Barcelona, sense rodalia per robatori de coure

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2173

Re: Barcelona, sense rodalia per robatori de coure

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 15/05/2024 13:28

Nous horaris R4 afegint minuts al trajecte entre Hospitalet i Cerdanyola. Millor fer horaris realistes que sense tenir en compte la velocitat que poden asolir en el tram concret
R4_2024_05_15_Robo-cable.pdf
(309.12 KiB) S’ha baixat 29 vegades



Nen de Gràcia
N4
N4
Entrades: 62

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dimecres 15/05/2024 18:52

Em sembla bona idea això de tallar la R4 entre nord i sud per a evitar la propagació d'incidències, que entre les obres a la banda del Penedès i el robatori de cable a l'altra, l'últim que es necessita és haver d'encaixar trens retardats. Tot i això, encara modificaria les alternatives de transport, sobretot pel que fa a l'accés a Barcelona.

R3:
Afegir un bus alternatiu entre Granollers-Canovelles (R3) i Granollers Centre (R2/R8/R11). És un recorregut inferior a 15 minuts (segons Apple Maps) que no estarà tan afectat per les retencions com l'entrada a Barcelona i que, en ser completament urbà, es podria cobrir amb busos de pis baix articulats per a guanyar capacitat i agilitzar les parades. A més a més, la divisió dels usuaris entre les dues alternatives, aquesta i el bus Montcada-Ripollet - Barcelona, reduirà la saturació dels vehicles.

R7:
Si la incidència es troba a Montcada-Bifurcació, no té cap sentit tallar el tram entre la UAB i Cerdanyola. A partir d'aquesta última, caldria veure si és més convenient finalitzar el recorregut, invertir la marxa i seguir fins a Terrassa per a recuperar la freqüència de l'R4 en aquest tram o acoblar la unitat a un R4 fins a l'Hospitalet (les 447 poden anar en comandament múltiple amb tres unitats). També seria convenient indicar la S2 d'FGC com a alternativa per a anar a Barcelona o Sabadell.

R1/R4:
Pel que fa a la R4 sud, crec que caldria millorar la connexió amb Barcelona, ja que la incidència es troba a l'altra punta de la ciutat. Per això, crec que els trens es podrien allargar fins a Badalona, com es va fer ja en algun tall entre Arc de Triomf i Fabra i Puig, perquè els trens arribin al centre de la ciutat. Recordem que el túnel de Catalunya ha perdut 6 tph en hora punta amb el pla de transport alternatiu (dos R4 Hospitalet-Terrassa, dos R4 Martorell-Terrassa i els dos R3), per tant s'hi podrien encabir els 4 tph addicionals. A més a més, els serveis Martorell/Castellbisbal - Hospitalet es podrien fusionar amb els R1 Hospitalet - Mataró/Arenys, creant un servei continu R41 Martorell/Castellbisbal - Barcelona - Mataró/Arenys, que permetria que dos dels quatre trens allargats des de l'Hospitalet no incrementessin la freqüència de pas pel túnel.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3946
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 15/05/2024 23:51

Nen de Gràcia ha escrit:
Dimecres 15/05/2024 18:52

R3:
Afegir un bus alternatiu entre Granollers-Canovelles (R3) i Granollers Centre (R2/R8/R11). És un recorregut inferior a 15 minuts (segons Apple Maps) que no estarà tan afectat per les retencions com l'entrada a Barcelona i que, en ser completament urbà, es podria cobrir amb busos de pis baix articulats per a guanyar capacitat i agilitzar les parades. A més a més, la divisió dels usuaris entre les dues alternatives, aquesta i el bus Montcada-Ripollet - Barcelona, reduirà la saturació dels vehicles.
Hi estic d'acord, i hi afegiria:
Bus llançadora entre les Franqueses del Vallès i les Franqueses - Granollers Nord.
També busos directes, com es va fer al tall de la tardor/hivern per les obres, entre Vic i BCN, la Garriga - BCN i Granollers - BCN, amb el convenient reforç de les línies regulars 400 (Granollers - BCN), 406/7 (Vic - Granollers), 410 (Vic - UAB), e12, e7 i e21, i 416 (la Garriga - Montornès, on també es pot fer transbord a la R2 nord a Montmeló), amb l'acceptació dels bitllets i abonaments de Rodalia.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3171
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 16/05/2024 9:39

Regió-7, 16 de maig de 2024 ha escrit: Opinió: David Bricollé
Renfe, bufet lliure

Tan sols en el meu entorn més immediat, i pel que veig només per la meva mobilitat quotidiana (que inclou caminar i córrer per camins i senders sortint de casa), podria indicar desenes de punts de la línia de Renfe on, malauradament, seria ben fàcil dur a terme amb impunitat qualsevol malvestat que deixés el servei completament fora de joc i l’usuari desesperat (o més del que ja ho està habitualment), si és que algú té aquesta pretensió per qualsevol motiu. Centenars de quilòmetres de les línies d’aquesta xarxa transcorren per zones desemparades, però alhora accessibles si es coneixen, sense cap mena de tanca ni de mesura de protecció que hi limiti l’accés. Recentment, he vist metres de cable desplegats a l’aire lliure resseguint les vies, a tocar de camins veïnals propers a nuclis urbans i generosament transitats. No vull incentivar ningú, ans al contrari. Vull constatar una realitat. Sense voler entrar ni mica ni gens en les picabaralles polítiques que en les darreres hores s’han revifat per la gravíssima incidència a la xarxa de Rodalies, les argumentacions/excuses del ministre de torn (Óscar Puente, en aquest cas) són un insult als centenars o milers d’usuaris que, ara mateix, segur que estan esperant pacientment en qualsevol andana sense saber ben bé quan passarà el proper tren que l’ha de dur a la feina, de retorn a casa o allà on sigui. Culpar els Mossos de no vigilar prou una xarxa quilomètrica quan qui n’és el gestor té aquesta xarxa (de servei públic) oberta com un bufet lliure és eludir de manera grollera les responsabilitats pròpies. Tres dades informatives, objectives, que ahir van posar sobre la taula. La primera: Rodalies de Renfe va patir l’any passat 240 robatoris de coure i sabotatges, davant un total de 16 registrats a Ferrocarrils de la Generalitat. Per ser justos, cal apuntar que Adif té un quilometratge de vies que multiplica per quatre la d’FGC. Segona: a la xarxa ferroviària de Rodalies només hi ha gravació d’imatges a les estacions, i són escassos els trams amb accés amb tanques perimetrals. I tercera, Espanya ha invertit en vint anys 55.000 milions en l’AVE (que té el seu recorregut tancat i vigilat) i tan sols 4.000 en línies convencionals. Dit això, posem-hi el repicó. Reparar l’avaria pel robatori de coure que va tenir lloc diumenge i que tan daltabaix està comportant costarà uns 15 milions d’euros i uns 2 mesos d’anomalia. Potser tenint la xarxa com cal ens hauríem estalviat diners, temps i martiris. Que al capdavall sempre paga el poble ras, senyor ministre.
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 16/05/2024 12:18, en total s’ha editat 1 vegada.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 16/05/2024 11:23

Bon dia Genissimon, seria d'agrair que quan penges la noticia, i en penges moltes de REGIO 7, que posessis la transcripció de la noticia, no només l'enllac, ja que REGIÓ 7, o pagues o et menges les galetes, i jo, per exemple, no accepto galetes. Merci i perdoneu per l'off topic. Salut!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3171
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 16/05/2024 12:17

No tinc cap problema en fer-ho en articles més o menys curts, però en articles més llargs i/o amb fotos i peus de foto és molt difícil transcriure tot l'article i que quedi més o menys llegible.

Ho tindré en compte.

Gràcies i salut !!
122-042-132 ha escrit:
Dijous 16/05/2024 11:23
Bon dia Genissimon, seria d'agrair que quan penges la noticia, i en penges moltes de REGIO 7, que posessis la transcripció de la noticia, no només l'enllac, ja que REGIÓ 7, o pagues o et menges les galetes, i jo, per exemple, no accepto galetes. Merci i perdoneu per l'off topic. Salut!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2173

Entrada Autor: albert28 » Divendres 17/05/2024 18:04

Amb aquests horaris temporals s'han eliminat el R4 Martorell de les 00.00. Cap Manresa/Terrassa han eliminat el darrer també?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”