Porta vertical a andana de metro en proves

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Porta vertical a andana de metro en proves

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/06/2019 11:57

Jo hauria dit que ja parlavem del tema en un altre fil, però no l'he trobat, si algú el veu, que ens avisi, de moment, poso aquí. No sé de quina estació es tracta:
Edito: és a Can Cuiàs L11. Molta aglomeració allà...



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 04/06/2019 15:37

Aquestes portes verticals on tenen previst posar-les ? al tram central de la L9 ? al tram en viaducte de la L10 ?

Potser al tram central de la L1 també ? l2 automatitzada ?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 04/06/2019 16:03

Jo espero que no les posin mai.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/06/2019 17:35

uriol108 ha escrit:Aquestes portes verticals on tenen previst posar-les ? al tram central de la L9 ? al tram en viaducte de la L10 ?
Allí no hi cal, ja hi ha les mampares i les portes corredisses de "tota" la vida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 04/06/2019 17:49

Buenas,
Los primeros en dar una solución vertical no son.
En japón tienen esto:

https://www.youtube.com/watch?v=FmLTGUPpGlI[/youtube]

Y al parecer se ve más seguro que la puerta rigida.



I_Am_Willy
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Terrassa Oest - Can Trias

Entrada Autor: I_Am_Willy » Dimarts 04/06/2019 17:53

uriol108 ha escrit:Aquestes portes verticals on tenen previst posar-les ? al tram central de la L9 ? al tram en viaducte de la L10 ?

Potser al tram central de la L1 també ? l2 automatitzada ?
Em sembla que les volen posar a les línies on operen diferents unitats alhora, on seria inviable posar portes horitzontals tradicionals perquè al disposar de distàncies porta a porta diferents aquestes no encaixarien correctament.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 04/06/2019 19:07

Pel que vec es tracta de l'estació de Can Cuiàs de la L11, però és l'andana principal o la que està permanentment fora de servei?
M'imagino que es tracta de la segona, perquè no crec que hagin tallat el servei de la línia...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/06/2019 19:23

El sindicat CGT Metro ja ha alertat del perill que poden representar aquestes portes:



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 04/06/2019 19:42

La pregunta és si són realment necessàries. Jo crec que no, però en fi.
Com algú comenta, segurament són per casos d'aglomeracions, però això se solucionaria incrementant una mica la freqüència de pas.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 04/06/2019 21:19

Personalmente pienso que a 50 años vista todas las estaciones de metro tendrán algún tipo de puertas a lo largo del andén.

Y que, de hecho, apostaría a que si en ese futuro a largo plazo se construyen estaciones sin estas puertas, se verá visto como un escándalo, un peligro, una irresponsabilidad, y un nosequé.
Lo cierto es que la ciudadanía ya nos hemos acostumbrado, pero el shock inicial de tener un andén vacío con trenes pasando es fuerte, y es algo que desde un punto de vista de seguridad se acabará acotando.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 04/06/2019 22:23

Aeduh ha escrit:Personalmente pienso que a 50 años vista todas las estaciones de metro tendrán algún tipo de puertas a lo largo del andén.

Y que, de hecho, apostaría a que si en ese futuro a largo plazo se construyen estaciones sin estas puertas, se verá visto como un escándalo, un peligro, una irresponsabilidad, y un nosequé.
Lo cierto es que la ciudadanía ya nos hemos acostumbrado, pero el shock inicial de tener un andén vacío con trenes pasando es fuerte, y es algo que desde un punto de vista de seguridad se acabará acotando.
No crec que ningú tingui cap reacció de sorpresa per tenir una andana sense portes amb els trens passant, quan de fet, és el normal.

Per la part personal, sempre diré que és molt més insegur un carrer amb vehicles que no pas una estació de tren. Per molt que els vianants respectem, un tren molt difícilment sortirà de la via per pujar a l'andana, i de la calçada mai pots estar segur que un vehicle per decisió pròpia, involuntària, motivada per d'altres obstacles, etc, etc, etc no se surti de la seva via i acabi al damunt de qualsevol vorera, i no per això es blinden els carrers.

Aquí no ens enganyem no hi preval la seguretat, o que fos un perill/irresponsabilitat. TMB vol automatitzar la xarxa com sigui per acabar de carregar-se-la i estalviar-se milers d'euros en sous, aquests invents ajuden a robotitzar-ho tot. A sobre, posen complicat tots els intents de baixar a les vies que se succeeixen per diferents raons. (Tot i que qui vulgui baixar, sempre podrà ja que no es pot aïllar al 100% l'andana de la zona de vies per si mai passa res.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Sanato
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 09/06/2019 13:11

A la primera que les portes aquestes caiguin al cap d'algú, potser s'ho repensen (espero)


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 09/06/2019 17:44

Fa pinta de que ho proven perquè deu ser substancialment més barat i menys manteniment que el sistema usat en les L9/L10



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 10/06/2019 9:34

Menys manteniment, segur que no. I més econòmic d'instal·lar, en tinc els meus dubtes.

Ho deuen d'assajar perquè m'ensumo que serà la solució per a l'andana compartida L4/L11 a Trinitat Nova. Recordem que el principal (o més aviat únic) avantatge d'aquest sistema és que permet l'explotació amb trens amb diferents configuracions de portes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 10/06/2019 10:11

Javi M ha escrit:Menys manteniment, segur que no. I més econòmic d'instal·lar, en tinc els meus dubtes.

Ho deuen d'assajar perquè m'ensumo que serà la solució per a l'andana compartida L4/L11 a Trinitat Nova. Recordem que el principal (o més aviat únic) avantatge d'aquest sistema és que permet l'explotació amb trens amb diferents configuracions de portes.
Boníssima observació! Així tindria molt més sentit! Potser que haguessin provat des d'un principi en aquesta estació, amb més moviment de passatge i dues línies circulant per la mateixa.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 17/06/2019 15:14

Javi M ha escrit:Menys manteniment, segur que no. I més econòmic d'instal·lar, en tinc els meus dubtes.

Ho deuen d'assajar perquè m'ensumo que serà la solució per a l'andana compartida L4/L11 a Trinitat Nova. Recordem que el principal (o més aviat únic) avantatge d'aquest sistema és que permet l'explotació amb trens amb diferents configuracions de portes.
Suposo que et refereixes al fet que per la L4 hi circulen unitats de dues sèries diferents (2100 i 9000), i no al fet que a Trinitat Nova la L4 i la L11 comparteixen andana (perquè comparteixen andana, però no via).

És a dir, segons sembla, aquest sistema de mampares d'obertura vertical només presenta un avantatge: ser útil per a trens amb diferent estructura de portes (és a dir, diferents sèries).
Llavors, per què et refereixes específicament a l'estació de Trinitat Nova, i no a qualsevol de la L4? Perquè, repeteixo, a Trinitat Nova, una via és reservada per a la L4 i l'altra per a la L11.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 17/06/2019 16:39

torres997 ha escrit:Perquè, repeteixo, a Trinitat Nova, una via és reservada per a la L4 i l'altra per a la L11.
Hi ha trens de la L4 que de vegades entren a Trinitat per la via reservada a la L11. Normalment això passa quan algun tren de la L4 ha d'entrar o sortir de dipòsit, quan mouen algun tren de dipòsit a tallers, o quan la via de la L4 ja està ocupada per un altre tren. De fet, molts cops em trobo amb aquesta situació entre les 8 i les 9 del matí.

Aquest fet és el que va provocar que no s'instal·lessin portes d'andana a Trinitat L11 i també és el fet que fa que de Casa de l'Aigua a Trinitat Nova els trens no circulin en mode automàtic.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 19/06/2019 20:35

torres997 ha escrit:Llavors, per què et refereixes específicament a l'estació de Trinitat Nova, i no a qualsevol de la L4? Perquè, repeteixo, a Trinitat Nova, una via és reservada per a la L4 i l'altra per a la L11.
Com diu Adolescent Barceloní, els trens de la L4 també fan servir (habitualment) la via de la L11.
Adolescent barceloní ha escrit:Aquest fet és el que va provocar que no s'instal·lessin portes d'andana a Trinitat L11 i també és el fet que fa que de Casa de l'Aigua a Trinitat Nova els trens no circulin en mode automàtic.
Efectivament, per això penso que Trinitat Nova és candidata a la instal·lació d'aquest sistema. Com és sabut, per a permetre l'operació en ATC dels trens de la L11 a Trinitat Nova, anys enrera es va instal·lar sensors de presència, amb pèssims resultats. Com a conseqüència d'això cal circular en ATO a aquest tram, situació que permetria revertir una porta d'accés com la de Can Cuiàs.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dijous 20/06/2019 11:40

D'acord, estava mal fixat doncs.
Aíxí, té tot el sentit que la vulguin posar a Trinitat Nova!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”