Nou servei llançadora a l'aeroport del Prat (operat per FGC)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Nou servei llançadora a l'aeroport del Prat (operat per FGC)

Entrada Autor: barcelonasants » Divendres 02/09/2022 13:59

El Conseller Puigneró i FGC han presentat avui detalls sobre el nou servei de tren llançadora a l'aeroport del Prat que operarà FGC. L'aposta és per un tren cada 15 minuts, amb horaris cadenciats, que es cobrirà amb 10 unitats Coradia Stream d'Alstom fabricats a Santa Perpètua. El primer comboi hauria d'estar disponible d'aquí a tres anys.

A la nota de premsa no es fa esment de quins solcs faran servir pels túnels de Barcelona, quina serà l'estació terminal ni com afectarà això als serveis de Rodalies i Regionals.
Imatge
Imatge

Deu trens uniran el centre de Barcelona amb l'aeroport del Prat cada 15 minuts en la nova línia operada per Ferrocarrils
La nova connexió ferroviària ràpida que el Govern prepara per enllaçar el centre de Barcelona amb l’aeroport del Prat s’oferirà amb deu trens que uniran la ciutat amb les terminals T1 i T2. El servei, que el Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), es prestarà amb nous trens que està fabricant Alstom. Avui s’han fet públics els primers detalls de les noves unitats en el decurs d’una visita que el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha realitzat al centre industrial d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda, acompanyat de la presidenta d’FGC, Marta Subirà.
[...]
Ferrocarrils ha formalitzat la compra dels trens aquest juliol, així com també la signatura del finançament de la inversió amb diverses entitats financeres i el Banc Europeu d’Inversions. El contracte inclou el subministrament de les 10 unitats (la primera està previst que arribi en tres anys) i el seu manteniment per a un període de 15 anys, per un total de 177 milions.
[...]
Per a realitzar el manteniment, Alstom construirà un taller específic per a FGC de 3.000 metres quadrats, completament equipat per a realitzar totes les operacions de manteniment integral dins de la mateixa instal·lació. Això suposa, a més, la generació de llocs de treball estables i de qualitat i consolida l’aposta del Govern per la industria que aporta valor al territori.
[...]
Cadascun dels deu nous trens, de 85 metres de llarg, estarà format per cinc cotxes d'un pis, amb capacitat per a 600 passatgers i podran assolir una velocitat màxima de servei de 120 km/h.Tot el tren serà de pis baix, excepte les zones de bogies i cabina, amb dobles portes de major amplada i situades a l’alçada d'andana.
[...]
L’esquema tarifari permetrà que tant els costos d’operació com d’inversió (adquisició de trens) siguin coberts al 100% per les tarifes dels usuaris. I una vegada amortitzat el finançament dels trens, els beneficis de l’explotació permetran contribuir al finançament del conjunt del sistema metropolità de transport públic.


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 02/09/2022 15:29

Comparteixo aquest interessant artícle d'en Ricad Riol, expressident de la PTP, raonant per què aquest servei llançadora és un autèntic malbaratament de solcs als túnels de Barcelona.


¿Por qué la línea exclusiva Barcelona -Aeropuerto de FGC es una mala idea?

No es aceptable que la planificación desacertada sobre una pequeña parte de la red, como es la R-Aeroport, dé al traste con años de inversiones para la mejora de la capacidad de Rodalies de Catalunya, un servicio de transporte público fundamental.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 02/09/2022 18:56

Què han presentat exactament? Un render? Per això han anat tots fins a la fàbrica?
:x
En fi, ja no saben què fer per sortit a la foto!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 03/09/2022 2:06

barcelonasants ha escrit:
Divendres 02/09/2022 13:59
El Conseller Puigneró i FGC han presentat avui detalls sobre el nou servei de tren llançadora a l'aeroport del Prat que operarà FGC. L'aposta és per un tren cada 15 minuts, amb horaris cadenciats, que es cobrirà amb 10 unitats Coradia Stream d'Alstom fabricats a Santa Perpètua. El primer comboi hauria d'estar disponible d'aquí a tres anys.

A la nota de premsa no es fa esment de quins solcs faran servir pels túnels de Barcelona, quina serà l'estació terminal ni com afectarà això als serveis de Rodalies i Regionals.
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... nnexos.pdf


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 03/09/2022 12:11

Me acabo de leer la propuesta entera de la pTp y me parece acertada, excepto por dos aspectos:

Lo de la saturación de trenes en el túnel de PASSEIG DE GRACIA, no acabo yo de verlo, puesto que cuando plantea las tres opciones, en todas hay el mismo número de surcos con las mismas frecuencias.

Esto de paso nos lleva a otra cosa: quitar trenes del túnel de Catalunya no implica en absoluto destaponar L'Hospitalet, que es donde tenemos un problema más que grave, ya que incrementar la R1 o R3 no va a implicar destaponar Hospi. Al contrario, habrá más trenes a Hospi, con lo que seguiremos teniendo problemas. Echamos la culpa a los túneles, pero día sí, día también, vemos retrasos generalizados en las líneas R1, R3 y R4, trenes suprimidos, trenes demorados y siempre echamos la culpa al túnel pero los cestos de turno nunca, nunca, nunca miran que está pasando entre Hospitalet y Sants ni cuánto tardan los trenes entre estas estaciones. Aparte de eso, ahora tenemos tres puntos calientes añadidos: Molins, Castellbisbal y Martorell, pero estos tres sólo afectan a la R4. Sin embargo, Hospi afecta a todos, pero eso no será nunca un problema, para ellos.

El otro punto es hablar de "saturación" en la Estaciò de França, que es otra vez echar balones fuera. La estación ha perdido cada vez más trenes y encima le quieren quitar todos los Rodalies, pero nadie habla de utilizar la conexión de esta estación con Clot Aragò, por ejemplo, para meter más R1 y hacer acabar algunos en esta estación. Eso tampoco nadie lo plantea.

Todo lo demás me parece acertado, y más para una tesis universitaria, pero yo le veo también esos puntos negativos. Otra opción que tampoco veo es aprovechar el túnel del Gornal, habla de la existencia de este túnel pero tampoco lo aprovecha, por ejemplo, para mandar trenes por allí y descongestionar el tapón de Hospi, aunque no pasen por Barcelona. Tampoco habla de utilizar la R7 como circular, o prolongar la R1 a la UAB.

Y por último otra cosa: a nadie se le ha ocurrido hacer un salto de carnero entre Clot y la Estación de La Sagrera???? Espacio hay de sobra y las vías de ambas líneas discurren paralelas, así eliminaríamos otro cizalla miento. Evidentemente hay que hacerlo por encima de las vías del Ave(struz), ya que no hay otro sitio. Pero vamos, que algo tan básico no se haya pensado, manda h........


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 03/09/2022 17:21

Mira... es pot argumentar que falta un nou túnel que travessi Barcelona, es pot argumentar que falten vies a Sants, que falten enllaços a diferent nivell a Sants a Clot, a Glòries, i a Hospitalet, es pot argumentar que falta duplicar la via a la línia de Vic, es pot argumentar que falta millorar els enllaços a Montcada bifurcació, es pot argumentar que falten quadriplicacions de via per fer semirectes, es pot argumentar que Estació de França s'ha de readaptar i fer la línia passant cap el Morrot...
TOT això i molt més es pot argumentar i tot seria cert. El problema és que la xarxa de rodalies de Barcelona està tan necessitada d'obres que miris em miris fan falta coses, moltes coses, i totes són necessàries.
I efectivament NO, el que necessitem NO és un nou comboi amb uns colorins diferents, caprici de polítics, circulant per les mateixes vies fins a l'aeroport. Perquè una línia que arriba a l'aeroport ja la tenim des de fa dècades! El problema és la infraestructura i la mala organització.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 05/09/2022 10:53

Fa dies qie sento crítiques als futiurs nous operadors de la xarxa Adif (FGC i Iryo) culpant-los de la saturació dels túnels d'ample ibèric o les vies d'alta velocitat a l'estació de Sants.
Deixant de banda si la proposta de R-Aeroport és més encertada o no, hauriem de recordar que l'únic responsable de la saturació de la xarxa ferroviària és el propietari de les vies i les estacions que no ha fet els deures i no ha fet les inversions que fa més de 20 anys que se li demana i que ja s'haurien d'haver fet. Si no s'ha ampliat Sants, ni s'ha enllestit la Sagrera ni s'ha invertit en Rodalies, el responsble és Adif, en cap cas els futurs operadors, es diguin FGC, SBB o SNFC.... fa temps que bcn hauria d'estar preparada per a l'ampliació de serveis ferroviaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/09/2022 11:04

Els diferents ajuntaments, propagant l'analfabetisme de les "ferides urbanes obertes" i les "reivindicacions històriques" dels soterraments, també hi han contribuït decisivament, encotillant la xarxa ferroviària fins a extrems insuportables. Ah, i tot plegat amb l'aquiescència d'especuladors sense escrúpols i del bestiar electoral, disposat a menjar-se qualsevol engruna amb tal de no haver de pensar més enllà de l'estrictament necessari, no fos cas que les neurones fessin mal de tant esprémer-les.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 05/09/2022 11:54

xevi ha escrit:
Dilluns 05/09/2022 10:53
Fa dies qie sento crítiques als futiurs nous operadors de la xarxa Adif (FGC i Iryo) culpant-los de la saturació dels túnels d'ample ibèric o les vies d'alta velocitat a l'estació de Sants.
Deixant de banda si la proposta de R-Aeroport és més encertada o no, hauriem de recordar que l'únic responsable de la saturació de la xarxa ferroviària és el propietari de les vies i les estacions que no ha fet els deures i no ha fet les inversions que fa més de 20 anys que se li demana i que ja s'haurien d'haver fet. Si no s'ha ampliat Sants, ni s'ha enllestit la Sagrera ni s'ha invertit en Rodalies, el responsble és Adif, en cap cas els futurs operadors, es diguin FGC, SBB o SNFC.... fa temps que bcn hauria d'estar preparada per a l'ampliació de serveis ferroviaris.
Completament d'acord, Xevi.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 05/09/2022 13:30

xevi ha escrit:
Dilluns 05/09/2022 10:53
Fa dies qie sento crítiques als futiurs nous operadors de la xarxa Adif (FGC i Iryo) culpant-los de la saturació dels túnels d'ample ibèric o les vies d'alta velocitat a l'estació de Sants.
Deixant de banda si la proposta de R-Aeroport és més encertada o no, hauriem de recordar que l'únic responsable de la saturació de la xarxa ferroviària és el propietari de les vies i les estacions que no ha fet els deures i no ha fet les inversions que fa més de 20 anys que se li demana i que ja s'haurien d'haver fet. Si no s'ha ampliat Sants, ni s'ha enllestit la Sagrera ni s'ha invertit en Rodalies, el responsble és Adif, en cap cas els futurs operadors, es diguin FGC, SBB o SNFC.... fa temps que bcn hauria d'estar preparada per a l'ampliació de serveis ferroviaris.
No és cert que l'únic responsable de la saturació sigui el titular de la infraestructura. Les demandes polítiques absurdes, com ara ocupar quatre solcs per hora per a una llançadora, no hi ajuda gens. Per molta infraestructura que tinguis, si es gestiona de forma inadequada sempre estarà saturada.

És urgent executar les actuacions que menciona en Wefer per diverses raons relacionades amb la capacitat. Però demanar obres per poder encabir solcs per a una llançadora segregada de la resta de la xarxa... és com qui demana més carrils a l'AP-7 argumentant que hi ha massa camions.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 18/11/2023 0:54

Sembla el govern es repensaria la idea de R-aeroport segregada.
El Govern s’obre que la llançadora R-Aeroport s’allargui i s’inclogui en una de les línies de Rodalies
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... s-94749957
Com es comenta aquí, es podria donar el cas circulin trens que han estat comprats per Renfe + els 10 de la Gene?



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dissabte 18/11/2023 22:37

albert28 ha escrit:Sembla el govern es repensaria la idea de R-aeroport segregada.
El Govern s’obre que la llançadora R-Aeroport s’allargui i s’inclogui en una de les línies de Rodalies
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... s-94749957
Com es comenta aquí, es podria donar el cas circulin trens que han estat comprats per Renfe + els 10 de la Gene?
Bé, bones notícies. La idea de la R4, ja comentada també en aquest fil, potser es podria materialitzar.

Hi he estat dinant voltes i un servei exprés a l'aeroport no aniria gens malament, i a l'R4 tampoc, directes Aeroport - BCN que continuessin a Terrassa o Manresa com a semidirecte i es podria fer amb els 10 trens específics (pensats per anar-hi assegut amb maletes i no a l'estil tren suburbà). Així se'ls integra a a xarxa i de cara al viatger el fet d'un tren diferent pel serveis ràpids queda com quelcom més especial. El mateix es podria fer amb les 449 MD de l'R11, que no cal que rotin de manera tan cutre a Bellvitge/Prat/Gavà. I si volen cobrar més, doncs que ho fassin (per a viatgers a l'aeroport només, que tindrien R4 'normal').
Amb un tren hora de l'R11 més un altre de l'R4 faria 2 tph exprés des de BCN (actualitat) + els R4 mundans tarifa normal. Amb 5 trens pots fer un cada hora Manresa - Aeroport (si no fos semidirecte tardaria 1h50), i els altres 5 per a dobles composicions i reserva.

De totes maneres, bona notícia que torni a ser damunt la taula,
Salut


:riure

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/01/2024 17:43

Sembla ser que ja està una part del camí perdut, déu n'hi do :nose :nono

Adéu a la bona idea de fer els R4 a l'aeroport 😭



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 19/02/2024 18:46



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”