Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Sanato
N6
N6
Entrades: 183

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Entrada Autor: Sanato » Divendres 31/03/2023 20:57

Actualment les L9/L10 estant fent servir el túnel que correspon a la L4.
Unes preguntes d'incult:
- Un cop s'alalrgui la L4, compartiran túnel? En cas afirmatiu, com s'ho faran per invertir la marxa a Sagrera-Meridiana?
- Falta construir el túnel de la L9/L10 per que circulin separadament?
- Estacions... Individuals o compartides?
:nose


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

jgomezs
N6
N6
Entrades: 165

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 31/03/2023 21:18

Els túnels seran separats, l'estació de L9/L10 quedarà al punt on lliguen la L5 i L1 a l'alçada del carrer Hondures, mentre que l'andana de la L4 (que ara és de L9/L10) queda a l'altra punta de l'andana de L5, a l'alçada de Felip II:


El tros de túnel de L9/L10 també està construït, i es fa servir per treure la terra que la tuneladora va deixant enrere. Entenc que la idea és obrir la L4 quan s'acabi de fer el túnel de L9 i estigui feta també l'andana i el transbord de L9 a Sagrera (que crec que són les obres que hi estan fent ara mateix?)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 01/04/2023 0:36

Els dos túnels estan fets i acabats amb les dues estacions, tant la de la línia 9 i 10, com la de la línia 4. Ho estan des de l'any 2009. Actualment no es treuen terres, dons el túnel de la línia 9 i 10 està construít fins a Lesseps. I l'avenc es fa des de Zona Universitària. Per cert, la tuneladora ja ha arribat a prop de Manuel Girona amb Prat de la Riba, ara està aturada per tasques de manteniment i canvi de capcals. El que és treu pel pou del Guinardó, és la ferralla de la tuneladora Besi que va quedar aturada 'sine die' a Lesseps. Salut!



jgomezs
N6
N6
Entrades: 165

Entrada Autor: jgomezs » Dissabte 01/04/2023 11:11

122-042-132 ha escrit:
Dissabte 01/04/2023 0:36
Els dos túnels estan fets i acabats amb les dues estacions, tant la de la línia 9 i 10, com la de la línia 4. Ho estan des de l'any 2009. Actualment no es treuen terres, dons el túnel de la línia 9 i 10 està construít fins a Lesseps. I l'avenc es fa des de Zona Universitària. Per cert, la tuneladora ja ha arribat a prop de Manuel Girona amb Prat de la Riba, ara està aturada per tasques de manteniment i canvi de capcals. El que és treu pel pou del Guinardó, és la ferralla de la tuneladora Besi que va quedar aturada 'sine die' a Lesseps. Salut!
No sabia que estava tan avançat!
Això vol dir que les obres que estan fent a la Sagrera, on el Punt TMB, són per construir el transbord i obrir l'andana definitiva de L9/L10?


I llavors l'andana definitiva de la L4 quedarà lliure per a inaugurar la L4 quan estigui fet el túnel de la parada de Santander, sense esperar completar la L9?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 01/04/2023 22:31

Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 02/04/2023 2:47

victorcasta ha escrit:
Dissabte 01/04/2023 22:31
Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.
La font de les fotos són de fa casi 4 anys, alguna cosa hauria avançat durant aquests anys, oi?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 09/04/2023 17:26

victorcasta ha escrit:
Dissabte 01/04/2023 22:31
Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.

Suposo que traslladaran les portes d'andana de Sagrera L9 (futura L4) a la futura estació de la L9 de Sagrera ? :nose



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/03/2024 13:22

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera

Territori licita la redacció del projecte constructiu del perllongament de l'L4 de metro entre la Pau i la Sagrera

El nou tram incrementarà la connectivitat del sistema de transport públic amb dos intercanviadors i captarà 15 milions de viatgers a l'any

Imatge

L’import de la licitació és de 2,6 MEUR

El Departament de Territori ha licitat la redacció del projecte constructiu de part del perllongament de la línia 4 de metro des de l'estació de la Pau fins a l'intercanviador de la Sagrera, a Barcelona. El projecte que s'impulsa definirà tècnicament les actuacions pendents d'executar necessàries per a la posada en servei del perllongament, amb una inversió estimada de 98 MEUR. La redacció del projecte es licita per un import de 2.598.654,77 € (IVA inclòs) i un termini de 15 mesos.

El projecte preveu l'execució d'un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles, d'uns 320 mestres de longitud; la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents. La nova estació disposarà d'andanes laterals i comptarà amb un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.

El Pla Director d'Infraestructures 2021 – 2030 de l'Àrea de Barcelona preveu el perllongament de la línia des de l'estació de la Pau, donant lloc a tres estacions més, dues de les quals seran potents intercanviadors: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.

Bona part de la infraestructura del perllongament entre la Pau i la Sagrera de l'L4 ja està executada; la major part del túnel ja està construït i és actualment utilitzat per l'L9/L10 nord. D'altra banda, també està executada el 100% de l'obra civil de les estacions de la Sagrera –TAV i de la Sagrera. Així, sumant l'obra executada i la pendent, la inversió total del perllongament suma una inversió global de més de 300 MEUR.

El perllongament complert de l'L4, tot i tenir una longitud relativament curta –quasi 3 quilòmetres– permetrà augmentar significativament la connectivitat i la robustesa del sistema de transport públic, ja que facilitarà la connectivitat amb importants línies ferroviàries (L1, L5, L9, Rodalies i Alta Velocitat), a més d'ampliar la cobertura del servei de metro en àmbits de caràcter residencial, industrial, comercial i de serveis.

Amb una inversió total de més de 300 MEUR, es preveu que aquest perllongament de l'L4 capti una demanda de més de 15 milions de viatgers a l'any. Es calcula que la nova infraestructura permetrà estalviar 1.000 tones d'emissions de CO2 anuals.

Actualment, l'L4 té una longitud de 16,5 km i compta amb 22 estacions; des de la parada de Trinitat Nova, al districte de Nou Barris; fins arribar a l'estació de la Pau al districte de Sant Martí, tot creuant Horta-Guinardó, Gràcia, l'Eixample i Ciutat Vella. En el seu recorregut, té correspondència amb diverses línies de metro, la xarxa de Rodalies de Catalunya i els serveis de tramvia i autobús.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 04/03/2024 19:25

Ja era hora, em semblava un crim que no licitasin aquest recorregut de la L4 tenint en compte que part del túnel i recorregut està ja fet.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 04/03/2024 22:10

Si l'adjudiquen a l'estiu, 15 mesos de redacció, licitació de les obres a finals del 2025 o principis del 2026, adjudicació de les obres a mitjans de 2026. Dos anys i mig d'obres, almenys, ens n'anem al 2029...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”