FGC sembla que vol segregar els trens de mercaderies dels serveis urbans (L8). Actualment, com molts ja sabreu, entre Sant Boi i Molí Nou és l'únic tram del "metro de Barcelona" que té meecaderies. Sembla que la idea és separar tipologies de serveis, em pregunto si per un futur incrementar serveis a la L8.
Se'n consideren tres alternatives:
- Alternativa base: tercera via fins Molí Nou, passada la via 0.
- Alternativa 1: tercera via fins passar Sant Boi (si augmenten freqüències rotaran alguns trens allà??)
- Alternativa 2: salt de moltó a Sant Boi.
Adjunto la url a la licitació: https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300310995El present Plec de Prescripcions Tècniques Particulars té com a objectiu definir la
contractació del servei d’assistència tècnica per a la redacció de l’estudi d’alternatives
per a la segregació dels serveis de mercaderies dels serveis urbans a la línia Llobregat-
Anoia.
Per segregar els serveis, serà necessari disposar de dues vies generals pels serveis de
passatgers i una via addicional pels serveis de mercaderies entre la bifurcació actual del
ramal del Port de Barcelona, situada a la zona més meridional del terme municipal de
Sant Joan Despí, a la llera esquerra del riu Llobregat, i l’extrem més proper a Manresa
de l’estació de Molí Nou – Ciutat Cooperativa, a la llera dreta del riu.
Actualment, només hi ha dues vies principals entre l’actual bifurcació del ramal del port
i Sant Boi de Llobregat, passant pel pont que travessa el riu, i entre les estacions de
Sant Boi i Molí Nou - Ciutat Cooperativa, fet que provoca que els serveis de mercaderies
comparteixin vies amb els serveis urbans.
L’estudi també podrà analitzar alternatives de segregació només entre l’actual bifurcació
del ramal del port i l’extrem més proper a Manresa de l’estació de Sant Boi.
Finalment, l’estudi també podrà analitzar alternatives de construcció d’una bifurcació a
desnivell que substitueixi l’actual bifurcació a nivell del ramal del port, sense que hi hagi
una segregació dels dos tipus de serveis a la llera dreta del Llobregat. Aquesta bifurcació
a desnivell permetria evitar el cisallament de la via general descendent quan els trens
de mercaderies s’incorporen a la via general ascendent de la línia Llobregat – Anoia des
del ramal del Port de Barcelona.
Els treballs seran executats reportant directament a FGC.