Als parlaments han dit que comprarien 3 trens nous més per quan s'obri el nou tram.SrYeri ha escrit: ↑Dilluns 20/03/2023 15:32 M’alegra veure que les obres avancen, però amb quins tramvies donaran el servei? Per donar el servei actual ja van curts de material, i si no vaig errat no he vist enlloc que hi hagi previsió d’augmentar la flota.
Si no augmenten la flota de tramvies, malament rai
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... rquesines/
Les obres del tramvia i d’urbanització de l’entorn avancen amb el muntatge de la via i la instal·lació de les primeres marquesines
20/03/2023
Aquesta setmana s’ha acabat la instal·lació dels primers mòduls de la primera marquesina que es col·loca al llarg del traçat i que configuraran part de la futura parada de Sicília. Un cop iniciats els treballs de muntatge de via, avui es duen a terme les primeres soldadures de carril per fixar les futures vies del tramvia en el que serà el seu traçat corresponent
Es tracta de dues fites importants en el desenvolupament dels treballs de la primera fase de la connexió tramviària, entre Glòries i Verdaguer, que continuen avançant segons el previst en diferents punts de l’avinguda Diagonal
En paral·lel ja s’està redactant el projecte executiu de la segona fase de la connexió, entre Verdaguer i Francesc Macià, que permetrà encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase. La unió dels tramvies connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana potenciant una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada
Les obres del tramvia avancen a bon ritme. Un any després del seu inici, els treballs per unir la xarxa tramviària ja són molt visibles i han començat a modificar una part molt significativa de l’antiga secció de l’avinguda Diagonal. Actualment es treballa en diversos trams de la via, englobats dins de la primera fase de les obres, que inclou l’espai comprès entre Glòries i Verdaguer. En paral·lel, ja s’està redactant el projecte executiu de la segona fase de la connexió tramviària entre Verdaguer i Francesc Macià, que donarà continuïtat als treballs actuals.
La connexió de les xarxes de tramvia s’ha convertit en una oportunitat per donar un impuls clau al transport públic de la ciutat i l’Àrea Metropolitana i alhora per transformar urbanísticament aquest àmbit, implementant un model urbà que prioritza vianants, bicicletes i transport públic.
Un cop unificada, la nova xarxa connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana. En aquesta primera fase de la connexió s’està treballant per crear 3 noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un nou intercanviador a les Glòries. El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, L2, L4 i L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb la resta de línies del Trambesòs.
La intervenció que s’està realitzant, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, permetrà guanyar 8.400m2 nous per a vianants, 2.500m2 d’espais ciclables i 5.000 m2 d’àrees verdes. La previsió és que les obres d’urbanització de la primera fase acabin a finals del 2023 i la posada en servei tingui lloc el 2024.
La futura parada de Sicília
Entre les diferents actuacions que s’estan realitzant, destaca la finalització de la implantació de les primeres marquesines que configuraran part de la futura nova parada de Sicília. Les parades del tramvia disposaran de mòduls de marquesina distribuïts al llarg de l’andana. El disseny d’aquests mòduls, diferent al de les parades existents actualment, preveu una marquesina que centralitzarà tots els serveis als usuaris i la resta es destinaran a donar aixopluc als viatgers.
Primeres soldadures de carrils de la via
En el marc d’altres fites importants de l’obra, subratllar que avui es realitza la primera soldadura de les vies del tramvia de la Diagonal. Després de l’arribada dels carrils a l’obra, el passat mes de febrer, s’ha estat treballant durant aquest període per realitzar el muntatge de les vies en diversos trams. Dins d’aquestes tasques de muntatge de via, avui es duen a terme les primeres soldadures de carril a l’obra, que permetran fixar els rails en la seva ubicació definitiva.
D’altra banda, es preveu que a l’abril es rebin els primers segments del tercer carril del sistema d’alimentació contínua pel terra (ACT), per a l’execució de la plataforma del tramvia en els trams de les cruïlles viàries. Amb el sistema ACT, que s’instal·larà per primera vegada a l’estat espanyol, es proveirà d’energia als tramvies per mitjà d’un tercer carril segmentat en parts conductores i aïllants, embegut en el paviment, enlloc de la clàssica línia aèria de contacte. Els segments conductors són exclusivament activats quan es troben ubicats a sota del tramvia, garantint així la seguretat per a la resta d’usuaria de la via pública. L’energia d’alimentació serà captada pels tramvies per mitjà d’uns captadors que s’instal·laran sota els tramvies, al seu bogi central.
L‘adopció d’aquesta tecnologia requereix adaptar la flota de tramvies existent, fet que esdevindrà la segona ocasió a nivell mundial, després d’una primera experiència a una línia de tramvies de la província d’Istanbul (Turquia). Respecte a altres solucions sense catenària, la tecnologia de captació contínua no posa en compromís l’autonomia dels tramvies davant condicions climàtiques cada cop més extremes ni davant de talls de trànsit o qualsevol incidència que interrompi la circulació dels combois.
Així mateix, també garanteix la màxima integració urbana del tramvia en el teixit històric, amb monuments i edificacions emblemàtiques i altres elements representatius de l’avinguda Diagonal, garantint un espai diàfan i sense pals.
La transformació de la Diagonal avança
En paral·lel, les empreses constructores continuen treballant de manera simultània en les obres d’urbanització a diferents punts de l’avinguda Diagonal.
A l’àmbit de les Glòries-Canòpia-Intercanviador s’han fet les tasques de reubicació i desviament dels serveis afectats (xarxa d’aigua i xarxa de freàtic) i s’ha construït el clavegueram corresponent a la zona compresa entre la Gran Via, l’avinguda Meridiana, el carrer dels Encants Vells i el carrer Castillejos. A banda, s’ha realitzat la impermeabilització de les lloses dels túnels de transport públic (R2) que transcorren per sota de la plaça de la Glòries i entorns i s’ha executat la primera fase de la futura ampliació del vestíbul del metro de la L1 de Glòries, una intervenció que es realitza en paral·lel a l’ampliació de la xarxa tramviària. Actualment s’està treballant en l’execució de les fonamentacions que hauran de permetre instal·lar les pèrgoles fotovoltaiques, els pals de les catenàries, els bàculs d’enllumenat i les marquesines. També s’està fent el desviament de la resta de serveis afectats i s’està implantant la xarxa de reg i de drenatge de les calçades, les vorades, les zones verdes i la zona del tramvia. En el marc d’aquests treballs s’estan executant els prismes de serveis que utilitzarà el tramvia i que també faran possible l’electrificació del tercer carril.
Pel que respecta a l’àmbit de l’avinguda Diagonal comprès entre la Gran Via i el carrer Girona, han finalitzat les canalitzacions per al drenatge de les vies, s’ha dut a terme la impermeabilització de les lloses dels túnels que passen per aquesta zona (R2) i s’ha construït infraestructura de clavegueram. En paral·lel, s’està treballant en la construcció de les noves voreres que permetran guanyar un gran espai pel vianants, passant de 3 a 7,5 metres en alguns àmbits i de 5 a 10 metres en d’altres. Les que estan més avançades són les voreres situades entre el carrer de la Marina i el passeig de Sant Joan, banda mar. També s’estan fent les fonamentacions per instal·lar les marquesines de les parades, l’execució dels prismes de serveis que necessita la infraestructura del tramvia i la implantació del sistema de drenatge de les calçades, les vorades les zones verdes i el tramvia.
Al tram situat entre la Gran Via i el carrer Lepant ha finalitzat la reubicació i desviament dels serveis afectats i s’està implantant la xarxa de reg. Entre Lepant i Nàpols s’ha adaptat el col·lector de Sicília i s’està fent la pavimentació de les calçades. I en el tram comprès entre Nàpols i Girona, s’ha construït l’estructura soterrada per a una subestació elèctrica que entrarà en funcionament en la segona fase .
En redacció el projecte executiu de la segona fase
L’Ajuntament de Barcelona i l’ATM, a través de BIMSA, han adjudicat la redacció del projecte executiu de la segona fase de la connexió del Trambaix i el Trambesòs per implantar una xarxa tramviària unificada en el tram comprès entre Verdaguer i Francesc Macià, i l’equip guanyador ja està treballant en la redacció de la proposta, amb la previsió de finalitzar-la a principis de 2024. La tramitació del projecte suposa un pas endavant que ha de permetre encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase.
El projecte executiu haurà de contemplar els treballs necessaris per implantar la xarxa tramviària (infraestructura i superestructura) en tot l’àmbit i les actuacions de reurbanització del tram de l’avinguda Diagonal situat entre el passeig de Sant Joan i el passeig de Gràcia (tronc central, parterres, calçades laterals i voreres); les del tram comprès entre el passeig de Gràcia i la plaça Francesc Macià (tronc central, parterres i ajustos de calçades laterals); i també la part de l’avinguda Diagonal fins a l’avinguda Sarrià on s’hauran de fer algunes intervencions de reurbanització al tram central i a la calçada lateral mar per poder dur a terme la connexió amb la xarxa tramviària ja existent.
El projecte haurà de tenir en compte la coordinació de les fases d’execució d’obra amb les obres de desdoblament del col·lector de l’avinguda Diagonal entre el carrer Girona i la plaça Francesc Macià. Actualment el projecte executiu del desdoblament del col·lector també es troba en redacció, amb previsió d’acabar-lo abans de final d’any.
7 minuts de les Glòries al passeig de Sant Joan
La implantació del tramvia en el tram situat entre Glòries i Verdaguer suposarà una millora substancial de l’oferta de transport públic en aquesta zona, a tota la ciutat i en una bona part de l’Àrea Metropolitana, i acostarà els municipis de Sant Adrià de Besòs i Badalona al centre de Barcelona i a nous transbordaments amb la resta de xarxa de transport públic.
Segons els estudis realitzats, la nova infraestructura permetria arribar de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en 7 minuts. Les anàlisis dutes a terme també indiquen que, amb aquesta primera fase de connexió, el nombre de passatgers actuals del Trambesòs podria augmentar en un 58% (19.000 viatges addicionals en dia feiner).
Les obres del tramvia i d’urbanització de l’entorn avancen amb el muntatge de la via i la instal·lació de les primeres marquesines
20/03/2023
Aquesta setmana s’ha acabat la instal·lació dels primers mòduls de la primera marquesina que es col·loca al llarg del traçat i que configuraran part de la futura parada de Sicília. Un cop iniciats els treballs de muntatge de via, avui es duen a terme les primeres soldadures de carril per fixar les futures vies del tramvia en el que serà el seu traçat corresponent
Es tracta de dues fites importants en el desenvolupament dels treballs de la primera fase de la connexió tramviària, entre Glòries i Verdaguer, que continuen avançant segons el previst en diferents punts de l’avinguda Diagonal
En paral·lel ja s’està redactant el projecte executiu de la segona fase de la connexió, entre Verdaguer i Francesc Macià, que permetrà encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase. La unió dels tramvies connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana potenciant una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada
Les obres del tramvia avancen a bon ritme. Un any després del seu inici, els treballs per unir la xarxa tramviària ja són molt visibles i han començat a modificar una part molt significativa de l’antiga secció de l’avinguda Diagonal. Actualment es treballa en diversos trams de la via, englobats dins de la primera fase de les obres, que inclou l’espai comprès entre Glòries i Verdaguer. En paral·lel, ja s’està redactant el projecte executiu de la segona fase de la connexió tramviària entre Verdaguer i Francesc Macià, que donarà continuïtat als treballs actuals.
La connexió de les xarxes de tramvia s’ha convertit en una oportunitat per donar un impuls clau al transport públic de la ciutat i l’Àrea Metropolitana i alhora per transformar urbanísticament aquest àmbit, implementant un model urbà que prioritza vianants, bicicletes i transport públic.
Un cop unificada, la nova xarxa connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana. En aquesta primera fase de la connexió s’està treballant per crear 3 noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i un nou intercanviador a les Glòries. El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, L2, L4 i L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb la resta de línies del Trambesòs.
La intervenció que s’està realitzant, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, permetrà guanyar 8.400m2 nous per a vianants, 2.500m2 d’espais ciclables i 5.000 m2 d’àrees verdes. La previsió és que les obres d’urbanització de la primera fase acabin a finals del 2023 i la posada en servei tingui lloc el 2024.
La futura parada de Sicília
Entre les diferents actuacions que s’estan realitzant, destaca la finalització de la implantació de les primeres marquesines que configuraran part de la futura nova parada de Sicília. Les parades del tramvia disposaran de mòduls de marquesina distribuïts al llarg de l’andana. El disseny d’aquests mòduls, diferent al de les parades existents actualment, preveu una marquesina que centralitzarà tots els serveis als usuaris i la resta es destinaran a donar aixopluc als viatgers.
Primeres soldadures de carrils de la via
En el marc d’altres fites importants de l’obra, subratllar que avui es realitza la primera soldadura de les vies del tramvia de la Diagonal. Després de l’arribada dels carrils a l’obra, el passat mes de febrer, s’ha estat treballant durant aquest període per realitzar el muntatge de les vies en diversos trams. Dins d’aquestes tasques de muntatge de via, avui es duen a terme les primeres soldadures de carril a l’obra, que permetran fixar els rails en la seva ubicació definitiva.
D’altra banda, es preveu que a l’abril es rebin els primers segments del tercer carril del sistema d’alimentació contínua pel terra (ACT), per a l’execució de la plataforma del tramvia en els trams de les cruïlles viàries. Amb el sistema ACT, que s’instal·larà per primera vegada a l’estat espanyol, es proveirà d’energia als tramvies per mitjà d’un tercer carril segmentat en parts conductores i aïllants, embegut en el paviment, enlloc de la clàssica línia aèria de contacte. Els segments conductors són exclusivament activats quan es troben ubicats a sota del tramvia, garantint així la seguretat per a la resta d’usuaria de la via pública. L’energia d’alimentació serà captada pels tramvies per mitjà d’uns captadors que s’instal·laran sota els tramvies, al seu bogi central.
L‘adopció d’aquesta tecnologia requereix adaptar la flota de tramvies existent, fet que esdevindrà la segona ocasió a nivell mundial, després d’una primera experiència a una línia de tramvies de la província d’Istanbul (Turquia). Respecte a altres solucions sense catenària, la tecnologia de captació contínua no posa en compromís l’autonomia dels tramvies davant condicions climàtiques cada cop més extremes ni davant de talls de trànsit o qualsevol incidència que interrompi la circulació dels combois.
Així mateix, també garanteix la màxima integració urbana del tramvia en el teixit històric, amb monuments i edificacions emblemàtiques i altres elements representatius de l’avinguda Diagonal, garantint un espai diàfan i sense pals.
La transformació de la Diagonal avança
En paral·lel, les empreses constructores continuen treballant de manera simultània en les obres d’urbanització a diferents punts de l’avinguda Diagonal.
A l’àmbit de les Glòries-Canòpia-Intercanviador s’han fet les tasques de reubicació i desviament dels serveis afectats (xarxa d’aigua i xarxa de freàtic) i s’ha construït el clavegueram corresponent a la zona compresa entre la Gran Via, l’avinguda Meridiana, el carrer dels Encants Vells i el carrer Castillejos. A banda, s’ha realitzat la impermeabilització de les lloses dels túnels de transport públic (R2) que transcorren per sota de la plaça de la Glòries i entorns i s’ha executat la primera fase de la futura ampliació del vestíbul del metro de la L1 de Glòries, una intervenció que es realitza en paral·lel a l’ampliació de la xarxa tramviària. Actualment s’està treballant en l’execució de les fonamentacions que hauran de permetre instal·lar les pèrgoles fotovoltaiques, els pals de les catenàries, els bàculs d’enllumenat i les marquesines. També s’està fent el desviament de la resta de serveis afectats i s’està implantant la xarxa de reg i de drenatge de les calçades, les vorades, les zones verdes i la zona del tramvia. En el marc d’aquests treballs s’estan executant els prismes de serveis que utilitzarà el tramvia i que també faran possible l’electrificació del tercer carril.
Pel que respecta a l’àmbit de l’avinguda Diagonal comprès entre la Gran Via i el carrer Girona, han finalitzat les canalitzacions per al drenatge de les vies, s’ha dut a terme la impermeabilització de les lloses dels túnels que passen per aquesta zona (R2) i s’ha construït infraestructura de clavegueram. En paral·lel, s’està treballant en la construcció de les noves voreres que permetran guanyar un gran espai pel vianants, passant de 3 a 7,5 metres en alguns àmbits i de 5 a 10 metres en d’altres. Les que estan més avançades són les voreres situades entre el carrer de la Marina i el passeig de Sant Joan, banda mar. També s’estan fent les fonamentacions per instal·lar les marquesines de les parades, l’execució dels prismes de serveis que necessita la infraestructura del tramvia i la implantació del sistema de drenatge de les calçades, les vorades les zones verdes i el tramvia.
Al tram situat entre la Gran Via i el carrer Lepant ha finalitzat la reubicació i desviament dels serveis afectats i s’està implantant la xarxa de reg. Entre Lepant i Nàpols s’ha adaptat el col·lector de Sicília i s’està fent la pavimentació de les calçades. I en el tram comprès entre Nàpols i Girona, s’ha construït l’estructura soterrada per a una subestació elèctrica que entrarà en funcionament en la segona fase .
En redacció el projecte executiu de la segona fase
L’Ajuntament de Barcelona i l’ATM, a través de BIMSA, han adjudicat la redacció del projecte executiu de la segona fase de la connexió del Trambaix i el Trambesòs per implantar una xarxa tramviària unificada en el tram comprès entre Verdaguer i Francesc Macià, i l’equip guanyador ja està treballant en la redacció de la proposta, amb la previsió de finalitzar-la a principis de 2024. La tramitació del projecte suposa un pas endavant que ha de permetre encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona fase.
El projecte executiu haurà de contemplar els treballs necessaris per implantar la xarxa tramviària (infraestructura i superestructura) en tot l’àmbit i les actuacions de reurbanització del tram de l’avinguda Diagonal situat entre el passeig de Sant Joan i el passeig de Gràcia (tronc central, parterres, calçades laterals i voreres); les del tram comprès entre el passeig de Gràcia i la plaça Francesc Macià (tronc central, parterres i ajustos de calçades laterals); i també la part de l’avinguda Diagonal fins a l’avinguda Sarrià on s’hauran de fer algunes intervencions de reurbanització al tram central i a la calçada lateral mar per poder dur a terme la connexió amb la xarxa tramviària ja existent.
El projecte haurà de tenir en compte la coordinació de les fases d’execució d’obra amb les obres de desdoblament del col·lector de l’avinguda Diagonal entre el carrer Girona i la plaça Francesc Macià. Actualment el projecte executiu del desdoblament del col·lector també es troba en redacció, amb previsió d’acabar-lo abans de final d’any.
7 minuts de les Glòries al passeig de Sant Joan
La implantació del tramvia en el tram situat entre Glòries i Verdaguer suposarà una millora substancial de l’oferta de transport públic en aquesta zona, a tota la ciutat i en una bona part de l’Àrea Metropolitana, i acostarà els municipis de Sant Adrià de Besòs i Badalona al centre de Barcelona i a nous transbordaments amb la resta de xarxa de transport públic.
Segons els estudis realitzats, la nova infraestructura permetria arribar de la plaça de les Glòries al passeig de Sant Joan en 7 minuts. Les anàlisis dutes a terme també indiquen que, amb aquesta primera fase de connexió, el nombre de passatgers actuals del Trambesòs podria augmentar en un 58% (19.000 viatges addicionals en dia feiner).
Qüestió derivada: em pregunto si plantejaran Glòries com la Plaça Espanya del Besòs... tal com era més o menys l'oferta de TUBLSA l'any 1985 que la B24 i la B25 tenien el terminal a Glòries. Ara seria el moment. O bé Diagonal Mar..
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Ja s'estan construint a la factòria d'Alstom tres nous tramvies molt semblants als actuals i equipats amb presa de corrent per "patí" central. Salut!metring ha escrit: ↑Dilluns 20/03/2023 15:40Als parlaments han dit que comprarien 3 trens nous més per quan s'obri el nou tram.SrYeri ha escrit: ↑Dilluns 20/03/2023 15:32 M’alegra veure que les obres avancen, però amb quins tramvies donaran el servei? Per donar el servei actual ja van curts de material, i si no vaig errat no he vist enlloc que hi hagi previsió d’augmentar la flota.
Si no augmenten la flota de tramvies, malament rai
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bueno... el tramvia de la Diagonal ja és història, adéu a la unió entre Francesc Macià-Verdaguer
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Bueno encara poden canviar coses. Qui diu que després no es barallin per ficar-se la medalla de la unió de tramvies. Ha succeït a Madrid amb part del que va deixar Carmena.Carlos González ha escrit: ↑Diumenge 28/05/2023 23:54 Bueno... el tramvia de la Diagonal ja és història, adéu a la unió entre Francesc Macià-Verdaguer
Una cosa és quan es fan els valents durant la campanya però a la vida real el que faran serà continuar amb el que tenen i dir que el tramvia és autoria seva.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Quan és per no fer o fer malbé un transport ferroviari, allà compleixen el seu full de ruta.
Fixa't com el cas de Port Aventura - Vandellòs.
Fixa't com el cas de Port Aventura - Vandellòs.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Encara no hi ha alcalde... Ja veurem qui serà l'alcalde (a priori descartada alcaldessa en aquest cas)
I tot i que sigui Trias jo apostaria a que no tirarà enrere allò que ja està encetat. Ja ho justificaran de la manera que els convingui.
I tot i que sigui Trias jo apostaria a que no tirarà enrere allò que ja està encetat. Ja ho justificaran de la manera que els convingui.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Sorprenda que aturessin les obres ja començades fins a Verdaguer però el que resta del tram central... Es pot ben quedar una decada més esperant... (Veient el passat no puc imaginar un futur gaire diferent)
No veig com podria Trias tenir una majoria suficient per aturar el tramvia, excepte que o bé el PSC o ERC s'apuntés a votar amb ell, PP i Vox, la qual cosa... bé, costa imaginar-lo, pèro res es impossible.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El tramvia per la Diagonal s'acabarà, i molt més aviat del que us penseu.
En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
Et veig molt aveturat...quan les obres les tram central no están ni licitades.122-042-132 ha escrit: ↑Dimarts 30/05/2023 11:48 El tramvia per la Diagonal s'acabarà, i molt més aviat del que us penseu.
En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
- genissimon
- N10
- Entrades: 3262
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
M'agradaria penar que serà així, però no ho tinc gens clar. La lògica més indiscutible diu que ha de ser així, però com bé sabem la lògica i la política solen anar per camins oposats.122-042-132 ha escrit: ↑Dimarts 30/05/2023 11:48 El tramvia per la Diagonal s'acabarà, i molt més aviat del que us penseu.
En uns mesos s'acabarà el tram actual fins el carrer Girona. I posteriorment començaran les obres (primer del col·lector) i seguidament del tram fins Francesc Macià. Salut
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Al missatge publicat al fil viewtopic.php?f=2&t=8677&sid=4db8cea2ae ... &start=720 sobre el tall de la L4, també se'n parla del què patirà la T4 per obres per fer arribar la línia fins a Verdaguer.
Créieu que el soterrament del vial de Glòries permetria desdoblar la via única entre La Farinera i Can Jaumandreu??
INNOCENTS!! No sols no volen desdoblar-ne el tram, sinó que pensen suprimir-ho i desviar-lo absurdament:
INNOCENTS!! No sols no volen desdoblar-ne el tram, sinó que pensen suprimir-ho i desviar-lo absurdament:
Salvem l'Estació de França!
Jo això recordo haver-ho vist als projectes des-de fa temps.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Molt curiós que els de PTP diguin això...
En els plans apareixen diferent i no és així...
En els plans apareixen diferent i no és així...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N9
- Entrades: 2369
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Fijaros bien. En la indicación de la foto aparece "Nueva propuesta municipal", así que debe ser algo que ha propuesto la nueva alcaldía. Eso también justificaría los planos en los que la parada de La Farinera desaparece, pero veremos a ver qué hacen. A mí tampoco me gusta nada la alternativa, más que nada por lo dicho unos mensajes más arriba. La obra esa absurda que hicieron para sacar carriles de coches pintando unos círculos horrorosos en el suelo y poniendo una tirolina para que se suba en ella la anterior alcaldesa y se deje los piños contra un poste en vez de duplicar la vía del tranvía, eso sí que era para ir allí con cuatro mazas y echarlo todo abajo y poner una foto bien grande del tranvía con dos vías, a ver si así el ayuntamiento pilla la indirecta. Es que sinceramente, con tal de conservar la chapuza esa que hicieron y con tal de dejar los banquitos y la tirolina, son capaces de meter el TRAM hasta por la playa de Bogatell si hace falta con tal de desviarlo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Quina "nova alcaldia"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.