Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
103
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 137
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: metring » Dijous 17/10/2024 9:54

Doncs no, abans:




França451
N9
N9
Entrades: 2424
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 17/10/2024 14:14

Si es cierta la fecha del 9 de noviembre, es un ejemplo del "de hoy para mañana". Cuánto es eso? Tres semanas? Cuatro? Y eso que vi de casualidad el mensaje de María José hoy, si me entero la próxima semana ya son ¿cuanto? Dos semanas sólo? Vamos, un "de hoy para mañana", como quien dice. Este tipo de cosas se debería saber seguro por lo menos dos meses antes, y más con lo de los cambios de líneas, para organizarlo bien e informar a la población. Con dos a tres semanas de margen es muy justo para buscar y seleccionar informadores, preparar los folletos y la info que se debe dar al ciudadano, etc. Luego pasa lo que pasa, los informadores saben muy poco y lo poco que saben lo enseñan mal y al final es como si no hubiera informadores. Pero bueno, si tenemos en cuenta que España es el país donde los niños y adolescentes estudian el examen la noche antes, pues así nos luce el pelo en estas cosas, se hace todo en el último momento, deprisa y corriendo y luego pasa lo que pasa.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

premixero
N8
N8
Entrades: 794

Entrada Autor: premixero » Divendres 18/10/2024 7:43

Una pregunta, la puesta en marcha de la ampliación del tranvía, afectara a alguna línea de bus en su recorrido? , por ejemplo la línea 7....



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 18/10/2024 8:33

premixero ha escrit: Divendres 18/10/2024 7:43 Una pregunta, la puesta en marcha de la ampliación del tranvía, afectara a alguna línea de bus en su recorrido? , por ejemplo la línea 7....
Seguramente sí pero no inmediatamente, ya harán el anuncio. Seguramente se esperen a ver el impacto del tram en las lineas de bus, además de que no hace mucho estaban haciendo estudio de trayectos para mirar de modificarlas, si no me equivoco



jgomezs
N6
N6
Entrades: 281

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 18/10/2024 8:51

un Ànec ha escrit: Divendres 18/10/2024 8:33
premixero ha escrit: Divendres 18/10/2024 7:43 Una pregunta, la puesta en marcha de la ampliación del tranvía, afectara a alguna línea de bus en su recorrido? , por ejemplo la línea 7....
Seguramente sí pero no inmediatamente, ya harán el anuncio. Seguramente se esperen a ver el impacto del tram en las lineas de bus, además de que no hace mucho estaban haciendo estudio de trayectos para mirar de modificarlas, si no me equivoco
Haurien de fer canvis quan estigui la línia sencera. Per al tram Glòries - Verdaguer no se'm acut cap raó per la qual res hauria de canviar. I tampoc han anunciat cap canvi de moment. I cap línia de bus feia Glòries - Verdaguer directament tampoc, a part d'algun nit bus que ja va canviar de ruta quan van començar les obres del tramvia.



davida
N9
N9
Entrades: 1830
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 18/10/2024 9:34

Que jo sapiga mai (o fa molts anys que no) ha existit un linea directa de Glories a Verdaguer. Era com un forat negre al transport public malgrat que sempre a existit la Diagona per on circular.
Tampoc en trams parcials de la Diagonal com de Glories a Marina, ni de Marina a Passeg de Sant Joan



França451
N9
N9
Entrades: 2424
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 18/10/2024 14:18

Eeeexacto!!! Ahí le has dado. Yo tampoco recuerdo haber visto nunca un bus que conectará Glóries con Verdaguer, de ahí que la parte prioritaria del tram en cubrir fuese esa, ya que era, como bien dices "el agujero negro" del transporte. No creo que modifiquen líneas de bus, debido justamente a que ese tramo no lo hace ninguna. Con las otras dos fases de unión del Tram sí que se pueden modificar líneas, pero de momento no creo que toquen ninguna, ni siquiera la 7.

La que podrían tocar es la X1, ya que ahora sólo tiene que conectar Francesc Macià con Verdaguer, ya que el tramo hasta Glóries queda cubierto. Vamos a ver si se acuerdan de ese detalle y recortan el recorrido a la X1.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 320

Entrada Autor: Elefant » Divendres 18/10/2024 19:35

França451 ha escrit: Divendres 18/10/2024 14:18 Eeeexacto!!! Ahí le has dado. Yo tampoco recuerdo haber visto nunca un bus que conectará Glóries con Verdaguer, de ahí que la parte prioritaria del tram en cubrir fuese esa, ya que era, como bien dices "el agujero negro" del transporte. No creo que modifiquen líneas de bus, debido justamente a que ese tramo no lo hace ninguna. Con las otras dos fases de unión del Tram sí que se pueden modificar líneas, pero de momento no creo que toquen ninguna, ni siquiera la 7.

La que podrían tocar es la X1, ya que ahora sólo tiene que conectar Francesc Macià con Verdaguer, ya que el tramo hasta Glóries queda cubierto. Vamos a ver si se acuerdan de ese detalle y recortan el recorrido a la X1.
Me da que lo del "agujero negro" es una herencia de antaño, cuando por Glòries por los enlaces viales y el paso del tren no había mucha vida y por tanto tampoco mucha demanda. De hecho si uno mira la antigua red de tranvías creo que viniendo desde el norte lo más que entraban al centro por la Diagonal era hasta Aribau/Muntaner, y eso en la red más tardía también desapareció en favor del itinerario Diagonal-Av. Sarrià. Por el lado sur me parece que no hubo ningún tranvía que fuera por la Diagonal, era creo por Pº San Juan y luego Mallorca/Valencia, y del lado mar estaba el tranvía de Badalona por Pedro IV y el tranvía del Poblenou, que ahora no recuerdo por que calles circulaba.
Es extraño que a su vez en Barcelona haya tan poco respeto por itinerarios tradicionales (hay ciudades donde muchas líneas en superficie llevan hasta 100 años con el mismo trayecto al menos en parte), pero que luego sí se lleven arrastrando malos hábitos como éste. Enfin, cosas que jamás podré comprender.
França451 ha escrit: Dijous 17/10/2024 14:14 Si es cierta la fecha del 9 de noviembre, es un ejemplo del "de hoy para mañana". Cuánto es eso? Tres semanas? Cuatro? Y eso que vi de casualidad el mensaje de María José hoy, si me entero la próxima semana ya son ¿cuanto? Dos semanas sólo? Vamos, un "de hoy para mañana", como quien dice. Este tipo de cosas se debería saber seguro por lo menos dos meses antes, y más con lo de los cambios de líneas, para organizarlo bien e informar a la población. Con dos a tres semanas de margen es muy justo para buscar y seleccionar informadores, preparar los folletos y la info que se debe dar al ciudadano, etc. Luego pasa lo que pasa, los informadores saben muy poco y lo poco que saben lo enseñan mal y al final es como si no hubiera informadores. Pero bueno, si tenemos en cuenta que España es el país donde los niños y adolescentes estudian el examen la noche antes, pues así nos luce el pelo en estas cosas, se hace todo en el último momento, deprisa y corriendo y luego pasa lo que pasa.
Yo te doy toda la razón en esto. Menos de un mes de antelación es absolutamente "de hoy para mañana", es de un completo pasotismo y falta de respeto al usuario de implementa esta novedad y no avisar ya con meses de antelación cuando se hará el cambio. Quiero pensar que como se ha dicho con esta fase no se prevé ajustar las líneas de bus, que sino eso también habría que haberlo avisado con tiempo.
Una gestión seria de la información habría ya puesto en circulación planos con el nuevo trayecto indicado con una anotación de cuando entra en servicio, para que la gente tome conciencia y vaya adaptando sus recorridos.

Iba a poner una diatriba sobre el transporte en superficie pero la pasaré al hilo indicado que se va mucho del tema ya.

Ah, y edito: Acabo de ver que han anunciado para el lunes el cambio de las líneas del Trambesòs, pasando la T5 y T6 hacia Ciutadella y dejando la T4 en Glòries, preparando ya el esquema con la prolongación a Verdaguer. Esto sí que es de hoy para mañana. Lamentable.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 917
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dissabte 19/10/2024 6:06

Elefant ha escrit: Divendres 18/10/2024 19:35 Me da que lo del "agujero negro" es una herencia de antaño, cuando por Glòries por los enlaces viales y el paso del tren no había mucha vida y por tanto tampoco mucha demanda. De hecho si uno mira la antigua red de tranvías creo que viniendo desde el norte lo más que entraban al centro por la Diagonal era hasta Aribau/Muntaner, y eso en la red más tardía también desapareció en favor del itinerario Diagonal-Av. Sarrià. Por el lado sur me parece que no hubo ningún tranvía que fuera por la Diagonal, era creo por Pº San Juan y luego Mallorca/Valencia, y del lado mar estaba el tranvía de Badalona por Pedro IV y el tranvía del Poblenou, que ahora no recuerdo por que calles circulaba.
Es extraño que a su vez en Barcelona haya tan poco respeto por itinerarios tradicionales (hay ciudades donde muchas líneas en superficie llevan hasta 100 años con el mismo trayecto al menos en parte), pero que luego sí se lleven arrastrando malos hábitos como éste. Enfin, cosas que jamás podré comprender.
Toda la razón con el "agujero negro". Todavía recuerdo cuando, a mediados de los noventa, se inauguró el C.C. Glòries. Que yo recuerde, el único autobús que paraba en la puerta del C.C, era el 56. Había otros autobuses, pero paraban más lejos, como por ejemplo, el 7 que en aquella época tenía su origen y final, bajo los viales de Glòries, y la verdad que resultaba bastante tétrico. Junto a los viales, estaba la L1 del Metro, que en una de las salidas, ya en la calle, recuerdo que había una churrería.

En aquella época vivía en Gracia, junto a la plaza Rovira, y cuando iba al C.C Glòries, iba con el 39 desde la plaza Rovira hasta Gran Vía, y allí transbordo con el 7, o con el 56, hasta Glòries. Para la vuelta, el 7 o el 56, desde Glòries hasta Llúria, y allí transbordo al 39 hasta la segunda parada de Escorial. Anoto, además, que en aquella época yo tenía la T-Mes, que permitía viajes ilimitados, ya que de lo contrario, todavía no existía la integración tarifaria, por lo tanto al utilizar por ejemplo una tarjeta T-10, cada transbordo suponía una nueva validación y un viaje a descontar de la tarjeta.

A la vuelta, yendo con el 7 o con el 56, siempre me preguntaba lo mismo: ahí está la Diagonal desde Glòries, "muerta de risa" sin que pase ningún transporte público por ella hasta Verdaguer, ¿cómo puede ser esto? Qué rápido llegaría a mi casa con el 7 yendo recto por ejemplo desde Glòries por la Diagonal hasta Verdaguer, y allí transbordo al 39 o al 55, en vez de tener que hacer el transbordo en Gran Vía/Llúria. Aunque el 39 de subida no pasaba exactamente por Verdaguer, pero sí unas esquinas más hacia arriba. Y el 7, lo mismo, ¿no tardaria menos yendo recto por la Diagonal desde Glòries, antes que por la Gran Via y Passeig de Gràcia a la subida, o por Balmes a la bajada? Supongo que en el tramo Verdaguer/Glòries hubiese habido poca demanda para el 7, en el caso de desviar su ruta, aunque hubiese sido una ruta más rectilínea y mucho más rápida. En aquella época, bajo los viales de Glòries, en los que acababa el 7, poca cosa o nada había, tal vez los antiguos Encantes, el C.C. Glòries algo alejado, y poca cosa más. Que recuerde, al final de línea, bajo los viales, llegaban cuatro gatos mal contados, y nada hubiese justificado el cambio de ruta por Diagonal hasta Verdaguer. Aunque de hecho, ahora mismo, no recuerdo si en el viaje de bajada, en aquella época (mediados de los noventa) si el 7 bajaba por Passeig de Gràcia, al igual que a la subida, o el bajar por Balmes, fue un cambio posterior.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2240
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 19/10/2024 18:02

Canvi d’operació de les línies T4, T5 i T6 a partir del 21 d’octubre

Imatge



https://www.tram.cat/ca/premsa/2085


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/10/2024 10:52




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/10/2024 12:03

https://beteve.cat/mobilitat/tramvia-di ... -novembre/

El tramvia per la Diagonal entre Glòries i Verdaguer començarà a funcionar el 9 de novembre

Els usuaris podran fer el trajecte pel traçat després de les proves d'aquest estiu i les marxes en blanc que es duran a terme a partir d'ara.

Maria Solans | Roger Torres i Liñán avui a les 11:58

El tramvia per la Diagonal entre Glòries i Verdaguer ja serà una realitat a partir del 9 de novembre. Després que la fase de proves d’aquest estiu finalitzés amb èxit, aquest dilluns han començat les marxes en blanc, durant les quals els tramvies circulen sense passatgers i a la velocitat real. En poques setmanes, els combois ha acolliran viatgers, després de més de dos anys i mig d’obres i es posaran en funcionament tres noves parades: Monumental, Sicília i Verdaguer. El nou servei recorrerà dos quilòmetres per la Diagonal i segons l’Ajuntament, es calcula que eliminarà uns 2.000 cotxes del tram central d’aquesta via i que sumarà 24.000 nous usuaris.

L’anunci de la posada en funcionament l’han fet aquest divendres al matí la tinenta d’alcaldia de mobilitat, Laia Bonet i el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal. Per Bonet, l’anunci de la data és “una magnífica notícia” i celebra que el tramvia entri finalment “en la trama urbana de l’Eixample".

Les proves del TRAM fins a Verdaguer fan canviar el recorregut de tres línies

Ajustos semafòrics i nous espais verds
Per poder iniciar les marxes en blanc s’han fet diversos ajustos semafòrics i de senyalització. Per exemple, al tram entre els carrers de Castillejos i de Bailèn, s’han ajustat els cicles dels semàfors en 27 cruïlles i a la plaça de les Glòries, l’Ajuntament ha informat que s’han instal·lat 10 nous passos de vianants amb semàfors.

La posada en marxa del tramvia ha suposat també un important canvi a la Diagonal. En total s’hi han incorporat 17.290 m2 de noves voreres i més de 5.000 m2 de nous carrils bici, al llarg d’1,6 quilòmetres. L’Ajuntament ha informat que s’han començat a plantar ja 266 nous arbres i gairebé 9.000 m2 de noves àrees verdes.

El 15 de juliol es va fer el primer viatge en proves en aquest tram en què la catenària està soterrada en comptes de la tradicional, que és aèria. És un sistema pioner a tot l’estat que s’ha anat testat durant tot l’estiu.

El tramvia a Francesc Macià, condicionat al pressupost
Més enllà de Verdaguer, l’Ajuntament creu que les obres de connexió per la Diagonal podrien començar l’estiu del 2025. La previsió és que durin uns 40 mesos i que el recorregut fins a Francesc Macià pugui estar enllestit a finals del 2028. Ara bé, la tinenta d’alcalde Laia Bonet ha condicionat aquesta possibilitat a l’aprovació dels pressupostos. “El que necessitem és tenir els recursos. Tot això no es pot fer sense recursos i no podem seguir parlant de calendaris”. Ara bé, Bonet creu que “la voluntat hi és. Si tots els actors son plenament coherents, segur que serem capaços de trobar els recursos”.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1912
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 21/10/2024 18:09

Oleeeee... quina bona notícia



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 917
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 22/10/2024 3:00

Primer dia de les marxes en blanc del TRAM: algunes imprudències i més clàxons de l’habitual.

El tramvia per la Diagonal entre Glòries i Verdaguer començarà a funcionar el 9 de novembre. Mentrestant el TRAM farà simulacions del servei, sense passatgers, però a la velocitat comercial real i durant el dia.

https://beteve.cat/basics/primer-dia-ma ... s-claxons/



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 320

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 22/10/2024 17:34

Crec que ja en vaig parlar una vegada, però mai ha hagut la proposta de fer un accés al Metro de Monumental al costat Consell de Cent, a on hi ha la sortida d'emergència? M'imagino que sent estació sense transbordament no tindrà un ús molt alt, però potser ara amb el tram augmenta l'ús i es podria justificar un segon vestíbul d'aquell costat. El transbordament Tram-Metro, que ja no és ideal, al menys quedaria reduït a uns 180 metres enlloc de 250.
(Jo fins i tot faria un accés des-de la cruïlla Diagonal-Consell de Cent sota aquest últim carrer amb tapis rulant però suposo que això ja és molt somiar...)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23797
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/10/2024 20:46

Els casos de Fontana o Passeig de Gràcia, per esmentar-ne dos que conec i que pateixo, em fan pensar que ningú "responsable" s'ho estarà plantejant.

És cert que Fontana no té enllaç, però una sortida per l'altre extrem de l'andana escurçaria molts trajectes cap a la part baixa de Gràcia i als FGC.

Quant a Passeig de Gràcia, cada transbord entre la L3 i la L4 fa que els usuaris s'hagin de menjar l'equivalent d'una illa de l'Eixample perquè a ningú se li ha acudit d'obrir una sortida al passadís a l'alçada del carrer Diputació.

Dit això, tornem al tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 23/10/2024 8:40

Guigui ha escrit: Dimarts 22/10/2024 20:46 Quant a Passeig de Gràcia, cada transbord entre la L3 i la L4 fa que els usuaris s'hagin de menjar l'equivalent d'una illa de l'Eixample perquè a ningú se li ha acudit d'obrir una sortida al passadís a l'alçada del carrer Diputació.

Dit això, tornem al tema.
El problema és que hi ha un parking Saba a l'altre costat de la paret i s'ha de vorejar perque aquestes coses van amb concessions de cent anys i coses així



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/10/2024 17:25




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1726
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 24/10/2024 23:35

Canvia una mica el disseny del frontal

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/11/2024 14:03

Aquest dissabte comença a funcionar el tramvia fins a Verdaguer, fins aquí tot bé. Ara, havien de fer pel matí una celebració i la postposen a una altra data pel la DANA. Peeeeeeero sí que tota la classe política hi assistirà. No dic el què penso perquè no ens tanquin el Fòrum :callat






Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”