Soterrament del ferrocarril a Montcada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Per què aquest afany soterrador?

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/09/2007 18:51

Danzig ha escrit:també esteu en contra dels viaductes???

:x
En el meu cas particular, no ho estic per sistema, però no em negaràs que el de la C-33 a Montcada fa feredat. Però vaja, sempre es pot adduir allò de la utilitat pública, que per algun lloc havia de passar, que no hi havia gaire habitatges quan es va construir... Tot d'arguments que tenen la seva validesa objectiva, validesa que, tanmateix, sembla desaparèixer del tot quan es tracta de soterrar ferrocarrils a tort i a dret.

Mireu, les dues grans ciutats de Portugal, Lisboa i Porto, han tingut una evolució demogràfica força semblant a Barcelona en els darrers 50 anys (cosa que, d'altra banda, no es pot dir de Londres, París o Viena, per exemple). A Porto, fins i tot, han reaprofitat per al metro una línia de tren que durant alguns anys va estar en desús i que passa pel bell mig de la ciutat en una zona densament habitada. Doncs han soterrat aquell tram? No! A Lisboa, la línia que contorna el centre des de l'Estação de Oriente al Ponte 25 de Abril per Entrecampos també transcorre per una zona densament habitada. I l'han soterrat? Tampoc! I estem parlant de ciutats que també tenen escassedat d'habitatge, on la gent va a viure cada cop més a l'extrarradi, ras i curt, fenòmens sociodemogràfics molt semblants als que tenim a l'RMB.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 07/09/2007 9:55

uf!

A Portugal no van gaire sobrats de diners ultimament. Fixa't en la línia que va pel túnel de l'estació de Rossio a Lisboa, porta anys i panys tancada per unes obres interminables per falta de fons...

Aquí calers hi ha, el que falla és el repartiment dels diners. Però això és un altre tema.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 07/09/2007 16:16

Perqué als polítics no els molesten que vagui la C-31 pel mig de Badalona fent una barrera impressionant,i en cambi els molesti que el tren vagui a la superfície a llocs com Sitges,Vilanova,Tarragona,Reus,Lleida,Sant Cugat,Granollers,etc......

Ja n'estic fart d'aquesta presa de pèl,el ferrocarril no és un metro,caram!!!!

Per qué no és deixen de gastar diners en soterraments inncesesaris o calaixos lletjòs i molestes,i és gasta els diners per exemple en soterrar la C-31 a Badalona,fer-la com s'ha fet a L'Hospitalet,sí el que volen és urbanitzar.......



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/09/2007 16:43

Danzig ha escrit:A Portugal no van gaire sobrats de diners ultimament.
Com aquí, tenen calers pel que volen. Entre Porto i Galícia, hi ha una autopista perpendicular a la costa cada 10-20 km. Estan parlant seriosament de fer un nou aeroport a Lisboa, acaben d'ampliar-ne el de Porto. El que passa és que, igual que aquí, el cotxe ho és tot.

Ara, els soterraments, que aquí tant serveixen als polítics per desviar l'atenció de les coses més importants i arreplegar quatre vots, a Portugal ni es plantegen, i això que els polítics estan tant o més desacreditats que aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 10/09/2007 10:30

Guigui ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Eso se soluciona poniendo de una vez mamparas en las estaciones.
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 10/09/2007 15:46

Ecomobisostrans ha escrit:
Guigui ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Eso se soluciona poniendo de una vez mamparas en las estaciones.
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.
Doncs si no t'importa tornar-ho a col·locar perquè a mi no em quadra això d'unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt :x



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dilluns 10/09/2007 20:56

Hombre, lo de Montcada es un tema espinoso. Porque parece mentira como en tampoco territorio coinciden tantas vías de tren, autopistas y demás infraestructuras.
Para los que piden el soterramiento de la C-33 comparanadolo cn el de la C-17 o N-152 no tiene nada que ver. Más que nada que en el tramo de soterramiento de la C-17 no hay ningun puente ni se salva ningún dsnivel, en cambio en la C-33 el desnivel es mucho más que considerable.
Además la autopista estaba allí desde hace más tiempo que algunas de las casas de alrededor.
EN cuanto al soterramiento ferroviario para mi MOntcada es un caso de excepcionalidad gordo, porque ese pueblo o ciudad tiene más traviesas que casas. Lo que nose como repercutirá en los plazos de obra del AVE el hecho de hacer un nuevo túnel, más que nada que por cosas así aquí en Cataluña las obras siempre van con retraso. Ya que nos va más protestar que aun tonto el lapiz. Pero en fín....


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/09/2007 21:09

Alfredo_21 ha escrit:Además la autopista estaba allí desde hace más tiempo que algunas de las casas de alrededor.
Doncs què t'he d'explicar de les vies del tren...

El problema de les diferents línies de Montcada és que és un exemple clar de com les diferents companyies tiraven pel seu cantó al s. XIX. I així, en lloc de tenir una monumental platja de vies per a maniobres i distribució de mercaderies, com a l'entrada de Zuric, Viena i tantes altres ciutats europees, hi ha tot aquell batibull de vies desconnectades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 13/09/2007 12:04

Trenscat ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:
Guigui ha escrit:
Que agafin el teló del Liceu, perquè ja em diràs com t'ho faràs per encaixar en unes mateixes mampares les portes d'un Civia i d'un 448, per posar un exemple.

:x
Ja ho vaig dir fa temps, amb unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt, allà on quedi la porta de tren. Vaig fer fins i tot un gràfic.


Doncs si no t'importa tornar-ho a col·locar perquè a mi no em quadra això d'unes mampares que es puguin obrir per qualsevol punt :x


El disseny que vaig fer es aquest:
Imatge



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 13/09/2007 12:17

Amb portes d'un metre d'ample els temps de càrrega i descàrrega de viatgers s'eternitzaran!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 13/09/2007 12:32

Doncs es poden obrir 3 o 4 portes i que faci 1,5 o 2 metres, o que les portes siguin mes grans. La mida no es lo important de la meva proposta, el que pretenc es mostrar una mampara que es pugui obri per allà on faci falta en cada cas.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 13/09/2007 15:54

Molt bé, i això físicament com ho faries?

:D :D :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 13/09/2007 18:00

JaMiRo! ha escrit:Molt bé, i això físicament com ho faries?

:D :D :D
Per alguna cosa estan els enginyers, tu li dius el problema i ells tu solucionen, home, coses mes complicades resolen, trobar un mecanisme per fer que aixo funcioni no deu ser tant complicat.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 13/09/2007 18:18

Però car si.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 14/09/2007 19:50

Jordilar ha escrit:Però car si.
Ah, com és nota que no sóc l'únic enginyer en plantilla. :D

Car = No t'ho compraran, i menys l'administració... :roll:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 14/09/2007 20:35

Potser amb un 3% pel mig sí... :twisted:



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 14/09/2007 21:49

L'èxit d'un producte depent de la combinació preu/qualitat/manteniment. Un bon producte es aquell que té una qualitat mitjana a un preu assequible i amb un manteniment nominal.

La instal·lació d'unes portes com les que proposa l'ecomobi.... suposaria una sol·lució tècnica complicada que no vol dir que hagi de ser cara, però si que amb un exhaustiu manteniment, sobretot a les estacions a l'intemperie.

De moment, la millor sol·lució es que la gent sigui conscient a l'hora de creuar les vies del risc que suposa.

Salut,



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 14/09/2007 22:19

Jordilar ha escrit:De moment, la millor sol·lució es que la gent sigui conscient a l'hora de creuar les vies del risc que suposa.
La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions. Així no hi hauria tantes aglomeracions i tothom a Catalunya podria viure una mica millor...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/09/2007 2:10

orique ha escrit:La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions.
O el que és el mateix, edificar tota Catalunya: una edificació més extensiva i menys intensiva.
Doncs què vols que et digui... :?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 15/09/2007 16:19

wefer ha escrit:
orique ha escrit:La millor solució seria no acumular la meitat de la població de Catalunya en una àrea tan petita, descentralitzant fàbriques, oficines i administracions.
O el que és el mateix, edificar tota Catalunya: una edificació més extensiva i menys intensiva.
Doncs què vols que et digui... :?
No cal edificar tota Catalunya. Amb centres de producció comarcals n'hi hauria prou. Centres logístics a les comarques ben comunicades, centres tecnològics arreu (cada cop més, les comunicacions entre empreses d'aquest tipus es fa via telemàtica). Centres d'investigació repartits segons l'àrea d'investigació...

No tot ha de ser Barcelona... i ho diu un barceloní.

(Però això no és tema del FTC)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”