Vídeo publicat per La Vanguardia al seu expert en infraestructures:
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
El gran salt que necessita Rodalies no està ni planificat
Però de milions per soterrar, prou que n'hi ha a cabassos i ara mateix, oi?
Es nota quines són les prioritats.
Es nota quines són les prioritats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Es pot mirar d'una altra manera que no suposa que el bloqueig sigui econòmic. Al cap i a la fi, quantes vegades s'han anunciat pluges de milions a Rodalies que no s'han executat?
Els ajuntaments fan els seus plans urbanístics, i busquen maneres de millorar el que els dóna vots. Un soterrament vol dir obrir carrers, guanyar espai públic, menys soroll pels veïns, i total qui paga la factura és algú altre. Doncs ells mouen el cul per a que es faci, empenyen el projecte, fan estudis, fan lobby per a que algú pagui, fan que es vegi que això dóna vots, intenten sortir a la foto de la inauguració, etc... Tens un grup relativament petit de gent a qui el projecte li interessa molt (i no el paguen).
Qui és el responsable de mirar que la mobilitat col·lectiva funcioni? A l'ajuntament de torn li és més fàcil dir-li al seu ciutadà que "pots anar en cotxe a tot arreu" i el problema que se'l mengi la gent al recorregut i destí de tots aquests cotxes. La Renfe que dóna un servei de Rodalies, la Generalitat que se suposa que n'és el titular, i les ATM, ningú ha fet aquesta feina.
Dicen que este señor conoce la red ferroviaria, pero yo lo que veo es que repite algunos tópicos sin entender muy bien lo que requiere una red ferroviaria.
Habla de que no habrá "una gran revolución", que no habrá línea orbital ni tercer túnel. Pero precisamente es ese pensamiento de las grandes obras faraónicas que resuelvan mágicamente todos los problemas que en parte ha llevado a esta situación. Precisamente una cosa que en cambio FGC ha hecho bien ha sido invertir con cuentagotas e ir haciendo mejoras paso a paso. Que la red de Rodalies esté muy dejada no significa que lo más necesario sean esas obras disruptivas.
Yo echo de menos principalmente dos cosas en lo que explica este señor:
1º la mención de La Torrassa y la reordenación de las líneas en los túneles. Me sorprende que este tema quede siempre en el olvido, cuando realmente es probablemente la actuación de más impacto que hay planificada y que significaría una enorme mejora en el aprovechamiento de las infraestructuras existentes, principalmente refiriendome a los túneles urbanos. Justamente es eso: Todo el mundo se queda embobado con las grandes obras en lugar de mirar con pragmatismo las obras menos grandes pero con un impacto tremendo.
2º el tema de los soterramientos, como bien dice Guigui. La cantidad de dinero que se gasta en obras inútiles como ahora en Montcada o como el cajón de Sants, de como se ha reducido la cantidad de vías y que consecuentemente los problemas también se deben al menos en parte a esa mala inversión.
Este vídeo lo que hace es que promueve los tópicos que muchas veces son o bien "semi-correctos" o que simplemente tienen un enfoque equivocado. No ayudan a solucionar el problema de percepción que hay con el ferrocarril, sino que ahondan en las soluciones ineficientes o incluso equivocadas.
No acabo de veure clar que la Torrassa no sigui una macro - obra molt cara també. I em poso pesat en que, sense quadruplicar entre el Prat i la Torrassa, queda coixa.Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/03/2025 12:35
1º la mención de La Torrassa y la reordenación de las líneas en los túneles. Me sorprende que este tema quede siempre en el olvido, cuando realmente es probablemente la actuación de más impacto que hay planificada y que significaría una enorme mejora en el aprovechamiento de las infraestructuras existentes, principalmente refiriendome a los túneles urbanos. Justamente es eso: Todo el mundo se queda embobado con las grandes obras en lugar de mirar con pragmatismo las obras menos grandes pero con un impacto tremendo.