Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
103
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 137
Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 320

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Elefant » Divendres 15/11/2024 18:22

Vamos a ver, la empresa TRAM únicamente se hace cargo de la explotación, es un simple intermediario que no tiene potestad de decidir nada.
Sería bueno que superases ya tus paranoias y que no dijeras cosas tan completamente ajenas a toda lógica. Haz el favor de simplemente no hablar de cosas de las que no tienes ni idea. Tienes todo internet a tu disposición para informarte antes de hacer el ridículo.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 917
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 17/12/2024 3:35

El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 17/12/2024 9:59

oscar440 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 3:35 El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/
al Trambaix també ha pujat un 16%

A què ho atribuiu?



jgomezs
N6
N6
Entrades: 281

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 17/12/2024 12:19

un Ànec ha escrit: Dimarts 17/12/2024 9:59
oscar440 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 3:35 El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/
al Trambaix també ha pujat un 16%

A què ho atribuiu?
Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2230

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 17/12/2024 12:42

jgomezs ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:19
un Ànec ha escrit: Dimarts 17/12/2024 9:59
oscar440 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 3:35 El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/
al Trambaix també ha pujat un 16%

A què ho atribuiu?
Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant
Efectivament en el meu cas, donar el preu de la T-Usual, doncs trajectes tontos, si et pass un bus en pocs minuts l'agafes encara que sigui 3 parades.



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 17/12/2024 13:33

jgomezs ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:19 Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant
albert28 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:42 Efectivament en el meu cas, donar el preu de la T-Usual, doncs trajectes tontos, si et pass un bus en pocs minuts l'agafes encara que sigui 3 parades.
Però la pujada és respecte a l'any anterior, que ja tenia quests descomptes, i unes pujades d'un 16 es força considerable. L'any passat també va creixer un altre 16%



jgomezs
N6
N6
Entrades: 281

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 17/12/2024 13:55

un Ànec ha escrit: Dimarts 17/12/2024 13:33
jgomezs ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:19 Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant
albert28 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:42 Efectivament en el meu cas, donar el preu de la T-Usual, doncs trajectes tontos, si et pass un bus en pocs minuts l'agafes encara que sigui 3 parades.
Però la pujada és respecte a l'any anterior, que ja tenia quests descomptes, i unes pujades d'un 16 es força considerable. L'any passat també va creixer un altre 16%
Ens estem desviant cap al tema dels descomptes, però diria que l'any passat la T-Casual també tenia descompte, així que no hi havia tants usuaris en tarifa plana. És un tema interessant, a partir de quants viatges la T-Usual hauria de ser més rendible que la T-Casual, la meva sensació subjectiva en el passat era que calien massa viatges (la T-50/30 requeria més de 40 viatges al mes per sortir a compte, era un descompte molt petit a canvi del risc de no aprofitar-la prou), però no tinc una justificació per a un número específic.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/12/2024 16:09

Si us plau, cenyiu-vos en el tema del fil. Merci beaucop!



França451
N9
N9
Entrades: 2424
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 17/12/2024 16:19

metring ha escrit: Dimarts 17/12/2024 16:09 Si us plau, cenyiu-vos en el tema del fil. Merci beaucop!

L'as últimas veces que he cogido el Tram, en Verdaguer ya van toooodos los asientos ocupados, por lo que en Sicília ya te toca ir de pie. En Glòries baja mucha gente, y en Ca l'Aranyó más aún, que van al C.C. Glòries. Creo que con esto lo digo todo. Hay muchísima gente que usa el tramo Glòries-Verdaguer, demasiada, diría yo. Y eso ha motivado el aumento tan bestia de usuarios. Por otro lado las Navidades y los Centros Comerciales también motivan un aumento de usuarios. Y Tram y los centros comerciales van de la mano: Finestrelles, Glòries, Diagonal Mar... Sigo?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23443
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/01/2025 21:39

https://beteve.cat/politica/barcelona-a ... a-glories/

Barcelona avala fer un nou traçat del tramvia en ziga-zaga a Glòries

L'Ajuntament i l'ATM faran un desdoblament de vies nou per separar la línia T4 (que va per la Diagonal) de les T5 i T6 (que van per la Gran Via), amb la reurbanització de les Glòries

Roger Torres i Liñán

La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: farà una ziga-zaga al carrer de la Ciutat de Granada (entre la Diagonal i la Gran Via). Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.

En concret, la comissió ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM (l’Autoritat del Transport Metropolità, que gestiona el tramvia) per reendreçar l’estructura del tramvia i reurbanitzar l’entorn entre la plaça de les Glòries i la rambla del Poblenou. Hi invertiran 23 M € el consistori i 9 M € l’ATM.


“La millor opció”
L’element més destacat que preveu el conveni de col·laboració és fer un desdoblament nou de les vies del Tram a Glòries —en sentit Besòs—, on la línia T4 (la que va per la Diagonal) se separa de les línies T5 i T6 (que transiten per la Gran Via de les Corts Catalanes).

El nou desdoblament es farà a l’avinguda Diagonal, a l’altura del carrer de la Ciutat de Granada, i obligarà els tramvies de les T5 i T6 a fer una part del recorregut en aquest entorn en forma de ziga-zaga. Entitats com la PTP ja han denunciat que això alentirà els trajectes del Tram.

Tot seguit teniu les dues gràfiques que representen l’estat actual de les vies i el futur traçat que s’implantarà.

Imatge

Imatge

La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha justificat que el traçat en ziga-zaga “és la millor opció tenint en compte la complexitat de l’espai“, ja que en aquell cantó de la plaça de les Glòries hi conflueixen els vianants, el trànsit particular, els autobusos i el mateix tramvia.

Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes cap al carrer de Badajoz perquè no s’hauran de creuar amb el tramvia.

Conflicte amb els pàrquings?
Hi ha la circumstància que al tram de Ciutat de Granada per on transcorreran les línies T5 i T6 hi ha dos accessos a pàrquings: el del centre comercial Glòries i el de l’aparcament municipal de B:SM.

El conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM per fer tots els canvis encara haurà de rebre l’últim sí, del ple municipal, aquest gener. Les últimes hores, el govern de Jaume Collboni ha dit que vol allargar les vies del tramvia per la Diagonal fins al passeig de Gràcia abans d’acabar el mandat (2027).



jgomezs
N6
N6
Entrades: 281

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 31/01/2025 16:09

Betevé, 31 de gener de 2025 ha escrit: Compromís del Ple per licitar la unió del tramvia fins a Francesc Macià de cop
A instàncies de BComú, el govern municipal del PSC diu que presentarà una modificació de crèdit per incloure aquesta qüestió en el pressupost prorrogat "al més aviat possible"
[...]
La proposició dels comuns, que ha tirat endavant amb els vots a favor del govern del PSC i d’ERC, inclou també que l’Ajuntament impulsi una reserva de crèdit plurianual, “una garantia de futur“, segons Sanz, per garantir que hi ha prou pressupost per executar la connexió del tramvia.
[...]
El que no ha detallat el tinent d’alcaldia, però, és si les obres es faran en una sola fase o en dues.



França451
N9
N9
Entrades: 2424
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 01/02/2025 18:40

metring ha escrit: Dimarts 21/01/2025 21:39 https://beteve.cat/politica/barcelona-a ... a-glories/

Barcelona avala fer un nou traçat del tramvia en ziga-zaga a Glòries

L'Ajuntament i l'ATM faran un desdoblament de vies nou per separar la línia T4 (que va per la Diagonal) de les T5 i T6 (que van per la Gran Via), amb la reurbanització de les Glòries

Roger Torres i Liñán

La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: farà una ziga-zaga al carrer de la Ciutat de Granada (entre la Diagonal i la Gran Via). Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.

En concret, la comissió ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM (l’Autoritat del Transport Metropolità, que gestiona el tramvia) per reendreçar l’estructura del tramvia i reurbanitzar l’entorn entre la plaça de les Glòries i la rambla del Poblenou. Hi invertiran 23 M € el consistori i 9 M € l’ATM.


“La millor opció”
L’element més destacat que preveu el conveni de col·laboració és fer un desdoblament nou de les vies del Tram a Glòries —en sentit Besòs—, on la línia T4 (la que va per la Diagonal) se separa de les línies T5 i T6 (que transiten per la Gran Via de les Corts Catalanes).

El nou desdoblament es farà a l’avinguda Diagonal, a l’altura del carrer de la Ciutat de Granada, i obligarà els tramvies de les T5 i T6 a fer una part del recorregut en aquest entorn en forma de ziga-zaga. Entitats com la PTP ja han denunciat que això alentirà els trajectes del Tram.

Tot seguit teniu les dues gràfiques que representen l’estat actual de les vies i el futur traçat que s’implantarà.

Imatge

Imatge

La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha justificat que el traçat en ziga-zaga “és la millor opció tenint en compte la complexitat de l’espai“, ja que en aquell cantó de la plaça de les Glòries hi conflueixen els vianants, el trànsit particular, els autobusos i el mateix tramvia.

Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes cap al carrer de Badajoz perquè no s’hauran de creuar amb el tramvia.

Conflicte amb els pàrquings?
Hi ha la circumstància que al tram de Ciutat de Granada per on transcorreran les línies T5 i T6 hi ha dos accessos a pàrquings: el del centre comercial Glòries i el de l’aparcament municipal de B:SM.

El conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM per fer tots els canvis encara haurà de rebre l’últim sí, del ple municipal, aquest gener. Les últimes hores, el govern de Jaume Collboni ha dit que vol allargar les vies del tramvia per la Diagonal fins al passeig de Gràcia abans d’acabar el mandat (2027).
Ya se salieron con la suya de la tontería de meter la T5 por Ciudad de Granada. Y volvemos a lo mismo, el problema no son los párkings, son los camiones de la basura saliendo de la Gran Vía del centro comercial, esquina Ciudad de Granada, con el tranvía que entra procedente de Ciudad de Granada a la Gran vía, que no ve al camión saliendo del basurero y se lo va a comer con patatas porque ese giro tiene menos visibilidad que los R4 y R7 entrando en Montcada- Manresa, o sea que ya sabemos qué va a pasar. Pero como a los políticos y a la alcaldía eso se la sopla, pues hale, tranvía por Ciudad de Granada. Cuando haya unos cuantos accidentes graves con los camiones de la basura es cuando sacarán ese almacén de basuras de ahí y llevarán los camiones a otro lado. Sinceramente yo los trasladaría al patio de la casa del alcalde de Barcelona, a ver si pilla la indirecta.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7097
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 03/02/2025 13:05


btv ha escrit:La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: [...] Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.
[...]
Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes
Ara compareu la realitat dels fets amb aquells partits que s'omplen la boca amb la defensa del transport públic.
Doncs mira, el defensen quan els va bé per guanyar vots, i quan no... doncs fan el contrari.
No n'hi ha ni un del que et puguis refiar.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 917
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 06/02/2025 2:13

Fotografies propies a les parades de Verdaguer i Sicília.
Fitxers adjunts
IMG_20250204_210642.jpg
IMG_20250204_210642.jpg (206.56 KiB) Visualitzat 472 cops
IMG_20250204_210936.jpg
IMG_20250204_210936.jpg (145.44 KiB) Visualitzat 472 cops
IMG_20250204_211413.jpg
IMG_20250204_211413.jpg (138.74 KiB) Visualitzat 472 cops
IMG_20250204_211845.jpg
IMG_20250204_211845.jpg (212.29 KiB) Visualitzat 472 cops
IMG_20250204_212218.jpg
IMG_20250204_212218.jpg (180.39 KiB) Visualitzat 472 cops



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 917
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 07/02/2025 3:28

I un video propi des del meu canal, que inclou el viatge entre Verdaguer i Sicília.




Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”