Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment de les obres de la L9
Un altre retard
Nou endarreriment a l’L9: l’aturada de la tuneladora retarda el final d’obra fins al 2030
El desgast de la tuneladora per la duresa del subsol obliga a aturar la perforació per fer-hi tasques de manteniment i canviar la roda de tall de la màquina
Els últims mesos han estat de molt desgast per la tuneladora de l’L9, que tot just aquesta setmana ha arribat a Mandri. Això obliga ara a aturar les perforacions durant 14 mesos per canviar-ne la roda de tall i fer-hi tasques de manteniment. Un parèntesi que comporta un retard més en la finalització de l’L9, que no estarà enllestida fins al 2030, segons ha confirmat la consellera de Territori, Ester Capella, en declaracions a TV3.
La tuneladora s’atura 14 mesos
Les tasques de substitució i renovació costaran al govern uns 12 milions d’euros. Està previst que la tuneladora, que para l’activitat, es torni a posar en marxa a l’estiu del 2025 per enfilar el tram entre Mandri i Lesseps. Amb el calendari en marxa, el govern avança que a finals del 2027 entrarà en funcionament el tram entre la Sagrera i el Guinardó – Hospital de Sant Pau. Ho ha confirmat Capella en la compareixença des del pou del carrer de Mandri, en què ha detallat que el govern invertirà 225 milions per aconseguir que l’L9 i l’L10 del metro “assoleixin un màxim potencial i doni major robustesa al transport de Barcelona”.
Una obra 11 anys aturada
La construcció de l’L9 és un dels projectes més importants al transport públic de les últimes dècades. Després d’11 anys de treballs aturats, la tuneladora va reprendre la marxa a mitjans de juny del 2022. Ho va fer a la parada de Manuel Girona i, segons les previsions inicials, aquesta màquina de 100 metres de longitud i 12 de diàmetre havia d’excavar uns 200 metres al mes per un terreny de granit i pissarra principalment.
https://beteve.cat/mobilitat/nou-endarr ... fins-2030/
El desgast de la tuneladora per la duresa del subsol obliga a aturar la perforació per fer-hi tasques de manteniment i canviar la roda de tall de la màquina
Els últims mesos han estat de molt desgast per la tuneladora de l’L9, que tot just aquesta setmana ha arribat a Mandri. Això obliga ara a aturar les perforacions durant 14 mesos per canviar-ne la roda de tall i fer-hi tasques de manteniment. Un parèntesi que comporta un retard més en la finalització de l’L9, que no estarà enllestida fins al 2030, segons ha confirmat la consellera de Territori, Ester Capella, en declaracions a TV3.
La tuneladora s’atura 14 mesos
Les tasques de substitució i renovació costaran al govern uns 12 milions d’euros. Està previst que la tuneladora, que para l’activitat, es torni a posar en marxa a l’estiu del 2025 per enfilar el tram entre Mandri i Lesseps. Amb el calendari en marxa, el govern avança que a finals del 2027 entrarà en funcionament el tram entre la Sagrera i el Guinardó – Hospital de Sant Pau. Ho ha confirmat Capella en la compareixença des del pou del carrer de Mandri, en què ha detallat que el govern invertirà 225 milions per aconseguir que l’L9 i l’L10 del metro “assoleixin un màxim potencial i doni major robustesa al transport de Barcelona”.
Una obra 11 anys aturada
La construcció de l’L9 és un dels projectes més importants al transport públic de les últimes dècades. Després d’11 anys de treballs aturats, la tuneladora va reprendre la marxa a mitjans de juny del 2022. Ho va fer a la parada de Manuel Girona i, segons les previsions inicials, aquesta màquina de 100 metres de longitud i 12 de diàmetre havia d’excavar uns 200 metres al mes per un terreny de granit i pissarra principalment.
https://beteve.cat/mobilitat/nou-endarr ... fins-2030/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 41
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Si el pròxim objectiu és La Sagrera - Guinardó HSP, no hi hauria d’haver algun moviment en relació a Santander per obrir la L4 al mateix temps? O es tindrà el túnel de la L4 entre el Macropou i La Sagrera agafant pols?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
S'està fent el projecte constructiu per la L4 precisament, per aquesta banda hi ha avenç i sembla clar que va al ritme que li toca:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 13:08 Si el pròxim objectiu és La Sagrera - Guinardó HSP, no hi hauria d’haver algun moviment en relació a Santander per obrir la L4 al mateix temps? O es tindrà el túnel de la L4 entre el Macropou i La Sagrera agafant pols?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://beteve.cat/mobilitat/ampliacio- ... -projecte/
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 41
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
El Govern diu que la construcció portarà uns 15 mesos, a saber des de quin moment:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:32 Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera
Però tampoc hi ha cap dependència entre una obra i l'altra. El que cal és que connectin la L9/L10 a la seva estació definitiva de Sagrera, i ja es pot fer la L4. I això ja està en marxa:
https://beteve.cat/mobilitat/departamen ... io-l9-l10/
I no poden continuar com s’ha fet tota la vida? Acabarem abans segur…
Pero per fer la L4 primer han de treure les linies 9 i 10 d’allà, tinc entès que fins a Santander està l’obra executada.jgomezs ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:55El Govern diu que la construcció portarà uns 15 mesos, a saber des de quin moment:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:32 Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera
Però tampoc hi ha cap dependència entre una obra i l'altra. El que cal és que connectin la L9/L10 a la seva estació definitiva de Sagrera, i ja es pot fer la L4. I això ja està en marxa:
https://beteve.cat/mobilitat/departamen ... io-l9-l10/
No estic segur que ens estem entenent.hola04 ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 23:04Pero per fer la L4 primer han de treure les linies 9 i 10 d’allà, tinc entès que fins a Santander està l’obra executada.jgomezs ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:55El Govern diu que la construcció portarà uns 15 mesos, a saber des de quin moment:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:32 Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera
Però tampoc hi ha cap dependència entre una obra i l'altra. El que cal és que connectin la L9/L10 a la seva estació definitiva de Sagrera, i ja es pot fer la L4. I això ja està en marxa:
https://beteve.cat/mobilitat/departamen ... io-l9-l10/
La L4 arriba fins a La Pau. El túnel segueix fins a més enllà per poder tenir cua de maniobres, així que la L4 bàsicament el que li falta és una mica més de túnel fins al macropou i fer l'estació de Santander (que és el que ja s'està fent el projecte constructiu).
És clar, ara hi ha el problema que la L9 està fent servir la línia i estació de la L4 entre el macropou i la Sagrera. Però la línia i estació definitives de la L9 ja estan fetes, tot el que cal és canviar la connexió al macropou. I aquest canvi de connexió ja s'ha començat a construir, és el que explico a l'últim link del meu post.
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 41
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Sí, jo anava per aquí, que no em preocupa la L9, el que em preocupa es que acabin el macropou, obrin la L9 fins a La Sagrera Honduras, o fins a Guinardó o Lesseps, però els 300 metres de Santander encara estiguin per obrir i l’estació de La Sagrera L4 utilitzada fins ara estigui agafant pols durant anys per no haver fet els 300 metres coordinadament amb l’avenç de les obres de la L9.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nllehy-ll9
Territori reprèn les obres de l'estació de Sanllehy de l'L9
Els treballs inclouen la finalització del pou de l’estació i l’execució de la galeria de connexió amb el túnel, amb un pressupost de 12,8 MEUR
El Departament de Territori ha reprès avui els treballs de la futura estació de l’L9 de Sanllehy, a Barcelona, i que permetran completar-ne l’obra civil. Aquests treballs, que compten amb un pressupost de 12,8 MEUR, s’emmarquen en les obres de finalització del tram central de l’L9/L10.
L’obra civil de l’estació de Sanllehy està executada en un 42% i, pel que fa, al pou, està excavat en un 66% --52 dels 78 metres previstos. Les obres que ara comencen permetran completar l’excavació del pou de l’estació i construir la galeria que l’ha de connectar amb el túnel del tram central.
L’execució de les obres requerirà el tancament i ocupació de la plaça Sanllehy, on s’ubicarà la futura estació. En els primers mesos de l’obra, s’executaran treballs en superfície com la instal·lació de pantalles fonoabsorbents i tasques preparatòries per a la reobertura i represa de l’excavació del pou. Així mateix, s’han engegat aquest setembre la campanya d’auscultació i d’inspeccions prèvies d’edificis en l’àmbit de l’obra, com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies.
Estat de les obres de l’L9/L10
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –un 75% excavat. A més, recentment ha començat els treballs per a conformar l’estructura interior de l’estació de Plaça de Maragall.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Territori reprèn les obres de l'estació de Sanllehy de l'L9
Els treballs inclouen la finalització del pou de l’estació i l’execució de la galeria de connexió amb el túnel, amb un pressupost de 12,8 MEUR
El Departament de Territori ha reprès avui els treballs de la futura estació de l’L9 de Sanllehy, a Barcelona, i que permetran completar-ne l’obra civil. Aquests treballs, que compten amb un pressupost de 12,8 MEUR, s’emmarquen en les obres de finalització del tram central de l’L9/L10.
L’obra civil de l’estació de Sanllehy està executada en un 42% i, pel que fa, al pou, està excavat en un 66% --52 dels 78 metres previstos. Les obres que ara comencen permetran completar l’excavació del pou de l’estació i construir la galeria que l’ha de connectar amb el túnel del tram central.
L’execució de les obres requerirà el tancament i ocupació de la plaça Sanllehy, on s’ubicarà la futura estació. En els primers mesos de l’obra, s’executaran treballs en superfície com la instal·lació de pantalles fonoabsorbents i tasques preparatòries per a la reobertura i represa de l’excavació del pou. Així mateix, s’han engegat aquest setembre la campanya d’auscultació i d’inspeccions prèvies d’edificis en l’àmbit de l’obra, com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies.
Estat de les obres de l’L9/L10
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –un 75% excavat. A més, recentment ha començat els treballs per a conformar l’estructura interior de l’estació de Plaça de Maragall.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... rd-51-meur
Territori, Habitatge i Transició Ecològica licita obres de les estacions de l'L9 de Manuel Girona i Campus Nord per 51 MEUR
Sala de premsa - Govern.cat
“És un nou pas endavant per millorar la mobilitat a Catalunya. L’9/L10 és una actuació cabdal per a la connectivitat, el sistema de transport públic i la descarbonització de la mobilitat” a l’àrea metropolitana de Barcelona, assenyala la consellera, Sílvia Paneque
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat treballs d’obra civil i d’estructura interior de les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord, a Barcelona, per un import de 51 MEUR. Les obres que es liciten inclouen l’excavació dels pous de les estacions –en el cas de Manuel Girona, totalment, i en el de Campus Nord, una part– i les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment.
La consellera Sílvia Paneque ha explicat que “Territori planifica a llarg termini i hi ha l’objectiu que Catalunya avanci cap a un sistema de mobilitat pública eficient que sigui utilitzada per a la majoria i que possibilitat, de veritat, un pas endavant també cap a l’equitat i la sostenibilitat”.
Aquestes obres s’emmarquen en els treballs en marxa per completar el tram central de l’L9/L10, “una actuació cabdal per a la connectivitat i el sistema de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i per a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn”, ha ressaltat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. La finalització del tram central “permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i incrementar-ne la demanda, de les actuals 27 milions de persones usuàries anuals a les 113 milions de previstes”, ha assenyalat.
En concret, les actuacions que es liciten consisteixen en:
Estació de Manuel Girona: L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Les tasques que es duran a terme inclouran una primera fase d'implantació i desviament de serveis, i l'execució a continuació de les pantalles i l'excavació del pou de l'estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de profunditat, la resta d'infraestructura de l'estació i l'estructura interior.
Es preveu que els treballs en aquest àmbit comencin a finals de la primavera vinent.
Estació de Campus Nord: Estarà situada en l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. En aquest àmbit, es va actuar en el seu moment en una part dels serveis afectats i es preveu que, el gener vinent, es reprenguin les obres i comencin les tasques per implantar l’obra i concloure el desviament de serveis afectats. Aquesta obra comportarà l’execució de les pantalles i l’excavació dels primers 33 metres del pou de l’estació.
L’obra que es licita ara inclou l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria de connexió amb el túnel de l’L9 i altres tasques per a completar l’obra civil i els treballs d’estructura interior. Així, com en el cas de Manuel Girona, també s’inclou l’execució de la llosa de fons del pou, l’estructura interior i andanes i la coberta del pou.
Les instal·lacions i arquitectura de les dues estacions estaran recollides en un projecte independent.
L’L9/L10
En el marc de les obres de l’L9/L10, el Departament està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de Macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Territori, Habitatge i Transició Ecològica licita obres de les estacions de l'L9 de Manuel Girona i Campus Nord per 51 MEUR
Sala de premsa - Govern.cat
“És un nou pas endavant per millorar la mobilitat a Catalunya. L’9/L10 és una actuació cabdal per a la connectivitat, el sistema de transport públic i la descarbonització de la mobilitat” a l’àrea metropolitana de Barcelona, assenyala la consellera, Sílvia Paneque
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat treballs d’obra civil i d’estructura interior de les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord, a Barcelona, per un import de 51 MEUR. Les obres que es liciten inclouen l’excavació dels pous de les estacions –en el cas de Manuel Girona, totalment, i en el de Campus Nord, una part– i les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment.
La consellera Sílvia Paneque ha explicat que “Territori planifica a llarg termini i hi ha l’objectiu que Catalunya avanci cap a un sistema de mobilitat pública eficient que sigui utilitzada per a la majoria i que possibilitat, de veritat, un pas endavant també cap a l’equitat i la sostenibilitat”.
Aquestes obres s’emmarquen en els treballs en marxa per completar el tram central de l’L9/L10, “una actuació cabdal per a la connectivitat i el sistema de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i per a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn”, ha ressaltat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. La finalització del tram central “permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i incrementar-ne la demanda, de les actuals 27 milions de persones usuàries anuals a les 113 milions de previstes”, ha assenyalat.
En concret, les actuacions que es liciten consisteixen en:
Estació de Manuel Girona: L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Les tasques que es duran a terme inclouran una primera fase d'implantació i desviament de serveis, i l'execució a continuació de les pantalles i l'excavació del pou de l'estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de profunditat, la resta d'infraestructura de l'estació i l'estructura interior.
Es preveu que els treballs en aquest àmbit comencin a finals de la primavera vinent.
Estació de Campus Nord: Estarà situada en l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. En aquest àmbit, es va actuar en el seu moment en una part dels serveis afectats i es preveu que, el gener vinent, es reprenguin les obres i comencin les tasques per implantar l’obra i concloure el desviament de serveis afectats. Aquesta obra comportarà l’execució de les pantalles i l’excavació dels primers 33 metres del pou de l’estació.
L’obra que es licita ara inclou l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria de connexió amb el túnel de l’L9 i altres tasques per a completar l’obra civil i els treballs d’estructura interior. Així, com en el cas de Manuel Girona, també s’inclou l’execució de la llosa de fons del pou, l’estructura interior i andanes i la coberta del pou.
Les instal·lacions i arquitectura de les dues estacions estaran recollides en un projecte independent.
L’L9/L10
En el marc de les obres de l’L9/L10, el Departament està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de Macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
-
- N9
- Entrades: 2385
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
O sea, que si he contado bien, el tramo central se abrirá con ocho estaciones intermedias de golpe, a saber:
Campus Nord
Manuel Girona
Sarriá
Mandri
Lesseps
Sanllehy
Guinardó i Hospital Sant Pau
Plaça Maragall
Me equivoco?
Campus Nord
Manuel Girona
Sarriá
Mandri
Lesseps
Sanllehy
Guinardó i Hospital Sant Pau
Plaça Maragall
Me equivoco?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 41
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
La idea era abrir primero Sagrera-GHSP, luego GHSP-Lesseps y luego el resto. En tema estaciones intermedias, dentro de esta apertura en tramos, lo veo excepto Campus Nord y Manuel GironaFrança451 ha escrit:O sea, que si he contado bien, el tramo central se abrirá con ocho estaciones intermedias de golpe, a saber:
Campus Nord
Manuel Girona
Sarriá
Mandri
Lesseps
Sanllehy
Guinardó i Hospital Sant Pau
Plaça Maragall
Me equivoco?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1695
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El tronc central de les línies L9 i L10 del Metro de Barcelona és una obra de llarg abast que no estarà completament finalitzada fins més enllà del 2030, principalment per l’aturada forçada de la tuneladora, ara mateix a l’estació de Mandri, pendent del reemplaçament del capçal, una operació que suposarà un nou retard.
En tot cas, les obres segueixen en altres àmbits. Així, l’actual Govern no s'ha desdit de la voluntat anunciada per l’anterior executiu català d’obrir quatre noves estacions el 2027, les de Guinardó | Hospital de Sant Pau, Plaça Maragall, la Sagrera i Sagrera TAV[, i a més s'han reprès les obres l’estació de Sanllehy, a les quals ara s’afegeix l’impuls a dues noves estacions d’aquest tronc central, les previstes a Campus Nord i Manuel Girona.
En el marc de les obres de l’L9/L10, actualment s’està treballant a les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s'estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Salut!
En tot cas, les obres segueixen en altres àmbits. Així, l’actual Govern no s'ha desdit de la voluntat anunciada per l’anterior executiu català d’obrir quatre noves estacions el 2027, les de Guinardó | Hospital de Sant Pau, Plaça Maragall, la Sagrera i Sagrera TAV[, i a més s'han reprès les obres l’estació de Sanllehy, a les quals ara s’afegeix l’impuls a dues noves estacions d’aquest tronc central, les previstes a Campus Nord i Manuel Girona.
En el marc de les obres de l’L9/L10, actualment s’està treballant a les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s'estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Salut!