Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 15/06/2022 22:31

I si es vol es podria utilitzar un sistema semblant al que passa entre Collblanc i Zona Universitària, servei pel túnel baix i treballs d'extracció de terres al túnel alt.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 15/06/2022 23:04

Entre Lesseps i la Sagrera? Així assegures una freqüència de pas de 20 minuts.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 16/06/2022 7:38

Pel tunel de Lesseps ja no tenen que extreure mes material. La tuneladora que esta prop de Lesseps es demonta. Nomes funcionara la que extrau terres pel Camp Nou.
No se si hi ha algun motiu perque una vegada s'extregui la tuneladora, s'acabi la llosa intermitja, es facin les reparacions necearies, etc... el tram Lesseps sagrera entri en servei abans que la tuneladora hagi acabat el tunel.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 23/06/2022 4:08

Guigui ha escrit:
Dimecres 15/06/2022 23:04
Entre Lesseps i la Sagrera? Així assegures una freqüència de pas de 20 minuts.
Depèn de què s'obri i de com, i depèn dels trens disponibles.

Jo, més que obrir Lesseps-Sagrera d'un sol cop, segueixo pensant que seria bastant bona cosa acabar el tram Sagrera-Guinardó i obrir-lo.
Crec que és probable que ni tan sols necessitin més trens en servei per obrir-lo...
És més, res ho impedeix, fora dels despatxos (dins dels despatxos, ja és un altre tema...).

La gent de l'est de Gràcia i del Guinardó tindria un accés bastant ràpid a Sant Andreu, Bon Pastor, Santa Coloma i Badalona, i viceversa.
I de pas, es descarregaria una mica la L1, la L2, la L3, i la L5...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 23/06/2022 14:12

Per ara és molt improvable, tingues en compte que durant més d'un any estaran treient pel pou del Guinardó, la tuneladora Besi. Un cop acabada aquesta tasca, cal procedir a la construcció arquitectònica del pou (estructura, escales, ascensors i decoració), per una altre banda cal acabar de construir la llosa intermitja; tot això pot comportar uns dos anys més de feina, ens plantem al 2025, amb una mica més arribem a Lesseps sobre el 2026, que sembla que és l'any que hi ha previsió de poder obrir fins Lesseps, amb Sanllehí pel mig. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/06/2022 17:52

Article d'opinió interessant:

https://www.independent.cat/opinio/7707 ... -del-metro

Per què cal construir l'estació Park Güell de la L9 del metro

Convé que la línia 9 del metro es posi en servei amb totes les estacions previstes. Avui per avui, el tram pendent, que ha de connectar Zona Universitària amb Sagrera, té dues estacions que encara no s’han començat a fer: Prat de la Riba, a Sarrià, i Muntanya, a Gràcia. Per què?

Cal incorporar nous usuaris al sistema amb noves estacions, distribuïdes a distàncies semblants perquè es travessa una ciutat densa: criteri de servei
Després de començar les obres el 2003, es va anunciar que atesa la desviació pressupostaria que s’estava produint respecte les previsions inicials es decidia que aquestes dues estacions s’ajornarien per una segona etapa. Era una estratègia per tal de donar prioritat absoluta a l’obertura de la línia completa del Besós al Llobregat, encara que fos sacrificant, provisionalment, aquestes dues estacions.

Però aquesta estratègia va deixar de tenir sentit en el moment en que es va produir l’aturada absoluta de les obres al tram central el 2011. La pressa va desaparèixer. Davant de la perspectiva d’anys pendents de la represa, l’ajuntament va demanar de restituir l’espai públic empantanegat allí on socialment era més molest i així és com es van refer els jardins a Sanllehy i Lesseps.

Quina és la situació actual? La represa es presenta com una decidida actuació per posar en funcionament, ara sí i en conjunt, el tram central de la L9. Aleshores, per què no es posen en marxa, també, totes les estacions que es van preveure des del principi? Per què Prat de la Riba, i Muntanya semblen esborrades del mapa?

Cal deixar clar que ambdues estacions van estar ben plantejades des de l’inici i ningú ha discutit que calen. Però, per si de cas, passo a explicar ho. Quan es projecta una nova línia de metro la distribució de les estacions ve menada per dos principis de planejament urbà fonamentals. El primer és procurar connectar la nova línia amb les estacions de les línies existents per fer possible el transbord: criteri de xarxa. Aquesta és la raó de les estacions Collblanc (L5), ZU (L3), Sarrià (L6 i FGC), Putxet (L7), Lesseps (L3), Hospital de Sant Pau (L4) i Sagrera (L1,4,5 i rodalies).

Però hi ha un altre principi: cal incorporar nous usuaris al sistema amb noves estacions, distribuïdes a distàncies semblants perquè es travessa una ciutat densa: criteri de servei. Si s’exceptuen dos segments especials, entre Putxet i Lesseps, i entre Sanllehy i Hospital de Sant Pau, la distancia mitjana entre una estació i la següent des de Collblanc a Sagrera és de 630 metres. Son 12 trams entre estacions on les distàncies oscil·len entre 480, les més properes i 880, les més separades. Prat de la Riba està entre els 485 i 640. Muntanya entre 530 i 700. Per tant les seves inter-distàncies son perfectament enraonades donats dels marges previstos. Per tant estan justificades.

Què passaria si no es fessin Prat de la Riba i Muntanya? Doncs que els intervals entre estacions serien 1125 i 1200 metres respectivament, cosa que fora un greuge en relació a altres segments de la línia per qui hi viu i pels llocs de treball a servir. Però també fora una manera de malversar una inversió tan important com és la construcció d’una línia subterrània de metro. Seria una pèssima i injusta decisió. Conseller, som a temps d’esmenar-ho.

Per cert alcaldessa, no li sembla que a Gràcia, dir-ne Park Güell fora millor que Muntanya?

Josep Parcerisa, arquitecte i catedràtic d’Urbanisme de la Universitat Politècnica de Catalunya



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 26/06/2022 21:59

:plas :plas :plas
Interessant raonament. Hi estic d'acord.
És poden incorporar en una darrera fase. I també amb el canvi de nom.
Salut!



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 27/06/2022 10:08

Jo no ho vaig pas tan clar. D'acord que ~1100-1200 metres es una distància per sobre del promig, pèro inversament, 500-600 metres es molt poca distància per un Metro. I encara que es cert que sempre s'han d'incorporar nous usuaris, també es cert que una línia de Metro no es un bus de barri que ha de fer parada a cada cantonada. Sempre es un tema de trobar compromissos, com entre la cobertura, el número de parades i un traçar raonablement directe. Crec que al final no hi ha bona solució per com es va planificar la línia. Potser hagués estat millor fer només dues estacions entre Sarrià i Zona Universitària, pèro ara ja es tard per replantejar tot aquell trós.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 27/06/2022 10:12

Entre la boca de metro de Lesseps i el punt on s'havia de construir l'estació de Muntanya hi ha 400 metres a peu. Jo crec que no toca.


Salut!
#volemL9

Barceloní
N3
N3
Entrades: 23
Ubicació: L4 Joanic

Entrada Autor: Barceloní » Dimarts 28/06/2022 16:04

Sobre la proposta de canvi de nom (de Muntanya a Park Güell), a mi Muntanya ja m'està bé, pel santuari i avinguda de Sant Josep de la Muntanya, ben coneguts al barri. Una altra opció seria Travessera de Dalt.
Llàstima que no es pugui dir La Salut, perquè ja tenim una estació amb aquest nom a Badalona.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 28/06/2022 16:09

Ara que la ATM li ha donat per canviar noms a estacions, la nostra de La Salut es podria anomenat "Mercat de la Salut".

Encara que això no ho farà perquè l'ATM només vol noms incongruents i absurds. Potser "La Salut | Mercat" perquè hi ha algú a l'oficina que li flipa aquest símbol.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 28/06/2022 16:49

Es suposa que les estacions Prat de la Riba i Muntanya (o Park Güell) queden descartades definitivament... no?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 30/06/2022 12:21

Doncs es una llàstima, prat de la riba serviria a un parell d'instituts i escoles i la clínica Corachan...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 30/06/2022 14:19

Igualment no té molt de sentit, ja que estan construïdes les estacions de La Ribera i Aeroport Terminal de Càrrega i encara no estan inaugurades, principalment perquè estan en el no res i encara no existeix el futur barri d'El Prat, l'Eixample Nord.

En principi... ara les pròximes actuacions de la L9/L10 són el pas definitiu de l'estació de la Sagrera, allargar la L9Nord/L10Nord cap a Guinardó i per la L9Sud/L10Sud acabar amb el tema de la tuneladora i fer acabar els L10Sud a Zona Universitària?

https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62C211F4


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 30/06/2022 14:35

El que no entenc és per què està tancada l'estació de la terminal de càrrega... no se suposa que hi ha alguna cosa a la que donar servei ja?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 30/06/2022 22:47

Renfe445 ha escrit:
Dijous 30/06/2022 14:35
El que no entenc és per què està tancada l'estació de la terminal de càrrega... no se suposa que hi ha alguna cosa a la que donar servei ja?
No, es suposa que estarà la Ciutat Aeroportuària que vol Aena construïr, però encara no existeix (crec)... llavors té sentit encara no inaugurar-la encara.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 26/07/2022 17:37

La tuneladora de l’L9 ja ha excavat 283 metres per sota de Manuel Girona rumb cap a Lesseps
Un equip de betevé baixa al subsol per veure l'avanç d'una màquina que ha de perforar quatre quilòmetres de túnel per culminar el tram central d'aquesta línia de metro
Marc Garcia | dimarts, 26 de juliol del 2022, a les 08.00
https://beteve.cat/mobilitat/tuneladora ... el-girona/



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 26/07/2022 17:38

Microvoladures al carrer de Mandri per excavar el pou de l’L9 on hi haurà una estació | VÍDEO
El forat que s'està obrint, de 72 metres, ha de permetre baixar a la profunditat per on passarà el túnel del tram central de l'L9 que ara s'està excavant
Marc Garcia | dimarts, 26 de juliol del 2022, a les 14.36
https://beteve.cat/societat/microvoladu ... m-central/



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 27/07/2022 7:45

:plas
Per fi hi ha bones noticies amb el progrés de la L9!
Vejam si a l'acabar la decada dels anys 20 tenin L9, L8 fins gràcia i tram a la diagonal central (i traspas de rodalies..).



iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 27/07/2022 19:10

Perque la Linia 10 no arriba fins a zona universitaria i es queda a collblanc?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”