla que es dediquen a jugar amb nosaltres.
Això que comentes es fer sortir el tren amb retard, i per tant, el motorista no està complint amb la regulació, que es marxar quan toca. Si has de marxar a les 23:31, és a les 23:31 i no a les 23:30 o a les 23:32.

Si passa el que passa es per que hi ha motoristes que no compleixen la regulació portant el tren amb retard, i això afecta a la resta i fa que els hi toqui esperar més temps del compte per respectar la freqüència (que al cap i a la fi, es per al que serveix la regulació) en base al tren del davant i al del darrera.

De totes maneres jo uso cada dia L3 i L4 i 0 problemes amb aquest aspecte, així que deu haver algún empleat a L1 que fa portar el tren amb retard a posta. Doncs si tots compleixen la regulació no ha d'haver cap problema, el que surten abans tard o d'hora els hi paren els peus o s'acaben trobant un disc en vermell.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 01/04/2016 9:40

Miquel ha escrit:De totes maneres jo uso cada dia L3 i L4 i 0 problemes amb aquest aspecte, així que deu haver algún empleat a L1 que fa portar el tren amb retard a posta.
Jo utilitzo la L1 i molts dies és realment desesperant la quantitat de temps que estan els trens a les estacions. En les últimes setmanes semblava que estàvem tornant a temps normals, però des de començaments de setmana, coincidint amb que aquest cap de setmana torna a haver-hi vaga, els temps d'estada a les estacions han tornat a augmentar. És cert que pel que diuen, els usuaris d'altres línies no ho estan notant tant.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 03/04/2016 13:44

Jo a l'L5 ho he notat unes quantes vegades, però sí que és cert que durant aquesta setmana prèvia a la vaga no he notat cap increment de temps a les estacions.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 03/04/2016 13:54

A mí varias veces me pasó al revés. Es decir, que los trenes paraban pero al segundo ya querían marchar.

El otro día en la línea 1 estaba en INHIBIDA, por lo tanto lo explica todo. :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/04/2016 10:22

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/04/ ... encoberta/

Els treballadors del metro neguen que estiguin secundant una vaga encoberta

Des de fa uns tres mesos, coincidint amb l'inici del conflicte laboral al metro, els combois s'aturen més estona a les estacions. Els sindicats neguen que es tracti d'una vaga encoberta i afirmen que compleixen el codi de circulació. Precisament aquest seguiment escrupolós de la regulació és el motiu principal de l'alentiment del sistema.

Abans de l’entrada al túnel del metro, al costat del semàfor, hi ha un rellotge amb un compte enrere que indica al conductor quan ha de tancar les portes i reiniciar la marxa. És el sistema de regulació de combois que reparteix de manera homogènia el pas dels trens per les estacions i les distàncies entre si. Els maquinistes han passat a complir aquest rellotge al peu de la lletra.

Segons fonts sindicals, abans del conflicte laboral, els conductors sortien uns segons abans de l’estipulat per agilitzar la circulació i en funció, per exemple, de la quantitat de passatge que s’acumulés a les andanes. Unes decisions preses “pel bé del sistema general” que han deixat de fer-se. Aquests ajustos no acabaven en sanció per tractar-se de pocs segons. De fet, un conductor no podria alterar el ritme de tota una línia perquè seria avisat des de la unitat de control (que l’impediria seguir fent-ho) i, fins i tot, podria ser sancionat.

Els sindicats apunten que la manca de personal a les estacions i dins el Departament de Manteniment fa que les incidències triguin més a resoldre’s, la qual cosa també alenteix la circulació de combois.

L’empresa estudia fer canvis en el reglament de circulació

A causa d’aquesta prolongació del temps de parada a les estacions, TMB ha constatat una pèrdua d’entre el 8 i l’11 % de l’oferta de transport segons la línia. Però l’empresa assegura que l’actuació dels conductors està dins la normativa i per això ara es planteja estudiar canvis en el reglament de circulació. Mentrestant les negociacions per al conveni laboral continuen encallades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/04/2016 11:21

Els sindicats apunten que la manca de personal a les estacions i dins el Departament de Manteniment fa que les incidències triguin més a resoldre’s, la qual cosa també alenteix la circulació de combois.
La manca de personal és força anterior a l'inici de la vaga encoberta, perdó, del compliment escrupolós del reglament.

Així doncs, que cadascú n'extregui les seves conclusions...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 13/04/2016 16:21

Prou ja de mentides, prou ja de amagar-se. Que diguin la veritat, sembla que es riguin de nosaltres!! >:(



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 13/04/2016 18:15

Renfe451 ha escrit:Prou ja de mentides, prou ja de amagar-se. Que diguin la veritat, sembla que es riguin de nosaltres!! >:(
Es que se'n riuen, i no només TMB, també la Generalitat i l'Estat i Europa que semblava que ho havia de solucionar tot i al final només ha fet que empitjorar... Quina merd*. Ens prenen el pèl a tots mentres ells foten els seus diners a Panamà i Andorra, i aqui nosaltres pagant els impostos religiosament que sinó al carrer. Tela.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”