Xoc de dos trens a Castellgalí

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22580
Ubicació: Fabra i Puig

Xoc de dos trens a Castellgalí

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 19:19

Accident greu a Castellgalí, amb resultat d'una persona morta:



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1690

Entrada Autor: albert28 » Divendres 08/02/2019 19:21

El tram maleït



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22580
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 19:21




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22580
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 19:23




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22580
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 19:25




campbell
N4
N4
Entrades: 69
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Divendres 08/02/2019 20:06

Ho sento per les persones afectades.

Be, a l'espera de que s'esclareixin les causes del sinistre seré precavit a no dir encara paraulotes greus



campbell
N4
N4
Entrades: 69
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Divendres 08/02/2019 20:14

Ara han dit que la persona morta es el/la maquinista d'un dels trens



437.001
N10
N10
Entrades: 4831
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 08/02/2019 21:03

Segons La Vanguardia, la víctima és una maquinista.
Pel que sembla un o tots dos trens han pogut arribar a frenar.

No entenc com dimonis anaven els dos trens per la mateixa via.

Segon accident mortal en tres mesos a la R4.
I aquest cop no atribuïble a la geologia.
Aquest cop han de rodar caps. Això no hauria d'haver passat de cap de les maneres.

Descansi en pau la víctima, i la millor recuperació possible als ferits.



campbell
N4
N4
Entrades: 69
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Divendres 08/02/2019 22:13

Xoc frontal? Pero es que em cago en la ops! (amb perdó). que un dels dos trens s'havia ficat en contra sentit? A la vía contraria?!?! Si es així, això és molt, molt i molt greu.

Es que posats a especular... Alguna negligencia brutal al "centre de control" de torn? El o la maquinista no es donava compte? (Digo yo que si vaig per l'esquerra, a no ser que sigui a Anglaterra, deduiria a l'instant que alguna cosa is wrong..)

Què diantres haurà Passat??



campbell
N4
N4
Entrades: 69
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Divendres 08/02/2019 22:20

Bé, si es que realment ha estat així, per que he llegit xoc frontal a alguns llocs i embestida per darrera a altres...



Miquel
Administrador
Entrades: 4030
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/02/2019 22:45

campbell ha escrit:Bé, si es que realment ha estat així, per que he llegit xoc frontal a alguns llocs i embestida per darrera a altres...
Ha estat un xoc frontal.

El Rodalies 28043 (R4 a Manresa) circulava per la seva via (Via I), i el regional 15624 (R12 a Barcelona), que segons la app d'adif ha fet la parada comercial a Manresa també per Via 1. Se suposa que quan se li ha autoritzat la sortida (si li han fet), no li han canviat cap a Via II ni dins l'estació ni a l'entrada de la mateixa pel costat Barcelona. Aquí, òbviament ha passat alguna cosa estranya amb els itineraris o el mateix bloqueig.

En principi la Via II no tenia cap problema, ja que qui ha detectat tot l'accident ha estat un R4 que baixava cap a Barcelona, i aquest sí que circulava per Via II.

Val a dir que entre Manresa i Terrassa hi ha BAD, pel que encara ho fa tot més misteriós i enmig hi ha diversos treballdors, des de el CTC, com el factor de Manresa (si encara hi era) així com al interpretació del maquinista, tot suposant que el bloqueig automàtic no fallés. En tot cas, millor esperar aviam què diuen els del CIAF.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 4831
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 08/02/2019 23:12

Miquel ha escrit:
campbell ha escrit:Bé, si es que realment ha estat així, per que he llegit xoc frontal a alguns llocs i embestida per darrera a altres...
Ha estat un xoc frontal.

El Rodalies 28043 (R4 a Manresa) circulava per la seva via (Via I), i el regional 15624 (R12 a Barcelona), que segons la app d'adif ha fet la parada comercial a Manresa també per Via 1. Se suposa que quan se li ha autoritzat la sortida (si li han fet), no li han canviat cap a Via II ni dins l'estació ni a l'entrada de la mateixa pel costat Barcelona. Aquí, òbviament ha passat alguna cosa estranya amb els itineraris o el mateix bloqueig.

En principi la Via II no tenia cap problema, ja que qui ha detectat tot l'accident ha estat un R4 que baixava cap a Barcelona, i aquest sí que circulava per Via II.

Val a dir que entre Manresa i Terrassa hi ha BAD, pel que encara ho fa tot més misteriós i enmig hi ha diversos treballdors, des de el CTC, com el factor de Manresa (si encara hi era) així com al interpretació del maquinista, tot suposant que el bloqueig automàtic no fallés. En tot cas, millor esperar aviam què diuen els del CIAF.
Aquest diumenge al vespre el factor hi era. I semblava com si estigués bastant atabalat... :mmm

I la veritat, Miquel, realment no m'ho explico.

O ha estat una cadena d'errades humanes, o una incidència a l'últim segon no detectada, o un sabotatge informàtic, o... :nose

Des del tren R12 no podien haver trucat pel tren-tierra a central? Perquè si no hi havia tall amb via única, és impossible que el/la maquinista del R12 tingués notificació de circular per l'esquerra entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet... i si no en tenia, hauria d'haver avisat de l'incidència just a la sortida de Manresa, i no deixar passar el tren pels Comtals fins a xocar a Castellgalí. El tren ni tan sols hauria d'haver arribat als Comtals, no cal ni dir que encara menys a Castellgalí.

Això, suposant que fós el R12 el causant de l'incidència.

Perquè si surt de Manresa un R12 a contravia amb autorització, llavors el R4 que va a Manresa encara està per Castellbell, Rellinars o a tot estirar Vacarisses, i li dóna temps de sobres de parar a Sant Vicenç de Castellet a esperar l'altre, en comptes de sortir i xocar.

La distància entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí és molt menor que la distància entre Manresa i Castellgalí.
I a més a més, entre Manresa i Els Comtals hi ha la famosa limitació a 30km/h pel mal estat del penya-segat que hi ha tocant a la via...



Miquel
Administrador
Entrades: 4030
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/02/2019 23:59

437.001 ha escrit:Aquest diumenge al vespre el factor hi era. I semblava com si estigués bastant atabalat... :mmm

I la veritat, Miquel, realment no m'ho explico.

O ha estat una cadena d'errades humanes, o una incidència a l'últim segon no detectada, o un sabotatge informàtic, o... :nose

Des del tren R12 no podien haver trucat pel tren-tierra a central? Perquè si no hi havia tall amb via única, és impossible que el/la maquinista del R12 tingués notificació de circular per l'esquerra entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet... i si no en tenia, hauria d'haver avisat de l'incidència just a la sortida de Manresa, i no deixar passar el tren pels Comtals fins a xocar a Castellgalí. El tren ni tan sols hauria d'haver arribat als Comtals, no cal ni dir que encara menys a Castellgalí.

Això, suposant que fós el R12 el causant de l'incidència.
Perquè si surt un R12 a contravia de Manresa, llavors el R4 que va a Manresa encara està per Castellbell, Rellinars o a tot estirar Vacarisses, i li dóna temps de sobres de parar a Sant Vicenç de Castellet a esperar l'altre, en comptes de sortir i xocar.

La distància entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí és molt menor que la distància entre Manresa i Castellgalí.
Sí, la veritat es que en condicions normals te pinta a ser força complicat i hi ha coses que no s'expliquen si tot funcionava correctament. Pel que la cosa fa oloreta a una cadena d'errors. Si el bloqueig no ha evitat que s'expedís un tren per una via ocupada, poder es que el bloqueig no funcionava bé. Però alhora és el factor qui expedeix els trens, pel que abans haurien d'haver assegurat l'itinerari d'alguna manera, i com dius, tenien un R4 en sentit ascendent. Tot molt estrany!


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 4831
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 09/02/2019 1:16

Miquel ha escrit:Sí, la veritat es que en condicions normals te pinta a ser força complicat i hi ha coses que no s'expliquen si tot funcionava correctament. Pel que la cosa fa oloreta a una cadena d'errors. Si el bloqueig no ha evitat que s'expedís un tren per una via ocupada, poder es que el bloqueig no funcionava bé. Però alhora és el factor qui expedeix els trens, pel que abans haurien d'haver assegurat l'itinerari d'alguna manera, i com dius, tenien un R4 en sentit ascendent.


Un detall que podria ser crucial.

Com ja sabreu els que em llegiu al fil de remodelació d'estacions de Rodalies Barcelona, tant l'estació de Manresa com la de Sant Vicenç de Castellet estan en obres.

A l'estació de Manresa, s'hi està fent una reforma integral, on entre d'altres coses s'hi inclou l'instal.lació de nous monitors auxiliars per a maquinistes, nova megafonia, i nous teleindicadors de proper tren. Aquest diumenge passat no funcionaven ni megafonia, ni teleindicadors, com a mínim el teleindicador de via 3 estava fora de servei.

Però a més, a l'estació de Sant Vicenç de Castellet també s'hi estan instal.lant nous teleindicadors de proper tren i nova megafonia, tot i que van molt més endarrerits, i des d'aquest diumenge que vaig passar-hi, no crec que els hagi donat temps de connectar res.

Entenc que tant monitors per a maquinistes, com teleindicadors de proper tren, com megafonia, estan connectats al CTC, no?

Miquel ha escrit:Tot molt estrany!
Només un aclariment:

SEGUR que el tercer tren que es veu parat a Castellgalí era un R4 normal destinació Sant Vicenç de Calders o Vilafranca i al qual s'hauria autoritzat de sortir, trobant-se amb tot el merder a Castellgalí, i evitant un Platja de Castelldefels per la perícia del maquinista?

O realment és un tren que surt de Manresa ja sabent que ha d'anar a rescatar els passatgers il.lesos i potser auxiliar els ferits?

Ho dic perquè per TV3 s'han vist imatges de com alguns accidentats arriben a Manresa en tren, i fins i tot estrenen el nou vestíbul de l'estació, on els seus familiars i coneguts els esperàven...

A veure si ho pots confirmar, o si algú altre pot fer-ho.

Més que res, perquè no m'agradaria estar desinformant quan hi ha morts i ferits pel mig.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3675
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 09/02/2019 1:31

Segons han comunicat per xarxes socials, els serveis d'emergència, una 447 ha anat a auxiliar les altres dues accidentades, i traslladar els ferits menys greus fins a Manresa, sempre atesos pel SEM.

Haurem d'esperar l'informe de la CIAF, com han dit més amunt.

Descansi en pau la maquinista.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

437.001
N10
N10
Entrades: 4831
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 09/02/2019 1:38

Gràcies.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3675
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 09/02/2019 1:59

Protecció Civil acaba de tancar l'alerta del pla Ferrocat. Durant tot el cap de setmana la R4 entre Manresa i Sant Vicenç estarà tallada, i es realitzarà amb autobús aquest trajecte.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

437.001
N10
N10
Entrades: 4831
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 09/02/2019 2:05

Dit d'una altra manera:

-Passatgers fins a Manresa des de Barcelona, L'Hospitalet i Cornellà: FGC.
-Passatgers fins a Manresa des de Montcada, Cerdanyola, Barberà, Sabadell, Terrassa, Viladecavalls, Vacarisses: R4 fins a Sant Vicenç de Castellet, i FGC des de Sant Vicenç-Castellgalí fins a Manresa.
-Passatgers de Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet i Manresa: FGC.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3675
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 09/02/2019 2:11

437.001 ha escrit:Dit d'una altra manera:

-Passatgers de Barcelona a Manresa: FGC.
-Passatgers de Montcada, Cerdanyola, Barberà, Sabadell, Terrassa, Viladecavalls, Vacarisses a Manresa: R4 fins a Sant Vicenç de Castellet, i FGC de Sant Vicenç-Castellgalí fins a Manresa.
-Passatgers de Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet i Manresa: FGC.
Si no es vol utilitzar el bus substitutori, sí.
Passatgers de l'Hospitalet a Lleida, R4 fins Sant Vicenç, bus Sant Vicenç - Manresa, R12 Manresa Lleida (i v/v).
Edito.
Segurament han decidit remolcar la 447 de la R12 per poder excarcerar la víctima mortal, la jove maquinista, tal com han quedat les dues unitats, era molt difícil extreure-la de la cabina on deu haver quedat atrapada.

I segurament, la 447 055R i la 066R seran carn de soplet (o pinça) en quan s'hagi acabat la investigació d'aquest tràgic accident.
Amb aquestes dues, ja en seran unes quantes de 447 desballestades (sis si no m'equivoco).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

França451
N9
N9
Entrades: 1660
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: L4,L2,L5,34,D50,H10,V19 y V23,H6,D40,V25,47 TMB,R3,R4
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 09/02/2019 2:51

UT440_132M ha escrit:
437.001 ha escrit:Dit d'una altra manera:

-Passatgers de Barcelona a Manresa: FGC.
-Passatgers de Montcada, Cerdanyola, Barberà, Sabadell, Terrassa, Viladecavalls, Vacarisses a Manresa: R4 fins a Sant Vicenç de Castellet, i FGC de Sant Vicenç-Castellgalí fins a Manresa.
-Passatgers de Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet i Manresa: FGC.
Si no es vol utilitzar el bus substitutori, sí.
Passatgers de l'Hospitalet a Lleida, R4 fins Sant Vicenç, bus Sant Vicenç - Manresa, R12 Manresa Lleida (i v/v).
Edito.
Segurament han decidit remolcar la 447 de la R12 per poder excarcerar la víctima mortal, la jove maquinista, tal com han quedat les dues unitats, era molt difícil extreure-la de la cabina on deu haver quedat atrapada.

I segurament, la 447 055R i la 066R seran carn de soplet (o pinça) en quan s'hagi acabat la investigació d'aquest tràgic accident.
Amb aquestes dues, ja en seran unes quantes de 447 desballestades (sis si no m'equivoco).
esto ya se empieza a parecer a Argentina y sus grandes "horrores" de TBA, pero es que igualito... Siendo como son las 447 de hierro puro y duro, y que la 132 se hunda así, como si fuera mantequilla. Claro que fue un choque frontal, pero la cosa es, por mucho que frenasen cómo debían de ir ambos trenes para que la 132 acabase así...

Buenas noches.

Un día nos van a matar a todos.

Hay que j*d*rse...


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”