Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Mercaderies a la línia Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 108

Mercaderies a la línia Llobregat-Anoia

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dimecres 27/11/2024 9:28

Bon dia.

FGC sembla que vol segregar els trens de mercaderies dels serveis urbans (L8). Actualment, com molts ja sabreu, entre Sant Boi i Molí Nou és l'únic tram del "metro de Barcelona" que té meecaderies. Sembla que la idea és separar tipologies de serveis, em pregunto si per un futur incrementar serveis a la L8.

Se'n consideren tres alternatives:
  • Alternativa base: tercera via fins Molí Nou, passada la via 0.
  • Alternativa 1: tercera via fins passar Sant Boi (si augmenten freqüències rotaran alguns trens allà??)
  • Alternativa 2: salt de moltó a Sant Boi.
El present Plec de Prescripcions Tècniques Particulars té com a objectiu definir la
contractació del servei d’assistència tècnica per a la redacció de l’estudi d’alternatives
per a la segregació dels serveis de mercaderies dels serveis urbans a la línia Llobregat-
Anoia.
Per segregar els serveis, serà necessari disposar de dues vies generals pels serveis de
passatgers i una via addicional pels serveis de mercaderies entre la bifurcació actual del
ramal del Port de Barcelona, situada a la zona més meridional del terme municipal de
Sant Joan Despí, a la llera esquerra del riu Llobregat, i l’extrem més proper a Manresa
de l’estació de Molí Nou – Ciutat Cooperativa, a la llera dreta del riu.
Actualment, només hi ha dues vies principals entre l’actual bifurcació del ramal del port
i Sant Boi de Llobregat, passant pel pont que travessa el riu, i entre les estacions de
Sant Boi i Molí Nou - Ciutat Cooperativa, fet que provoca que els serveis de mercaderies
comparteixin vies amb els serveis urbans.
L’estudi també podrà analitzar alternatives de segregació només entre l’actual bifurcació
del ramal del port i l’extrem més proper a Manresa de l’estació de Sant Boi.
Finalment, l’estudi també podrà analitzar alternatives de construcció d’una bifurcació a
desnivell que substitueixi l’actual bifurcació a nivell del ramal del port, sense que hi hagi
una segregació dels dos tipus de serveis a la llera dreta del Llobregat. Aquesta bifurcació
a desnivell permetria evitar el cisallament de la via general descendent quan els trens
de mercaderies s’incorporen a la via general ascendent de la línia Llobregat – Anoia des
del ramal del Port de Barcelona.
Els treballs seran executats reportant directament a FGC.
Adjunto la url a la licitació: https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300310995


:riure

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1695
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 27/11/2024 13:23

Interessant, molt interessant. Salut!



un Ànec
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 27/11/2024 13:59

Doncs no se com ho faran amb tercera via, perque no hi ha espai ni a sant boi ni a molí nou, haurien de refer completament l'estació de molí nou i com a mínim l'andana nord de la de sant boi



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”