Protesta contra la manca d'inversions

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2726
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Protesta contra la manca d'inversions

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/05/2022 9:03

3/24, 4 de maig de 2022 ha escrit: Desenes de persones es colen a Rodalies com a protesta: "Si Madrid no paga, no paguem"
Renfe parla de "frau" i adverteix que es denunciarà les persones que han entrat sense bitllet a l'estació d'Arc de Triomf
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2726
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 12/05/2022 9:33

Diari de Girona, 12 de maig de 2022 ha escrit: Opinió: Callahan Ruiz
No vull pagar
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
Elefant
N5
N5
Entrades: 82

Entrada Autor: Elefant » Dijous 12/05/2022 15:14

Jo ho sento, pèro discrepo de que no es facin pas inversions. Al menys des-de la meva perspectiva es fa molta inversió, encara comparat amb altres països, només que es fa amb un concepte completament desastrós. S'ha fet la variant del corredor mediterrani, ok feie falta, pèro ara cal fer enllaços i tercers carrils perque Tarragona no es quedi sense trens de llarga distància; i no estava mitja Catalunya celebrant que per fi estem connectats amb Europa quan es va onaugurar la LAV a França (mentre es suprimien els Trenhotels)?; i clar que calia una segona macroestació a Barcelona que podria haver estat un senzill baixador a cel obert (i lo mateix val per Sant Andreu Comtal; i ja no parlem dels mil i un soterraments o la nova línia al aeroport, que clarament la L9 i els busos llençadora que en els bons temps esperaven just devant l'estació de tren no eren suficients. No senyor, inversions es fan.

Durant anys a ningú no li han interessat un rabe els trens de rodalies i regionals, tot eren AVEs i soterraments, i ara que es passa factura d'haver estalviat durant anys en els trens de cada dia es quan comença el berrinche. I clar que la solució haurà d'anar lligada a algún soterrament, com a Bellvitge, on l'encreuament de les línies que tanta falta fa per equilibrar les línies de rodalies i reduïr la congestió als túnels trigarà uns altres tants anys perque no es pot fer senzillament en superficie. No, es clar, demanar sempre es fàcil, prendre una mica de responsabilitat en QUÈ es el que es demana ja costa molt més.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 329
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 12/05/2022 23:39

Elefant ha escrit:
Dijous 12/05/2022 15:14
Jo ho sento, pèro discrepo de que no es facin pas inversions. Al menys des-de la meva perspectiva es fa molta inversió, encara comparat amb altres països, només que es fa amb un concepte completament desastrós. S'ha fet la variant del corredor mediterrani, ok feie falta, pèro ara cal fer enllaços i tercers carrils perque Tarragona no es quedi sense trens de llarga distància; i no estava mitja Catalunya celebrant que per fi estem connectats amb Europa quan es va onaugurar la LAV a França (mentre es suprimien els Trenhotels)?; i clar que calia una segona macroestació a Barcelona que podria haver estat un senzill baixador a cel obert (i lo mateix val per Sant Andreu Comtal; i ja no parlem dels mil i un soterraments o la nova línia al aeroport, que clarament la L9 i els busos llençadora que en els bons temps esperaven just devant l'estació de tren no eren suficients. No senyor, inversions es fan.

Durant anys a ningú no li han interessat un rabe els trens de rodalies i regionals, tot eren AVEs i soterraments, i ara que es passa factura d'haver estalviat durant anys en els trens de cada dia es quan comença el berrinche. I clar que la solució haurà d'anar lligada a algún soterrament, com a Bellvitge, on l'encreuament de les línies que tanta falta fa per equilibrar les línies de rodalies i reduïr la congestió als túnels trigarà uns altres tants anys perque no es pot fer senzillament en superficie. No, es clar, demanar sempre es fàcil, prendre una mica de responsabilitat en QUÈ es el que es demana ja costa molt més.
Estic molt d'acord, Elefant. No és el què, sinó el com. I no només en Rodalies, sinó en moltes altres temàtiques, i ja prové de lluny tot plegat, el fet de tornar a tenir que fer 2-3-infinites vegades una cosa de nou perquè hagi estat, per exemple, realitzada amb una flagrant manca de previsió. Entre els exemples catalans que has posat, un exemple de fora de Catalunya però ben a prop d'aquí que sempre m'ha agradat citar fou quan s'electrificà la Tardienta-Osca en 3000 V CC i amb remodelació de la infraestructura, i heus ací que mesos després, la tenim que tornar a realitzar perquè cal portar l'AVE i la reelectrifiquem de nou a 25000 V 50 Hz i amb triple carril/doble ample.

Ara es realitzarà el soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac, sembla ser que amb 3 vies enlloc de 4, el que constitueix ja de per si una manca de previsió. A la nova estació de Parets del Vallès, tal com està prevista, sembla que no podrien caber-hi Civies en doble, fet que, malgrat tractar-se d'una situació que actualment sols es produïria molt rarement, no deixa de constituir una manca de previsió. Es deixà abandonada la línia de Reus a Roda, quan avui dia seria una línia clau per tal de desviar una part molt important dels mercants que no necessiten passar realment per Tarragona, i aquí no s'hi inverteix. En canvi, si que s'inverteix en xorrades com les que FGC té previstes realitzar a Manresa (amb el soterrament, amb la nova línia fins al Parc de l'Agulla...). I així amb tot. No acabaríem mai.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2726
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 13/05/2022 10:04

Totalment d'acord. S'ha gastat una ingent quantitat de diners en obres que no han donat gairebé cap resultat, més enllà d'una foto i una cinta tallada, però no s'ha invertit allà on fa falta: millorar la fiabilitat de la xarxa de rodalies i regionals. Els trens que diàriament porten molta gent a la feina i/o als seus estudis i que haurien de ser la columna vertebral de la xarxa de transport públic.

Obres com el tercer carril de Girona a Vilamalla i l'enllaç en triple carril de Vilamalla a Figueres-Vilafant (AVE) que només han donat servei uns mesos i que han quedat obsolets amb l'entrada en servei de la línia en ample internacional de Barcelona a Figueres-Vilafant. I com que s'han gastat aquests diners en fer aquestes obres no s'han pogut gastar en fer-ne unes altres que, potser, haurien millorat el servei de rodalies, o sense millorar-ne el servei potser haurien contribuït a disminuir els perjudicis als usuaris en cas d'incidència. Parlo, per exemple, de refer la connexió de les vies de la R3 amb les de la R2 entre Les Franqueses i Granollers.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”