Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment de les obres de la L9
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2380
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Perquè en el tram entre Collblanc i Zona Universitària només es fa servir la part inferior del túnel (ja que la superior l'ocupen equips que fa servir la tuneladora, com l'extracció de terres). A causa d'això, la capacitat en aquest tram és limitada i és per això que només hi arriba la L9.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Pero entenc que a la resta tambe nomes funciona una aprt del tunel no? pq almenys a Collblanc tots els trens de la L10 L9 tant destinacio BCN com cap a fora van per la mateixa andana. Llavors tambe s'esta fent servir nomes un tunel no?Adolescent barceloní ha escrit: ↑Dimecres 27/07/2022 19:30 Perquè en el tram entre Collblanc i Zona Universitària només es fa servir la part inferior del túnel (ja que la superior l'ocupen equips que fa servir la tuneladora, com l'extracció de terres). A causa d'això, la capacitat en aquest tram és limitada i és per això que només hi arriba la L9.
Ojo que no tinc n'idea aviso. Pero ara que l'estic fent servir bastant per anar a les cotxeres de TMB de zona, m'ha agafat curiositat.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2380
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
A Collblanc normalment es fa servir l'andana inferior. En sortir els trens en direcció cap a Aeroport/Zona Franca pugen una rampa cap al semitúnel superior abans d'arribar a la Torrassa.
En aquest enllaç hi ha un plànol detallat de les vies de la xarxa de metro: https://cartometro.com/cartes/metro-tram-barcelona/
En aquest enllaç hi ha un plànol detallat de les vies de la xarxa de metro: https://cartometro.com/cartes/metro-tram-barcelona/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Aquesta setmana quan agafo la L9 a La Sagrera ho estic fent a l'andana inferior. Crec que fins ara no s'utilitzava. En canvi les arribades són a l'andana superior. Això a hora punta va bé perquè el desallotjaments dels trens és molt més ràpid, en no haver-hi gent esperant a l'andana.
-
- N5
- Entrades: 117
- Ubicació: L1 Santa Coloma
Això ho van fer també per les darreres obres d'estiu a l'L1. Els primers dies utilitzaven només l'andana superior, però es feien uns autentics taps als accessos de la quantitat de gent que entrava i sortia. De fet, jo vaig arribar a trigar un cop com més de dos minuts des que vaig baixar del tren a mitja alçada fins que vaig poder agafar una escala mecànica. En menys d'una setmana van fer el canvi a les dues andanes i tot perfecte. Jo soc dels que pensa que, especialment en hora punta del matí, s'hauria de mantenir d'aquesta forma.
Disculpeu si això ja s'ha publicat abans, però no ho he trobat (o sabut trobar) al cercador. Es té alguna estimació del temps del trajecte entre estacions (o en total) del tram central de la L9/L10?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7061
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
No, però conptant uns 1,5 minuts per estació o una mica més, que és l'habitual en altres línies, és fàcil fer-se'n una idea.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Gràcies, suposo que sí, que seran de gairebé 2 minuts de mitjana, sabent que no obriran totes les estacions i que hi ha més distància entre aquestes, encara que els trens potser vagin una mica més ràpids. Tenia curiositat de si hi havia més informació al respecte.
A Different Way to Build a Metro? | Barcelona Line 9
RMTransit | Science & Engineering
https://www.youtube.com/watch?v=OqDC488awDI
RMTransit | Science & Engineering
https://www.youtube.com/watch?v=OqDC488awDI
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1675
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
En el darrer trimestre de l’any, la principal tasca realitzada en el tram Zona Universitària-Mandri de la línia L9 ha estat l’excavació en mode EPB (mode tancat) del primer terç del tram en pissarres entre Manuel Girona i Prat de la Riba.
A continuació s’ha realitzat una parada per revisió i canvi d’eines després de 150 metres, que inclou el canvi de talladors i recreixement de les barres de reforç.
En paral·lel es finalitza la tasca d’auscultació a la zona de Manuel Girona i es porten a terme les inspeccions tècniques d’edificis del tram Manuel Girona – Sarrià.
En relació amb les estacions, cal destacar que a l’estació de Mandri s’ha executat l’anell 10 que inclou la part del marc de reforç de la intersecció amb el pas de la tuneladora, i l’excavació de l’anell 11.
Respecte a l’estació de Sarrià, cal destacar la gestió i projecte de desviament de serveis afectats, l’execució de l’anell 7, i l’execució de la biga de lligat i espatlló de les pantalles de la fase 1 del vestíbul.
AX03 Metro. L9/L10 Aeroport/Zona Franca – Parc Logístic – Zona Universitària Redactat l’estudi informatiu del perllongament de la L10 Sud fins al Polígon Pratenc.
AX04 Metro. L9/L10 Zona Universitària – La Sagrera Obres en execució. Reinici de la tuneladora en el tram central i en construcció les estacions
de Mandri i Sarrià.
En redacció projectes d’obra civil i estructures interiors de les estacions de
Campus Nord, Guinardó, Lesseps, Putxet, Maragall i Sanllehy
Més informació:
https://www.atm.cat/documents/20121/103 ... 6537721389
Nota: on parlen de l'estació de Sant Feliu de Llobregat, hi ha la foto de l'estació de Martorell, tota una relliscada, i de les grosses. Salut!
A continuació s’ha realitzat una parada per revisió i canvi d’eines després de 150 metres, que inclou el canvi de talladors i recreixement de les barres de reforç.
En paral·lel es finalitza la tasca d’auscultació a la zona de Manuel Girona i es porten a terme les inspeccions tècniques d’edificis del tram Manuel Girona – Sarrià.
En relació amb les estacions, cal destacar que a l’estació de Mandri s’ha executat l’anell 10 que inclou la part del marc de reforç de la intersecció amb el pas de la tuneladora, i l’excavació de l’anell 11.
Respecte a l’estació de Sarrià, cal destacar la gestió i projecte de desviament de serveis afectats, l’execució de l’anell 7, i l’execució de la biga de lligat i espatlló de les pantalles de la fase 1 del vestíbul.
AX03 Metro. L9/L10 Aeroport/Zona Franca – Parc Logístic – Zona Universitària Redactat l’estudi informatiu del perllongament de la L10 Sud fins al Polígon Pratenc.
AX04 Metro. L9/L10 Zona Universitària – La Sagrera Obres en execució. Reinici de la tuneladora en el tram central i en construcció les estacions
de Mandri i Sarrià.
En redacció projectes d’obra civil i estructures interiors de les estacions de
Campus Nord, Guinardó, Lesseps, Putxet, Maragall i Sanllehy
Més informació:
https://www.atm.cat/documents/20121/103 ... 6537721389
Nota: on parlen de l'estació de Sant Feliu de Llobregat, hi ha la foto de l'estació de Martorell, tota una relliscada, i de les grosses. Salut!
Crec que fa un temps vaig llegir que les estacions de Prat de la Riba i Muntanya estaven cancel·lades per falta de diners. Al final es construiran o no? En alguns plànols els veig però en altres no.
Mapa fantasia del Metro: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 30466&z=14
-
- N2
- Entrades: 15
Ara que el Punt TMB La Sagrera ha canviat d'ubicació, amb quant de termini convertiran l'antic Punt TMB fora de servei en l'accés a La Sagrera L9/L10 Nord (contínua).
I aprofitant el perllongament Onze de Setembre - Lesseps, i l'enllaç de Guinardó H. St. Pau (L4 amb L9/L10), no convé anivellar les andanes L4 a l'alçada dels trens?
I aprofitant el perllongament Onze de Setembre - Lesseps, i l'enllaç de Guinardó H. St. Pau (L4 amb L9/L10), no convé anivellar les andanes L4 a l'alçada dels trens?
La Direcció General d'infraestructures de mobilitat, posa en informació publica l'estudi informatiu "Perllongament de les línies 9 i 10 del metro de Barcelona al polígon Pratenc (ZAL-PRAT).
En data 24 de juliol de 2023, ha aprovat tècnicament l'estudi informatiu " Perllongament de les línies 9 i 10 del metro de Barcelona al polígon Pratenc (ZAL-PRAT).
Salut
En data 24 de juliol de 2023, ha aprovat tècnicament l'estudi informatiu " Perllongament de les línies 9 i 10 del metro de Barcelona al polígon Pratenc (ZAL-PRAT).
Salut
Territori licita les obres d'estructura interior de les futures estacions de l'L9/L10 de Guinardó i Maragall a Barcelona
Els treballs permetran finalitzar l’obra civil d’ambdues estacions, que ja compten amb el pou excavat, amb una inversió conjunta de més de 15 MEUR
El Departament impulsarà paral·lelament els projectes d’arquitectura i instal·lacions
El Departament de Territori ha licitat les obres d’estructura interior de les futures estacions de l’L9/L10 de Guinardó/ Hospital de Sant Pau i de Maragall, a Barcelona, en el marc dels treballs de finalització del tram central d’aquesta línia de metro. Els treballs per a cada estació es liciten separadament per un valor total de 15,3 MEUR i es preveu que comencin la primavera que ve.
Aquestes obres completaran l’obra civil d’ambdues estacions, que ja compten amb els pous respectius excavats, així com les galeries de connexió amb el túnel. Posteriorment, el Departament impulsarà els projectes d’arquitectura i instal·lacions d’aquestes estacions. Les actuacions que ara es liciten inclouen, principalment:
Estació Guinardó/Hospital de Sant Pau:Està ubicada a la Ronda Guinardó a l’altura del nou Hospital de Sant Pau i el carrer Sant Quintí. Constituirà un intercanviador amb l’L4. El pou té una profunditat de 76 metres. Per a l’acabament de l’obra civil de l’estació, s’executaran, entre d’altres, lloses, escales i l’estructura metàl·lica interior necessària per als ascensors que s’instal·laran posteriorment. Aquests treballs es liciten per un import de 8,9 MEUR i un termini d’execució de 15 mesos.
Estació Maragall: Està ubicada a la Plaça Maragall. El pou té una profunditat de 60 metres. Per a finalitzar l’obra civil de l’estació, s’executaran entre d’altres, forjats, lloses, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. En aquest cas, l’import de licitació d’aquesta obra és de 7,4 MEUR i el termini d’execució, de 13 mesos.
Aquestes dues estacions són de tipus pou, fàcilment adaptables a zones densament urbanitzades i amb nombroses infraestructures al subsòl. Són característiques d’aquesta línia de metro, d’aquí que també se les anomeni estacions tipus L9.
Avanç de les obres de l’L9/L10
Actualment, l’L9/L10 té en servei amb 38 quilòmetres de línia i 35 estacions. Corresponen als extrems del sistema que, al seu torn, se subdivideixen en dos: L9 nord i sud i L10 nord i sud. En conjunt, registren 23 milions de passatgers a l’any. Per a completar la línia i assolir-ne el potencial, el Govern està treballant en la posada en funcionament del tram central, que serà comú a totes dues línies, amb una inversió de 925 MEUR.
La seva finalització, obra civil més important a Catalunya en els últims 20 anys, transformarà la mobilitat metropolitana, atès que connectarà cinc municipis –entre els més poblats de Catalunya: Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. I permetrà multiplicar per cinc, fins als 113 milions, els passatgers anuals.
En total, l’obra de l’L9/L10 inclourà la posada en funcionament de 12 estacions –11 al tram comú i 1, a l’L10 sud. Actualment, estan en execució l’obra civil de les estacions de Mandri i de Sarrià; el pou de Mandri ja està totalment excavat (75 metres de profunditat) i el de Sarrià ha assolit el 55% dels 73 metres que tindrà. Ara es liciten les estructures interiors de Guinardó/Hospital de Sant Pau i Maragall i en els pròxims mesos, s’impulsaran treballs d’obra civil a les estacions de Sanllehy, Campus Nord i Manuel Girona.
Els treballs a les estacions s’estan desenvolupant en paral·lel a la perforació, mitjançant tuneladora, del tram pendent de túnel. La màquina ha perforat 1,7 quilòmetres dels 4,2 que queden per excavar; ha superat l’estació de Sarrià i està perforant el terreny en direcció a l’estació de Lesseps.
https://territori.gencat.cat/ca/actuali ... ?id=563582
Els treballs permetran finalitzar l’obra civil d’ambdues estacions, que ja compten amb el pou excavat, amb una inversió conjunta de més de 15 MEUR
El Departament impulsarà paral·lelament els projectes d’arquitectura i instal·lacions
El Departament de Territori ha licitat les obres d’estructura interior de les futures estacions de l’L9/L10 de Guinardó/ Hospital de Sant Pau i de Maragall, a Barcelona, en el marc dels treballs de finalització del tram central d’aquesta línia de metro. Els treballs per a cada estació es liciten separadament per un valor total de 15,3 MEUR i es preveu que comencin la primavera que ve.
Aquestes obres completaran l’obra civil d’ambdues estacions, que ja compten amb els pous respectius excavats, així com les galeries de connexió amb el túnel. Posteriorment, el Departament impulsarà els projectes d’arquitectura i instal·lacions d’aquestes estacions. Les actuacions que ara es liciten inclouen, principalment:
Estació Guinardó/Hospital de Sant Pau:Està ubicada a la Ronda Guinardó a l’altura del nou Hospital de Sant Pau i el carrer Sant Quintí. Constituirà un intercanviador amb l’L4. El pou té una profunditat de 76 metres. Per a l’acabament de l’obra civil de l’estació, s’executaran, entre d’altres, lloses, escales i l’estructura metàl·lica interior necessària per als ascensors que s’instal·laran posteriorment. Aquests treballs es liciten per un import de 8,9 MEUR i un termini d’execució de 15 mesos.
Estació Maragall: Està ubicada a la Plaça Maragall. El pou té una profunditat de 60 metres. Per a finalitzar l’obra civil de l’estació, s’executaran entre d’altres, forjats, lloses, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. En aquest cas, l’import de licitació d’aquesta obra és de 7,4 MEUR i el termini d’execució, de 13 mesos.
Aquestes dues estacions són de tipus pou, fàcilment adaptables a zones densament urbanitzades i amb nombroses infraestructures al subsòl. Són característiques d’aquesta línia de metro, d’aquí que també se les anomeni estacions tipus L9.
Avanç de les obres de l’L9/L10
Actualment, l’L9/L10 té en servei amb 38 quilòmetres de línia i 35 estacions. Corresponen als extrems del sistema que, al seu torn, se subdivideixen en dos: L9 nord i sud i L10 nord i sud. En conjunt, registren 23 milions de passatgers a l’any. Per a completar la línia i assolir-ne el potencial, el Govern està treballant en la posada en funcionament del tram central, que serà comú a totes dues línies, amb una inversió de 925 MEUR.
La seva finalització, obra civil més important a Catalunya en els últims 20 anys, transformarà la mobilitat metropolitana, atès que connectarà cinc municipis –entre els més poblats de Catalunya: Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. I permetrà multiplicar per cinc, fins als 113 milions, els passatgers anuals.
En total, l’obra de l’L9/L10 inclourà la posada en funcionament de 12 estacions –11 al tram comú i 1, a l’L10 sud. Actualment, estan en execució l’obra civil de les estacions de Mandri i de Sarrià; el pou de Mandri ja està totalment excavat (75 metres de profunditat) i el de Sarrià ha assolit el 55% dels 73 metres que tindrà. Ara es liciten les estructures interiors de Guinardó/Hospital de Sant Pau i Maragall i en els pròxims mesos, s’impulsaran treballs d’obra civil a les estacions de Sanllehy, Campus Nord i Manuel Girona.
Els treballs a les estacions s’estan desenvolupant en paral·lel a la perforació, mitjançant tuneladora, del tram pendent de túnel. La màquina ha perforat 1,7 quilòmetres dels 4,2 que queden per excavar; ha superat l’estació de Sarrià i està perforant el terreny en direcció a l’estació de Lesseps.
https://territori.gencat.cat/ca/actuali ... ?id=563582
https://beteve.cat/mobilitat/macropou-o ... mp-futbol/
El macropou de l’L9 a la Sagrera, obert des de fa 20 anys, es cobrirà amb un camp de futbol
Paral·lelament es començarà en la connexió de l'L9 i l'L10 amb el tram central
Marc Garcia | Maria Solans | dijous, 9 de novembre del 2023, a les 11.28
Pas endavant en les obres de l’L9 del metro, que engeguen la fase següent. Durant els propers mesos la Generalitat cobrirà el macropou de la Sagrera que ha servit per construir els túnels de l’L9 i l’L10 i que ha estat al descobert des de fa gairebé 20 anys —es va obrir el 2004—. La superfície del macropou es cobrirà amb un camp de futbol i, mentre es facin els treballs, a més, es connectarà el ramal nord de les línies L9 i L10 amb el tram central de la línia. Les obres s’allargaran 46 mesos amb un import de licitació de més de 20 milions d’euros.
Aquest dijous, durant una visita a l’espai, la tinenta d’alcaldia Laia Bonet ha destacat que amb l’anunci de les obres “es comença a veure la llum a final del túnel”. Afirma, a més, que el camp de futbol donarà servei a un barri amb “dèficit d’infraestructures” i complementarà el poliesportiu del Camp de Ferro, situat just al davant.
Un punt de connexió de túnels
En aquest punt, on es troba el macropou, transcorren dos túnels del metro: per un ara hi passen els trens de l’L9 i l’L10 per arribar fins a l’estació de la Sagrera, però ho fan de manera provisional perquè en un futur aquest pas acollirà els combois l’L4, quan s’allargui des de la Pau.
Pas endavant cap a la prolongació de l’L4 del metro de Barcelona, que sumarà 3 estacions
La Generalitat de Catalunya sotmet a informació pública els estudis d’aquest tram que allarga la línia del metro des de la Pau fins a la Sagrera
El segon túnel és el que s’ha fet servir fins ara per desmuntar la tuneladora que havia arribat a fins a Lesseps. Per aquí acabaran passant els trens de l’L9 i l’L10 per continuar cap al tram central.
La tuneladora del tram central ja s’encara cap a Lesseps
Pel que fa a les obres del tram central, avancen a bon ritme. La tuneladora continua excavant i ja ha passat l’estació de Sarrià. El tram següent que haurà de perforar és el que condueix fins a l’estació de Mandri, on es preveu arribar cap a la primavera. La consellera de Territori, Ester Capella, ha afirmat aquest dijous que “ja encarem per arribar a Lesseps”.
On són les estacions del tram central de l’L9 del metro pendents d’obrir? | MAPA
Entre Zona Universitària i la Sagrera, actualment en funcionament, s’han de construir encara una dotzena de parades
El tram central de l’L9 és, pels responsables de Territori , “la clau de volta de la línia” i afirmen que quan acabi es passarà dels 23 milions de viatgers anuals fins als 113 milions. Malgrat que asseguren que el túnel avança a bon ritme, diuen que el subsol de Barcelona és variable. Per tot plegat, no fixen cap data per acabar les obres, tot i que es treballa amb l’horitzó del 2027 o 2028.
El macropou de l’L9 a la Sagrera, obert des de fa 20 anys, es cobrirà amb un camp de futbol
Paral·lelament es començarà en la connexió de l'L9 i l'L10 amb el tram central
Marc Garcia | Maria Solans | dijous, 9 de novembre del 2023, a les 11.28
Pas endavant en les obres de l’L9 del metro, que engeguen la fase següent. Durant els propers mesos la Generalitat cobrirà el macropou de la Sagrera que ha servit per construir els túnels de l’L9 i l’L10 i que ha estat al descobert des de fa gairebé 20 anys —es va obrir el 2004—. La superfície del macropou es cobrirà amb un camp de futbol i, mentre es facin els treballs, a més, es connectarà el ramal nord de les línies L9 i L10 amb el tram central de la línia. Les obres s’allargaran 46 mesos amb un import de licitació de més de 20 milions d’euros.
Aquest dijous, durant una visita a l’espai, la tinenta d’alcaldia Laia Bonet ha destacat que amb l’anunci de les obres “es comença a veure la llum a final del túnel”. Afirma, a més, que el camp de futbol donarà servei a un barri amb “dèficit d’infraestructures” i complementarà el poliesportiu del Camp de Ferro, situat just al davant.
Un punt de connexió de túnels
En aquest punt, on es troba el macropou, transcorren dos túnels del metro: per un ara hi passen els trens de l’L9 i l’L10 per arribar fins a l’estació de la Sagrera, però ho fan de manera provisional perquè en un futur aquest pas acollirà els combois l’L4, quan s’allargui des de la Pau.
Pas endavant cap a la prolongació de l’L4 del metro de Barcelona, que sumarà 3 estacions
La Generalitat de Catalunya sotmet a informació pública els estudis d’aquest tram que allarga la línia del metro des de la Pau fins a la Sagrera
El segon túnel és el que s’ha fet servir fins ara per desmuntar la tuneladora que havia arribat a fins a Lesseps. Per aquí acabaran passant els trens de l’L9 i l’L10 per continuar cap al tram central.
La tuneladora del tram central ja s’encara cap a Lesseps
Pel que fa a les obres del tram central, avancen a bon ritme. La tuneladora continua excavant i ja ha passat l’estació de Sarrià. El tram següent que haurà de perforar és el que condueix fins a l’estació de Mandri, on es preveu arribar cap a la primavera. La consellera de Territori, Ester Capella, ha afirmat aquest dijous que “ja encarem per arribar a Lesseps”.
On són les estacions del tram central de l’L9 del metro pendents d’obrir? | MAPA
Entre Zona Universitària i la Sagrera, actualment en funcionament, s’han de construir encara una dotzena de parades
El tram central de l’L9 és, pels responsables de Territori , “la clau de volta de la línia” i afirmen que quan acabi es passarà dels 23 milions de viatgers anuals fins als 113 milions. Malgrat que asseguren que el túnel avança a bon ritme, diuen que el subsol de Barcelona és variable. Per tot plegat, no fixen cap data per acabar les obres, tot i que es treballa amb l’horitzó del 2027 o 2028.
Dona una mica d'esperança veure que les obres avancen, ni que sigui és un respir psicològic força important per unes obres que porten dues dècades al damunt..
El metro de Barcelona amb motoristes!
Quan s'acabin les obres (en la propera dècada, sent optimista) estaria bé que algú traiés la calculadora per comptar quant ha costat aquesta faraoneitat. Estic gairebé segur que superarà molts trams d'AVE.
Perdó per l'off-topic
Perdó per l'off-topic
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Pert cert...
Se sap més sobre les obres de la L9/L10? Ja fa un mes de la darrera notícia o enllaç que un dels administradors han penjat una notícia sobre el seguiment de les obres i no s'ha dit o notificat res més.
Se sap més sobre les obres de la L9/L10? Ja fa un mes de la darrera notícia o enllaç que un dels administradors han penjat una notícia sobre el seguiment de les obres i no s'ha dit o notificat res més.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
La darrera notícia sobre les obres crec que és aquesta.
Les obres de l’L9 del metro obligaran a tallar el trànsit a Mandri durant 20 mesos
A partir del gener i fins el setembre del 2025 els vehicles no podran circular fins al passeig de la Bonanova per ocupació de la calçada
https://diarieljardi.cat/obres-l9-metro ... mbre-2025/
Com a dades rellevants:
* El pou de l'estació de Mandri ja està totalment excavat
* La tuneladora està a 600m de Mandri i està previst que arribi a Mandri per Sant Jordi.
* Es manté la previsió de posar l'estació en funcionament el 2027, cosa que entenc que implicaria l'obertura del tram central, encara que no amb totes les estacions previstes.
Les obres de l’L9 del metro obligaran a tallar el trànsit a Mandri durant 20 mesos
A partir del gener i fins el setembre del 2025 els vehicles no podran circular fins al passeig de la Bonanova per ocupació de la calçada
https://diarieljardi.cat/obres-l9-metro ... mbre-2025/
Com a dades rellevants:
* El pou de l'estació de Mandri ja està totalment excavat
* La tuneladora està a 600m de Mandri i està previst que arribi a Mandri per Sant Jordi.
* Es manté la previsió de posar l'estació en funcionament el 2027, cosa que entenc que implicaria l'obertura del tram central, encara que no amb totes les estacions previstes.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1908
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4