Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Més informació sobre l'adjudicació del projecte de remodelació del Tramvia Blau. salut!
https://www.metropoliabierta.com/inform ... 9_102.html
https://www.metropoliabierta.com/inform ... 9_102.html
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Portem uns dies, concretament una setmana (des del 27 de juliol, quan Lluís Permanyer va publicar això a La Vanguardia) amb opinions, bàsicament entre males i directament paròdiques, sobre el "trenet verd" que fa el recorregut del malaguanyat Tramvia Blau:
https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... latja.html
A sobre, atenció amb la "falsa gratuitat":
Un parell són davant el número 12 de l’avinguda, i es llegeix: “9 del VII a 4 del IX 2022. Trenet Tibidabo a funicular. Gratuït. Senyalització excepcional”. Això de la gratuïtat no quadra, ja que incrementa el preu quan es compra el passatge del funicular a l’oficina situada al passeig Sant Gervasi, 36.
https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... latja.html
A sobre, atenció amb la "falsa gratuitat":
Un parell són davant el número 12 de l’avinguda, i es llegeix: “9 del VII a 4 del IX 2022. Trenet Tibidabo a funicular. Gratuït. Senyalització excepcional”. Això de la gratuïtat no quadra, ja que incrementa el preu quan es compra el passatge del funicular a l’oficina situada al passeig Sant Gervasi, 36.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fa por que tot plegat sigui una estratègia perquè la gent s'acabi oblidant poc a poc del Tramvia Blau i aconseguir el seu desmantellament definitiu. És una tècnica que s'ha fet servir moltes vegades per tancar línies ferroviàries: suspendre el servei "temporalment" i deixar que tot vagi caient a trossos fins que es faci impossible reprendre'l.
Esperem que no sigui així.
Esperem que no sigui així.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Esperem wefer, esperem. Salut!
A la Plaça del Dr. Andreu, on arriba el tramvia Blau, aquests dies hi ha cartells de prohibició d'aparcar per obres d'asfaltat. Esperem no tapin els carrils del tramvia blau, veient la dinàmica que estan seguint de demorar-ne la posada a punt de nou...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Terrible "injustícia poètica" seria, tapar els carrils del Tramvia Blau mentre es van vantant de deixar visibles (ja veurem quants) els que està destapant l'obra de la nova superilla.oriolp13 ha escrit: ↑Divendres 09/09/2022 12:57 A la Plaça del Dr. Andreu, on arriba el tramvia Blau, aquests dies hi ha cartells de prohibició d'aparcar per obres d'asfaltat. Esperem no tapin els carrils del tramvia blau, veient la dinàmica que estan seguint de demorar-ne la posada a punt de nou...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ja és trist que la "gran notícia" del Tramvia Blau en els últims 5 anys sigui que hagin tret durant unes hores el cotxe número 10 a l'exterior de la cotxera...
https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... o-88962681
El Tramvia Blau vuelve a ver la luz del sol
https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... o-88962681
El Tramvia Blau vuelve a ver la luz del sol
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
I, immediatament després, la "gran mala notícia":
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... s-89007104
La mala sort del Tramvia Blau: la fallida de l’empresa que redactava el nou projecte va allargar el procés 10 mesos més
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... s-89007104
La mala sort del Tramvia Blau: la fallida de l’empresa que redactava el nou projecte va allargar el procés 10 mesos més
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N4
- Entrades: 75
Fa poc vaig veure que havien repintat els carrils dels cotxes d'una forma en la qual les vies quedaven molt mal posades i el tramvia no pot circular amb seguretat: en direcció Doctor Andreu, al mig de dos carrils, i en direcció Kennedy, fregant la línia que separa els dis sentits de circulació. A la plaça del Doctor Andreu fins i tot travessa places d'aparcament.
Si el volen recuperar, o mouen els carrils viaris, o mouen la via fèrria. No hi ha altra opció.
Si el volen recuperar, o mouen els carrils viaris, o mouen la via fèrria. No hi ha altra opció.
Vist aquest article al tuiter de Transport.cat:
El llarg serial del Tramvia Blau: sis anys tancat i barrat
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... at-422789/
Ara, vaig estar pensant el que va comentar un usuari aqui al fòrum fa temps (no trobo el missatge per desgràcia), que van fer unes proves als tramvies i tenien uns problemes molt greus de l'estructura mecànica, una cosa així. Llavors, el projecte que es prepara per al tramvia blau inclou també la restauració dels tramvies? Perque sino, faran tota la reforma aquesta, i després s'adonaran que els tramvies estan fets caldo i que cal una reconstrucció en profunditat que trigarà tants anys més.
Tampoc sembla que estiguin treballant sobre el tema de la falta de capacitat a la línia del tramvia blau. La PTP va detallar això un cop (tot i que era ben sabut, òbviament), que hi ha l'L7 amb una gran capacitat, el funicular reformat amb també gran capacitat, i entre mig el tramvia blau amb una capacitat extremadament baixa. Proposaven o bé comprar alguns tramvies moderns no molt grans de segona mà, o la restauració del 525. Crec recordar que els anys 80 o 90 ja hi va haver el projecte de restaurar un tramvia de la sèrie 500 per que funcioni al tramvia blau. Un altre opció podria ser fer servir alguns autobusos clàssics en dies de molta demanda. Tramvies moderns tot i que resoldrien el problema de capacitat, li treurien la gràcia a aquesta línia. Uns busos antics en canvi sí serien adeqüats, tot i que menys ideals que tramvies antics.
I tampoc no se sap res de la jardinera 129, que l'ultim que vam saber es que calia un projecte de d̶e̶s̶t̶r̶o̶s̶s̶a̶ reforma propi. De fet, com que es preserva el remolc jardinera, a l'estiu el 129 podria funcionar amb remolc, portant per exemple sempre el remolc pel costat muntanya, una mica com fan a molts trens cremallera, on la motriu sempre es del costat vall. Això també permetria augmentar la capacitat en època estival.
Sembla que només s'està avançant en el projecte constructiu de l'infraestructura, i no un projecte comprensiu per aquesta línia. Al final no es reoldran molts dels altres problemes que tenia aquesta línia...
El llarg serial del Tramvia Blau: sis anys tancat i barrat
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... at-422789/
Ara, vaig estar pensant el que va comentar un usuari aqui al fòrum fa temps (no trobo el missatge per desgràcia), que van fer unes proves als tramvies i tenien uns problemes molt greus de l'estructura mecànica, una cosa així. Llavors, el projecte que es prepara per al tramvia blau inclou també la restauració dels tramvies? Perque sino, faran tota la reforma aquesta, i després s'adonaran que els tramvies estan fets caldo i que cal una reconstrucció en profunditat que trigarà tants anys més.
Tampoc sembla que estiguin treballant sobre el tema de la falta de capacitat a la línia del tramvia blau. La PTP va detallar això un cop (tot i que era ben sabut, òbviament), que hi ha l'L7 amb una gran capacitat, el funicular reformat amb també gran capacitat, i entre mig el tramvia blau amb una capacitat extremadament baixa. Proposaven o bé comprar alguns tramvies moderns no molt grans de segona mà, o la restauració del 525. Crec recordar que els anys 80 o 90 ja hi va haver el projecte de restaurar un tramvia de la sèrie 500 per que funcioni al tramvia blau. Un altre opció podria ser fer servir alguns autobusos clàssics en dies de molta demanda. Tramvies moderns tot i que resoldrien el problema de capacitat, li treurien la gràcia a aquesta línia. Uns busos antics en canvi sí serien adeqüats, tot i que menys ideals que tramvies antics.
I tampoc no se sap res de la jardinera 129, que l'ultim que vam saber es que calia un projecte de d̶e̶s̶t̶r̶o̶s̶s̶a̶ reforma propi. De fet, com que es preserva el remolc jardinera, a l'estiu el 129 podria funcionar amb remolc, portant per exemple sempre el remolc pel costat muntanya, una mica com fan a molts trens cremallera, on la motriu sempre es del costat vall. Això també permetria augmentar la capacitat en època estival.
Sembla que només s'està avançant en el projecte constructiu de l'infraestructura, i no un projecte comprensiu per aquesta línia. Al final no es reoldran molts dels altres problemes que tenia aquesta línia...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
En el mateix document estava prevista tant la proposta de reurbanització de tota la traça del Tramvia Blau (Plaça Salvador Andreu, Av del Tibidabo i plaça Kennedy), i també la remodelació de fins a 4 cotxes.
Recupero aquesta entrada:
Entrada Autor: metring » dj. 25 gen. 2018
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter
La remodelació del Tramvia Blau tindrà un cost estimat d'11 milions d'euros
La suspensió del servei a partir del febrer permetrà abordar la renovació total de la infraestructura fixa i posar al dia els vehicles històrics
Remodelar el Tramvia Blau, un transport de prop de 117 anys d’antiguitat, per deixar-lo en condicions de circular amb seguretat molts anys més tindrà un cost aproximat d’11 milions d’euros, segons les previsions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Aquesta quantitat cobriria el cost de la nova plataforma ferroviària, el canvi de totes les vies i la catenària, la renovació d’un dels tramvies (per dotar-lo de les eines de conducció que ja tenen els tres renovats anteriorment), la reparació dels tramvies que habitualment fan el servei amb passatgers, la tramitació de la llicència d’activitat i altres actuacions complementàries.
La remodelació integral del Tramvia Blau, amb aquest pressupost estimat, ha estat aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità, amb el compromís d’incloure’n el finançament en el Contracte Programa per al període 2018-2021. Es tracta d’una actuació global que no te precedents des que aquest transport és de titularitat pública.
Salut!
Recupero aquesta entrada:
Entrada Autor: metring » dj. 25 gen. 2018
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter
La remodelació del Tramvia Blau tindrà un cost estimat d'11 milions d'euros
La suspensió del servei a partir del febrer permetrà abordar la renovació total de la infraestructura fixa i posar al dia els vehicles històrics
Remodelar el Tramvia Blau, un transport de prop de 117 anys d’antiguitat, per deixar-lo en condicions de circular amb seguretat molts anys més tindrà un cost aproximat d’11 milions d’euros, segons les previsions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Aquesta quantitat cobriria el cost de la nova plataforma ferroviària, el canvi de totes les vies i la catenària, la renovació d’un dels tramvies (per dotar-lo de les eines de conducció que ja tenen els tres renovats anteriorment), la reparació dels tramvies que habitualment fan el servei amb passatgers, la tramitació de la llicència d’activitat i altres actuacions complementàries.
La remodelació integral del Tramvia Blau, amb aquest pressupost estimat, ha estat aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità, amb el compromís d’incloure’n el finançament en el Contracte Programa per al període 2018-2021. Es tracta d’una actuació global que no te precedents des que aquest transport és de titularitat pública.
Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
I més informació:
122-042-132 ha escrit: ↑Dimecres 31/03/2021 13:33 Més informació sobre l'adjudicació del projecte de remodelació del Tramvia Blau. salut!
https://www.metropoliabierta.com/inform ... 9_102.html
Trias per Barcelona torna a apressar el govern municipal a recuperar el Tramvia Blau.
En l'acte també hi han participat veïns de Sarrià - Sant Gervasi, que recorden amb nostàlgia el servei de transport públic.
https://beteve.cat/politica/trias-per-b ... mvia-blau/
En l'acte també hi han participat veïns de Sarrià - Sant Gervasi, que recorden amb nostàlgia el servei de transport públic.
https://beteve.cat/politica/trias-per-b ... mvia-blau/
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
No entenc res. El tramvia metropolità no però el tramvia blau sí? Política.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Recordeu aquest article? Ara creieu que deien la veritat, o tot ha estat casual?
metring ha escrit: ↑Dimarts 23/10/2018 11:47 Què en penseu d'aquest article? Agafem-ho amb pinces...
https://www.kitradio.net/exclusiva-por- ... la-verdad/
EXCLUSIVA: ¿Por qué TMB se ha cargado realmente el Tramvia Blau? Toda la verdad
AVISO: Crónica no firmada en protesta por la “Ley Mordaza”.
KIT RADIO INTERNACIONAL revela por primera vez la verdad sobre por qué TMB se ha cargado el Tramvia Blau por la Avinguda Tibidabo de Barcelona desmintiendo la versión oficial de la dirección de la empresa (mantenimiento en l’Av. Tibidabo)
Desde KIT RADIO INTERNACIONAL fuimos los primeros en sacar los sueldos de los directivos de TMB, fuimos también los primeros en sacar los PRIVILEGIOS Y CHANCHULLOS de los directivos de la empresa y una vez mas somos los únicos en apostar por la verdad y contar el “misterio” de la desaparición del Tramvia Blau en la Avinguda Tibadabo de Barcelona.
Tras muchos meses de trabajo e investigación en los que la redacción de ésta casa ha realizado muchas consultas a sindicatos y mandos conocemos la verdad (nos hemos chocado con muchas mentiras, cabe comentarlo) y no es precisamente por reformas tal como indica la empresa a la población y a los vecinos de la zona. Es sabido que la instalación está muy anticuada y obsoleta y a día de hoy el Tramvía Blau molesta muchísimo a la hora de circular ya que va muy lento y genera muchas colas. También es contradictorio que circule teniendo actualmente una línea de TMB como la 196 (la que factura mas en metálico de Barcelona) por la Av. Tibidabo. Esto puede hacer pensar que a lo mejor se ha quitado de circulación por éste hecho, PERO NO.
LA PUESTA EN MARXA DE LA ÚLTIMA FASE DE LA “NOVA XARXA” HA SIDO LA EXCUSA PARA CARGARSE EL TRAMVÍA BLAU
Sabemos que en Octubre-Noviembre TMB pondrá en funcionamiento la última parte de la “Nova Xarxa” en la que se pretende eliminar las líneas que quedan en Barcelona y entre ellas eliminar la línea 196 (Pl. Kennedy – Funicular – Bellesguard). En su sitio se alargará el recorrido de la línea ya implementada V13 (actualmente: Pla de Palau – Pl. Kennedy) para que llegue hasta el Funicular haciendo de ésta manera a partir de Pl. Kennedy (donde dará la vuelta) el recorrido del 196 por la Av. Tibidabo. La empresa sabe que los vecinos de la zona quieren que el Tramvía Blau no desaparezca y esto ha hecho que una vez mas NO SE CONTARA LA VERDAD. Tirar la V13 por Av. Tibidabo generará un tráfico brutal ya que entre semana hay colegios (lo que significa tener que esquivar todo tipo de obstáculos) a parte de subir los autobuses llenos. Arriba caben solo dos vehículos y previsiblemente se juntarán mas.
Por otro lado que la V13 termine arriba del todo de la Av. Tibidabo hace que la empresa no pueda poner vehículos articulados a pesar de que previsiblemente van a ir absolutamente todos los vehículos llenos ya que actualmente la 196 ya va llena hasta arriba del todo. Generará el doble de ingresos que hasta ahora pero una vez mas problemas de espacio. Por otro lado TMB deberá poner vehículos de Gas-Oil ya que los híbridos y los eléctricos son incapaces a día de hoy de subir sitios como la Av. Tibidabo de Barcelona.
Cabe comentar que por otro lado el objetico de TMB es imlementar la V13 con un recorrido extremadamentte largo que vaya desde la Barceloneta (antiguo terminal del 64) hasta el Funicular donde haría el terminal de Final para hacer su origen en Bellasguard para volver a bajar facturando de ésta manera el triple de pasaje y consiguiendo subir a los turistas desde la playa hasta el Funicular de forma directa y con un solo autobús. TMB atenedría por otro lado las quejas de mucha gente que quería que se recuperase una parte del recorrido de la 64 junto con el terminal del mismo.
La opción estratégica de subir el V13 por la Av. Tibidabo es la de poder traer a los turistas de la playa al parque de atracciones del Tibidabo
Ésta es una de las estrategias mas buenas que ha diseñado TMB en mucho tiempo ya que actualmente la línea 196 es la que factura mas en metálico de Barcelona. La empresa pretende convertir el V13 en una máquina de hacer dinero en metálico a costa de turistas que suban de la playa hacia el Funicular. Una estrategia perfecta y buenísima pero que convertirá la línea en un matadero para los conductores que la hagan. También se convertirá, indirectamente, en la línea con mas carteristas de Barcelona.
Cabe comentar que la V13 generaría el doble de ingresos de los que genera para la empresa en metálico y en número de picadas tal y como venimos explicando. Para la empresa esto es una mina de oro pero para los conductores es un matadero ya que la cantidad de pasaje será el triple o el cuadruple. La V13 en breve la podremos comparar con la nuea 24 que subirá en el Parc Güell.
LA EXCUSA PERFECTA DE LA EMPRESA ES QUERER EVITAR ACCIDENTES COMO LOS DE ANTAÑO EN LA AV. TIBIDABO
A TMB le preceden accidentes como los que pasaron antaño con el Tramvía Blau en el que de milagro se consiguió que se pudiera frenar el comboy al final de la Av. Tibidabo sin que se matara nadie pero estampándose el comboy contra un camión que descansaba al final de la misma. Se quiere evitar que por todos los medios otra vez se tenga que ir a juicios y se tengan que dar explicaciones en caso de que ocurra una desgracia con algún comboy.
En ese accidente del que hablamos el mismo conductor del Tramvía Blau pidió a los turistas que saltaran del comboy ya que él mismo sabía que se iban a matar al llegar al final de la Av. Tibidabo y al no tener frenos. Él no saltó y eso hizo que no fuera a la cárcel y que en el juicio no le pasar a nada.
LOS COMBOYS DEL TRAMVÍA BLAU QUEDARÁN EXPUESTOS EN LA PUERTA DE LA COCHERA ACTUAL DE AV. TIBIDABO
Como compensación a la desaparición al Tramvía Blau TMB planea dejar expuestos para siempre los comboys del Tramvía en la puerta de las cocheras de Av. Tibidabo donde a día de hoy se realiza mantenimiento a los comboys, por otro lado la instalación eléctrica se retirará con el pretexto de que se le debe realizar mantenimiento ya que se encuentra obsoleta y es peligroso tal y como está a día de hoy. El pretexto del mantenimiento se mantiene aunque la intención real es no empezar ninguna obra nunca. Tampoco se levantarán las vías de Av. Tibidabo ya que se consideran un gran emblema de la ciudad.
Los vecinos de la zona por lo tanto ya se pueden despedir para siempre del que ha sido un emblema para la ciudad y que para TMB a día de hoy se ha convertido en una lacra para la circulación de vehículos por la Av. Tibidabo y para la implementación de la Nova Xarxa de Barcelona.
Home, ni la V13 arriba al Funicular, ni han tret la catenària. Sona una mica teoria conspirativa.
Havent vist com funcionen les empreses grans, té més pinta que ningú de TMB o de l'Ajuntament es vol fer responsable de les conseqüències legals si hi ha un altre accident amb el tramvia. Si passa amb un bus poden dir que és mala sort o tirar-li la culpa al conductor, si és un tramvia obsolet que té precedents se'ls hi cau el pèl.
Havent vist com funcionen les empreses grans, té més pinta que ningú de TMB o de l'Ajuntament es vol fer responsable de les conseqüències legals si hi ha un altre accident amb el tramvia. Si passa amb un bus poden dir que és mala sort o tirar-li la culpa al conductor, si és un tramvia obsolet que té precedents se'ls hi cau el pèl.
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Ni tampoco la V13 va con estándards quitando todos los articulados, ni llega arriba del funicular ni tampoco por abajo llega a Barceloneta. Sique finalizando en Plan de Palau, por tanto el que ha soltado o escrito esa chorrada se ha lucido, porque por otro lado se dice en esa noticia que el V13 elimina a la 196, lo cual tampoco se ha cumplido, seis años después de la noticia. Vamos que el redactor de la noticia se fumó un peta y hale, a redactar.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Ahir, ordenant una capsa d'adhesius que tenia a casa els meus pares, em va sortir aquest del Tramvia Blau.
Sabeu de quin any és aquesta commemoració? Gràcies i salutacions.
Sabeu de quin any és aquesta commemoració? Gràcies i salutacions.
El Tramvia Blau es de 1902, l'any 1992 va tornar a funcionar despres d'estar tallat per les obres de la Ronda de Dalt