Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
102
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 136
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/07/2024 8:36

https://beteve.cat/mobilitat/tramvia-di ... ou-tracat/

El tramvia per la Diagonal supera amb èxit el primer viatge de prova pel traçat nou

Desenes de tècnics de l'ATM han comprovat durant una hora llarga que tot funcionés correctament, en especial la catenària soterrada. És la primera vegada que s'instal·la un sistema d'aquestes característiques a l'estat.

El primer tramvia que ha circulat pel nou traçat de la Diagonal (entre les Glòries i Verdaguer) ha superat amb èxit el primer viatge de prova. Just a les 22.50 h d’aquest dilluns el comboi 01 del Tram s’ha col·locat davant de la parada de les Glòries i ha recollit el pantògraf —que és l’element que connecta el tramvia amb la catenària aèria— i ha abaixat els patins —l’element que connecta el tren amb la catenària terrestre. La raó: el nou traçat té una catenària soterrada en comptes de la tradicional pel cel. És un sistema pioner a l’estat que aquest dilluns s’ha posat a prova.

L’altra hora clau ha estat vuit minuts després, a les 22.58 h, quan el tramvia ha enfilat per primer cop a la història l’avinguda Diagonal des de la plaça de les Glòries cap al centre de la ciutat. Ho ha fet a molt baixa velocitat, uns 5 km/h, i escortat per la Guàrdia Urbana, que ha anat tallant el trànsit dels cotxes quan el tramvia havia de creuar els carrers. També amb desenes de tècnics de l’Autoritat del Transport Metropolità a bord… i a peu, perseguint el comboi.

Durant el trajecte de prova, el tren ha anat fent algunes aturades perquè els tècnics comprovessin que tot anava bé. Per exemple, han mirat amb nivells i amb cintes mètriques que la separació entre el tren i les andanes fos la correcta i, sobretot, han analitzat al mil·límetre que la catenària soterrada donés la tensió òptima al tren i que els acabats fossin els idonis. I, després d’una hora de trajecte, pels volts de les 23.50 h, el tramvia ha arribat al final de la línia, a l’altura del carrer de Girona.

Els somriures dels tècnics que hi havia dalt del tren delataven que la prova havia sortit bé… De fet, alguns ho han confirmat a betevé un cop han posat els peus a terra: “Tot perfecte!”. Un cop completat el primer viatge d’anada, el comboi ha fet mitja volta i ha desfet el trajecte cap a la plaça de les Glòries. Després que els tècnics avaluïn tots els paràmetres recollits en aquest primer viatge, l’ATM organitzarà més proves al llarg de l’estiu per comprovar el funcionament d’altres elements, com la semaforització.

Curiosos i aplaudiments des dels balcons
A banda dels tècnics de l’ATM i d’un núvol de periodistes, càmeres de televisió i fotògrafs, també han seguit de prop el primer viatge de prova del tramvia per la Diagonal un bon grapat de curiosos i d’aficionats a les infraestructures ferroviàries. Alguns, com el Xavier i l’Arnau, han explicat a betevé que no s’han volgut perdre el primer viatge, tot i viure lluny de la Diagonal.

La Carme, que sí que és veïna del traçat del tramvia, també ha baixat amb part de la família per celebrar el pas del tren. També s’han sentit aplaudiments… alguns des de primera fila, i d’altres des d’algun balcó. Un altre clam que s’ha sentit entre els curiosos que han seguit la primera prova del tramvia per la Diagonal ha estat la petició que s’acabin de connectar les dues línies del Tram a Francesc Macià.

El tramvia per la Diagonal supera amb èxit el primer viatge de prova pel traçat nou
Desenes de tècnics de l'ATM han comprovat durant una hora llarga que tot funcionés correctament, en especial la catenària soterrada. És la primera vegada que s'instal·la un sistema d'aquestes característiques a l'estat.

El primer tramvia que ha circulat pel nou traçat de la Diagonal (entre les Glòries i Verdaguer) ha superat amb èxit el primer viatge de prova. Just a les 22.50 h d’aquest dilluns el comboi 01 del Tram s’ha col·locat davant de la parada de les Glòries i ha recollit el pantògraf —que és l’element que connecta el tramvia amb la catenària aèria— i ha abaixat els patins —l’element que connecta el tren amb la catenària terrestre. La raó: el nou traçat té una catenària soterrada en comptes de la tradicional pel cel. És un sistema pioner a l’estat que aquest dilluns s’ha posat a prova.

L’altra hora clau ha estat vuit minuts després, a les 22.58 h, quan el tramvia ha enfilat per primer cop a la història l’avinguda Diagonal des de la plaça de les Glòries cap al centre de la ciutat. Ho ha fet a molt baixa velocitat, uns 5 km/h, i escortat per la Guàrdia Urbana, que ha anat tallant el trànsit dels cotxes quan el tramvia havia de creuar els carrers. També amb desenes de tècnics de l’Autoritat del Transport Metropolità a bord… i a peu, perseguint el comboi.

Les obres per allargar el tramvia per la Diagonal van començar el març del 2022
“Tot perfecte!”
Durant el trajecte de prova, el tren ha anat fent algunes aturades perquè els tècnics comprovessin que tot anava bé. Per exemple, han mirat amb nivells i amb cintes mètriques que la separació entre el tren i les andanes fos la correcta i, sobretot, han analitzat al mil·límetre que la catenària soterrada donés la tensió òptima al tren i que els acabats fossin els idonis. I, després d’una hora de trajecte, pels volts de les 23.50 h, el tramvia ha arribat al final de la línia, a l’altura del carrer de Girona.

Els somriures dels tècnics que hi havia dalt del tren delataven que la prova havia sortit bé… De fet, alguns ho han confirmat a betevé un cop han posat els peus a terra: “Tot perfecte!”. Un cop completat el primer viatge d’anada, el comboi ha fet mitja volta i ha desfet el trajecte cap a la plaça de les Glòries. Després que els tècnics avaluïn tots els paràmetres recollits en aquest primer viatge, l’ATM organitzarà més proves al llarg de l’estiu per comprovar el funcionament d’altres elements, com la semaforització.

Curiosos i aplaudiments des dels balcons
A banda dels tècnics de l’ATM i d’un núvol de periodistes, càmeres de televisió i fotògrafs, també han seguit de prop el primer viatge de prova del tramvia per la Diagonal un bon grapat de curiosos i d’aficionats a les infraestructures ferroviàries. Alguns, com el Xavier i l’Arnau, han explicat a betevé que no s’han volgut perdre el primer viatge, tot i viure lluny de la Diagonal.

La Carme, que sí que és veïna del traçat del tramvia, també ha baixat amb part de la família per celebrar el pas del tren. També s’han sentit aplaudiments… alguns des de primera fila, i d’altres des d’algun balcó. Un altre clam que s’ha sentit entre els curiosos que han seguit la primera prova del tramvia per la Diagonal ha estat la petició que s’acabin de connectar les dues línies del Tram a Francesc Macià.

Ni pals, ni cables aeris: així és la catenària pionera del tramvia per la Diagonal
I la connexió fins a Francesc Macià?
Quan acabi la fase de proves inicials i també s’hagin fet les marxes en blanc —els trajectes que simularan el viatge que faran els tramvies, a velocitat real, però sense passatgers—, l’objectiu de l’ATM i de l’Ajuntament de Barcelona és que el tramvia per la Diagonal, entre les Glòries i Verdaguer, comenci a operar la tardor d’aquest 2024. La línia que assumirà aquest trajecte és la T4, que ja no circularà cap a la Ciutadella.

A partir d’aleshores, el que quedarà pendent serà la connexió total dels tramvies, seguint per la Diagonal, fins a Francesc Macià. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Mobilitat, Laia Bonet, ha assegurat que les properes setmanes l’Ajuntament tindrà un projecte que definirà com es pot fer aquesta connexió i, tot i que no ha posat un calendari per engegar-ne les obres, ha dit: “Estem absolutament convençuts que el tramvia ha de connectar-se per la Diagonal“. Per la seva banda, la consellera de Territori en funcions, Ester Capella, ha celebrat que s’estigui encarant la recta final de la connexió dels tramvies.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 16/07/2024 11:15

Si el tramvia es queda parat, hi ha gent de sobres per empènyer-lo fins la següent estació :riure




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/07/2024 17:06

https://www.atm.cat/ca/w/np_aquest-dill ... -de-premsa

Aquest dilluns 29 de juliol continuen les proves d’integració del tramvia per la Diagonal que s’allargaran durant l’estiu



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/08/2024 10:39

Avui, en una hora mal comptada :suar

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... iagonal-2/

Laia Bonet presenta novetats amb relació a la segona fase de la connexió del tramvia per la Diagonal



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/08/2024 12:44










Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/08/2024 13:03




Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 287

Entrada Autor: Elefant » Dijous 01/08/2024 13:44

Per un tema quasi purament estètic m'hauria semblat millor fer el pas per Francesc Macià amb cada sentit rodejant el centre de la rotonda per costats oposats (osigui formant una rotonda de vies de tram a l'interior de la rotonda), pèro vaja.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/08/2024 14:06

Elefant ha escrit: Dijous 01/08/2024 13:44 Per un tema quasi purament estètic m'hauria semblat millor fer el pas per Francesc Macià amb cada sentit rodejant el centre de la rotonda per costats oposats (osigui formant una rotonda de vies de tram a l'interior de la rotonda), pèro vaja.
Totalment d'acord, al cap i a la fi, és una plaça impracticable.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/08/2024 14:14

Atès que el tram actual de la Diagonal cap a la sortida de la ciutat està escorat cap a un costat, s'entén que la via voregi la rotonda per un costat.

Ara, sense una graella de parada prohibida amb càmeres de trànsit que imposin ordre a base de multes als conductors infractors, la travessia de la Pl. Francesc Macià podrà arribar a ser una odissea per als tramvies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 01/08/2024 14:19

Desprès de moltes especulacions, finalment serà un tram completament recte, seguint la Diagonal. Salut!



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 287

Entrada Autor: Elefant » Dijous 01/08/2024 14:25

122-042-132 ha escrit: Dijous 01/08/2024 14:19 Desprès de moltes especulacions, finalment serà un tram completament recte, seguint la Diagonal. Salut!
Segons el planols presentats les vies faran una lleu corba cap al costat mar i no travessen el jardí.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 01/08/2024 14:51

No podem travessar els jardins de la plaça.

https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat ... 1703/70662

Tenen protecció arquitectònica de nivell C, dins del catàleg de Patrimoni.

Estil arquitectònic: Noucentista, any 1926.
Paissatgíste: Nicolau M. Rubió i Tudurí (arquitecte)
Elements característics com l'estany (en forma de l'illa de Menorca) i una escultura, "Joventut", obra de Joan Manuel Benedicto.

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23367
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/08/2024 22:13

122-042-132 ha escrit: Dijous 01/08/2024 14:51 No podem travessar els jardins de la plaça.

https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat ... 1703/70662

Tenen protecció arquitectònica de nivell C, dins del catàleg de Patrimoni.

Estil arquitectònic: Noucentista, any 1926.
Paissatgíste: Nicolau M. Rubió i Tudurí (arquitecte)
Elements característics com l'estany (en forma de l'illa de Menorca) i una escultura, "Joventut", obra de Joan Manuel Benedicto.

Salut!
Ara mateix llegia un tweet que ho explicava. Sobradament justificat que no travessi la plaça.




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/08/2024 10:27

En el país en que no dubtem en tirar a terra qualsevol edifici històric quan ens interessa ( hola Sant Feliu, hola Salou!) i en abandonar el patrimoni històric a la seva sort (hola TMB!), ara ens agafen tots els mals per moure una estàtua i un estany al qual no hi pot accedir ningú i que ningú coneix.
Qui ho entengui...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 06/10/2024 13:36

Se sap quina serà la data oficial o aproximada de la inauguració per el públic del recorregut de Glòries - Verdaguer? He vist per les xarxes socials que estan posant el que ve a ser les pantalles informatives i això, però no he trobat enlloc de moment el que ve a ser una data concreta per a que estigui inaugurada.



França451
N9
N9
Entrades: 2369
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 07/10/2024 10:12

De hoy para mañana, seguro. Últimamente hacen las cosas así, publican apenas uno o dos días antes del acto, para que pille "de sorpresa".


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/10/2024 12:42

Podries donar exemples concrets d'inauguracions anunciades amb un o dos dies d'antelació? Ara mateix, no se me n'acut cap.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2369
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 07/10/2024 12:55

A ver, lo de uno o dos días de antelación es metafórico, perdona si no me he expresado bien. Me refiero a que recuerdo inauguraciones que las anunciaron con una semana de antelación, o que anunciaron algo ocho o diez días antes, pero muy por encima, y se preguntó en este foro por más detalles cuando faltaban dos o tres días para el acto. Recuerdo algo de la 10 de metro, alguna de las últimas fases de la nxb y alguna cosa más que se me queda en el tintero. A lo que me refiero es que se anuncia con poco margen y en algunos casos hay actos en los que los detalles concretos apenas se dicen la semana del día señalado, es decir, dos o tres días antes, o cuatro como mucho.

Creo recordar que cuando inauguraron el primer tramo de la 10 sur de metro, entre Foc y Collblanc, aún no sabíamos la fecha exacta en que tenía que descorchar el champán para celebrar el fin de la 39 como línea completa (Mode broma). Tal vez me equivocaste pero juraría que en esa época no se había aún publicado el día exacto.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

xergi
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: xergi » Dilluns 07/10/2024 14:52

Carlos González ha escrit: Diumenge 06/10/2024 13:36 Se sap quina serà la data oficial o aproximada de la inauguració per el públic del recorregut de Glòries - Verdaguer? He vist per les xarxes socials que estan posant el que ve a ser les pantalles informatives i això, però no he trobat enlloc de moment el que ve a ser una data concreta per a que estigui inaugurada.
Dissabte deien a El Periódico que ho farien aquest mes de gener, coincidint amb l'estrena de la nova fase de les Glòries Catalanes. Ja no em sobtaria aquest nou endarreriment.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 867
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 17/10/2024 3:35

S’encarrila l’arribada del tramvia a Verdaguer, segons els veïns: “Tot apunta al 16 de novembre”.

Entitats veïnals estan pensant a organitzar una gran festa ciutadana coincidint amb la fi de les obres en el tram des de Glòries.

https://beteve.cat/mobilitat/encarrila- ... mbre-2024/



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”